Stelling van de dag!

DeletedUser27049

Guest
Iedereen zou zijn vrienden die vroeger hebben gespeeld moeten proberen overtuigen terug te spelen. Ikzelf heb 2 vrienden alweer laten spelen door wat op hun nostalgisch gevoel te spelen, haal een twstats van een vorige wereld boven en voor je het weet zitten ze weer te spelen.

Betreffende premium functies & alles wat hierboven word geschreven (op boycot na) kan ik alleen maar zeggen, JA!

Dit spel heeft veel te bieden en zit goed in elkaar gezien de mate van verslaving die iedereen hier heeft ontwikkeld. Probleem zit hem inderdaad in het feit dat de nieuwe spelers snel worden weggespeeld en er een beperkte instroom van nieuwe spelers is.

Als mensen zich er op zouden toe leggen een aangename guide te schrijven met de basics in, die toegankelijker is dan de huidige wiki (deze is naar mijn mening een grote rommel die veel te beperkt is qua informatie) of de huidige guides op het forum, zodat nieuwe spelers niet enkel moeten rekenen op de tips van anderen. (zoals wij destijds moesten doen) maar ook een hele selectie guides hebben (zonder dat deze langdradig worden), dan houdt je al wat mensen vast.

De tutorial is een leuk begin, maar wat leert die nu concreet? veel te weinig naar mijn mening. Maak duidelijke guides, zorg dat beginnende spelers die vinden en dat die guides of links naar die guides op het forum van elke noobstam komen.

Als je 1 beginnende speler hebt die goed speelt en merkt dat die vooruitgang maakt zal die ook zijn vrienden aansporen om mee te spelen. Mensen willen hun prestaties op een spel altijd delen maar om iets van appreciatie bij de medemens op te wekken moet je deze in het spel betrekken, zo krijg je toch nieuwe spelers?

Het probleem is ook dat mensen spelen op app's en er daar zware concurrentie is, tribalwars is daar te laat gekomen. Als de app wat meer zichtbaarheid krijgt zodat meer mensen het eens proberen krijg je ook een hoop nieuwe spelers. Dat is iets waar wij als community niet bij kunnen helpen(denk ik? Ik kan de app wel effe gaan raten als dat helpt lol). Browsergames zijn ouderwets aan het worden maar dit genre spel heeft wel succes, er zijn toch veel games waar je een dorp bij uitbouwt, (clash of clans bv, al heb ik het zelf nooit gespeeld). Er is dus wel zeker een groot publiek voor, het moet gewoon beter aan de man worden gebracht.

Hoe doen andere apps het? Die spammen je dood met reclame tot je het spel uiteindelijk gewoon probeert. Misschien moet Innogames ook maar wat meer adverteren, ze verwaarlozen dit spel ondanks dat dit (correct me if i'm wrong) het spel is waar ze mee 'groot' zijn geworden. Als ze adverteren op andere browsergames of op hun eigen spellen Tribalwars 2 of grepolis (als dat nog word gespeeld?) even zeggen van 'kijk, dit is tribalwars, misschien vind je dit ook wel chill' het lijkt tenslotte toch allemaal op elkaar.

Er zijn een hoop manieren om nieuwe spelers te krijgen of vast te houden, maak reclame voor het algemeen forum en betrek spelers zo in de 'core community', krik het niveau van de blog op(no offence, het mag gewoon groter/ruimer, tw weekblad jaren geleden was fantastisch). Als je een noob wegspeelt geef hem dan wat tips zodat die volgende keer zelf een dorpje kan edelen en wat verder raakt.

Als community kunnen we niet zoveel doen, bovenstaande is zowat alles waar ik op kan komen + wat er voor mij reeds is gezegd.
 

DeletedUser

Guest
Als mensen zich er op zouden toe leggen een aangename guide te schrijven met de basics in, die toegankelijker is dan de huidige wiki (deze is naar mijn mening een grote rommel die veel te beperkt is qua informatie) of de huidige guides op het forum, zodat nieuwe spelers niet enkel moeten rekenen op de tips van anderen. (zoals wij destijds moesten doen) maar ook een hele selectie guides hebben (zonder dat deze langdradig worden), dan houdt je al wat mensen vast.

Dit viel me ook op toen ik eerder vandaag wat guides was aan het zoeken voor een vriend van me die is beginnen spelen. Weinig bruikbaar materiaal voor handen, en de aanwezige guides zijn vaak niet gestructureerd geschreven of houden te weinig rekening met het feit dat er soms echt nieuwe spelers ze lezen die er dan niks van snappen.

Ik stel me eventueel wel kandidaat hier aan mee te werken ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit viel me ook op toen ik eerder vandaag wat guides was aan het zoeken voor een vriend van me die is beginnen spelen. Weinig bruikbaar materiaal voor handen, en de aanwezige guides zijn vaak niet gestructureerd geschreven of houden te weinig rekening met het feit dat er soms echt nieuwe spelers ze lezen die er dan niks van snappen.

Ik stel me eventueel wel kandidaat hier aan mee te werken ;)

Moet ik proberen aan die van Laurens te geraken? Die waren altijd heel mooi
 

DeletedUser74005

Guest
Kijk, hier hebben we wat aan :)

Ik vraag me af of het nut heeft om alle spelers van de wereld te vragen wat er moet verbeteren, dit zal dan denk ik in een enquete vorm gevraagd moeten worden?(misschien heeft het meer zin om alle geregistreerde af gebruikers te benaderen dit in te laten vullen omdat deze over het algemeen wat verder in het spel zijn gekomen dat ze bereid waren om naast de ingame tijd ook daarbuiten nog met dit spel bezig te zijn)

Dat is voor een groot deel wel waar. Echter spelen er ook veel mensen, die vrijwel nooit op het AF zitten, maar al wel jarenlang actief zijn op tribalwars. Da soort mensen moeten we ook zien te bereiken en we moeten duidelijk weten hoe zij denken over bepaalde zaken. Ook hun feed-back is behoorlijk nuttig en bovendien vinden mensen het fijn, wanneer er naar ze geluisterd wordt.

Ikzelf sta er zeker voor open om een functie op te pakken bij een tw-mentoraat heb dit in het verleden ook een tijdje gedaan echter moet dit dan wel beginnen met minimaal een stuk of 5-6 spelers en daarna gewoon uitgebouwd worden.

Ik zal eens gaan overleggen met de rest van het team over hoe zij erover denken. Naar mijn mening zou het geweldig zijn als jij op die manier iets voor de community kunt betekenen. Je bent al jarenlang actief en je lijkt me een gemotiveerd iemand :)

Indien innogames bereid is hiernaar te luisteren en toe te staan denk ik dat er redelijk wat spelers terug zullen keren(Met die mail naar alle geregistreerde gebruikers), ikzelf weet zeker dat er dan toch zeker wel 5-6 mensen uit mijn persoonlijke kringen terug zouden keren naar tribalwars.

Zou mooi zijn. Als speler hoop ik er ook op, maar Innogames is en blijft een groot bedrijf en het is dus niet altijd even makkelijk communiceren/overleggen met ze, aangezien we verschillende belangen hebben.

Mond op mond reclame kan je denk niet vragen van mensen omdat dit een heel stuk persoonlijker is en mensen in het dagelijks leven kan beïnvloeden, ik denk echter wel dat als je gewoon linkjes spamt op forums van andere online spellen met een mooi tekstje erbij je zeker wel wat mensen kan bereiken(natuurlijk helemaal als je erbij zet dat dit een van de weinige online spellen is waar je zonder geld te investeren net zoveel kans hebt als massa spenders)

Het hoeft niet zo heel persoonlijk te zijn he. Het aanspreken van mensen, die je kent van andere spellen of misschien wel van tw (maar die dan gestopt zijn), om (terug) tw te gaan spelen, kan iedereen volgens mij wel. Je kunt uiteraard moeilijk aan mensen vragen om kennissen van hen in RL over te gaan halen om tw te gaan spelen. Veel mensen houden het toch liever voor zich, dat ze tw spelen :p

Ikzelf zou ook best een een gesprekje met mijn oude tegenstander Poo. willen hebben om te kijken of er wat te realiseren valt omtrent zulke plannen

Hem aanspreken kan zeker geen kwaad. Ik zal alles uit dit topic ook aan Poo. en Duckje door communiceren en dan zullen we met z'n allen ernaar kunnen kijken naar wat er mogelijk is en wat niet.

Of dat in de vorm moet gebeuren van het spammen van linkjes weet ik niet, maar mond-op-mond reclame is de belangrijkste reclame voor een spel. Spreek eens mensen aan, die je kent van andere spellen en vraag of ze eens samen een wereld willen starten om te kijken hoe het spel is. Als dit massaal gebeurt, zal daardoor de activiteit een flinke boost krijgen. Echter ligt hierbij het initiatief voor het grootste deel bij de community.

Ik denk dat veel spelers die worden weggespeeld niet meer terugkeren..Dan heb je dus niks aan die boost. Misschien moet je nieuwe spelers direct een optie geven om in de casual te starten naast een gewone wereld zodat ze daar kunnen wennen aan het spel zonder dat je kans hebt dat ze worden overgenomen..

Dan open je dus de casual-wereld in werkelijkheid voor alle spelers? Met de regels (aanvalsbeperkingen e.d.), die er op het moment zijn, zou dat op zich wel moeten kunnen. Het is alleen dat het principe van de casual wereld, namelijk om mensen een tweede kans te geven, dan niet meer opgaat. Spelers nemen momenteel nog telkens hun geslagen goudmunten/beschikbare edels of iets in die trant (als ik me niet vergis) mee naar de casualwereld, maar dat zou je dan ook moeten afschaffen lijkt mij? Weet niet in hoeverre dit idee realiseerbaar is, maar daar kan altijd naar gekeken worden.

Enkel het afschaffen van gs kopen/verkopen voor pp zal al meer gezonde concurrentie terug brengen.
Sinds je op die manier aan pp kan kopen heb ik geen enkele keer meer pp gekocht, en heb je zo een voorraad van een 20k pp.
Ik denk dat dit bij heel veel mensen het geval is.

Is ongezond veel ja. Mocht ik 20k pp hebben, zou ik ook wel gaan abusen hoor. Wat moet je er anders mee? Voor Innogames zijn dat inkomsten, voor andere spelers die dat voordeel niet hebben, zijn het belemmeringen op het spelplezier.

Iedereen zou zijn vrienden die vroeger hebben gespeeld moeten proberen overtuigen terug te spelen. Ikzelf heb 2 vrienden alweer laten spelen door wat op hun nostalgisch gevoel te spelen, haal een twstats van een vorige wereld boven en voor je het weet zitten ze weer te spelen.

= Mond op mond reclame, soort van :) Als iedereen dat inderdaad doet, krijg je honderden spelers terug op tw. Het is zeker mogelijk en het zou een mooi begin kunnen zijn van de heropleving van tw.

Betreffende premium functies & alles wat hierboven word geschreven (op boycot na) kan ik alleen maar zeggen, JA!

Dit spel heeft veel te bieden en zit goed in elkaar gezien de mate van verslaving die iedereen hier heeft ontwikkeld. Probleem zit hem inderdaad in het feit dat de nieuwe spelers snel worden weggespeeld en er een beperkte instroom van nieuwe spelers is.

Als mensen zich er op zouden toe leggen een aangename guide te schrijven met de basics in, die toegankelijker is dan de huidige wiki (deze is naar mijn mening een grote rommel die veel te beperkt is qua informatie) of de huidige guides op het forum, zodat nieuwe spelers niet enkel moeten rekenen op de tips van anderen. (zoals wij destijds moesten doen) maar ook een hele selectie guides hebben (zonder dat deze langdradig worden), dan houdt je al wat mensen vast.

De tutorial is een leuk begin, maar wat leert die nu concreet? veel te weinig naar mijn mening. Maak duidelijke guides, zorg dat beginnende spelers die vinden en dat die guides of links naar die guides op het forum van elke noobstam komen.

Als je 1 beginnende speler hebt die goed speelt en merkt dat die vooruitgang maakt zal die ook zijn vrienden aansporen om mee te spelen. Mensen willen hun prestaties op een spel altijd delen maar om iets van appreciatie bij de medemens op te wekken moet je deze in het spel betrekken, zo krijg je toch nieuwe spelers?

Het probleem is ook dat mensen spelen op app's en er daar zware concurrentie is, tribalwars is daar te laat gekomen. Als de app wat meer zichtbaarheid krijgt zodat meer mensen het eens proberen krijg je ook een hoop nieuwe spelers. Dat is iets waar wij als community niet bij kunnen helpen(denk ik? Ik kan de app wel effe gaan raten als dat helpt lol). Browsergames zijn ouderwets aan het worden maar dit genre spel heeft wel succes, er zijn toch veel games waar je een dorp bij uitbouwt, (clash of clans bv, al heb ik het zelf nooit gespeeld). Er is dus wel zeker een groot publiek voor, het moet gewoon beter aan de man worden gebracht.

Hoe doen andere apps het? Die spammen je dood met reclame tot je het spel uiteindelijk gewoon probeert. Misschien moet Innogames ook maar wat meer adverteren, ze verwaarlozen dit spel ondanks dat dit (correct me if i'm wrong) het spel is waar ze mee 'groot' zijn geworden. Als ze adverteren op andere browsergames of op hun eigen spellen Tribalwars 2 of grepolis (als dat nog word gespeeld?) even zeggen van 'kijk, dit is tribalwars, misschien vind je dit ook wel chill' het lijkt tenslotte toch allemaal op elkaar.

Er zijn een hoop manieren om nieuwe spelers te krijgen of vast te houden, maak reclame voor het algemeen forum en betrek spelers zo in de 'core community', krik het niveau van de blog op(no offence, het mag gewoon groter/ruimer, tw weekblad jaren geleden was fantastisch). Als je een noob wegspeelt geef hem dan wat tips zodat die volgende keer zelf een dorpje kan edelen en wat verder raakt.

Als community kunnen we niet zoveel doen, bovenstaande is zowat alles waar ik op kan komen + wat er voor mij reeds is gezegd.

Je hebt zojuist een flink aantal zaken genoemd, waar de community juist wat aan kan doen! Het opstellen van guides, het begeleiden van nieuwe spelers en aansporen van ex-twspelers om terug te komen op tw. Dat zijn de zaken, waar de community zich voor in kan zetten. Het enige punt, waar de community weinig aan kan doen en wat echt vanuit Innogames moet komen, is dat de app verbeterd en vooral bekender moet worden. Op het gebied van de app kan er zeker nog verbetering geboekt worden.

Dit viel me ook op toen ik eerder vandaag wat guides was aan het zoeken voor een vriend van me die is beginnen spelen. Weinig bruikbaar materiaal voor handen, en de aanwezige guides zijn vaak niet gestructureerd geschreven of houden te weinig rekening met het feit dat er soms echt nieuwe spelers ze lezen die er dan niks van snappen.

Ik stel me eventueel wel kandidaat hier aan mee te werken ;)

Ik zal dit noteren. Alvast bedankt voor je medewerking!

Moet ik proberen aan die van Laurens te geraken? Die waren altijd heel mooi

Doe dat, zou mooi zijn ;)
 

DeletedUser74005

Guest
Wat we nu dus hebben:

vanuit het team/Innogames;

- Kijken naar een mogelijkheid voor de beperking van het aantal premiumfuncties.
- Invoering/Uitbreiding van het beloningensysteem voor spelers, die zich inzetten voor de community.
- Back To Basic Wereld.
- Meer bekendheid voor de tw-app/beter functioneren ervan. (denk hierbij bijvoorbeeld aan het 'succes' van Clash of Clans)
- Verbeteren van de tutorial.
- Casual-wereld aanpassen, zodat nieuwe spelers niet direct in de beginfase uitgeschakeld worden en ontmoedigd worden.
- Meer reclame, bijvoorbeeld bij andere (vergelijkebare?) browsergames.
(- Uitbreiding van de blog.)
(-Verbeteren/Uitbreiden/Schrijven)

Vanuit de community;

- Aansporen van ex-spelers om terug tw te komen spelen.
- Verbeteren/Uitbreiden/Schrijven van de guides. (Johann Sebastian Bach wil hieraan best een bijdrage leveren)
- Uitbreiding van de blog. (spelers kunnen namelijk ook blogs insturen)
- Hulp/Feedback geven aan nieuwe spelers, zodat zij beter worden.
- Terugkeer TW-Mentorraad (mama waar is mijn pils wil hierbij helpen)
 

DeletedUser76166

Guest
Dan open je dus de casual-wereld in werkelijkheid voor alle spelers? Met de regels (aanvalsbeperkingen e.d.), die er op het moment zijn, zou dat op zich wel moeten kunnen. Het is alleen dat het principe van de casual wereld, namelijk om mensen een tweede kans te geven, dan niet meer opgaat. Spelers nemen momenteel nog telkens hun geslagen goudmunten/beschikbare edels of iets in die trant (als ik me niet vergis) mee naar de casualwereld, maar dat zou je dan ook moeten afschaffen lijkt mij? Weet niet in hoeverre dit idee realiseerbaar is, maar daar kan altijd naar gekeken worden.

Nee, alleen nieuwe accounts zouden dan mogen joinen op de casual, het principe van een 2e kans lijkt me zo onhandig omdat nieuwkomers denk ik niet zo zitten te wachten op een 2e kans maar eigenlijk er wel direct klaar mee zijn.. Ze hebben waarschijnlijk veel inspanning geleverd voor hun accountje en zijn snel veroverd... De aanvalsbeperking kan dat misschien veranderen en zo hoop je dan dat leden langer blijven hangen en de basis principes onder de knie krijgen.. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal mogelijk is uiteraard.
 

DeletedUser76166

Guest
Casual-wereld aanpassen, zodat nieuwe spelers niet direct in de beginfase uitgeschakeld worden en ontmoedigd worden.
Had ik niet gelezen maar dat ja :)
 

DeletedUser64057

Guest
Wat we nu dus hebben:

vanuit het team/Innogames;

- Kijken naar een mogelijkheid voor de beperking van het aantal premiumfuncties.
- Invoering/Uitbreiding van het beloningensysteem voor spelers, die zich inzetten voor de community.
- Back To Basic Wereld.
- Meer bekendheid voor de tw-app/beter functioneren ervan. (denk hierbij bijvoorbeeld aan het 'succes' van Clash of Clans)
- Verbeteren van de tutorial.
- Casual-wereld aanpassen, zodat nieuwe spelers niet direct in de beginfase uitgeschakeld worden en ontmoedigd worden.
- Meer reclame, bijvoorbeeld bij andere (vergelijkebare?) browsergames.
(- Uitbreiding van de blog.)
(-Verbeteren/Uitbreiden/Schrijven)

Vanuit de community;

- Aansporen van ex-spelers om terug tw te komen spelen.
- Verbeteren/Uitbreiden/Schrijven van de guides. (Johann Sebastian Bach wil hieraan best een bijdrage leveren)
- Uitbreiding van de blog. (spelers kunnen namelijk ook blogs insturen)
- Hulp/Feedback geven aan nieuwe spelers, zodat zij beter worden.
- Terugkeer TW-Mentorraad (mama waar is mijn pils wil hierbij helpen)

Ik denk dat het huidige systeem ook aan de eisen kan voldoen en misschien nog wel een grote basis kan geven aan spelers mits er de juiste mentors voor worden gezocht: misschien iets van dat spelers hiernaar kunnen solliciteren ofzoiets?
Dat is denk ik nu ik erover nadenk nog beter want met een tw mentoraat houd je natuurlijk ook problemen.

En ik denk dat de blog weer terug veranderd moet worden naar het weekblad, volgens mij was het oorspronkelijke idee om hiermee geen te belastende taak te geven aan de redactie omdat deze er uren per wek mee bezig was maar de blog heeft er juist voor gezorgd dat er bijna niks meer te lezen viel.

In elk geval wil ik meehelpen bij een van de punten die jij hierboven opgesomd hebt of het nou tw mentoraat is of blog of guides schrijven/bewerken
 

DeletedUser27049

Guest
Ik help ook graag met blog (als iemand maar naleest want mijn grammatica is niet altijd even goed), mentoraat of een guide neerschrijven.

Ik ben ook meer voor een terugkeer van het tw weekblad, accepteerden die ook inzendingen? Je kan de beloning die de blog geeft voor inzendingen combineren met vaste schrijvers voor het weekblad. Al zijn grotere werelden wel prioriteit want momenteel zijn we snel uitgeschreven vrees ik.
 
Reactiescore
94
Ik zou ook met alle plezier meeschrijven aan guides, of überhaupt op een manier bijdragen. (Mentoraat lijkt me dolle pret)

Ik ben geen geweldige speler, maar (naar mijn idee) wel capabel genoeg om de basis en een schepje hierbovenop uit te typen. (Negeer vooral mijn account op deze wereld)
 

DeletedUser64057

Guest
Ik zou ook met alle plezier meeschrijven aan guides, of überhaupt op een manier bijdragen. (Mentoraat lijkt me dolle pret)

Ik ben geen geweldige speler, maar (naar mijn idee) wel capabel genoeg om de basis en een schepje hierbovenop uit te typen. (Negeer vooral mijn account op deze wereld)

ik kan me uit mijn tijd als leraar bij het mentoraat nog herinneren dat er in 2 groepen mentoren waren(die voor de basics en die voor de gevorderde spelers), maar buiten dat denk ik dat iedereen die hier aan mee wil werken welkom zou moeten zijn
 
Reactiescore
13
Ik vindt persoonlijk TW vroeger leuk omdat het 1 uitdaging was , met Irl vrienden 1 stam oprichten en proberen zover mogelijk te raken zo deed ik mijn ervaring op , maar das naar loop der tijd steeds meer verandert en daar baal je dan wel van :( heb laats nog 1 vriend gevraagd om weer te komen spelen , maar dan zie je het verschil met motivatie van vroeger en van nu dan baal je wel echt.
 
Reactiescore
94
Ik vindt persoonlijk TW vroeger leuk omdat het 1 uitdaging was , met Irl vrienden 1 stam oprichten en proberen zover mogelijk te raken zo deed ik mijn ervaring op , maar das naar loop der tijd steeds meer verandert en daar baal je dan wel van :( heb laats nog 1 vriend gevraagd om weer te komen spelen , maar dan zie je het verschil met motivatie van vroeger en van nu dan baal je wel echt.

Jammer genoeg ontzettend herkenbaar.
 

DeletedUser74005

Guest
Datzelfde heb je nu met Clash OfClans. Waarom zou dat niet meer met tw kunnen? Denk dat er nog best een toekomst is voor tw :)
 

DeletedUser

Guest
Nee, alleen nieuwe accounts zouden dan mogen joinen op de casual, het principe van een 2e kans lijkt me zo onhandig omdat nieuwkomers denk ik niet zo zitten te wachten op een 2e kans maar eigenlijk er wel direct klaar mee zijn.. Ze hebben waarschijnlijk veel inspanning geleverd voor hun accountje en zijn snel veroverd... De aanvalsbeperking kan dat misschien veranderen en zo hoop je dan dat leden langer blijven hangen en de basis principes onder de knie krijgen.. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal mogelijk is uiteraard.

Is het misschien een idee om een wereld te maken waar enkel spelers kunnen deelnemen die nooit eerder op een andere wereld gespeeld hebben? Enige probleem is dat je gemakkelijk een nieuw account kan aanmaken om daar alsnog te spelen, maar ik denk dat dit met een IP-check wel te verhinderen valt.
 

DeletedUser74005

Guest
Is het misschien een idee om een wereld te maken waar enkel spelers kunnen deelnemen die nooit eerder op een andere wereld gespeeld hebben? Enige probleem is dat je gemakkelijk een nieuw account kan aanmaken om daar alsnog te spelen, maar ik denk dat dit met een IP-check wel te verhinderen valt.

Denk dat zoiets wel erg moeilijk is en vrijwel niet te realiseren valt. Dan lijkt mij het openstellen van de Casual een betere oplossing, aangezien het dan op zich niet heel erg is, als goede spelers ook op de casual gaan spelen. Er is dan immers een aanvalsbeperking.
 

DeletedUser27049

Guest
https://blog.tribalwars.nl/tips-voor-beginners-2/

...


Het is leuk dat er tips worden gegeven maar er moet een duidelijk signaal qua guides zijn, er moet er eentje uitgewerkt worden voor de speler met weinig tijd die defensief speelt, hier kan wel wat rond ge-theorycraft worden en wat in dit blogartikel staat zou als de ultieme basis voor die guide/tips kunnen dienen maar dit vind ik eigenlijk niet blogwaardig, worden hier dan premiumpunten voor uitgereikt? Ik kan op 5minuten iets heel wat uitgebreider schrijven waar spelers een pak meer aan zullen hebben en ik hoef hier niet eens premium punten voor.

Dit soort blogartikel word dan (hopelijk) binnenkort opgevolgd door een paar andere guides die andere start tips gaan geven. Dit gaat enkel voor verwarring zorgen bij beginneners.

Dit zal wel met de beste intenties geschreven zijn, maar of het nu echt helpt?

Persoonlijk denk ik aan guides over:

-Offensieve start voor de speler met veel tijd, waarin alles word uitgelegd, wat filosofiën rond dorpsopbouw, hoe je efficiënt farmt, dit kan bv. de gevorderde tutorial zijn. Iedereen weet hoe je farmt, hoe je goed farmt is een andere zaak..
-Defensievere start voor wie weinig tijd heeft, ik denk dat dit moeilijk word aangezien een succesvolle def start niet makkelijk is (voor zover ik weet), beetje theorycraften door wat spelers zou leuk zijn
-Guide tot moraalbreken, lets face it, veel spelers beginnen als MB-er en leren zo het meeste bij, een basic guide hier rond waarin ook duidelijk word gemaakt wat de gemiddelde MH van je verwacht lijkt me een hele hulp om misverstanden en zogenaamde stabs te vermijden. Er word dikwijls misbruik gemaakt van onwetende moraalbrekers.
-Een rework van guides voor snipen, backtimen,... met bv. verwijzingen naar de scriptjes die hierbij wel handig zijn
-er zijn volgens mij al goede guides rond deffen, als deze centraler geplaatst worden of herwerkt/geupdate worden zodat ze beter toegankelijk zijn is dat handig.
-Een guide voor stamleiders, een kijk op bv. rekruteringsmogelijkheden/selecteren van leden, diplomatieke relaties,..
-...

Voor veel van deze onderwerpen bestaan al guides die misschien niet meer dan wat opfrissing nodig hebben en voornamelijk een centrale plek waar deze makkelijk vindbaar zijn. Deel ze op in hoofdstukken zodat de lezer niet gedwongen word een halve boek te lezen maar dit wel kan als hij graag zoveel mogelijk wilt bijleren.

Hoeveel moeite kan een aparte site of een iets duidelijkere wiki zijn? Verwijs naar de guides op de startpagina en zet bij de verwelkomingsmededeling tot een nieuwe wereld een link naar deze guides.
 

DeletedUser74005

Guest
Misschien kunnen we wekelijks een guide op de blog plaatsen over belangrijke onderwerpen voor beginners? Er zijn voldoende zeer goede guides, die we daarvoor kunnen gebruiken en we kunnen zelf hier en daar nog een toevoeging geven. Bij iedere guide moeten we dan een verwijzing geven naar de plek, waar je een overzicht kan vinden van alle guides. Als beginnende spelers er dan één gelezen hebben, kunnen ze de rest ook gemakkelijk vinden en doordat er iedere week dan een nieuwe blog verschijnt, worden nieuwe spelers er telkens aan herinnert, dat er veel bruikbare en handige guides zijn.
 

DeletedUser74005

Guest
Oke, klinkt goed :)

Zal kijken of ik guides kan vinden bij de onderwerpen van Mentally Ill, want de zaken die hij noemt, zijn essentieel voor het kunnen overleven voor nieuwe speler op een nieuwe wereld.
 
Bovenaan