Stelling van de dag

Reactiescore
63
Nieuwe stelling:

Kata's moeten meer getolereerd worden op werelden met uitkijktoren, aangezien de verdediger teveel in het voordeel is.
 

DeletedUser80918

Guest
Ik vind opzich wel dat uitkijktorens een kata uitzondering mogen worden. Toegestaan om te katapulteren. Zijn gebouwen die je strategisch bouwt, dus brengt alleen een extra diepgang als die ook gericht afgebroken mogen worden.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Nieuwe stelling:

Kata's moeten meer getolereerd worden op werelden met uitkijktoren, aangezien de verdediger teveel in het voordeel is.

Interessante stelling. Normaal gesproken ben ik per definitie tegen het gebruik van katapulten op allerlei gebouwen. Echter bevoordeeld de uitkijktoren (voornamelijk) noobs het verdedigen van hun dorpen. De goede speler heeft de toren amper nodig, maar de noob weet feilloos de clears van fakes te onderscheiden. Mogelijk is katapulteren op bolwerken en uitkijktoren toch best interessant... :)
 
Reactiescore
831
Unpopular opinion hier maar ik ben wel fan van de uitkijktoren omdat het edels tagged. Al dat genacht en constant alle incs taggen voelt gewoon erg nolife aan voor me.

Moesten ze de groene/oranje/rode bijltjes weghalen en de uitkijktoren alleen maar als een 'automatische tagger' gebruiken zou ik echt zo gelukkig zijn.
 
Reactiescore
215
Uit globaal denkbeeld en acceptatie speel ik kata loos met bovengenoemde targets in sommige gevallen als uitzondering.
Enkel ik denk dat als je op de voorhand niet eens bent met kata's je geen wereld moet spelen die ze heeft.
Nu vind ik dat innogames werelden zonder uitkijktoren en kata's regelmatiger mag starten als die er al zijn geweest.

Ik vind kata's een balancer op een uitkijktoren wereld. iedereen weet wat de fakes zijn e.d. wat de looptijden sloomste eenheid is. Dus ik zie wel nut. Al is een kata zeker met stammassa een overpowered iets en op die wijze gehele acc's plat gooien is ook geen fun.
 

DeletedUser77755

Guest
Accounts slopen vind ik ook niet leuk, maar strategisch kata gebruik (verzamelplaats, uitkijktoren, kerk, ...) vind ik wel op zijn plaats.
Dit omdat je de uitkijktoren en kerk niet in ieder dorpje gaat bouwen, maar ook op strategische plaatsen, dit zorgt er dan voor dat deze dorpen eigenlijk mini objectives worden voor de vijand (veroveren of eerder genoemde gebouwen slopen).
 
Reactiescore
215
Nja een smidje tikken naar lvl 19 is zeer tactisch ivm recaps maar wordt zwaar veroordeeld.
Kata is overpowered in massa gebruik of in start wereld erg nadelig als frustratie middel van spelers die er de brui aangeven.
Misschien kunnen ze kata's iets anders inkleden dat het tactisch blijft maar minder ophef genereert.
 

DeletedUser77755

Guest
een smidje een level afnemen kan ik opzich ook nog tegen, is vervelend maar je sloopt het acc niet.
Van zodra je boerderijen en leemgroeves volledig naar 1 begint te herleiden ben je wel met zinloos slopen bezig imo :)
Want wat heb je er zelf nog aan? Het zijn nutteloze dorpen die je dan kan gaan nemen ;D
 
Reactiescore
215
mee eens.

Misschien kunnen ze kata's iets anders inkleden dat het tactisch blijft maar minder ophef genereert.

Een leuke volgende stelling perhaps.
 
Reactiescore
1.278
Hoe zie je dit voor je?

Idee zou zijn dat je met kata's niks sloopt, maar wel negatieve tijdelijke effecten aan een dorp kan geven naar keuze. Bijvoorbeeld minder recruteren, grondstofproductie of tijdelijk wat minder bevolking. Dan wel beperkt dat het maximaal -10% kan zijn bijvoorbeeld.
 

DeletedUser77704

Guest
Idee zou zijn dat je met kata's niks sloopt, maar wel negatieve tijdelijke effecten aan een dorp kan geven naar keuze. Bijvoorbeeld minder recruteren, grondstofproductie of tijdelijk wat minder bevolking. Dan wel beperkt dat het maximaal -10% kan zijn bijvoorbeeld.

Dat stelt nog niks voor XD

Maak ze dan pittiger, in 1x gebouw weg :p

Maar dan enkel op bepaalde targets mogelijk uitkijk, kerk, vp en dan bij minimaal verzend aantal van 50 ofzo
 
Reactiescore
1.278
Dat stelt nog niks voor XD

Maak ze dan pittiger, in 1x gebouw weg :p

Maar dan enkel op bepaalde targets mogelijk uitkijk, kerk, vp en dan bij minimaal verzend aantal van 50 ofzo

Tuurlijk stelt dat wel wat voor. Bij lange waves heeft dat forse impact. Die dingen die jij noemt lijken allemaal leuk, maar alleen dwazen zullen uitkijktorens/kerken niet afstacken.
 

DeletedUser81014

Guest
wil je nu kata's terug betrekken bij het spel...?
Terwijl er eerst grandioos tegen het gebruik is gestemd?
 

DeletedUser77704

Guest
Tuurlijk stelt dat wel wat voor. Bij lange waves heeft dat forse impact. Die dingen die jij noemt lijken allemaal leuk, maar alleen dwazen zullen uitkijktorens/kerken niet afstacken.

Dan afstacken dan geen zin hé ;)

Dat andere met max -10% nog amper effect
 
Reactiescore
1.278
Dan afstacken dan geen zin hé ;)

Dat andere met max -10% nog amper effect

Gaf maar een voorbeeld met die -10%, maar zou wel een andere dimensie geven aan het spel. De klachten met kata's dat je weer gebouwen moet opbouwen etc vermijd je hiermee. Zou interessant kunnen zijn.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Bovenaan