[Speeltopic] Speeltopique Wakkerdam Verkiezingseditie #324

Reactiescore
1.577
Voor omdat de kans heel klein is dat het lukt en anders: gg. Maar ik ga geen extra lunches aan de wolven geven.

Wie tegen stemt, gaat natuurlijk voor de extra lunch dat is duidelijk. Dus Capri heeft zichzelf wat mij betreft onmogelijk gemaakt.

Andere verdachte voor mij is Candiu, omdat ze vragen lijkt te ontwijken.
 
Reactiescore
1.014
Allereerst stem ik voor.
De tegen optie laat niets aan t toeval over en is gewoon een extra lunch. Zoals DenDuvel zegt, lijkt het te gemakkelijk, maar wat kan er niet duidelijker zijn.

Lees m'n edit.

Edit: Volgens mijn overzicht lag Tegen trouwens voor, maar heb het einde niet goed gevolgd. Dash en TLF draaien het net voor het einde om. Zoals eerder gezegd hecht ik er niet veel waarde aan het eerste wetsvoorstel, maar toch gaat de lunch door die twee stemmen door.
Klopt, en dash doet het ook op een vreemd onnozele manier. Wisselt van stem/gedachten. En uiteindelijk juicht pr0blieb ze toe.
zie hieronder

`Tegen zegt mijn gevoel. Tis een gok met te veel complicaties die enorm verkeerd kan uitpakken.
Godver ik kom er net achter dat ik wel tegen wil stemmen als er een lunch moet zijn vandaag
Eindelijk komen jullie tot inziens
...
Lijkt dit te gemakkelijk? Voor?
Ik denk het zelfde. Ik ben benieuwd of dit vandaag ombuicht naar tegen.
Ik snap nu hoe het kan dat er maar 5 slechtjes op 27 spelers in zitten. Alweer een motie die uitsluitend de wolven helpt. Maar ik ben het eens met KS, lijkt me dat we tegen stemmen. Ik heb een hartgrondige hekel aan de engel als rol. Een engel die twee extra stemmen krijgt én de BM die ook gaat proberen om hem gelyncht te krijgen is naar. Als we voor stemmen dan creeëren we eigenlijk gewoon de situatie dat we de net verkozen BM gaan negeren.
Dit snap ik dus niet. Bekijk het eens van de andere kant en gooi het niet op de rol engel , dat je daar een hekel aan hebt?! Extra lunch weegt toch veel zwaarder dan de situaties die jij schetst.

tegen

nonkel jos
uhm ik bedoelde natuurlijk voor

tegen
goed veranderd, maar wat is de reden dat je tegen stemde? En wat bracht je tot veranderen naar voor?

Voor omdat de kans heel klein is dat het lukt en anders: gg. Maar ik ga geen extra lunches aan de wolven geven.

Wie tegen stemt, gaat natuurlijk voor de extra lunch dat is duidelijk. Dus Capri heeft zichzelf wat mij betreft onmogelijk gemaakt.

Andere verdachte voor mij is Candiu, omdat ze vragen lijkt te ontwijken.
Eens wat betreft jou stem. Tegen is geen optie.

Over dat laatste, als dit nog steeds om het wetvoorstel van gisteren gaat? Het ging nogmaals alleen om jou. Jij zat er boven op. Wat uiteindelijk alleen maar goed bleek te zijn. :like:
 
Reactiescore
397
We verliezen er 1 lynch mee, maar KS krijgt er wel nog een extra dag immuniteit voor en de wolven krijgen geen extra lunch.

Dus als KS een goedje is, is je opmerking eigenlijk een heel goede suggestie. Voorlopig heb ik ook weinig indicatie van het tegendeel.

VOOR
KS
Op dag 2 moet je mijn dan lynchen, niet op dag 1.
 
Reactiescore
1.736
Mijn welgemeende excuses voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen. Ik wou het gisteravond bij gaan lezen maar ik was zo aan stront dat ik voor 9 uur al lag te maffen.

Maar nu weer fris en fruitig. Iemand een samenvatting ? Anders knal ik er vanaf nu vol in.
 
Reactiescore
1.049
Ik snap nu hoe het kan dat er maar 5 slechtjes op 27 spelers in zitten. Alweer een motie die uitsluitend de wolven helpt. Maar ik ben het eens met KS, lijkt me dat we tegen stemmen. Ik heb een hartgrondige hekel aan de engel als rol. Een engel die twee extra stemmen krijgt én de BM die ook gaat proberen om hem gelyncht te krijgen is naar. Als we voor stemmen dan creeëren we eigenlijk gewoon de situatie dat we de net verkozen BM gaan negeren.
We weten gewoon wie de burgermeester is he :) Dus wat is er exact naar aan? Als de BM een goedje is zou die er geen moeite mee moeten hebben om een dag genegeerd (Nouja niet genegeerd maar bewust ontweken wordt als het aankomt op de lynch) in tegenstelling tot een lunch waarvan we geen enkele info hebben en dus ook een belangrijk speciaaltje zouden kunnen verliezen. Terwijl de kans dat de engel + BM winnen ongekend klein is: De BM gaat dag 1 de engel niet helpen (omdat deze dan solo wint) en als we dag 2 dus bepaalde patronen zien in vergelijking met zijn dag 1 dan is het vrij makkelijk bepaalde spelers te ontlopen toch?

we zouden ofc ook btje kunnen cheaten. We stemmen voor en lynchen dan op dag 2 de BM. De BM is er immuun voor, dus we verliezen gegarandeerd niet. BM kan dan vertellen wie de engel is.
Nadeel: heel omslachtige manier om één bewezen burger te krijgen en we verspillen dan gwn een hele dag. Dus niet echt een optie. Maar dacht er ineens aan dat dit wel btje loop in the game is. Zou ook grappig zijn als KS dan de engel is. Kan ie nooit winnen xD
We zitten ZWAAR in de meerderheid van de goedjes, een dag uitstellen kan totaal geen kwaad toch? Ik krijg een beetje het nare gevoel van binnen dat je hier probeert de groep probeert om te halen voor een TEGEN - Nadat je zelf aangaf dat de wolven in de zware minderheid zaten (en dus die lunches nodig hebben om in een comfortabele plek te komen)
Op dag 2 moet je mijn dan lynchen, niet op dag 1.
In theorie is op dag 1 ook op je stemmen enorm veilig, enkel gooien we dan 2 lynches weg wat wel weer zonde is.
1615277301545.png
Maar mochten we vanavond niet op een geschikte kandidaat uitkomen voor de lynch is dit nog altijd een optie om iig niet de kans te hebben een speciaaltje te verliezen.

De engel mag niet claimen en hij mag niet op zichzelf stemmen. Ik acht de kans zeer klein dat hij wint. Ik kan dus alleen maar VOOR stemmen. Mocht de BM weten wie de engel is, dan nog negeer ik hem in wat hij zal zeggen en zal hij niet winnen.
Enorm verstandige opmerking Fam! Komende 2 dagen Killingspree ontwijken en we zitten vrij safe.

Ik stem evengoed Voor
 

DeletedUser17472

Guest
En wat als de BM zelf de engel is? Het schiet me zomaar te binnen hoor?

Ik vertrouw KS niet maar dat doe ik zelden.
 
Reactiescore
723
VOOR
Als killingsspreeee nou eens toevallig een dagje minder actief is, anders gewoon zijn posts skippen.
 
Reactiescore
1.049
En wat als de BM zelf de engel is? Het schiet me zomaar te binnen hoor?

Ik vertrouw KS niet maar dat doe ik zelden.
Kan die nooit winnen :)
Want kan niet worden gelynched, dus lijkt me niet dat dat het geval is want dan had jojor het wel aangepast naar een andere rol vermoed ik. Anders nog meer een reden om voor te stemmen
 
Reactiescore
421
idd hij is wel hele dag online op discord maar hier schittert hij door afwezigheid.

ik voeg hem toe aan mijn lijstje:

- thelightfighter
- blond
- simeco
 
Reactiescore
3.586
VOOR, zou ik ook denken.

Ik sluit niet uit dat Matterloti of Capricorno de engel zijn door omgekeerde psychologie te gebruiken tegen te stemmen om juist het omgekeerde tewerk te brengen en zichzelf iet wat verdacht te maken. Want welke engel stemt hierop tegen?


Je maakt jezelf zo verdacht, krijgt misschien lynchstemmen en dat is ofc het punt waartoe de engel wilt bekomen.
 
Reactiescore
397
Dit is toevallig, ik zag ook al een verdachte post van DenDuvel.
Zou je deze post nog willen quoten voor ons?
Ik snap je redenering echter volledig dat het raar is dat ik er niet verder op in ben gegaan; maar ik ben ook niet echt in de gelegenheid geweest om hier verder op in te gaan. Jammer genoeg is vandaag ook de enige dag deze week dat ik een shift heb die tot op de deadline duurt. Ik heb nu een extra laptop erbij gepakt om toch actief te zijn voor de deadline en toch hopelijk ook nog wat inhoudelijke posts te kunnen maken maar ik kan niet garanderen dat er voor de deadline veel vanuit mijn kamp gaat komen.
Uiteindelijk nog niks gehoord van je gisteravond? Heb je verdenkingen Cryptic?
Godver ik kom er net achter dat ik wel tegen wil stemmen als er een lunch moet zijn vandaag
Kom je hier net achter of kreeg je een discord-berichtje? Je stemt aan het begin al tegen, dan switch je naar voor en dan terug naar tegen ene halfuur voor de deadline? Chaotische avond voor je? Ik ben gewend dat je altijd goed nadenkt voordat je post.
In theorie is op dag 1 ook op je stemmen enorm veilig, enkel gooien we dan 2 lynches weg wat wel weer zonde is.

Maar mochten we vanavond niet op een geschikte kandidaat uitkomen voor de lynch is dit nog altijd een optie om iig niet de kans te hebben een speciaaltje te verliezen.

Enorm verstandige opmerking Fam! Komende 2 dagen Killingspree ontwijken en we zitten vrij safe.

Ik stem evengoed Voor
Laten we evengoed gaan lynchen. Het is niet moeilijk om mensen uit te sluiten van engel zijn. Ik neem aan dat Capri bijvoorbeeld geen engel is, omdat ze aankomt met het idee om niet te gaan splitten in stemmen en eventueel mij te stemmen dag 2. Daarnaast doet ze dag 1 erg haar best met haar berekening en is ze veel te neutraal dag 1 voor een engel. Dit is nooit weer omgekeerde psychologie, maar of een goedje die haar best doet of een wolf die doet alsof ze haar best doet.

Het feit dat je überhaupt al de suggestie doet om twee lynches te skippen vind ik bizar. Al helemaal omdat ik tot vanavond niet weet wie de engel is. Mij vandaag ontwijken heeft dan ook geen zin, want op dit moment speel ik gewoon voor de goedjes en kan ik nog niet spelen voor de engel-winst. Niet vergeten dat ik twee winvoorwaarden heb na vanavond. De engel winvoorwaarde heb ik amper impact op en dus blijf ik gewoon spelen voor een de winvoorwaarde om te winnen met de goedjes. Uit lunches halen we bijna geen informatie, uit lynches wel. Vooral als we van te voren niet willen splitten. Als er wel gesplit wordt dan kan het zo zijn dat we een wolf te pakken hebben.

Overigens geef je dag 1 aan dat er in de discord werd gezegd dat rollen zondagavond werden verdeeld. Waar heb je dit vandaan gehaald @thelightfighter? Ik zie dat discord bericht niet staan geloof ik. Daarnaast zie ik in je posts tot noch toe amper nuttige bijdrages en vind ik je erg neutraal. Ik ken je speelstijl niet dus wellicht kan een @Tigor93 hier iets over zeggen?

Waarom zou je op iemand stemmen die zich niet verkiesbaar stelt? Doet me denken aan een van de recentste video's van ZML over Lijstduwers. En wie vind jij dan je optie 2 of is die er niet?

Ik zit evenwel in dubio. Interresant feitje van uit de gedragseconomie is dat we altijd de kansen op succes en bij een zelfde expirement kans op verlies toch de kans op succes hoger kwalificeren. Wat dus eventueel ervoor zou kunnen zorgen dat mensen met weinig risico-aversie eerder voor optie A gaan en de gok nemen. Daarnaast probeer ik me te verplaatsen in mijn tegenstanders (in dit geval de wolven) waarbij ik me afvraag of zij met zijn allen deze stemming een kant op proberen te drukken en als ze dat zouden willen of ze dat in het begin of meer als het spel al is begonnen met lopen zouden doen. Iemand daar theoriën over?
Je probeert op dag 1 een discussie te starten over of de wolven op dag 0 voor het wetsvoorstel allemaal voor of tegen gaan stemmen. Daarnaast ben je zelf buitengewoon neutraal aan het begin over het wetsvoorstel (je geeft aan in een dubio te zitten). Als je als 'goedje' neutraal zou zijn over het wetsvoorstel en de beslissing lastig vind, dan is dit voor de wolven toch hetzelfde geval? Waarom probeer je dan een discussie te starten over of alle wolven hier voor of tegen gaan zijn?

Tenslotte zie ik je volgens mij tweemaal posten over het wel of niet verkiesbaar stellen als burgemeester en of mensen daar op moeten stemmen. Inhoudsloze en makkelijke verdenkingen als je het mij vraagt. Ik ben het dan ook eens met Rukurt zijn verdenking op dit moment. Voor nu dan ook:

Tigor TheLightFighter

VOOR
Als killingsspreeee nou eens toevallig een dagje minder actief is, anders gewoon zijn posts skippen.
Hm, zal er over nadenken. Zit morgen veel op kantoor en bij klanten, dus wie weet.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Oke ik trek mijn conclusies uit mijn foutieve conclusie van gisteren.
TheManWithItzBlueKnife lijkt me nu de meest geschikte kandidaat om wolf te zijn.
Waarom? vragen jullie?
Normaal gezien is blueknife veel actiever en ook veel meer bij de pinken.
Nu speelt hij minder gedreven en minder on point. Ik zou nog kunnen vermoeden dat hij speciaaltje is maar ik acht de kans op wolf toch groter.
 
Reactiescore
561
Oke ik trek mijn conclusies uit mijn foutieve conclusie van gisteren.
TheManWithItzBlueKnife lijkt me nu de meest geschikte kandidaat om wolf te zijn.
Waarom? vragen jullie?
Normaal gezien is blueknife veel actiever en ook veel meer bij de pinken.
Nu speelt hij minder gedreven en minder on point. Ik zou nog kunnen vermoeden dat hij speciaaltje is maar ik acht de kans op wolf toch groter.

hé dat heb ik met Simeco voor
 
Reactiescore
1.279
Kom je hier net achter of kreeg je een discord-berichtje? Je stemt aan het begin al tegen, dan switch je naar voor en dan terug naar tegen ene halfuur voor de deadline? Chaotische avond voor je? Ik ben gewend dat je altijd goed nadenkt voordat je post.

Lees mijn reden voor wijzigen naar Voor. ik dacht dat we dan een extra lynch hadden.

Nog een voordeel van tegen bedenk ik me nu, het geeft de wolven de kans hun verdachte voor engel te lunchen.

Dit heldere moment werd mede mogelijk gemaakt door Dash zijn badderbeurt.
Of nee dat is met voor..
Fuck it wolven doe je ding. Lunch de engel.

voor
Godver ik kom er net achter dat ik wel tegen wil stemmen als er een lunch moet zijn vandaag

Ik zat dus mezelf dwars in het denken en corrigeer dat nog voor de DL.
 
Bovenaan