[Speeltopic] Speeltopique Wakkerdam Verkiezingseditie #324

Reactiescore
141
#Noot 1: Alle bijschriften van de lijsttrekkers is puur ironie en moet absoluut niet serieus genomen worden. Wat ik opschrijf is puur als caberet bedoeld, soms met een knipoog naar de werkelijkheid, en moet gezien worden als fictie. De lijsttrekkers in deze zijn dan ook fictieve personen met fictieve meningen en motieven. Het moet absoluut niet gezien worden als mijn eigen mening e.d. over deze politici en ook niet als persoonlijke aanval op deze politici. Ik zie de meeste als integere politici die staan voor hun idealen en met hun idealen ons land willen verbeteren, ook al ben ik het met sommige niet eens.

#Noot 2: Ik probeer er leuke verhaaltjes bij te maken, maar soms maakt het wat er gebeurd daardoor onduidelijker. Daarom doe ik na elk verhaal een dichte citaat met daarin een TL;DR-samenvatting voor de verduidelijking.

#Noot 3: Er zijn steeds drie posts met daarin steeds een andere setting:

  • Eérst is er een stemming in de Tweede kamer. Daarvan post is een verslag met daarin een stemming van de motie van de vorige dag en een nieuwe motie om voor te stemmen.
  • De tweede post is de nieuwste peiling van het EenvandaagOpiniepanel waarbij er een lijsttrekker voor het premierschap wordt geëlimineerd (De Lynch en andere dagacties).
  • Tenslotte is er een derde post waarbij aan de tafel van Jinek het laatste politieke nieuws wordt besproken. Daarin blijkt dat journalisten toch weer achter wat donkere geschiedenis van sommige politici zijn gekomen (De Lunch en andere nachtacties).

#Noot 4:
We beginnen het potje met een Burgemeesterstemming op dag 0 (in het verhaaltje genoemd “De leider in de peilingen”), een stemming voor een motie en mogelijk ook een wolvenmoord. Op dag 1 beginnen we met stemmen voor de lynch etc.

#Noot 5:
Ik heb sommige instellingen en de rol van Wolp last-minute aangepast. Neem ze nog eens goed door!

#Noot 6:
Mochten er vragen zijn, stel ze via mij in PM of via Discord.


Instellingen:
Aantal spelers: 27
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: NEE
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Jojor (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: Duidelijk vermelden in de wolvenchat en mij taggen in het bericht!!
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester (= Leider in de peilingen): Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Hints: Neen
Verhaaltjes: Uiteraard


Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:
  1. Beul
  2. Priester/Ketterse Wolf
  3. Cupido
  4. Dwaze Heks
Nacht:

  1. Tweede Kamerstemming
  2. BM-stemming
  3. Verhulling
  4. Lynch/Zondebok
  5. Beschermengel/Levensdrankje
  6. Lunch
  7. Infectiewolf
  8. Wolpactie
  9. Doodsdrankje
  10. Orakel/Ziener
Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie:
- Je mag niet op jezelf stemmen, noch bij BM-stemming noch bij lynch!
- Slechtjes winnen bij gelijkspel Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Cupido kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk


Extra Instellingen:
Naast het stemmen voor een grondig onderzoek naar een van de lijststrekkers door de pers, is er elke dag ook een wetsvoorstel waarover gestemd moet worden.

Voorbeelden van wetsvoorstellen zijn bijvoorbeeld:
- De rol van de Jager neemt ipv 1 persoon, 2 personen mee als deze door een schandaal getroffen wordt.
- De rol van de Priester krijgt een extra drankje, maar de infectiewolf krijgt een extra infectie.

De wetsvoorstellen worden door de spelleider bepaald.

Rollen in het spel:

GOEDJES:

1 Beschermengel
1 Beul
1 Dwaze Heks
2 Gebroeders
1 Jager
10 Burgers ( = Lijsttrekker)
2 Priesters
1 Slet
1 Zondebok

SLECHTJES
1 Weerwolf
1 Wolp
1 Infectiewolf
1 Ketterse Wolf

NEUTRAALTJES
2 Cupido's
1 Engel

Deelnemers:

1. Denpolitieker
2. Famdecibel
3. MOH
4. JokersBrain
5. Tigor
6. Anthraxx
7. ILT
8. Combino
9. blond66
10. zonnetje
11. KS
12. Candiu
13. DASH
14. Milow
15. TLF
16. Cryptic
17. Simeco
18. Arbeitman
19. Xena prinses
20. Bappos
21. Rukurt
22. Laila
23. Capricorno
24. nonkelke
25. CI
26. .Time
27. pr0blieeb
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
Wakkerdam Verkiezingseditie

Met de Tweede Kamerverkiezing voor de deur, maakt ook Wakkerdam zich klaar voor de verkiezingen! Het Kabinet van Nederland probeert de verkiezingen naar hun hand te zetten, aan de lijststrekkers om aan hun grillen te ontkomen en de gemene plannetjes van het kabinet te ontmaskeren! Wie lekt er naar de pers? Wie krijgt het volgende schandaal achter zich aan? Komt er een motie van afkeuring? De politiek commentators staan er klaar voor!

Ik stel graag de lijststrekkers aan u voor:

Kees van der Staaij (SGP) (Priester)
1615128656371.png
Door god gestuurd, is Kees van de Staaij innig in contact met het hemelse. Als hij een andere lijsttrekker interrumpeert, wordt voor iedereen duidelijk wat de motieven van de andere lijststrekker zijn.

Roluitleg:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf of een Dwaze Heks is, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks. Dit doe je door de naam van de betreffende speler in PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: Ik gooi wijwater over "spelersnaam"
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)
- Je mag enkel zeggen dat je als Priester de actie hebt uitgevoerd. Je mag de naam "Kees van der Staaij" niet gebruiken ( = claimen) of viavia suggereren naar jouw lijsttrekkersnaam

Geert Wilders (PVV) (Beul)
1615128669006.png
Als de beste debater van de oppositie, gaat hij in debatten als een beul te werk.

Roluitleg:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.


Lilianne Ploumen (PvdA) (Gebroeders)
1615128684306.png
Lilianne en Jesse zijn de gebroeders in deze verkiezing. Het verschil tussen PvdA en GroenLinks bestaat al lange tijd niet meer. Beiden zijn ze uit op een Progressief nederland, waar de woke-cultuur leidend zal zijn. De term "gebroeders" vinden ze overigens niet genderneutraal, zij spreken liever van een genderfluïde verbinding.

Roluitleg:
- De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Jesse Klaver (GroenLinks) (Gebroeders)
1615128704063.png
Lilianne en Jesse zijn de gebroeders in deze verkiezing. Het verschil tussen PvdA en GroenLinks bestaat al lange tijd niet meer. Beiden zijn ze uit op een Progressief nederland, waar de woke-cultuur leidend zal zijn. De term "gebroeders" vinden ze overigens niet genderneutraal, zij spreken liever van een genderfluïde verbinding.

Roluitleg:
- De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Lilian Marijnissen (SP) (Cupido)
1615128720948.png
De SP wilt heel graag regeren, maar daarvoor heeft ze wel medestanders nodig. Ze wil heel graag met een andere linkse partij samenwerken, gaat het deze verkiezing wel lukken?

Roluitleg
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Joost Eerdmans (JA21) (Cupido)
1615128757267.png
Eerdmans, de man die het gedachtegoed van Fortuyn een nieuw leven wil geven. Daarnaast wilt hij heel graag meeregeren. Gaat het hem lukken samen te werken met de gevestigde macht?

Roluitleg
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Thierry Baudet (FvD) (Zondebok)
1615128773038.png
Als er geen rel is, komt Baudet natuurlijk zelf in het nieuws met zijn eigen relletjes. Hierdoor maakt hij zichzelf natuurlijk geheel ongeloofwaardig en komt hij sowieso niet aan de macht.

Zondebok:
- Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Femke Merel van Kooten-Arissen (Splinter) (Slet)
1615128795973.png
Femke Merel is alweer bezig met haar vierde partij, na PvdD, 50plus, PvdT is ze nu lijststrekker van Splinter. Maar niemand weet waar ze na de verkiezingen nu weer bij aansluit.

- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Henk Krol (Lijst Henk Krol) (Jager)
1615128810382.png
Henk Krol, de man die overal ruzie maakt. Als Henk Krol neergaat, neemt hij iemand anders in zijn schandaal mee.

Roluitleg:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Sylvana Simons (Bij1) (Dwaze Heks)
1615128831048.png
Sylvana ziet overal racisme en heeft als oplossing gratis geld voor niet-witte mensen.

Roluitleg:
Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
Farid Azarkan (DENK) (Engel)

1615128857049.png
De lange arm van Erdogan doet ook mee deze verkiezing. Krijgen we in plaats van Rutte 4, Erdogan 1?

Roluitleg:
De engel heeft als doel op dag een gelyncht te worden.
De engel wint dan, faalt hij dan verandert hij in een burger.

Esther Ouwehand (Partij van de Dieren) (Lijsttrekker)
1615128868191.png
Dierenpoes doet ook dit jaar mee, krijgen de dieren in onze samenleving nu eindelijk eens recht op zorgtoeslag?

Richard de Mos (Code Oranje) (Lijsttrekker)
1615128882192.png
De goedgemutste Hagenees doet dit jaar ook mee voor de tweede kamerverkiezing. Met zijn ombudspolitiek regelt hij de wensen van de burger. Gaat hij er met de macht vandoor of wordt zijn corruptiezaak hem uiteindelijk toch fataal?

Robert Valentine (LP) (Lijsttrekker)
1615128895884.png
Deze lijsttrekker wil absolute vrijheid en geen regels. Als rasechte anarcho-kapitalisme hebben ze niets met regels. Maar is er wel ruimte voor naastenliefde in de samenleving volgens deze partij? Met zo’n achternaam moet dat wel goedkomen.

Laurens Dassen (VOLT) (Lijsttrekker)
1615128906505.png
De technocraten uit de EU sturen ook een partij naar de stembus, gaat VOLT bereiken wat Napoleon en Duitsland niet lukten, namelijk één Europa?

Liane de Haan (50PLUS) (beschermengel)
1615128921858.png
Als beschermvrouwe van de AOW en de pensioenpotten van de ouderen doet Liane deze verkiezing mee als lijsttrekker van 50PLUS. Zorgt ze ervoor dat het wachtgeld van de Tweede Kamerleden overeind blijft?

ROLUITLEG:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Matthijs Pontier (Piratenpartij) (Lijsttrekker)
1615128945406.png
Als een echte piraat vaart deze lijsttrekker zijn eigen politieke koers. Zal deze partij de “dirt” van andere partijen kunnen lekken naar de pers? Of halen ze zelf bakzeil?

Jacobse & Van Es (de Tegenpartij) (Lijsttrekkers, 1 speler)
1615128957214.png
Twee beruchte figuren uit het verleden zijn via een tijdmachine in het heden per ongeluk op een kieslijst terecht gekomen. Gaan zij hun multoradiale samenleving uitvoeren? Wordt Turkenburg nu eindelijk eens gerealiseerd?

(Geniale video hier: (99) Jacobse en van Es - Turkenburg - YouTube)

Johan Vlemmix (DE FEESTPARTIJ) (Lijsttrekker)
1615128975979.png
Ook dit politieke dier doet weer mee aan de verkiezingen. Na mislukte pogingen in 2002, 2003 en 2012 gaat hij het voor de vierde keer proberen. Met een stevige campagne te land, ter zee en in de lucht koerst hij door het land. Krijgen we nu eindelijk eens een Minister van Feest?

Melle Smit (Partij Tegen De Burger)
1615128988257.png
“Flikker toch op”

((99) Campagnespot Partij tegen de Burger: flikker toch op - YouTube)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
Caroline van der Plas (BoerBurgerBeweging) (Lijsttrekker)
1615129008346.png
"Boer zijn, das mooi man. Ma mee mager koei is ’t geboer nie waerd. Stikstof? Da hedde we nie va geheurd."

Sander van den Raadt (Trots op Nederland) (Lijsttrekker)
1615129029115.png
Volgens Trots op Nederland staat bij de burgers het water nog steeds aan de lippen. De opvolger van Rita Verdonk wil dat nog steeds veranderen. Gaat het dit jaar wel lukken?

Florens van der Spek (JEZUS LEEFT) (Priester)
1615129043071.png
Als nieuwe politicus van evangelische oorsprong richt hij met deze partij zich tot Jezus. Want Jezus is helemaal niet dood, hij leeft. Gaat hij met de hulp van Jezus het kabinet van hun zondes afhelpen? En wat vindt JEZUS LEEFT eigenlijk van 100 km/h op de snelweg?

Roluitleg:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf of een Dwaze Heks is, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks. Dit doe je door de naam van de betreffende speler in PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: Ik gooi wijwater over "spelersnaam"
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)
- Je mag enkel zeggen dat je als Priester de actie hebt uitgevoerd. Je mag de naam "Florens van der Spek" niet gebruiken ( = claimen) of viavia suggereren naar jouw lijsttrekkersnaam

HET KABINET:

Mark Rutte (VVD) (Infectiewolf)

1615129059550.png
Als leider van het kabinet is hij de man van het kabinet. Zijn doel is Rutte 4. Hij zet maar al te graag zijn principes voor de macht graag opzij. Heeft hij steun in de eerste kamer nodig? Dan praat hij een van de oppositieleiders om.

Roluitleg:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Sigrid Kaag (Weerwolf)
1615129073645.png
Sigrid Kaag doet als D66-lijsttrekker natuurlijk alsof ze voelt wat het volk voelt, maar eigenlijk zit ze er voor haar eigen plannen. Ze wil na de verkiezingen zoveel mogelijk EU en zo weinig mogelijk NL.

Gert-Jan Seegers (Ketterse Wolf)
1615129097438.png
Gert-Jan is ook in contact met hemelse, maar is, anders dan Van der Staaij, gecorrumpeerd door de macht. Zijn interrupties lijken oprecht, maar zijn eigenlijk schijnheilig.

- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid. Dit doe je door de naam van de betreffende speler in PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: Ik gooi wijwater over "spelersnaam"
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.
- Je mag enkel zeggen dat je als Priester de actie hebt uitgevoerd. Je mag de naam "Gert-Jan Seegers" niet gebruiken ( = claimen) of viavia suggereren naar jouw lijsttrekkersnaam

Wo(l)pke Hoekstra (CDA) (Wolp)
1615129115063.png
Met zo’n naam moet je wel Wolp zijn

Wolp:
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag elke nacht - ook na dag 3 - iemand proberen te doden, dit doet hij door de naam van een lijsttrekker van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven. De Wolp geeft dus niet de rol door, maar de naam van de lijsttrekker (Bijv Jojor = Wopke Hoekstra). Personen met de rol Lijsttrekker/Burger kunnen dus ook gewolpt worden!
- Wolp geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
TWEEDE KAMER
1615125557333.png
Opening

Voorzitter: Arib

Ik open de vergadering van zondag 7-3-2021.

Aan de orde is de behandeling van:

De Motie Graus (PVV) Naar Onderzoek Naar Swingfeesten Door Politici

De Voorzitter:
Ik geef het woord aan de Heer Graus van de PVV

De Heer Graus:
Dank u voorzitter, ik wil graag deze motie in stemming brengen, nadat uit onderzoek van RTL blijkt dat sommige lijsttrekkers zich ’s nachts bezighouden met swingen bij Club Cobana in Den Haag en dat het ministerie van Veiligheid & Justitie heimelijk onderzoek heeft gedaan. RTL meldt dat dit onderzoek aanvankelijk morgen gepubliceerd had moeten worden. Wij van de PVV willen echter meer onderzoek hiernaar. Ik zou graag willen aangeven dat deze lijsttrekkers zich nergens hoeven te schamen. Ik doe ook wel eens gekke dingen. Mijn motie:

Code:
De Kamer,

Gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat lijsttrekkers zich heimlijk swingen in Club Cobana.

Constaterende dat zij zich niet hoeven te schamen en dat ik graag swingen uit de taboezweer wil halen.

Constaterende dat ik ook wel eens naar een swingfeest ga.

Verzoek ik het kabinet, meer onderzoek te doen naar het swingen van lijsttrekkers.

Verzoek ik het kabinet deze later te publiceren dan aanvankelijk de bedoeling was.

En gaat over tot de orde van de dag.

Dhr. Seegers:
Ik wil graag een regeling van werkzaamheden aanvragen, wij als fractie vragen een schorsing van één dag om in onze fractie deze motie te bespreken

Voorzitter:

Ik zie voldoende steun voor uw regeling van werkzaamheden. We gaan de motie morgen bespreken. Ik sluit de vergadering.

Om de motie te stemmen zet je in het topic VOOR of TEGEN

Stem je VOOR: Er is géén lunch van de wolven op dag 0, maar de Wolp krijgt op dag 1,2 en 3 in plaats van 1 actie, 2 acties.

Stem je TEGEN: Er is wél een lunch van de wolven op dag 0.
 
Reactiescore
141
Eenvandaag Opiniepanel
1615126137377.png
Naast het wetsvoorstel wat op tafel ligt doet het Eenvandaag opiniepanel onderzoek naar wie de kiezers als hun premier kandidaat zien. Dit doen ze door in Wakkerdam te peilen naar hun favoriete lijsttrekker. Zet in Blauw jouw favoriet! Zodat we morgen een leider in de peilingen kunnen bepalen.

Burgemeesterstemming is morgen. Stem voor morgen 22:00 voor jouw Burgemeesterskandidaat

Jullie kunnen gaan posten!

PS. Geen rol ontvangen? Laat het mij weten.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2265087

Guest
Hey allemaal,
Lang geleden voor mij, maar heb er zin in. Succes ook allemaal! :)

Motie van vandaag is een interessante.
Voor: Claimen staat uit wat de wolp ernstig verzwakt. Maar hij krijgt dan wel 6 ipv 3 gokpogingen want de kans op een goeie gok verdubbeld.
Tegen: Anderzijds, een extra lunch is een gegarandeerde dode, terwijl wolppoging een aardige kans heeft dat er niemand succesvol gewolpt gaat worden.

Mijn voorkeur gaat atm denk ik toch uit naar tegen stemmen (ervanuitgaande dat we sportief lunchenden wolven hebben). Maar ben benieuwd wat de rest ervan vindt?
 
Reactiescore
3.584
6keer gokken op de ziener dan eigenlijk? -alle wolven want die kent de wolp al hebben we vorig potje geleerd dacht ik mij te herinneren. Zou dan ook eerder tegen stemmen lijkt me.

KS mag BM zijn van mij omdat die vorig potje heel sterk gespeeld heeft.
 

Deleted User - 2265087

Guest
6keer gokken op de ziener dan eigenlijk? -alle wolven want die kent de wolp al hebben we vorig potje geleerd dacht ik mij te herinneren. Zou dan ook eerder tegen stemmen lijkt me.

KS mag BM zijn van mij omdat die vorig potje heel sterk gespeeld heeft.

Er zit geen ziener in volgens de rollenlijst, dus wolp kan niet 6x op ziener gokken. Maar indd, zou wel 6x op een speciale rol kunnen gokken.

Overigens zie ik dat ziener en orakel wel in dag/nacht volgorde staan. Foutje, @jojor ?
 
Reactiescore
1.286
Mis ik de deelnemerslijst nog of lees ik erover heen?
Tegen

Succes allemaal.
 
Reactiescore
141
Er zit geen ziener in volgens de rollenlijst, dus wolp kan niet 6x op ziener gokken. Maar indd, zou wel 6x op een speciale rol kunnen gokken.

Overigens zie ik dat ziener en orakel wel in dag/nacht volgorde staan. Foutje, @jojor ?
Dat klopt geheel, dat er nu geen ziener of orakel in het spel zit wilt niet zeggen dat dat nog kan komen. Hetzelfde geldt voor de verhuller. Zonder veel te verklappen naar de toekomst toe maar een wetsvoorstel kan dat opleveren.

Mis ik de deelnemerslijst nog of lees ik erover heen?
Tegen

Succes allemaal.

Toegevoegd.
 
Reactiescore
723
wolpacties kunnen dit potje ook op burgers gebruikt worden, dus ik zou zeker tegen stemmen. De wolp kan anders gewoon de extra acties gebruiken om burgers eruit te vissen.
 
Reactiescore
141
Kleine update. Ik heb de priestersrol iets verduidelijkt. Procedure hoe je actie te doen stond er niet in namelijk. Tevens staat claimen uit. Dus je mag niet je naam van je lijsttrekker gebruiken en/of suggesties naar jouw lijsttrekker opwekken.
 
Bovenaan