Spotprenten

Reactiescore
2.444
Hier ben ik het absoluut niet mee eens.

Ik ben zeer benieuwd of iemand van jullie het aan zou durven om een keer binnen tyrant te deffen.
VV draaien, nachten doorhalen, vvblocks overal, geen defscript en dan ook nog je offtroepen missen door net ervoor een rimstam te bashen. Ik denk dat er niemand hier schadeloos uit zou zijn gekomen, laat staan met de nieuwe spelers op de helft vd accounts binnen de stam die dus direct binnenkomen met een massa op hun (buur)account. Fijne wedstrijd, maar dit ga je echt niet winnen.

Had het eigenlijk over de voorgaande massa's, hier is op DOTN, REOL en TDM na gewoon netjes gedeft zeker gezien de beperkingen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dat de snipefinder een verschil maakt zal ik niet ontkennen, maar dit betekend niet dat er niet gesniped kan worden en dit betekend zeker niet dat de buren niet mee kunnen helpen snipen? Dat het iets trager gaat (hoewel dat verschil een stuk kleiner is met de massa ondersteuning functie) zal ik niet ontkennen maar er lijkt vanuit mijn oogpunt niet tot nauwelijks gesniped te zijn en niet tot nauwelijks gesniped te zijn door de buren?

Ik ging er eigenlijk vanuit dat jullie wel om zouden kunnen gaan met hoge edelcounts doordat er toch een aantal spelers daarzitten die al vaker dit soort werelden gespeeld hebben. Het opzetten van accounts tegen dit soort massa's moet namelijk op een andere manier dan op oudere werelden, maar dit zouden jullie moeten weten doordat die kennis er is.

Dikgedrukte vind ik dan ook eerder een excuus vinden voor bijzonder matig defwerk. Het is absoluut niet essentieel om een wereld op deze snelheid te spelen en hoewel het een voordeel creëert is dat absoluut niet wereldbepalend of 'ontzettend oneerlijk'. De wereld is/wordt nog altijd bepaald door de kwaliteit/kwantiteit die een stam bezit.

Het aantal spelers binnen Tyrant wat gewend is aan dergelijke edelcounts is momenteel ook op twee handen te tellen. In het originele Tyrant zaten er veel meer die hieraan gewend zijn. Dat een account anders voorbereid moet worden op een dergelijke massa klopt als een bus, maar dit gaat ook gepaard met ervaring. Hiervoor zijn zeker tips gegeven, maar deze worden lang niet altijd (correct) uitgevoerd. In mijn ogen is dit ook een stukje ervaring en kwaliteit dat wij missen met de nieuwe speelstijl, wat jij wel zou kennen vanuit je Pit tijd.

Fouten die hier gemaakt worden (vrij consistent) zijn het niet zetten van stacks dieper in je cluster, het dichtedelen van lastige fronten en het zetten van recap-edels op dorpen die zelf geedelspammed worden. Typische fouten die spelers maken die hier geen ervaring mee hebben. Dan kan je lullen als brugman en tips geven of je leven ervan afhangt, maar je moet dergelijke massa's eerst een keer meegemaakt hebben om deze inzichten en vooral het OVERZICHT te krijgen. Dat laatste gaat lastig als de spelers quiten en je allemaal nieuwe spelers krijgt, kan je weer opnieuw beginnen. Can't blame them, die jongens hebben echt hun best gedaan.

Dan over het mee-snipen. Ja dit kan beter gebeuren, maar er waren al twee accounts uitgeschakeld door hele ongelukkig (en een beetje dom) verkregen vv-blocks. Dan heb je uiteraard nog andere buren die mee kunnen snipen, maar vele kregen ook zelf edels. Ik durf best toe te geven dat hier spelers ontzettend hun best doen, maar gewoon moeite hebben met 200/300 edels op de teller. Laten we eerlijk zijn, vroeger was dit ook best veel en ook jij en ik hebben hier eerst ervaring op moeten doen voor we hogere edelcounts konden hendelen.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt: zo'n def-pack geeft je meer tijd (je sniped sneller o.a.), welke je kunt gebruiken om mee te snipen bij je buren, je stacks nogmaals over te lopen, anti-snipes nogmaals te snipen of recapbattles nauwkeurig te timen/winnen. Dan heb je er ook nog eens mee te maken dat de tegenstander met het def-pack sneller kan anti-snipen dan wij kunnen snipen.

Daarbij jammer dat je aangeeft dat ik dit als excuus gebruik, want ik geef heel duidelijk aan dat jullie beter zijn en anders waarschijnlijk ook gewonnen hadden. Ook geef ik meermaals aan dat wij genoeg fouten maken en benoem ik deze zelfs.

Kan iemand me vertellen waar dit over gaat? Ik heb hier oprecht nog nooit van gehoord :/

Er is een def-pack waarvan iedereen binnen Salt en slechts enkele binnen Tyrant gebruik kunnen maken. Dit def-pack heeft een ingebouwde stack-health checker, een overzicht waarin je ziet hoeveel edels er behandeld en onbehandeld zijn (met doorklikfuncties), een overzicht van hoeveel inc per speler, een tool die dubbele inc eruit haalt en een snipe-finder. Vooral deze laatste is erg nice, want dit geeft je de mogelijkheid om een overzicht te genereren met mogelijke snipes. Je vult de aankomsttijd in + coord + snipe-eenheid in en er wordt een overzicht gegenereerd wat automatisch aftelt. Als je op een snipe-optie drukt kom je in de verzamelplaats terecht en kan je hem direct versturen. Deze snipe-finder houdt daarnaast rekening met een eventuele os-boost die aanstaat.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.303
Scriptwars.
 
Reactiescore
193
Ik was deffer op TDM gisterenavond en wil hier ook even graag op reageren. Melvin heeft al uit de doeken gegaan wat er verkeerd is gegaan en ik neem ook zonder blikken of blozen de verantwoordelijk daarvoor op. Ook bedankt aan @Kyuka want zonder hun inzet was het niet half maar volledig om zeep.

Er was inderdaad weinig gesniped, en de stacks stonden te laag. Laat ik stellen dat ik inderdaad niet al te snel geneigd ben om een enorme hoeveelheid def weg te trekken omdat ik groene bijltjes zie. Dat was een eerste inschattingsfout zeker omdat ik vanaf het moment dat Cacturne rode bijltjes stuurde sneller in gang had moeten schieten. Ik wijt dat aan enkele factoren:
- Ik heb al 1,5 jaar geen TW gespeeld hiervoor en al ruim 2 jaar niet meer moeten deffen: mijn “skills” zijn dus nogal bestoft. Daarnaast ben ik nooit een topdeffer geweest, ik ga dat niet ontkennen en iedereen heeft dat nu ook wel gezien. Ik help mee omdat Steven een toffe peer is en ik veel Tyrant spelers ken en respecteer.
- Ik heb nog nooit op een wereld gespeeld met deze troepensnelheid.
- Ik heb nog maar 1x hiervoor op een torenwereld gespeeld, ook het fenomeen van edelspam was me vreemd.

Daarnaast werden de stacks makkelijker neergehaald dan ik had ingeschat (hoewel ik ook wel wist dat er zouden breken, ik ben niet dom maar alles wegsturen was ook geen optie...). Dit was te wijten aan mijn bestofte kennis alsook het onderschatten van alle bonussen die er tegenwoordig bestaan - alsook ridder bonussen.

Ook def ik zoals ik dat vroeger deed, gewoon met de hulpmiddelen van Sangu. Ik werd inderdaad overrompeld en er kwamen sneller aanvallen bij dan ik kon slikken wat ook tot onzuiverheden en vergeten incomings geleid heeft en paniekerig def schuiven. Dat is mijn schuld en niks minder.

De belangrijkste factor is verder gewoon dat TDM een onverdedigbaar front heeft en moet opboksen tegen een directe vijand die niet alleen meer activiteit heeft maar ook gewoon beter is. Dat geldt voor het oude TDM team en dat geldt ook voor mij. Ik schaam me daar niet voor, maar het verschil is zichtbaar. Dat is een verschil in skill, inzicht en zeker ook kennis van huidige technieken en de juiste hulpmiddelen (zoals dat defpack waar iedereen het over heeft).

Laat ik dus stellen dat ik echt wel mijn best gedaan heb en niet ben gerund of iets dergelijks.

Kan verder enkel m’n nieuwe stamgenoten bedanken die me een hart onder de riem steken en gedaan hebben wat ze konden, alsook appreciatie hebben voor de goede uitvoering van de kant van het team op Cacturne en in Salt in het algemeen.
 
Reactiescore
7.942
Maak je niet druk, snap het commentaar van Salt uberhaupt niet echt. Via de leiding van Salt is het algemeen bekend dat Tyrant in zwaar water zit. De NAP aanvraag van mij aan hun, zodat we de zaken beter op orde konden krijgen, is afgeschoten omdat de leden daar niks in zagen. Prima hoor, eigen keus. Vind het dan wel bijzonder kinderachtig, met dat in het achterhoofd, dat er nu commentaar komt van Salt leden op de kunsten van Tyrant. Ik ben zo transparant mogelijk geweest hierin naar Salt om ons die tijd te geven en jullie weten hoe de zaken er voor staan omdat dit door jullie leiding gewoon gecommuniceerd is, echt compleet onnodig dit.
 
Reactiescore
1.237
Kunnen we teruggaan naar hoe dit AF was voor de massa?
Ipv weer met alle verwijten naar elkaars kop te gooien.

Bvd.
 
Reactiescore
2.444
Maak je niet druk, snap het commentaar van Salt uberhaupt niet echt. Via de leiding van Salt is het algemeen bekend dat Tyrant in zwaar water zit. De NAP aanvraag van mij aan hun, zodat we de zaken beter op orde konden krijgen, is afgeschoten omdat de leden daar niks in zagen. Prima hoor, eigen keus. Vind het dan wel bijzonder kinderachtig, met dat in het achterhoofd, dat er nu commentaar komt van Salt leden op de kunsten van Tyrant. Ik ben zo transparant mogelijk geweest hierin naar Salt om ons die tijd te geven en jullie weten hoe de zaken er voor staan omdat dit door jullie leiding gewoon gecommuniceerd is, echt compleet onnodig dit.

Nogmaals ik zag het meer als een discussie over het gehele wereldverloop, wat was het verschil geweest als Tyrant een defpack had gehad was deels de vraag. Ik nam dit op als een punt over het gehele wereldverloop en niet alleen over de laatste massa. Die is behalve door enkele account's best goed afgeslagen gezien de beperkingen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.693
Als je moet starten met snipen wanneer de edels beginnen gegooid te worden doe je wel iets verkeerd op deze wereldsnelheid
Niet eens per se, meermaals gebleken dat presnipen achter ram incs relatief weinig oplevert. Er komen vaak nog antisnipes en voor t zelfde geld timen jullie je edels strakker dan de presnipe.
Vooraf enkele dorpen presnipen is idd bevorderend als het echte deffen moet beginnen, maar meermaals (bijv op tas) is gebleken dat deze echt voor een groot deel later nog geantisniped worden etc.

Mede hierom besloot ik ipv presnipes predrafts te gooien, wat uiteindelijk wel ook heeft geholpen.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Niet eens per se, meermaals gebleken dat presnipen achter ram incs relatief weinig oplevert. Er komen vaak nog antisnipes en voor t zelfde geld timen jullie je edels strakker dan de presnipe.
Vooraf enkele dorpen presnipen is idd bevorderend als het echte deffen moet beginnen, maar meermaals (bijv op tas) is gebleken dat deze echt voor een groot deel later nog geantisniped worden etc.

Mede hierom besloot ik ipv presnipes predrafts te gooien, wat uiteindelijk wel ook heeft geholpen.

Ligt eraan hoe strak de presnipes zijn. Tijdens jullie massa op Snow zijn er heel veel van jullie edels succesvol gepresniped. Daardoor konden er al een pak edels al op snipe ok.
 

Deleted User - 1942737

Guest
Maak je niet druk, snap het commentaar van Salt uberhaupt niet echt. Via de leiding van Salt is het algemeen bekend dat Tyrant in zwaar water zit. De NAP aanvraag van mij aan hun, zodat we de zaken beter op orde konden krijgen, is afgeschoten omdat de leden daar niks in zagen. Prima hoor, eigen keus. Vind het dan wel bijzonder kinderachtig, met dat in het achterhoofd, dat er nu commentaar komt van Salt leden op de kunsten van Tyrant. Ik ben zo transparant mogelijk geweest hierin naar Salt om ons die tijd te geven en jullie weten hoe de zaken er voor staan omdat dit door jullie leiding gewoon gecommuniceerd is, echt compleet onnodig dit.
Juist, en hoelang heeft alles stilgestaan omdat deze vraag naar NAP er was? Je hebt gewoon de 2 weken nap gehad zonder er iets voor in plaats te geven. Beter dan dit kan je een deal niet vinden. + er waren toch allerlei extra spelers gevonden?
 
Reactiescore
1.016
Minder lappen tekst en meer spotprenten plz.
 
Reactiescore
5.693
Ligt eraan hoe strak de presnipes zijn. Tijdens jullie massa op Snow zijn er heel veel van jullie edels succesvol gepresniped. Daardoor konden er al een pak edels al op snipe ok.
Fantastisch Rik, zelden zulke goede spelers meegemaakt.

Denk dat we dan nu even terug moeten naar een ding wat daarvoor wel heel belangrijk is, om hele middag consistent strakke presnipes te zetten, activiteit.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Fantastisch Rik, zelden zulke goede spelers meegemaakt.

Denk dat we dan nu even terug moeten naar een ding wat daarvoor wel heel belangrijk is, om hele middag consistent strakke presnipes te zetten, activiteit.

Die sarcasme lijkt me een beetje onnodig? Ik zeg alleen dat het wel degelijk effectief kan zijn terwijl jij beweerde dat het inefficient is.
 
Reactiescore
5.693
Die sarcasme lijkt me een beetje onnodig? Ik zeg alleen dat het wel degelijk effectief kan zijn terwijl jij beweerde dat het inefficient is.
Ik vond het vrij arrogant over komen eigelijk, maar dan is dat verkeerd geïnterpreteerd, kan niet alles ruiken via mn beeldschermpje natuurlijk.

Ja het kan effectief zijn, natuurlijk, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Ik heb enkel deze wereld gemerkt dat dat alleen niet zo is met het formaat en kwaliteit van aanvallen vanuit Salt. Vorige keer, net zoals wij nu, kreeg TAS 3-4 edelaars over de vloer en zijn er nog eens 2 antisnipes aan het zetten. Als je dan van te voren 3 uur lang hebt zitten presnipen en je merkt dat het resultaat verwaarloosbaar is, denk ik dat andere manieren dan beter zijn.

Ik blijf daarbij zeker bij het activiteit probleem ook, als je optijd weet dat Snow target is (bijvoorbeeld) en je hebt geen VV restricties +2 man paraat staan op pc en steam/mobiel kan je er idd een hoop strak presnipen.
Echter zit Tyrant keer op keer met VV restricties, is er vaak hooguit maar 1 (bekwame) deffer etc.

Ik vind de opmerkingen van jullie, wetende hoe onze situatie is, eerder betweterig dan een tip of feedback. Wat verder ook mag en alsnog kan ik het verkeerd interpreteren.
 
Reactiescore
7.942
Juist, en hoelang heeft alles stilgestaan omdat deze vraag naar NAP er was? Je hebt gewoon de 2 weken nap gehad zonder er iets voor in plaats te geven. Beter dan dit kan je een deal niet vinden. + er waren toch allerlei extra spelers gevonden?

Onzin. Dat is puur te wijten door de opbouw en planningsfase van de meest recente massa van Salt. Heeft in mijn ogen niks te maken met enige gunfactor. Tweede deel, jij weet meer dan ik? Ja er zijn wat nieuwe spelers gevonden, maar je kan ze alsnog op twee handen tellen.
 
Reactiescore
2.477
Fantastisch Rik, zelden zulke goede spelers meegemaakt.

Denk dat we dan nu even terug moeten naar een ding wat daarvoor wel heel belangrijk is, om hele middag consistent strakke presnipes te zetten, activiteit.
:redface: :redface:

Je zou maar een discussie verliezen en als reactie een sarcastische 'sneer' ofso plaatsen. Yikes
 

Deleted User - 1942737

Guest
Onzin. Dat is puur te wijten door de opbouw en planningsfase van de meest recente massa van Salt. Heeft in mijn ogen niks te maken met enige gunfactor. Tweede deel, jij weet meer dan ik? Ja er zijn wat nieuwe spelers gevonden, maar je kan ze alsnog op twee handen tellen.
wel had ook bijna een week eerder kunnen landen..
 
Reactiescore
5.693
:redface: :redface:

Je zou maar een discussie verliezen en als reactie een sarcastische 'sneer' ofso plaatsen. Yikes
Wat klets jij nou weer? Discussie verloren? Ik zeg presnipen kan niet effectief zijn, Rik zegt presnipen kan effectief zijn. Beide kern van waarheid in toch?

Sneertje kan Rik wel hebben hoor.
 
Bovenaan