Ik kan je een prima voorbeeld geven waarin de uitkijktoren wel degelijk een groot voordeel bied voor volslagen noobs. Bedenk je eens een situatie in, waarbij 4 kleine spelers bij het cluster van een grote speler liggen, allen een klein moraal voordeel. Normale werkwijze is als volgt; de grote speler bestookt 1, hooguit 2 van de doelwitten met clears, de overige met fakes. Echter maakt een toren, al heeft iedere speler er 1 op level 10-15, het onmogelijk om effectief te faken. De vier spelers weten al dat 2 van de spelers louter fakes krijgen en zetten de overige spelers vol. Resultaat; alle def hoopt zich op voor je clears, die je allen doodloopt op laag moraal. Stel dat je je, zodra je dat merkt, je richt op een van de spelers die def hebben geleverd, zien die spelers ook direct al aan je incommings of het clears zijn, trekken hun def terug en je loopt weer alles dood - op muur 20 en kutmoraal. Fake edels? Onzinnig. Faken? Onzinnig, tenzij je met 999 lc gaat faken, maar dan betaal je de hoofdprijs. Vertel jij maar hoe de toren zo een situatie nou in godsnaam interessanter maakt. Overigens plijt ik ook voor het gebruik van katapulten op de torens hè, maar je ontkomt er niet aan in zo een situatie.
Dit is inmiddels, sad but true, maar mijn elfde tw-jaar. Ik stond altijd wel open voor veranderingen, maar de uitkijktoren is voor het ingame spel wel erg ingrijpend. Zeker als je zelf in 95% van de gevallen de offensieve initiatiefrijke speler bent.