Stelling van de Dag

Reactiescore
265
Zijn er nog veel spelers die dit wel doen dan? Een week geleden nog was er hier een hele discussie omtrent 'push' accounts, elk account start tegenwoordig met geplande interns, def-bunkers en andere slaafjes. Er wordt op elke mogelijke manier geprobeerd een voordeel te behalen ten opzichte van de tegenstander onder het mom het valt binnen de regels. Nou is dit wellicht appels met peren vergelijken, dat geef ik eerlijk toe. Maar je kunt tegenwoordig in mijn ogen niet meer verrast zijn dat spelers op elke mogelijke manier een voordeel proberen uit te buiten. Voor 'morele' regels moeten tegenwoordig afspraken gemaakt worden in plaats van dat deze als normen gelden binnen de community.

Als alle top spelers dit nou niet doen, en iedereen het ook echt niet doet, heb je een leuke wereld waar het echt om skill draait.
 

DeletedUser78491

Guest
@kingsdorp sorry Anton onze meningen worden niet meer gewaardeerd, we zijn gewoon salty kaka fanboys :(

Ik probeer er een leuke wereld van te maken maar zoals het er nu uit ziet gaat dat gewoon niet lukken met deze twee partijen die ineens een stronthekel aan elkaar hebben en daardoor hun persoonlijke morele grenzen verleggen. Is gewoon jammer want werelden zijn veel leuker als er een beetje wederzijds respect is.
Geen zorgen, ik denk dat er vanuit, in ieder geval DBA, nog best respect is voor Walk. Echter doen wij ook er veel aan om het fronten in ons voordeel te laten verlopen. Dat heeft in mijn optiek niks met respect te maken
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat ze anders zijn of niet, doet niets af aan de aantallen interns waar Anton en warre het over hadden.

Nee nee dat is maar half het verhaal he. Er werd beweerd dat walk meer interns heeft in totaal door ze op voorhand te maken tijdens hun start (starten met meer accounts dus) dan one nu heeft. Dus hoe groot beide coalities zijn speelt dus wel degelijk een rol.

Je kan niet onze interns van mbs er nu al bij tellen terwijl jullie nog veel meer mbs hebben die jullie later kunnen internen...

Om het in Anton zijn woorden te zeggen: de mbs langer houden is zeg nog erger dan ze internen want je gebruikt hun edellimiet.

Een correcte vergelijking is dus wel degelijk het aantal dorpen van beiden coalities bekijken van een tijd geleden (voor de externe interns van beide stammen) en die vergelijken met de cijfers nadat de externe interns er bij op geteld zijn.

Als in het eerste geval one al even groot was dan is de conclusie simpel: one internde extra om meer kwantiteit te hebben

Als walk toen groter was en nu zijn we even groot: one internde van buitenaf om de start van walk te neutraliseren (dit zou ik prima vinden)

Als walk toen groter was en nu veel kleiner: one internde om gelijk te maken en kreeg toen de smaak te pakken en wou wel wat extra kwantiteit.

Enkel de interns vergelijken en daarbij externe gelijk trekken aan interne zegt niks. Al zou je gok ik dan zelf niet break even uit komen en de aantal in one nadeel zijn.

Edit: eenvoudigere berekening zou zijn om de aanhang van beide stammen te bekijken en te vergelijken en daar externe interns bij op te tellen. Ten slotte zijn die 2 samen wat de 10
Basis accounts extra krijgen op deze wereld.

Geen zorgen, ik denk dat er vanuit, in ieder geval DBA, nog best respect is voor Walk. Echter doen wij ook er veel aan om het fronten in ons voordeel te laten verlopen. Dat heeft in mijn optiek niks met respect te maken
Voor zo ver ik kan zien heeft dba nog nooit van respect en fair game gehoord...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
766
Snap niet wat er lachwekkend aan is, One heeft pakken meer interns dan Walk, dat zijn gewoon feiten en feiten zijn niet om te lachen :eek:

Ik reageerde hierop @Warre en dit ga ik uitzoeken. Want Anton haalde dat namelijk ook aan, het totale aantal interns, niet zoals jij nu opeens zegt, interns van buitenaf.

Daarom vraag ik ook om de mb-stammen, dan kan ik het wat makkelijker naast elkaar leggen. Dus als je die namen kan geven, graag.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik reageerde hierop @Warre en dit ga ik uitzoeken. Want Anton haalde dat namelijk ook aan, het totale aantal interns, niet zoals jij nu opeens zegt, interns van buitenaf.

Daarom vraag ik ook om de mb-stammen, dan kan ik het wat makkelijker naast elkaar leggen. Dus als je die namen kan geven, graag.
Maar wat wil je daarmee bewijzen ? Dat we even veel of meer interns hebben omdat walk nu al zijn mbs afbouwt terwijl one ze allemaal laat door edelen tot ze mega groot zijn en dan pas begint met afbouwen of helemaal nooit afbouwt en ze gewoon als 2 de stam gebruikt ?

Dat zegt toch helemaal geen flikker lol
 
Reactiescore
3.540
Geen zorgen, ik denk dat er vanuit, in ieder geval DBA, nog best respect is voor Walk. Echter doen wij ook er veel aan om het fronten in ons voordeel te laten verlopen. Dat heeft in mijn optiek niks met respect te maken

Geen woorden maar daden maat. Ik vind het niet zo respectvol als ik een beleefde PM stuur met vraag om verheldering rondom die intern CF, en vervolgens niet eens een antwoord krijg voor een week. Als je het er niet mee eens bent wat ik stuur, so be it, maar laat in ieder geval wat van je horen. Als ik kata's op je boer gooi en als jij hier vervolgens een pm naar mij over stuurt, zal ik in ieder geval verhelderen of het opzettelijk was of niet, wat mijn mening er over is en of ik er wat aan ga doen (dit is een voorbeeld, ik ga geen kata's op je boer gooien voordat de One. spindoctoren dit buiten context halen). Verder weet ik dat Abuser vanochtend ook weer woedend was omdat een frontspeler een zéér diepe barbarendorp CF bij hun heeft gepakt, om er vervolgens achter te komen dat deze knaap dus ook met jullie van DBA samenwerkt. Dat soort shit moet je gewoon niet tolereren imo, streng zijn naar je partners toe en zeggen dat als ze je hulp willen dat ze normaal moeten doen.

Verder waardeer ik het feit dat je zegt dat je nog respect hebt voor Walk., want ik denk dat we met z'n allen best nog een leuke wereld kunnen fixen als iedereen gewoon bereid is om nét 1 tandje minder de morele grens op gaat zoeken. Voor je het weet heb je weer een CF/kata/spion/stab wereld en daar zit niemand hier op te wachten denk ik. Hoorde ook dat Heer Orcfighter zijn hele stam aan het stabben is en dat Cave en One. hier van profiteren, ben benieuwd of daar nog respectvol mee om wordt gegaan of dat beide stammen nu deze stab gaan gebruiken om harde CF's bij H. te leggen.
 
Reactiescore
766
Maar wat wil je daarmee bewijzen ? Dat we even veel of meer interns hebben omdat walk nu al zijn mbs afbouwt terwijl one ze allemaal laat door edelen tot ze mega groot zijn en dan pas begint met afbouwen of helemaal nooit afbouwt en ze gewoon als 2 de stam gebruikt ?

Dat zegt toch helemaal geen flikker lol
Dat is inderdaad hetgeen wat daarmee te bewijzen valt en dat is ook wat Anton bedoelde. Daar reageerde jij op met dat je dat wel eens wilde zien. Het ging over het intern feit, niet wat jij daarna probeert aan te halen, want daar heb je gelijk in, ga daar dus ook niet tegen in.
 

DeletedUser78491

Guest
Geen woorden maar daden maat. Ik vind het niet zo respectvol als ik een beleefde PM stuur met vraag om verheldering rondom die intern CF, en vervolgens niet eens een antwoord krijg voor een week. Als je het er niet mee eens bent wat ik stuur, so be it, maar laat in ieder geval wat van je horen. Als ik kata's op je boer gooi en als jij hier vervolgens een pm naar mij over stuurt, zal ik in ieder geval verhelderen of het opzettelijk was of niet, wat mijn mening er over is en of ik er wat aan ga doen (dit is een voorbeeld, ik ga geen kata's op je boer gooien voordat de One. spindoctoren dit buiten context halen). Verder weet ik dat Abuser vanochtend ook weer woedend was omdat een frontspeler een zéér diepe barbarendorp CF bij hun heeft gepakt, om er vervolgens achter te komen dat deze knaap dus ook met jullie van DBA samenwerkt. Dat soort shit moet je gewoon niet tolereren imo, streng zijn naar je partners toe en zeggen dat als ze je hulp willen dat ze normaal moeten doen.

Verder waardeer ik het feit dat je zegt dat je nog respect hebt voor Walk., want ik denk dat we met z'n allen best nog een leuke wereld kunnen fixen als iedereen gewoon bereid is om nét 1 tandje minder de morele grens op gaat zoeken. Voor je het weet heb je weer een CF/kata/spion/stab wereld en daar zit niemand hier op te wachten denk ik. Hoorde ook dat Heer Orcfighter zijn hele stam aan het stabben is en dat Cave en One. hier van profiteren, ben benieuwd of daar nog respectvol mee om wordt gegaan of dat beide stammen nu deze stab gaan gebruiken om harde CF's bij H. te leggen.

De absentie van reactie op de pm is van mij uit misschien onhandig geweest, echter ben ik van mening geweest dat het reageren weinig opgeleverd had. Er is al genoeg over onze 'intern CF' gezegd en we zijn het gewoon fundamenteel oneens over of het een CF is of niet. Daarom bleef van mij kant reactie uit, echt ben ik het eens dat een simpele reactie als: "goed opgestelt, maar we zijn het oneens" gemogen had.

De CF van die ene gast was volgens mij voor heel One. een verassing, ik weet niet wat het plan is om dit fixen maar hoop dat er gesprekken op gang kunnen komen over een oplossing
 
Reactiescore
3.540
Er is al genoeg over onze 'intern CF' gezegd en we zijn het gewoon fundamenteel oneens over of het een CF is of niet.

Er is tegen mij nog letterlijk niks over deze CF gezegd, nul reactie vanuit jullie kant. Misschien wel naar anderen, maar het enige wat ik in de wandelgangen heb gehoord is dat jullie het geen CF vinden. Ik heb dit hele document samengesteld en ik wil graag horen waarom het wel of geen CF is in jullie ogen.
AwjYkH6.png

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat ik via via heb gehoord dat jullie het geen CF vonden omdat Abuser z'n 28 (het dorp rechts boven dorp 3 op mijn onderste kaartje) nog niet had toen jullie je edels stuurde. Echter, na een snelle fact-check via TWstats is dit onmogelijk, aangezien jullie het dorp letterlijk 48 uur pakte nadat Abuser de 028 in handen had:
cb9959a8474c15e9b0d512306415de32.png


c73f35b792405da16e8ab4f893889213.png


Als dit jullie enige weerwoord was dan kan ik daar enkel uit concluderen dat jullie CF'en oké vinden, en dat is niet de conclusie die ik hier hoop te trekken.
 
Reactiescore
3.452
Das wel heel erg zielig die diepe cf’s lol.
Jammer dat het zo wordt gespeeld.
 
Reactiescore
766
Er is tegen mij nog letterlijk niks over deze CF gezegd, nul reactie vanuit jullie kant. Misschien wel naar anderen, maar het enige wat ik in de wandelgangen heb gehoord is dat jullie het geen CF vinden. Ik heb dit hele document samengesteld en ik wil graag horen waarom het wel of geen CF is in jullie ogen.
AwjYkH6.png

Hier wil ik nog even aan toevoegen dat ik via via heb gehoord dat jullie het geen CF vonden omdat Abuser z'n 28 (het dorp rechts boven dorp 3 op mijn onderste kaartje) nog niet had toen jullie je edels stuurde. Echter, na een snelle fact-check via TWstats is dit onmogelijk, aangezien jullie het dorp letterlijk 48 uur pakte nadat Abuser de 028 in handen had:
cb9959a8474c15e9b0d512306415de32.png


c73f35b792405da16e8ab4f893889213.png


Als dit jullie enige weerwoord was dan kan ik daar enkel uit concluderen dat jullie CF'en oké vinden, en dat is niet de conclusie die ik hier hoop te trekken.
Dorp nr 3 ligt toch gewoon tegen het front van abuser aan ? Jij ligt er inderdaad boven, maar abuser niet.

Het volgende verhaal wil ik nog even kwijt voor jullie beeldvorming:

Op w65 heb ik samen met jonah gespeeld, hier frontte wij tegen johny english. Johny besloot toen iemand te internen tegen ons front aan. Hij internde eerst de dorpen zo ver mogelijk,(pal tegen ons front) een stuk of 20 velden van zijn eigen front tegen het onze aan. Op die manier verkreeg hij een lijn ver van zijn eigen front af, er lag daar nog ruim 300k aan punten tussen zijn front en het onze. Alleen omdat hij daar dus naartoe sprong, op 1 dorp, werd dat de frontlijn en werd alles wat wij daar boven dat ene dorp edelde, bestempeld als een cf. Dorpen daarboven die wij pakte hebben wij uiteindelijk na een discussie teruggegeven. Dit zijn dus ook tactieken die worden gehanteerd op tw en onder “FairPlay” staan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij hier van hebben geleerd. Hierdoor hebben wij direct gehapt en gehandeld naar een vorige situatie. Gewoon zo ver mogelijk pakken omdat anders de lijn van het front in ons nadeel komt. Dan jumpen jullie dus net als johny toen gewoon zo ver mogelijk omdat alles daarachter dan als cf gezien wordt, dat wilden wij uiteraard voorkomen. Vandaar dat wij direct dorpen hebben gepakt op basis van voorgaande ervaringen met dit soort situaties.
 
Reactiescore
3.452
19040AEB-320C-4B6C-B5BE-C1A2A2E8CF15.jpeg
Dorp nr 3 ligt toch gewoon tegen het front van abuser aan ? Jij ligt er inderdaad boven, maar abuser niet.

Het volgende verhaal wil ik nog even kwijt voor jullie beeldvorming:

Op w65 heb ik samen met jonah gespeeld, hier frontte wij tegen johny english. Johny besloot toen iemand te internen tegen ons front aan. Hij internde eerst de dorpen zo ver mogelijk,(pal tegen ons front) een stuk of 20 velden van zijn eigen front tegen het onze aan. Op die manier verkreeg hij een lijn ver van zijn eigen front af, er lag daar nog ruim 300k aan punten tussen zijn front en het onze. Alleen omdat hij daar dus naartoe sprong, op 1 dorp, werd dat de frontlijn en werd alles wat wij daar boven dat ene dorp edelde, bestempeld als een cf. Dorpen daarboven die wij pakte hebben wij uiteindelijk na een discussie teruggegeven. Dit zijn dus ook tactieken die worden gehanteerd op tw en onder “FairPlay” staan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij hier van hebben geleerd. Hierdoor hebben wij direct gehapt en gehandeld naar een vorige situatie. Gewoon zo ver mogelijk pakken omdat anders de lijn van het front in ons nadeel komt. Dan jumpen jullie dus net als johny toen gewoon zo ver mogelijk omdat alles daarachter dan als cf gezien wordt, dat wilden wij uiteraard voorkomen. Vandaar dat wij direct dorpen hebben gepakt op basis van voorgaande ervaringen met dit soort situaties.
Je zegt duidelijk dat jullie ervan hebben geleerd maar wel lopen janken als Cacturn een dorp pakt die bij lange na niet een diepe cf is ?

Lekker geloofwaardig komen jullie over,not!
 
Reactiescore
766
Bekijk bijlage 15527
Je zegt duidelijk dat jullie ervan hebben geleerd maar wel lopen janken als Cacturn een dorp pakt die bij lange na niet een diepe cf is ?

Lekker geloofwaardig komen jullie over,not!
Lekker goed in begrijpend lezen, not!
 
Reactiescore
3.452
Lekker goed in begrijpend lezen, not!
De Pm geeft duidelijk een beeld van een zwaar gefrustreerd tienertje die zeikt over een cf .
Daarna komt er een Blabla verhaal met heel veel bs om een smerige lage aktie goed te praten
“We hebben ervan geleerd omdat pietje dat ook deed bij ons op w65, snotter snotter”
Lekker belangerijk,jullie miepen over het hebben en houden van een leuke wereld en zetten vervolgens de eerste stappen naar een lage wereld!
 
Reactiescore
110
Bekijk bijlage 15527
Je zegt duidelijk dat jullie ervan hebben geleerd maar wel lopen janken als Cacturn een dorp pakt die bij lange na niet een diepe cf is ?

Lekker geloofwaardig komen jullie over,not!

Laat de spelers die hiermee te maken hebben deze discussie voeren. Het mengen van no-names zoals jij resulteert naar niks.
 
Reactiescore
766
De Pm geeft duidelijk een beeld van een zwaar gefrustreerd tienertje die zeikt over een cf .
Daarna komt er een Blabla verhaal met heel veel bs om een smerige lage aktie goed te praten
“We hebben ervan geleerd omdat pietje dat ook deed bij ons op w65, snotter snotter”
Lekker belangerijk,jullie miepen over het hebben en houden van een leuke wereld en zetten vervolgens de eerste stappen naar een lage wereld!
Nogmaals een onvoldoende voor begrijpend lezen :p
 
Reactiescore
3.452
Zolang het op een openbaar forum staat lees en reageer ik waar ik wil ,dit soort opmerkingen triggered mij alleen maar om verder te gaan met posten ; -)
 
Reactiescore
1.278
Zolang het op een openbaar forum staat lees en reageer ik waar ik wil ,dit soort opmerkingen triggered mij alleen maar om verder te gaan met posten ; -)

Krijg nu gelijk een kort-pittig-kapsel idee in m'n hoofd :oops:o_O
 
Reactiescore
3.540
Dorp nr 3 ligt toch gewoon tegen het front van abuser aan ? Jij ligt er inderdaad boven, maar abuser niet.

Abuser ligt er rechts boven en ik lig er links boven. Het is een CF in het Walk. stamcluster, niet per definitie in mijn cluster of die van Abuser. Maar als dit soort dorpen niet als CF worden gezien door jullie hoe gaan die CF afspraken er dan uit zien? CF'en mag alleen als je perfect tussen 2 phalanxen edelt zodat je technisch gezien niet in het cluster van 1 speler zit ofzoiets?

EDIT: Sterker nog, waarom zelfs CF afspraken maken als je toch je uiterste best gaat doen om die te omzeilen?

"Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij hier van hebben geleerd. Hierdoor hebben wij direct gehapt en gehandeld naar een vorige situatie. Gewoon zo ver mogelijk pakken omdat anders de lijn van het front in ons nadeel komt. Dan jumpen jullie dus net als johny toen gewoon zo ver mogelijk omdat alles daarachter dan als cf gezien wordt, dat wilden wij uiteraard voorkomen. Vandaar dat wij direct dorpen hebben gepakt op basis van voorgaande ervaringen met dit soort situaties."

Dus omdat iemand jullie heeft genaaid op w65 doen jullie het nu bij anderen, top logica. Ik ben ooit gestabbed op w17, iemand bood fusie aan maar veranderde na 2 dagen het wachtwoord 'teletubbies1', dit vond ik slim en tactisch spel dus nu is het mijn doel om fusiepartners te stabben voordat ze dit bij mij doen. Daarom bied ik mijn hele buurt nu fusies aan met, zodat ze mij niet kunnen stabben op die manier! Man ik ga weer weg van het AF, is niet goed voor m'n bloeddruk om dit soort basic shit uit te moeten leggen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
265
Hoorde ook dat Heer Orcfighter zijn hele stam aan het stabben is en dat Cave en One. hier van profiteren

Houd op over deze man hoor:mad:
Verlaat zonder aankondiging de stam en verwijderd iedereen uit vriendenlijst etc. reageert en opent niets meer en geeft alle dorpen aan Cave en One. Als je het ergens niet met eens bent prima, overleg en kom met een nieuw voorstel maar ga niet iedereen lopen stabben zoals dit.:mad2:
 
Bovenaan