[Inschrijftopic] Spelleiding Weerwolven van Wakkerdam #213/214/215

DeletedUser74005

Guest
Prachtig potje :D Verheug me er nu al op!

EDIT beide.. hahaha, zie nu ook dat capri er 1 gepost heeft.. Veeeel rollen, maar dat maakt het alleen maar interessanter :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Capri, ik had nog paar opmerkingen, maar geef die als ik op mijn pc zit, voor nu alleen dit:

Voor de dorpsgek, geef de rollen in alfabetische volgorde terug. Kan niemand moeilijk doen over hoe random het echt is, en dat proberen te ontcijferen :p
 

DeletedUser

Guest
Wow we gaan weer terug naar de tijd dat er 3x zoveel inschrijvingen waren als daadwerkelijke te verdelen rondes volgens mij :D
 

DeletedUser23144

Guest
Het dorp Wakkerdam.

Inhoud
  • Inleiding
  • Het idee
  • Rollen
  • Gebouwen en beroepen
  • Nuances

Inleiding
Wakkerdam is leeggelopen. Iedereen is een lange tijd geleden gevlucht uit het dorp nadat de wolven van ronde 212 de vloer met ze hadden aangeveegd. Nu, een paar decennia later, zijn de mensen terug gekomen naar het dorp om deze weer op te bouwen. Ze bouwden huizen op om er in te wonen en zorgden voor beroepen die ze konden uitvoeren. Helaas was er weer een probleem. De vloek was er nog steeds en bij volle maan veranderde mensen weer in weerwolven. Dit keer was het echter anders dan anders. Er was iemand dermate gemanipuleerd door de maan dat deze een nieuwe vijand werd. Zowel voor de wolven als de burgers een gevaar. De gevreesde Witte Wolf leefde in het midden van de burgers en wolven. Dit belooft wat drama.

Het idee
In de inleiding zijn wat nieuwe termen opgegooid. Deze versie van het spel neemt wat grote veranderingen met zich mee. Eerst ga ik me nader verklaren met de gebouwen en beroepen. De eerste keer gooi ik niet alle beschikbare beroepen in het spel, aangezien dat iets te veel van het goede is. Voordat ik de lijst opdreun met wat voor beroepen er zijn, leg ik even uit wat een beroep nou precies inhoudt. Een beroep is een soort rol, naast je originele rol, bijvoorbeeld ziener. Een beroep is open en iedereen weet jouw beroep en wat je ermee kan. Een beroep brengt buiten een speciale gave, ook nog een gebouw met zich mee. Een gebouw is in deze versie belangrijk. Je krijgt met je beroep een gebouw mee en als je geen beroep hebt, heb je geen gebouw, ben je dus zwerver. Hieronder even een lijst met de beroepen.
Boeren

Gebouw: Boerderij

De boeren zijn erg belangrijk. Er zijn meerdere boeren en die hebben elk een gebouw net buiten het dorp. Aangezien de boeren voor het eten zorgen, hebben de inwoners van wakkerdam de boeren het alleenrecht gegeven om een burgemeester te kunnen kiezen. Kortom, de boeren mogen op andere boeren stemmen voor burgemeester. Die burgemeester heeft een dubbelstem bij gelijkspel. De burgemeester kan enkel een boer zijn. Als de burgemeester dood gaat, dan wijst deze een nieuwe burgemeester aan. Deze moet een boer zijn.


Biechtvader

Gebouw: Kerk

De biechtvader is de vertrouwenspersoon van het dorp. Mensen komen naar hem toe met hun ellende en problemen en de Biechtvader hoort alles aan. Daar tegenover staat dat de biechtvader eenmalig in het openbaar een rol van iemand mag opvragen. Iedereen ziet dat hij dit deed, echter is de biechtvader de enige die de rol te weten krijgt. De biechtvader mag dit eenmalig doen.


De schooljuf

Gebouw: School

De schooljuf heeft, ook al heeft iedereen school afgemaakt, zoveel aanzien dat zij twee mensen op de vingers mag tikken die dan niet mogen stemmen. Dit mag ze om de dag doen en moet ze voor het einde van de nacht voor de volgende stemming bepalen. Zij heeft echter op de raaf geen invloed.


De kwakzalver

Gebouw: Het lab

De kwakzalver is een handig figuur met de drankjes en zalfjes. Hij heeft zelfs een manier gevonden om andere beroepen hun macht weer terug te geven. Wanneer de barbier of de biechtvader zijn beroep heeft gespeeld, mag de kwakzalver het terug geven. Dit mag de kwakzalver eenmalig doen.


De barbier

Gebouw: Kapperszaak

De barbier scheert en knipt iedereen van het dorp met genoegen. Echter heeft hij er soms genoeg van alle ellende en besluit het recht in eigen handen te nemen. Hij pakt zijn scheermes en snijdt een keel open van degene die hij niet meer wilt hebben. Echter wordt hij daarna uit zijn functie ontzet en mag hij nooit meer een mes aanraken. Dit is dus een eenmalige daad, maar dan gaat er wel iemand door naar zijn keuze.


De veilingmeester

Gebouw: Veilinghuis

De veilingmeester beslist, wanneer er een gebouw vrijkomt, wie erin mag wonen. Het moet een zwerver zijn die erin gaat trekken. Een gebouw komt leeg te staan wanneer de eigenaar dood gaat.


Zwerver

Gebouw: geen

Een zwerver heeft geen gebouw en moet dus wachten tot de veilingmeester ze een nieuw huis geeft. De zwervers zijn echter immuun voor de beroepen en gaves van de barbier, de raaf en de schooljuf.

Rollen
Er zijn een paar nieuwe rollen die ik erin wil gooien. Daarnaast komen alleen old-school-rollen. Dat wil zeggen: Burgers, wolven, heks, ziener, cupido, jager. De nieuwe rollen staan in de spoiler:
De raaf
De raaf is een goedje die een bijzondere gave heeft. De raaf hangt elke nacht een bordje op aan een gebouw van een speler met een aanklacht. Voordat iemand die gezien heeft, heeft de eigenaar van het gebouw hem al weggehaald, echter is de schade al gedaan. Deze figuur heeft al twee stemmen tegen zich, nog voordat de stemming überhaupt is geweest. Degene met deze twee stemmen wordt niet verteld dat hij twee stemmen op zich heeft, ook andere weten het niet, tot hij doodgaat met de lynch. Dan wordt het er even onder gezet door mij. :)

De witte wolf
De witte wolf is het slechtste slechtje en is zo slecht dat hij in zijn ééntje moet winnen. Deze wolf doet mee met de andere wolven en doet zich voor als een gewone wolf, echter wanneer de andere wolven gaan slapen met een volle maag, heeft de witte wolf nog honger. De witte wolf gaat zich dan volvreten aan een andere wolf. De witte wolf krijgt elke even-nacht, dus nacht 2, 4, 6, enz, de keuze om een wolf op te peuzelen of niet. Deze mag hij ook nog eens kiezen.

Gebouwen en beroepen
Zoals eerder al aangegeven, spelen we deze ronde met gebouwen en beroepen. De gebouwen en beroepen worden verloot onder alle spelers. Zowel slechtjes, goedjes en de witte wolf hebben kans op beroepen. De beroepen zijn openbaar bekend, dus iedereen weet wat ze van elkaar kunnen verwachten en op die manier worden er dreigingen gevormd. We spelen nu niet met alle mogelijke beroepen (er zijn er een hoop in totaal, dus als dit aanslaat gooi ik de rest ook online, ze zijn allemaal erg leuk kan ik je verklappen). Even nog inzoomen op het feit wanneer je zwerver bent, dat stuk moet ik nog even nalezen, maar tot nu toe gaat het via loting. Als je een beroep wilt overnemen van iemand die dood is, moet je je opgeven als zwerver en kom je een poule.

Nuances
Hieronder even de handige details. Als hier even over nagedacht kan worden. Ik ben ook een mens en kan gewoon inschattingsfouten maken.

Rolverdeling:
  • 16 spelers
  • 4 wolven
  • 1 witte wolf
  • 1 ziener
  • 1 heks
  • 1 jager
  • 1cupido
  • 1 raaf
  • 6 burgers

Beroepen- en gebouwenverdeling:
  • 5 boeren
  • 1 kwakzalver
  • 1 biechtvader
  • 1 juffrouw
  • 1 barbier
  • 1 veilingmeester
  • 6 zwervers

Regels:
  • Verboden te netwerken
  • Verboden je rol te verraden
  • Verboden te posten na je dood

Dagverdeling:
  • Kwakzalver
  • Barbier
  • Biechtvader
  • Burgemeester
  • Lynch
  • Ziener
  • Wolven
  • Heks
  • Witte wolf
  • Raaf
  • Schooljuf

EDIT:

Veranderingen:
  • De veilingmeester is een nieuw beroep
  • De zwervers zijn beter neergezet
  • De pyromaan is eruit gehaald
  • Aantal spelers zijn teruggebracht naar slechts 16 spelers
  • De regels bij de boeren zijn wat aangescherpt

Rare gevallen en daarop de oplossingen:
  • Als alle boeren dood zijn (incl. zwervers) > Een ander beroep kan BM worden
  • Als een ander beroep BM wordt, vervalt zijn/haar oude beroep
  • Als de witte wolf geliefde is, is zijn missie nog steeds in zijn eentje winnen. De geliefde gaat dood zonder dat de witte wolf dood gaat, als de geliefde dood gaat.
  • De ziener ziet de witte wolf als witte wolf
  • De heks krijgt niet de naam te horen wie er dood gaat
  • Wanneer de veilingmeester dood gaat, wordt er onder de zwervers iemand geloot die dat word.

Andere beroepen die dit potje niet voorkomen, maar misschien in de toekomst wel:
(deze post ik, als iemand anders ook met beroepen wilt leiden. Zo heeft diegene ook keuzes)
  • De barman
  • De gouverneur
De barman

Gebouw: De bar

De barman is de favoriete dorpeling van het dorp, omdat deze het bier schenkt na een avondje stemmen. Zo ontzettend favoriet, dat niemand op hem wil stemmen en het dus niet kan. Echter als de barman op degene heeft gestemd die vervolgens doodgaat, ook al wordt deze gered, verliest de barman zijn gave. In de nacht geeft de barman zijn stem al door. Hierdoor is het moeilijker in te schatten voor de barman.


De gouverneur

Gebouw: Ambtshuis

De gouverneur kan iemand die op het punt staat weggestemd te worden, redden van de dood door deze op het laatste moment gratie te verlenen. Dit kan de gouverneur echter maar 1 keer doen.

met of zonder claimen/netwerken
 

DeletedUser73016

Guest
Weerwolven op Wielen
De strijd tegen doping is nog niet gedaan, ze is nog maar net begonnen

De Tour de France start binnenkort, en dit zullen de weerwolven geweten hebben. De oude garde dat met een dopingcultuur opgroeide in de wielerwereld is er als de kippen bij om burgers te overhalen om met verboden middelen te koersen en uit te schakelen. En het is aan jullie, deelnemers van de Tour, om deze plaag te bestrijden. Zal de Tour een cleane winnaar krijgen, of wordt de wielersport voor eens en voor altijd verzadigd met verboden middelen?

Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Ja
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden moeten samen winnen: Goedjes met de goedjes, slechtjes met de slechtjes en G/S moet apart proberen winnen
Eindtijd stemmen: 22.00
Lynch: In het rood zetten in het topic
Lunch en speciale rollen: Naar TRB sturen. (via skype of TW-bericht)
BM: In het blauw zetten in het topic. Speler met meeste stemmen wordt BM. BM geeft op voorhand aan, wie de volgende BM wordt indien hij sterft. Dit zal hem gevraagd worden door de spelleider.
Netwerken: Uit
Claimen: Uit
Verhaaltjes: Aan

Rollen

Iedere rol zal de naam van een wielrenner krijgen, maar dit zal pas in de verhaaltjes alsook de rolbeschrijving duidelijk worden. Hou er ook rekening mee dat het een beetje 'fantasie' is :). Daarnaast ligt de hoeveelheid nooit vast, en kan je er gerust op zijn dat er altijd wel een grote verrassing aanwezig zal zijn in ieder potje.

Goedjes:

Wielrenners: Burgers
Dit zijn de wielrenners die met ambitie aan de start komen van de Tour, en deze graag willen winnen. De bedoeling is dat ze uit de greep blijven van de "Dopingmaffia".

De eeuwige tweede: De jager
Dit zijn de wielrenners die gekend staan om hun vele net-niet zeges, en door het leven gaan als een niet-winnaar. Denk maar aan de Boogerds, de Zoetemelks en de Van Avermaets in deze wereld. Wanneer één van deze uitgeschakeld wordt, zullen ze uit frustratie iemand meenemen in hun ondergang.

De pantserwagen: De beul
Dit zijn beren die met hun hardrijkunsten zomaar iemand kunnen omleggen wanneer dit nodig is zoals onder andere Tony Martin en Fabian Cancellara.

Het zienende beest: De ziener
Paul de Octopus is terug herrezen uit de dood, en zal net zoals het WK in 2010 éénmaal per dag kunnen bekijken waar één persoon tijdens de Tour mee bezig. Ideale spionage

De ervaren wielrenner: de dorpsoudste
Jens Voigt keert nog eens terug. Wanneer deze wielrenner uitgeschakeld wordt door de dopingmaffia, krijgt die nog een tweede kans dankzij zijn reputatie.

De renner in de mobilhome: De weerhamster
Chris Froome neemt zijn mobilhome mee naar de Tour. Op die manier kan hij niet opgespoord worden door de dopingmaffia doordat hij knoeit met zijn whereabouts. Maar indien Paul de Octopus doorheeft dat Chris zich niet aan de afspraken houdt, dan wordt hij uit koers genomen.

Neutraaltjes:
Het populaire meisje: De Cupido
Dit meisje is een lekkere chick die zich graag wilt binden met iemand uit het wielerpeloton.

Dopingmaffia
Meesterbrein infectiewolf
Bjarne Riis kan andere wielrenners aansporen om doping te gebruiken voor zijn team. Op de overgang van de vierde dag op de vijfde dag kan hij iemand kiezen met zijn vaardigheden iemand overtuigen om verboden middelen te nemen

Dopeurs: wolven
Ook Alexander Vinokourov en Lance Armstrong zijn o.a. van de partij, en zij zullen hun stoute gewoontes blijkbaar nooit afleren.

De dopeur achter de schermen wolf in schapenvacht
Niet alles lijkt wat het is. Sommige renners hebben de kracht indien ze uitgeschakeld wordt om te blijven ontkennen zich te mengen met dergelijke zaken. Als een renner zoals deze uitgeschakeld wordt, dan zal niet duidelijk zijn of die verboden middelen gebruikte of niet.



Naar een idee van TheRussianBear
 
Reactiescore
338
Ik ga niet samenwerken met Capri. Ik heb het eens bekeken, maar ik ben bang dat ik haar kansen zou hypothekeren. Daarbij ben ik geen voorstander van netwerkpotjes. Ik zal wel zelf nog een potje insturen voor de deadline. Maar ik verwacht niet verkozen te worden.

1. Werk aan mooie instellingen,
2. Zorg voor een mooie lay-out,
3. Heb je een pakkend verhaal?

Ja? Dan verdien je mijn drie punten.
 

DeletedUser73016

Guest
Ik heb een beetje moeten rushen voor de deadline. Dus misschien nog een foutje ergens. Ik twijfelde nog over een heleboel dingen (rollen/rollennamen en naam). Maar het zal zeker op punt staan indien ik gekozen word. Nu ik denk niet dat veel mensen mij en een potje dat ik alleen al organiseer al vertrouwen, maar ik wil wel zeggen dat ik op een ander forum 4-5 jaar geleden al met succes een potje heb georganiseerd met veel ingewikkeldere rollen dan dit.
 
Reactiescore
338
We zien het wel, wanneer opent het stemtopic. Ik vind het persoonlijk zelf geen probleem als het al open gaat.
 

DeletedUser73803

Guest
Met wie ga je nu samenleiden? Ik neem je op in het stemtopic, maar lijkt me handig dat je wel even iemand regelt om mee te leiden :p
Als niemand er een probleem in ziet, wil ik gerust mee leiden als je niemand anders vindt.
 

DeletedUser73016

Guest
Ik heb nog niemand gevonden. Netsky gevraagd, maar die heeft het druk. En voor de rest denk ik niet dat ik direct iemand vind. Dus jij?
 

DeletedUser73803

Guest
Dan sta ik wel met 2 spellen ingeschreven, als iemand daar een probleem mee heeft doen we het niet, maar dat horen we wel :p

Stemtopic komt.
 
Bovenaan