[Inschrijftopic] Spelleiding WvW #244, 245 en 246.

Reactiescore
338
Inschrijftopic Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam

Denk erom!
• Inschrijven mag niet als je 1 van de afgelopen 2/3 potjes hebt geleid, tenzij er voor de deadline minder dan 2 inschrijvingen zijn en/of je een onervaren spelleider helpt.
• Inschrijven mag niet als je minder dan 6 potjes hebt meegespeeld.

Onervaren spelleiders (nog nooit een potje geleid) worden heel erg aangeraden om te leiden met een ervaren spelleider! Vaak wordt er niet alleen naar instellingen gekeken maar ook naar de geschiktheid van een spelleiding, dus dit werkt alleen maar in het voordeel van onervaren spelleiders.

Het volgende lijstje is handig om te gebruiken bij je inschrijving/het bedenken van de instellingen. Dan weet je zeker dat je aan alle punten denkt. Ook een verhaal eromheen is natuurlijk leuk, zo maak je meer kans gekozen te worden. Als de inschrijvingen zijn gesloten zal er gestemd worden, er wordt op de volgende manier gestemd:
Code:
3 STEMMEN GAAN NAAR
2 STEMMEN GAAN NAAR
1 STEM GAAT NAAR

De leiders met de meeste stemmen (de top 3) zullen gaan leiden.

Code:
[B]Aantal spelers: [/B]    
[B]Klaagmuur:[/B]   
[B]Hints:[/B] 
[B]Jager: [/B]
[B]Heks:[/B]
[B]Dorpsoudste:[/B] 
[B]Beschermengel:[/B] 
[B]Ziener:[/B] 
[B]Beul:[/B]
[B]Priester:[/B]
[B]Slet:[/B]

[B]Cupido:[/B]
[B]Geliefden kennen elkaar:[/B]
[B]Geliefden samen winnen:[/B]

[B]Wolven:[/B]
[B]Welp:[/B] 
[B]Infectiewolf:[/B]
[B]Sjamaan:[/B]
[B]Ketter:[/B]  

[B]Eindtijd stemmen:[/B] 
[B]Speciale Rollen naar:[/B] 
[B]Weerwolven Moord naar:[/B]
[B]Lynch:[/B] 
  
[B]Burgemeester:[/B]   
[B]Extra rollen:[/B]   

[B]Netwerken/Claimen:[/B]   
[B]Extra instellingen:[/B]

Deadline: Momenteel nog niet van belang, er is nog genoeg tijd.
Inschrijvingen:

PRISON PYRAMIDS - CS & BI.
WEKELIJKSE GAME AVOND - PUGNATOR
POEZEN VS HONDEN - WESTKIP
NEW GIRLS IN TOWN - MARWOLEATH
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Beetje vroeg misschien, maar ik vindt het nooit erg om me alvast vroeg te kunnen inschrijven. Bovendien kan ik dan hier wat tijd verdoen voordat het potje begint! Ik heb ook eindelijk in die code maar de beschemengel een R gegeven :p.
 
Reactiescore
338
s7f1w51e5w2pq.png


30-03-2016

'Heb je ooit zoiets groots gezien?' Met een open mond staar ik naar twee enorme piramides. In tegenstelling tot de andere piramides die we tot nu toe gezien hebben, zijn deze twee totaal anders qua vorm en bouw. Ik kijk Sarah aan die ook met een open mond staat te kijken. 'Nee. Ik zit ook de hele tijd af te speuren naar of er mensen zijn, maar ik kan daadwerkelijk niemand vinden.' Vincent komt bij ons staan en bekijkt de omgeving aandachtig: 'Klopt, ik zie ook niemand, maar de afgelopen uren dat we hier in de woestijn hebben rondgereisd heb ik ook niemand gezien. Stel dat we de eersten zijn die dit vinden?!' Met een sprintje rent Vincent op de piramides af, gevolgd door Sarah en de anderen van de groep. Ik wil ook gaan lopen, maar net op dat moment lijkt het net alsof ik door een soort gat in de rechter piramide twee ogen naar mij zie kijken. Echter als ik beter wil kijken zijn de twee ogen nergens meer te bekennen. Ik haal mijn schouders op en loop de rest van de groep achterna. Olaf staat aandachtig naar de ingang van de piramide te kijken, als hij zijn ogen wat afzwenkt naar beneden, springt hij ineens op. 'Jongens! Ik denk dat ik deze deur open krijg, ik heb deze tekens eerder gezien!'

De groep weet niet wat ze te wachten staat zodra ze de ingang binnen stappen. Er is dan ook echt helemaal niks bekend over de instellingen voor jullie, ook de regels en rollen zijn nog niet bekend. Pas als het potje begint komt alles te voorschijn. Jullie kunnen verwachten dat dit echt een ontzettend leuk potje zal worden met onder andere: nieuwe rollen, speciale toefjes aan de regels en bestaande rollen, een verhaal dat het hele spel doorloopt en een zeer goede leiding (CrazySobek & Beast Incarnate).
 

DeletedUser

Guest
Je kan nooit te vroeg zijn ;p

Ziet er leuk uit, die prison pyramids.
 
Reactiescore
1.015
Gelukkig is Ruben er. Die heeft meer creativiteit in zijn kleine teen dan ik in het geheel :D.
 

DeletedUser74005

Guest
Die afbeelding is echt sick :p Ruubs potjes zijn altijd geweldig, dus ben benieuwd :D En Gilles houdt zich aan dls.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.193
Het is dat het thema me aanspreekt, anders zou ik er straks niet op stemmen. Ik wil dus wel graag van te voren inleren op rollen :p
 
Reactiescore
1.015
Je krijgt tijd genoeg en anders zullen CS en ik behulpzaam zijn en alles op tijd uitleggen. Ik zorg ervoor dat het 's avonds geopend wordt, zodat ik de hele avond tot jullie beschikking kan staan.

Zoek eens de oude potjes van CrazySobek op, dan weet je waarom je op hen moet stemmen :)

Inderdaad, zit er zelfs 1 in mijn sig :p.
 
Reactiescore
976
Wat is de meerwaarde van het niet vooraf bekendmaken? Concept is al uitgewerkt dus dan is het ook niet moeilijk om de rollen te kiezen. Ofwel verzwijg je de instellingen het hele potje ofwel maak je ze gewoon meteen bekend. Op deze manier heeft het niet bekendmaken van de instellingen geen enkel nut.
 

DeletedUser

Guest
Wekelijkse Game Avond

Het is een traditie, heiliger dan alle geesten van gestorven Wakkerdammers als Quechua, Lytho, Calamus Incendium, Cgrain en véle anderen Wakkerdammers bij elkaar.
Het is dé tijd waarbij vrienden weer bij elkaar komen, evenals heel veel bier (en speciaal voor de kinderen: cola en sinas!). Jong, oud, groot, klein, man en vrouw. Allen doen eraan mee.

De wekelijkse game avond!

Elke zaterdagavond komen ze weer bij elkaar, vrienden, familie's, oud collega's, oud vijanden, ex'en en (ex)criminelen. Onder genot van een biertje (of cola en sinas) spelen ze Mario Kart, Mario Party, Pokémon (we're gonna catch them all!), Mario and Sonic at the olympic games, Assasins creed en nog veel meer spellen!
En natuurlijk, Fifa mag niet ontbreken! Honderden spelcontrolers zijn inmiddels al versleten. Duizenden spelcontrolers zijn al uit het raam gegooit van frustratie en woede, als iemand had verloren. Maar dat mocht de pret niet drukken. De verliezers betaalden een rondje aan de winnaars. En een week later namen de verliezers weer revanche.

Maar er onstond onvrede over deze traditie! Er waren 2 mensen die het te vaak wonnen, en de sfeer werd minder goed, bedrukter. Mensen gingen fluisteren, ze gingen zelfs beschuldigingen uiten!
De 2 winnaars hadden het door, en ze verloren expres een paar keer een potje, maar het geroddel bleef.. Hoe kunnen 2 mensen altijd winnen? Dat is nog nooit iemand gelukt. Sterker nog, hoe kunnen 2 kinderen altijd winnen? Twee kinderen van 13 jaar, het is toch niet te geloven.
Toch.. Het is zo, Pugnator en Capricorno bleken elke keer weer te sterk voor allen. Het maakte hun niet uit welk spel ze speelden, ze wonnen.

Zo ook deze zaterdagavond, waarbij we allen bij elkaar kwamen, maar de sfeer bedrukt was. Capricorno en Pugnator probeerde de sfeer op te peppen, ze speelden ook een keertje tegen elkaar. Dat zorgde voor veel spanning, ze zijn ongelooflijk aan elkaar gewaagd! Uiteindelijk eindigde alle spelen in een gelijkspel..
Langzaam stroomde het café van DemocratischeZwijmelaars, waar de game-avond altijd plaats vindt omdat het een café, en dus onbeperkt bier, is. Het gebeurde eerder dan normaal, desondanks waren er al een aantal mensen behoorlijk aangeschoten. Ze stommelden dan ook weg, en lieten een enorme puinzooi achter.

Pugnator en Capricorno hielpen DemocratischeZwijmelaars even om het café te vegen, en alle krukken op tafel te zetten. Nadat het werk gedaan was gingen ook Pugnator en Capricorno naar huis toe. Niet veel later volgde ook DemocratischeZwijmelaars. En die deed een afschuwelijke ontdekking op zijn weg naar huis.
De ontdekking die ertoe leidde dat wij nu met z'n allen bij elkaar zitten. Vol droevenis.. Of, nouja. Bijna allemaal. Want ik zie dat er een paar mensen geniepig lachen, nu kunnen ze weer winnen!
Want de 2 helden, zo jong nog, met een toekomst voor zich, waren vermoord!

Op weg naar huis had DemocratischeZwijmelaars ze zien liggen, met op hun T-shirts een brief bevestigt:
'We stellen een nieuwe regel in: de verliezer zal moeten betalen! Maar niet met een rondje, nee! Ze zullen moeten betalen met hun leven, net zoals Capricorno en Pugnator hebben betaald met hun leven. Zij hebben dat moeten doen, omdat ze te goed waren.
De rest zal worden gestraft, omdat ze niet goed genoeg zijn. De verliezers zullen eraan gaan! Uiteindelijk zal er op die manier een koning van Wakkerdam, de koning van de game-avonden worden gekroond!'
 

DeletedUser

Guest
Instellingen

Aantal spelers: ....
Klaagmuur: Ja
Eindtijd stemmen: 21:00
Speciale rollen naar: Pugnator en Capricorno (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: Pugnator en Capricorno (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen Pug -> Capri
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen Pug -> Capri
Verhaaltjes: Aanwezig en gaat over een game avond.
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Nee/Ja

Mogelijke Rollen

Goedjes:

Burger:

- Een rol zonder speciale krachten.

Wijze Burger

- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/inbrekers etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!


Beul

- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.

Levensheks

- Heeft een levensdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.


Doodsheks

- Heeft doodsdrankje.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.


Jager

- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.


Raaf

- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.


Inbreker

- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.


Slet


- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.


Slechtjes:

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Welp

- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Slechte Beul

- De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
- De slechte beul telt mee voor de slechtjes! Wanneer er dus 5 spelers zijn, waaronder 2 goedjes, 2 wolven en 1 slechte beul, zijn de slechtjes in de meerderheid en winnen ze.
- De slechte beul weet aan het begin niet wie de wolven zijn en vise versa.
- De actie gebeurt overdag en er zal dan komen te staan, dat het een actie was van de Beul!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.


Overige Rollen:

Mythomaan

- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.


Burgemeester


- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Dag & nacht volgorde

Overdag:

Wijze Burger
(Slechte) Beul
Lynch


Nacht:

slet/inbreker
Lunch
Levens/doodsheks
Welp
Mythomaan



Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige informatie

- Slechtjes winnen bij een meerderheid. Bij 5 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Mochten er aan het einde 2 spelers over zijn, wint het slechtje automatisch, ongeacht wie de BM is.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood.
- Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
- Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
- Het verwijderen van posts is niet toegestaan!
 

DeletedUser

Guest
Voor de duidelijkheid er is een Cupido, maar die staat hier niet boven ^^
 
Reactiescore
338
Bedankt voor de complimenten! Waardeer ik zeer!

Wat is de meerwaarde van het niet vooraf bekendmaken? Concept is al uitgewerkt dus dan is het ook niet moeilijk om de rollen te kiezen. Ofwel verzwijg je de instellingen het hele potje ofwel maak je ze gewoon meteen bekend. Op deze manier heeft het niet bekendmaken van de instellingen geen enkel nut.

Als ik de instellingen nog niet bekend maak, heeft dat zeker zin. Aangezien de groep in mijn verhaal geen kennis heeft over het avontuur waar ze instappen, hebben jullie dit ook nog niet. Het verhaal moet kloppen. De meerwaarde zul je dan ook snel genoeg merken.

Ik snap dat het lastig is om nu te kiezen voor mijn potje, maar je kunt terug zappen naar eerdere potjes van mij en dan heb je een voorproefje van wat je allemaal kan verwachten en wat voor soort spelleider ik ben. Voor de mensen die niet willen zoeken kunnen ze me skypen, wat vragen stellen (ik zal niks inhoudelijks zeggen) en kan ik wat blikken op vorige potjes geven. Mijn eerste potje dat ik leidde was ook grappig! Egoïstisch dat ik was wilde ik na drie potjes spelen al leiden! :D
 
Reactiescore
976
Okey, ik heb dan voor mij persoonlijk enkele opmerkingen over die geheime instellingen. Liefst de zienende rollen tot het minimum beperken, geen ingewikkelde dingen en niet zoals in je vorig potje een overpowerd luistervinkje. Dan krijg je stemmen van mij. :)
 
Bovenaan