Stelling van de dag

DeletedUser81014

Guest
Hoezo terug betrekken?

Naja voor zover ik begrijp toch.
Kata is momenteel toegelaten op de meeste werelden voor: vp, kerk, muur
en nu wil je ze nog toelaten op het enigste gebouw dat voor beginnelingen wat nuttig is.
Het is waar, het kan soms frustrerend zijn als ze er de fakes/clears en edels makkelijk doorheen kunnen zien, maarja dat is net de bedoeling dat het voor hen wat makkelijker wordt allemaal.
Omdat er nu af en toe een tegenslag bij de aanvallen zit, wil iedereen of toch een aantal onder de tw'ers plots de kata ook op uitkijktoren...
 

DeletedUser80918

Guest
Naja voor zover ik begrijp toch.
Kata is momenteel toegelaten op de meeste werelden voor: vp, kerk, muur
en nu wil je ze nog toelaten op het enigste gebouw dat voor beginnelingen wat nuttig is.
Het is waar, het kan soms frustrerend zijn als ze er de fakes/clears en edels makkelijk doorheen kunnen zien, maarja dat is net de bedoeling dat het voor hen wat makkelijker wordt allemaal.
Omdat er nu af en toe een tegenslag bij de aanvallen zit, wil iedereen of toch een aantal onder de tw'ers plots de kata ook op uitkijktoren...

Het is in my opinion gewoon logisch dat het wél mag. Sowieso is er natuurlijk geen absolute regel dat het niet mag, katapulten zijn onderdeel van het spel. Er is enkel een principe akkoord dat ze niet gebruikt worden, omdat ze enkel de verdediging treiteren en de aanvaller er geen voordeel bij heeft. Bij katapult aanvallen op uitkijktorens vervalt de tweede voorwaarde voor de ''regel'' en zou het dus gewoon toegestaan moeten zijn. Het is een tactisch onderdeel van de oorlog om de uitkijktorens te targeten.
 

DeletedUser77704

Guest
Naja voor zover ik begrijp toch.
Kata is momenteel toegelaten op de meeste werelden voor: vp, kerk, muur
en nu wil je ze nog toelaten op het enigste gebouw dat voor beginnelingen wat nuttig is.
Het is waar, het kan soms frustrerend zijn als ze er de fakes/clears en edels makkelijk doorheen kunnen zien, maarja dat is net de bedoeling dat het voor hen wat makkelijker wordt allemaal.
Omdat er nu af en toe een tegenslag bij de aanvallen zit, wil iedereen of toch een aantal onder de tw'ers plots de kata ook op uitkijktoren...

Gebeurt sinds introductie gewoon W57
 

DeletedUser77704

Guest
Het is in my opinion gewoon logisch dat het wél mag. Sowieso is er natuurlijk geen absolute regel dat het niet mag, katapulten zijn onderdeel van het spel. Er is enkel een principe akkoord dat ze niet gebruikt worden, omdat ze enkel de verdediging treiteren en de aanvaller er geen voordeel bij heeft. Bij katapult aanvallen op uitkijktorens vervalt de tweede voorwaarde voor de ''regel'' en zou het dus gewoon toegestaan moeten zijn. Het is een tactisch onderdeel van de oorlog om de uitkijktorens te targeten.

Aanvaller heeft van elk gebouw bijna voordeel :rolleyes:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Unpopular opinion hier maar ik ben wel fan van de uitkijktoren omdat het edels tagged. Al dat genacht en constant alle incs taggen voelt gewoon erg nolife aan voor me.

Moesten ze de groene/oranje/rode bijltjes weghalen en de uitkijktoren alleen maar als een 'automatische tagger' gebruiken zou ik echt zo gelukkig zijn.

Ik kan je volgen. Vanuit defensief perspectief en als persoon met weinig tijd is zo een toren heerlijk. Maar voor de offensieve speler, de gene zonder front/interns is die toren een ramp. Elke middelmatige deffer kan veel betere offensieve skills evenaren, puur doordat er op het vlak van faken niets mogelijk meer is. Edelsplits worden gezien, fake-edels, edelclears.. Alle leuke opties die je hebt zonder uitkijktoren, waardoor je nou net de baas bent over anderen, vervallen.

Ik vind dat kata`s op uitkijktoren, muur, verzamelplaats en standbeeld gedoogd moeten worden.

Standbeeld heeft geen waarde, die herbouw je in 6 sec. Net als VZ. Uitkijktoren is waardevol ja. Maar een beetje deffer heeft met 2 goede torens aan zijn front wel voldoende (ook zonder torens red je het prima normaal gesproken natuurlijk..). Die 2 stack je gewoon vol en de tegenstander zijn katapulten zijn waardeloze boerderijplaatsen geworden.

Nja een smidje tikken naar lvl 19 is zeer tactisch ivm recaps maar wordt zwaar veroordeeld.
Kata is overpowered in massa gebruik of in start wereld erg nadelig als frustratie middel van spelers die er de brui aangeven.
Misschien kunnen ze kata's iets anders inkleden dat het tactisch blijft maar minder ophef genereert.

Het grote nadeel van de katapult is dat het een kwantitatief wapen is. De partij met de meeste dorpen kan technisch gezien de meeste katapulten generen, sturen en laten aankomen. Als de kwantitatieve stam ook nog enigszins kan organiseren kun je prima sloopmolens opzetten. Jammer genoeg komt het nog regelmatig voor, bij stabberij bijvoorbeeld. Zo wisten enkele accounts vorig jaar nog 3,5 miljoen aan punten (30% van de speler) te slopen in een ruime week. Nogal ingrijpend. Laat staan als je dit op grote schaal gaat doen met de gehele stam. Echter maakt (foutief) katapultgebruik dodgen wel weer interessanter op deze uitkijktoren wereld. Waar men nu groene bijltjes op het achterland ziet komen, dodged men vaak niet, of heel massaal (aanvragen). Op het moment dat je daardoor wel je boerderijen verliest, denkt men wel twee keer.

Ik ben geen fan van de katapult, vooral omdat wat jij al zegt; het is ook een frustratiemiddel. Veel mensen voelen zich geoorloofd om het foutief te gebruiken. Echter denk ik dat we er op deze uitkijktoren wereld niet onderuit kunnen.
 
Reactiescore
984
Standbeeld heeft geen waarde, die herbouw je in 6 sec. Net als VZ. Uitkijktoren is waardevol ja. Maar een beetje deffer heeft met 2 goede torens aan zijn front wel voldoende (ook zonder torens red je het prima normaal gesproken natuurlijk..). Die 2 stack je gewoon vol en de tegenstander zijn katapulten zijn waardeloze boerderijplaatsen geworden.

Ik doelde dan uiteraard ook niet op de waarde en strategische impact dat een bepaald kata doelwit heeft. Het gaat mij simpelweg om het doel van de katapulten dat naar mijn mening gedoogd moet kunnen zijn.
 

DeletedUser81014

Guest
Maar de vraag is:

Waarom zou je een gebouw dat specifiek in het spel is gebracht om de wat 'mindere' spelers te helpen bij aanvallen, een target maken van kata's?
Het zorgt ervoor dat de nieuwe spelers of de iets wat mindere spelers het plezier in het spel ook zullen verliezen, wat zeg nu eerlijk? wat is er leuker dan een groter account een loer te draaien door middel van uitkijktorens...?
Resultaat zal zijn: De nieuwe/mindere spelers hebben wellicht het enige gebouw die hen een beetje kan helpen tijdens een aanval/massa niet meer, dus ze zullen al heel snel wellicht de handdoek in de ring gaan gooien.

Oké allemaal leuk, dan hebben de grote spelers er geen last van, maar dan heb je weer het verhaal dat TW er zo wel heel erg saai begint uit te zien. Als je kijkt naar werelden, dan zijn die nu al aardig klein geworden. Ze duren amper nog tijden zoals vroeger, vb: W65. Die is na 1 jaar ofzo al afgelopen (of zelfs nog geen 1 jaar).


Ik snap de frustratie zeker wel, maar dit idee komt ook alleen maar bovendrijven omdat de grotere, betere spelers hier last van ondervinden. Ze komen niet zo makkelijk meer door de spelers heen die gebruik (handig) maken van de uitkijktoren(s).


Ik zou zeggen, laat ze voorlopig staan, in een later stadium kan je ze misschien wel als mogelijk kata-target beschouwen. Het neemt een beetje spelplezier af van de kleinere accounts die zo een stukje hoop hebben om toch nog langer op de wereld te blijven.
En zoals ieder weet: een tevreden persoon komt altijd terug ;)
 
Reactiescore
1.478
Standbeeld heeft geen waarde, die herbouw je in 6 sec. Net als VZ.
Standbeeld kata'en heeft geen nut, maar vz wel, dat maakt het niet mogelijk voor de tegenstander om vanuit het zelfde dorp een backtime te doen.
Waarom zou je een gebouw dat specifiek in het spel is gebracht om de wat 'mindere' spelers te helpen bij aanvallen, een target maken van kata's?
Het zorgt ervoor dat de nieuwe spelers of de iets wat mindere spelers het plezier in het spel ook zullen verliezen, wat zeg nu eerlijk? wat is er leuker dan een groter account een loer te draaien door middel van uitkijktorens...?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De betere spelers hebben tenslotte ook een uitkijktoren, en als slechte deffer heb je aan een uitkijktoren zeker niet genoeg om het tegen een groter account op te nemen. Uiteindelijk is de grootste counter op de uitkijktoren genoeg rode clears gooien. :p
 

DeletedUser81014

Guest
Standbeeld kata'en heeft geen nut, maar vz wel, dat maakt het niet mogelijk voor de tegenstander om vanuit het zelfde dorp een backtime te doen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De betere spelers hebben tenslotte ook een uitkijktoren, en als slechte deffer heb je aan een uitkijktoren zeker niet genoeg om het tegen een groter account op te nemen. Uiteindelijk is de grootste counter op de uitkijktoren genoeg rode clears gooien. :p

Snap ik wel, maar lijkt me wel één van de hoofdredens waarom de uitkijktoren in TW is geïntegreerd. Om het deffen iets makkelijker te maken. Het levert zo wellicht ook wat winst op voor de 'mindere' tw'ers die er rondlopen.
Maakt het allemaal wat moeilijker voor de anderen ofc, daar geef ik jullie gelijk in. Maar krijg je toch beetje meer het gevoel van war, met wat hulpmiddeltjes.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Tja ach, hoe frustrerend dan ook dat het moeilijker is voor de ervaren tw'er (merk het zelf ook hoor).. Voorheen klaagde men altijd dat een speler na één massa of wave al kapot was en vervolgens de hele stam eromheen viel. Dat is nu bijna ondenkbaar. Maarr.. ik denk dat de uitkijktoren het voor een ervaren speler ook teveel voordeel bied. Ik had het er al met mijn team over, die 18-20 uur per dag (kwalitatief) goede bemanning dat brengen we echt wel op met zijn vieren, maar met die toren acht ik de kans om weggespeeld te worden wel heel minimaal. Zonder toren is het ook nog niet voorgekomen. Ik denk dat als twee gelijken elkaar treffen in een duel (denk de hele wereld even weg), dat het slechts een kwestie gaat worden van hopeloos stukbijten op elkaar, keer op keer. De partij die zich het meest laat demotiveren door stilstand / continu falen, zal uiteindelijk inactief raken en verliezen. De uitkijktoren neemt heel veel offensieve (maar ook defensieve) trucjes weg. Eigenlijk maakt het het spel vooral veel simpeler, waardoor de tw-noob zonder besef van trucjes profiteert. Je kunt eigenlijk stellen dat de uitkijktoren het niveau verschil tussen de spelers op een wereld doet nivelleren.
 

DeletedUser77704

Guest
Tja ach, hoe frustrerend dan ook dat het moeilijker is voor de ervaren tw'er (merk het zelf ook hoor).. Voorheen klaagde men altijd dat een speler na één massa of wave al kapot was en vervolgens de hele stam eromheen viel. Dat is nu bijna ondenkbaar. Maarr.. ik denk dat de uitkijktoren het voor een ervaren speler ook teveel voordeel bied. Ik had het er al met mijn team over, die 18-20 uur per dag (kwalitatief) goede bemanning dat brengen we echt wel op met zijn vieren, maar met die toren acht ik de kans om weggespeeld te worden wel heel minimaal. Zonder toren is het ook nog niet voorgekomen. Ik denk dat als twee gelijken elkaar treffen in een duel (denk de hele wereld even weg), dat het slechts een kwestie gaat worden van hopeloos stukbijten op elkaar, keer op keer. De partij die zich het meest laat demotiveren door stilstand / continu falen, zal uiteindelijk inactief raken en verliezen. De uitkijktoren neemt heel veel offensieve (maar ook defensieve) trucjes weg. Eigenlijk maakt het het spel vooral veel simpeler, waardoor de tw-noob zonder besef van trucjes profiteert. Je kunt eigenlijk stellen dat de uitkijktoren het niveau verschil tussen de spelers op een wereld doet nivelleren.

Vind juist een nieuwe dimensie toevoegen, sloopfakes, slim edels splitten en de kleurtjes manipuleren door het calculeren van wanneer aanvallen zichtbaar worden of hoe de uitkijktorens in het voordeel van de aanvaller kunnen worden gemanipuleerd maken het voor de gevorderde spelers juist een uitdaging. Vind de uitkijktoren ook meer voor de mid-game richting end-game dan de early-game. Dan is gebouw te duur voor level 15-20 (wanneer hij pas echt nut heeft). Dan zullen de beginnende spelers toch allang zijn weggespeeld door de betere (of pp-abusers). Dus hoe is dit gebouw ooit voor de mindere spelers? Zij hebben toch niet de vaardigheden te handelen op incommings ook al zijn ze zichtbaar, ze kunnen 99/100x niet snipen (in geen enkele vorm) of er tactisch mee omgaan. Laten altijd troepen staan of dodgen alles. Meer opties hebben zij niet, dus maakt de uitkijktoren voor hen niks uit.

In de mid/end-game is katapulteren van uitkijktorens dus juist tactisch en daarom toegestaan sinds W57 voor 99% van de spelers.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ik kan je een prima voorbeeld geven waarin de uitkijktoren wel degelijk een groot voordeel bied voor volslagen noobs. Bedenk je eens een situatie in, waarbij 4 kleine spelers bij het cluster van een grote speler liggen, allen een klein moraal voordeel. Normale werkwijze is als volgt; de grote speler bestookt 1, hooguit 2 van de doelwitten met clears, de overige met fakes. Echter maakt een toren, al heeft iedere speler er 1 op level 10-15, het onmogelijk om effectief te faken. De vier spelers weten al dat 2 van de spelers louter fakes krijgen en zetten de overige spelers vol. Resultaat; alle def hoopt zich op voor je clears, die je allen doodloopt op laag moraal. Stel dat je je, zodra je dat merkt, je richt op een van de spelers die def hebben geleverd, zien die spelers ook direct al aan je incommings of het clears zijn, trekken hun def terug en je loopt weer alles dood - op muur 20 en kutmoraal. Fake edels? Onzinnig. Faken? Onzinnig, tenzij je met 999 lc gaat faken, maar dan betaal je de hoofdprijs. Vertel jij maar hoe de toren zo een situatie nou in godsnaam interessanter maakt. Overigens plijt ik ook voor het gebruik van katapulten op de torens hè, maar je ontkomt er niet aan in zo een situatie.

Dit is inmiddels, sad but true, maar mijn elfde tw-jaar. Ik stond altijd wel open voor veranderingen, maar de uitkijktoren is voor het ingame spel wel erg ingrijpend. Zeker als je zelf in 95% van de gevallen de offensieve initiatiefrijke speler bent.
 
Reactiescore
2.509
Door de toren is mijn aanval(fake)tactiek helemaal kapot. Das de reden dat ik MB ben geworden, aanvallend val ik, zeker nu, door de mand. Ik zeg dat het best op de lijst van gedoogde kata-targets kan.
 

DeletedUser77704

Guest
Ik kan je een prima voorbeeld geven waarin de uitkijktoren wel degelijk een groot voordeel bied voor volslagen noobs. Bedenk je eens een situatie in, waarbij 4 kleine spelers bij het cluster van een grote speler liggen, allen een klein moraal voordeel. Normale werkwijze is als volgt; de grote speler bestookt 1, hooguit 2 van de doelwitten met clears, de overige met fakes. Echter maakt een toren, al heeft iedere speler er 1 op level 10-15, het onmogelijk om effectief te faken. De vier spelers weten al dat 2 van de spelers louter fakes krijgen en zetten de overige spelers vol. Resultaat; alle def hoopt zich op voor je clears, die je allen doodloopt op laag moraal. Stel dat je je, zodra je dat merkt, je richt op een van de spelers die def hebben geleverd, zien die spelers ook direct al aan je incommings of het clears zijn, trekken hun def terug en je loopt weer alles dood - op muur 20 en kutmoraal. Fake edels? Onzinnig. Faken? Onzinnig, tenzij je met 999 lc gaat faken, maar dan betaal je de hoofdprijs. Vertel jij maar hoe de toren zo een situatie nou in godsnaam interessanter maakt. Overigens plijt ik ook voor het gebruik van katapulten op de torens hè, maar je ontkomt er niet aan in zo een situatie.

Dit is inmiddels, sad but true, maar mijn elfde tw-jaar. Ik stond altijd wel open voor veranderingen, maar de uitkijktoren is voor het ingame spel wel erg ingrijpend. Zeker als je zelf in 95% van de gevallen de offensieve initiatiefrijke speler bent.

Hoe willen 4 kleine spelers? (lees max 6k aan punten) nou ooit zo'n grote uitkijk hebben? Dan hebben ze amper boerderij nog voor deftroepen = winst aanvaller. En al hebben ze een 15-20 range, deze spelers nachten toch niet, dus als je ochtend strak timed om 8 uur maakt die uitkijk toch al niks meer uit = winst aanvaller. Als je als aanvaller niet de capaciteit heb om zo'n groepje van 4 spelers weg te spelen door uitkijk dan moet je toch echt bij je eigen manier van aanvallen kijken hoe dit komt. Uitkijktoren zou voor hen nooit uit moeten maken als jij het slimmer speelt en de grotere speler bent.

@The Minion is idd jammer voor zekere hoogte, is echt een ander spel geworden in mid-game/end-game op het gebied van aanvallen. Nieuwe tactieke zijn nodig en worden gelukkig nog steeds bedacht maar het is wel heel ingrijpend geweest in de manier hoe TW gespeeld word.
 
Reactiescore
766
Hoe willen 4 kleine spelers? (lees max 6k aan punten) nou ooit zo'n grote uitkijk hebben? Dan hebben ze amper boerderij nog voor deftroepen = winst aanvaller. En al hebben ze een 15-20 range, deze spelers nachten toch niet, dus als je ochtend strak timed om 8 uur maakt die uitkijk toch al niks meer uit = winst aanvaller. Als je als aanvaller niet de capaciteit heb om zo'n groepje van 4 spelers weg te spelen door uitkijk dan moet je toch echt bij je eigen manier van aanvallen kijken hoe dit komt. Uitkijktoren zou voor hen nooit uit moeten maken als jij het slimmer speelt en de grotere speler bent.

@The Minion is idd jammer voor zekere hoogte, is echt een ander spel geworden in mid-game/end-game op het gebied van aanvallen. Nieuwe tactieke zijn nodig en worden gelukkig nog steeds bedacht maar het is wel heel ingrijpend geweest in de manier hoe TW gespeeld word.
Er liggen toch vaak zat gewoon 3/4 spelers van 20-50k in/rond je cluster, zeker als je explosief groeit. Ik gok niet dat Roald doelt op 4 spelertjes met 1 dorp? Xd
 

DeletedUser77704

Guest
Er liggen toch vaak zat gewoon 3/4 spelers van 20-50k in/rond je cluster, zeker als je explosief groeit. Ik gok niet dat Roald doelt op 4 spelertjes met 1 dorp? Xd

Die gasten zijn bij mij al weg in mijn cluster voor ze zo groot zijn XD Anders heb ik gewoon moraal op ze en maakt het ook niks uit.
 
Reactiescore
766
Die gasten zijn bij mij al weg in mijn cluster voor ze zo groot zijn XD Anders heb ik gewoon moraal op ze en maakt het ook niks uit.
Dan heb jij dus niet zo’n explosieve groei doorgemaakt zoals Roald en ik. Geeft niet, maar dan kan je op dat punt niet mee discussiëren als je het zelf nog niet hebt meegemaakt ;)
 

DeletedUser77704

Guest
Dan heb jij dus niet zo’n explosieve groei doorgemaakt zoals Roald en ik. Geeft niet, maar dan kan je op dat punt niet mee discussiëren als je het zelf nog niet hebt meegemaakt ;)

Check mijn groei en je zou anders praten ;) Schakel altijd potentiële gevaren in cluster gelijk uit samen met mb
 

DeletedUser80918

Guest
Dan heb jij dus niet zo’n explosieve groei doorgemaakt zoals Roald en ik. Geeft niet, maar dan kan je op dat punt niet mee discussiëren als je het zelf nog niet hebt meegemaakt ;)

Nja, ook bij mij worden die spelers gewoon gelijk weggespeeld hoor. Snap dat dit voor jullie lastiger is aangezien jullie volledig de focus hadden op interns en vroege fusies, maar mensen die elk dorp zelf uitzoeken en veroveren kunnen dat soort spelers makkelijk in een kleiner stadium uit hun cluster weren.
 

DeletedUser81014

Guest
Nja, ook bij mij worden die spelers gewoon gelijk weggespeeld hoor. Snap dat dit voor jullie lastiger is aangezien jullie volledig de focus hadden op interns en vroege fusies, maar mensen die elk dorp zelf uitzoeken en veroveren kunnen dat soort spelers makkelijk in een kleiner stadium uit hun cluster weren.

ik dacht dat jij enkel fusies deed...?
 
Bovenaan