Stam leiden

DeletedUser

Guest
de beste leiding is onzichtbaar, de leden van de stam zorgen in mijn ogen voor het niveau en de sfeer.
Leiding moet enkel ingrijpen als er een opstootje is.
terwijl opstootjes ook prima kunnen wezen (discussie met respect is niks mis mee)
maar zoals zovaak hier word gezegt
iedere stam heeft een andere visie en dus andere leiding.
er is niet iets als goed of fout
 

DeletedUser

Guest
Dictatorship: No, I don't mean dictatorship in a real world sense. But in TW, it is similar. This type is for leaders who are intelligent, and know the ins and outs. It also relies on members who will follow their leader without question. This system uses a sole duke, who will make all the decisions for the tribe.

Republic: This system is better for leaders who may need help in leader their tribe. It fits bigger tribes, and allows leadership to cover more work and time. This is commonly known as council tribes. There is a duke or co-dukes with a council of barons. The duke discusses matters with the barons, and the barons give opinions and exact the choice upon the tribe.

Direct Democracy: This system is for leaders who want their tribe to be a central part in making choices. Commonly, you have a main duke who will makes polls, and give choices to your tribe. In this system, you want to make sure your tribe is experienced and are intelligent. If your tribe chooses the wrong decision, it could end badly.
->Bron

Wat vinden jullie het beste systeem en zijn er andere systemen?
 

DeletedUser

Guest
Het ligt er idd aan wat voor stam je hebt. Maar ik vind één oprichter, twee mede-leiders, twee diplo's, twee recruiters en één forummod prettig werken. Ik gebruik een aristocratisch bestuur (mensen met functie kunnen stemmen in 'de raad') en we vragen leden altijd om hun mening. Werkt als een trein :D
 

DeletedUser56134

Guest
3 leiders, en stemmen voor alles behalve in oorlog, dan krijgt 1 iemand de leiding (net zoals in het romeinse rijk).
 

DeletedUser

Guest
Dat was niet in het Romeinse Rijk maar in de Romeinse Republiek (voorloper ban het Romeinse Rijk).
 

DeletedUser

Guest
Een dictatuur vind ik het fijnst. Indien het een echte intelligente leider betreft waar mensen in je stam naar op kunnen kijken. Geeft veelal een positief effect. Een soort heldhaftige leider die met doordachte plannen komt.

Directe democratie vind ik nooit echt goed werken. Je krijgt vaak conflicten tussen leden door grote meningsverschillen en bovendien duren beslissingen (mede daardoor) allemaal langer. In een kleine hechte groep heeft het wel een kans van slagen, maar voor de gemiddelde stam denk ik niet.
In mijn ogen heb je bijna altijd wel iemand nodig die de knoop doorhakt en zegt: 'dit wordt het plan, punt uit'.

Republiek is tegenwoordig zo'n beetje de standaardstam denk ik zo, waarschijnlijk omdat het het meeste kans van slagen heeft. Als de Hoge Raad goede veteranen zijn, conflicten gauw opgelost worden en uiteraard de juiste beslissingen genomen worden werkt het prima.
 

DeletedUser974

Guest
Mij lijkt het beste systeem een systeem met 1 oprichter, en daaronder 2/3 andere leiders.
De leiders beslissen alles in overleg, maar uiteindelijk beslist de oprichter.
En uiteraard mogen er ook genoeg zaken in overleg met de rest van de leden genomen worden, gewoon dmv een discussie op het forum.

Maar dat is allemaal theorie, alles staat of blijft met de volwassenheid, incasseringsvermogen, groepsgevoel & loyaliteit van de spelers.
 

DeletedUser31802

Guest
Ik doe altijd leiders overleggen, belangrijke zaken beslissen we zelf als het snel moet, maar meestal met stam over leggen ook over nieuwe leden.
 

DeletedUser

Guest
Sowieso leden in hun eerste week nog geen invloed geven, altijd eerst een beetje kennismaken.
 

DeletedUser

Guest
Je ziet dus, gebruik het goede systeem in de goede stam, en het zal werken. Het hangt gewoon van je stam af hoeveel leiders je nodig hebt.
 

DeletedUser

Guest
1 geniale dictator die tijd te veel heeft en alles regelt. Echter werkt dit niet als de leden graag zelf invloed willen uitoefenen XD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
2 leiders,
1 Diplomaat
1 forum-mod
1 Recrutier,

DEMOCRATIE!;)
 

DeletedUser55869

Guest
1 Consul (oprichter) die veto-recht
2 Hulpjes zeg maar (leiders)
2 Raadsleden

Deze 5 leden stemmen voor belangrijke dingen.
De consul is dus democratisch; maar bij belangrijke beslissingen dictatorisch.
De 2 raadsleden geef je bv. functie van raadslid van diplomatie en raadslid van recruitment.
 

DeletedUser58555

Guest
1 oprichter
3 leiders
2 adviseurs

Dit is voor een stam rond de 25/30 leden.
 

DeletedUser

Guest
1 Oprichter -> Toezicht (normale)Leden + Leiders en andere functies, en heeft altijd het laatste woord en is aanspreek punt ook is van alles het hoofd
1 Medeleider met Diplomatieke functies + Toezicht op leden (Activiteit, groei, forum activiteit, en andere zaken)
1 Medeleider Met recruiter Functies + Toezicht op leden (Activiteit, groei, forum activiteit, en andere zaken)
1 Adviseur -> Doet mee met met discussies (heeft geen rechten)
1 Forumbeheerder -> Doet het forum ( Gedeeltelijke rechten)
1 Aanvals coördinator ( eventueel) -> Regelt massa attacks. (heeft geen speciale rechten)
___
6 Functies
(3 Mensen met totale rechten
1 iemand met gedeeltelijke reachten
2 mensen zonder rechten)

Een stam rond de 20 leden
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Dictatuur in de stam is toch het beste lijkt me, zeker als een stam wilt leiden met goede spelers. Die hebben vaak een ego en zijn snel op de teentjes getrapt en kunnen daardoor niet echt redelijk discusseren met hun medeleider en je krijgt nogal snel ruzie. (uit ervaring gemerkt :eek:).

Beste is dus een leider waar iedereen achter (moet :cool:) staan en dit ook moet kunnen afdwingen.
 

DeletedUser

Guest
Dictatuur in de stam is toch het beste lijkt me, zeker als een stam wilt leiden met goede spelers. Die hebben vaak een ego en zijn snel op de teentjes getrapt en kunnen daardoor niet echt redelijk discusseren met hun medeleider en je krijgt nogal snel ruzie. (uit ervaring gemerkt :eek:).

Beste is dus een leider waar iedereen achter (moet :cool:) staan en dit ook moet kunnen afdwingen.

is niet altijd de beste keus hoor, zo zijn er dan ook veel spelers die niet kunnen leven met een dictatuur
en ego spelers horen op zich niet echt thuis in een stam, want een stam staat of valt met de samenwerking (wederzijds respect) tussen de leden

bij ons zijn we met 2 leiders die over alles gaan, als er een stam solli binnenkomt bij een van ons wordt gekeken of ze aan de voorwaarden voldoen en daarna wordt het in de stam gegooid in de vorm van een enquete met als opties: inviten, edelvoer of geen mening

zelfde met verzoeken om bg/nap, eerst kijkt leiding of het wat zou zijn, indien dat het geval is wordt het in de stam gegooid
 

DeletedUser

Guest
Dictatuur in de stam is toch het beste lijkt me, zeker als een stam wilt leiden met goede spelers. Die hebben vaak een ego en zijn snel op de teentjes getrapt en kunnen daardoor niet echt redelijk discusseren met hun medeleider en je krijgt nogal snel ruzie. (uit ervaring gemerkt :eek:).

Beste is dus een leider waar iedereen achter (moet :cool:) staan en dit ook moet kunnen afdwingen.

Dictatuur is het beste heb ik ook gemerkt
 
Bovenaan