[Speeltopic] Speeltopique Wakkerdam Verkiezingseditie #324

Reactiescore
3.586
Iemand met zijn schaakskills is wel flink bezig met snelle posts maken.
Je lijkt zo snel te zijn willen geweest met posten dat je meerdere fouten maakt.

Waarom wou je zo snel posten?

Ik zie het verband met schaakskills niet meteen maar toch bedankt. Ik reageer altijd snel in wvw potjes afhankelijk of ik er ben of niet natuurlijk. Ik ben een werkende Belg (ja die zijn er ook) en gisteren was het zondag en zoals iedereen weet werken niet veel mensen op zondag zo ook ik dus had genoeg tijd actief te zijn.

Heb doorheen de dag het topic gevolgd en ga mijn stem ook veranderen om 2 redenen. Ik van mening was dat de wolp geen actie meer had als hij een lunch kon nemen door de stemming maar blijkt hij alsnog 3x mag gokken. En ik verder ook nieuwsgierig ben of de slechtjes hier nu een groter voordeel gaan uithalen dan 1 zekere lunch. Indien we voor de lunch kiezen zullen we nooit weten of het de juiste beslissing was bij de andere optie zullen we achteraf wel kunnen zeggen of het de juiste was of niet. Kon me ook prima vinden in nonkel zijn argumentatie.


Tegen Voor
 
Reactiescore
1.279
Godver ik kom er net achter dat ik wel tegen wil stemmen als er een lunch moet zijn vandaag
 

Deleted User - 487963986

Guest
Precies, acht posts zonder enige input te hebben gehad. Zelfs voor jou is dit te weinig relatief weinig input. Gelukkig voor jou is de DL morgen, ben benieuwd naar het wetsvoorstel vanavond.

In tegenstelling tot jou ben ik minder actief klopt. Ik kan ook niet meer input geven dan zoals ik nu doe. Dus wen er maar aan, ik kan dat niet veranderen, wegens minder tijd dan alle andere potjes waarin je me hebt zien spelen, beschik ik niet meer over de tijd om elke speler te observeren terug te lezen, 100den berichten te citeren. Maar had je gelezen dan wist je dit al. En is dit veel te mager voor jou doen, jij die met argumenten komt, potjes analyseert, voorstellen komt of uitgebreide spelers analyses, of hoe je het ook allemaal wilt noemen.

Het lijkt wel of je bang bent om een andere speler te lynchen, en wil je al een voorzichtige stem plaatsen op iemand die totaal andere input geeft naargelang de vorige potjes. Ofwel ben je bang dat ik je snel door ga hebben, ik meende een potje te herinneren waar we relatief goed op elkaar ingespeeld waren en wil je van deze situatie gebruik maken om mij er zo uit te kegelen.
 
Reactiescore
338
Ik vind dat er vele een soep maken van die voor en tegen... Bende trollers
 
Reactiescore
141
TWEEDE KAMER
1615237747389.png
Opening

Voorzitter: Arib

Ik open de vergadering van maandag 8-3-2021

Aan de orde is de behandeling van:

Stemming voor de motie Graus (PVV) Naar Onderzoek Naar Swingfeesten Door Politici

De Voorzitter:
AnthraxxolTegen
ArbeitmanVoor
BapposVoor
calamus incendiumVoor
CandiuVoor
capricornoVoor
Combino PastasausTegen
CrypticTegen
DenDuvelTegen
een niet dubieuze naamVoor
FamdecibelVoor
I like trains.Tegen
ItsDashTegen
JokersbrainVoor
KillingsspreeeVoor
lailaTegen
Materlotti
MiketijgerTegen
MilowVoor
Mohniels1
nonkel josVoor
problieeebVoor
SimecoTegen
thelightfighterTegen
Tigor93Tegen
timeforplanBTegen
Xena PrinsesTegen
12 – VOOR
13 – TEGEN

Deze motie is voorgesteld door het lid Graus. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan onvoldoende ondersteund.

De Voorzitter:

Aan de orde is de behandeling van:

de Motie Oztürk Aansluiting Nederland Bij Ottomaanse Rijk.

De Voorzitter:

Ik geef het woord aan de heer Öztürk namens DENK.

Dhr Öztürk:

Dänk ü wel, voorzitter. Wij, Önderdanen vän het Ottomaansü rïjk willun heel graag bij Türkije hören. Wij wörden dan un niëüwe prövincie vän Turkije met als gröte leidur: Erdogan. Daaröm willen we een mïnister van Aanslüting. Ik köm daaröm töt deze mötie:

Code:
De Kamer,

Gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat Turkije warmer is, meer land, meer inwoners, meer cultuur, aardigere mensen en een grotere geschiedenis heeft als Nederland.

Constaterende dat Turkije onder Erdogan veel economische groei heeft doorgemaakt

Constaterende dat shoarma lekkerder is dan andijvie.

Verzoekt het kabinet het land klaar te maken voor aansluiting bij Turkije,

En gaat over tot de orde van de dag.

De Voorzitter:
Ik zie Dhr Wilders bij de interruptiemicrofoon staan, u krijgt van mij het woord.

Dhr Wilders:
Ik wil een dag bedenktijd voor deze motie. Want ik zie er wel voor. Als we ons aansluiten bij Turkije, dan gaan de Turken misschien wel terug!

De Voorzitter:
Ik zie dat uw verzoek voldoende ondersteunt wordt. We praten hierover morgen verder. Ik sluit de vergadering.

Om de motie te stemmen zet je in het topic VOOR of TEGEN

Stem je VOOR:

  • De Burgemeester krijgt te zien wie de rol van Engel is in het spel. En moet ervoor zorgen dat als lynch de engel eruit gestemd wordt op dag 2. Gebeurd dit dan wint de burgemeester samen met de Engel het spel. Zij verdienen dan eeuwige glorie.
  • Tevens is de burgemeester onschendbaar voor zowel de lynch als andere acties (dood door beul, priester, wolvenmoord etc) tot en met de lynch van dag 2.
  • Én de engel krijgt alvast +2 lynchstemmen. Deze worden opgeteld bij de definitieve uitslag. Is de Engel niet de lynch, dan krijgen jullie de extra stemmen niet in de uitslag te zien.
Stem je TEGEN: De wolven krijgen één extra lunch op dag 2.

PS. Is de engel op dag 1 al de lynch, dan wint enkel de Engel.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
EENVANDAAG OPINIEPANEL
1615238756557.png

Vandaag heeft Gijs Rademaker een onderzoek laten doen onder de leden van het opiniepanel. "Ja, we deden onderzoek naar de vraag, wie van u ziet u het liefst als minister?" Daaruit kwamen de volgende resultaten:
AnthraxxolTigor
ArbeitmanNonkel Jos
BapposSimeco
calamus incendiumLaila
CandiuKillingsspreee
capricornoNonkel Jos
Combino PastasausKillingsspree
CrypticJokersbrain
DenDuvelCapricorno
een niet dubieuze naamnonkel jos
FamdecibelTigor
I like trains.Killingspreee
ItsDashNonkel Jos
JokersbrainKillingsspreee
KillingsspreeeI Like Trains
lailaKillingsspree
Materlotti
MiketijgerKillingsspreee
MilowSimeco
Mohniels1
nonkel joseen niet dubieuze naam
problieeebBappos
Simeco
thelightfighteritsDash
Tigor93TimeforplanB
timeforplanBitsDash
Xena PrinsesTigor
6x Killingsspreeee
4x Nonkel Jos
3x Tigor
2x Simeco
2x itsDash
1x TimeforplanB
1x Laila
1x Jokersbrain
1x I Like Trains
1x een niet dubieuze naam
1x Capricorno
1x Bappos
"In de held Killingsspreee bleken de meeste mensen het vertrouwen te hebben! Zij zien hem, ondanks zijn oorlogsverleden, graag als minister van Onderwijs terug," aldus Gijs Rademaker: "Morgen gaan we onderzoeken naar welke lijsttrekker de burger helemaal geen vertrouwen heeft. Tot Morgen!"

Killingsspree is BM, morgen om 22:00 de eerste lynch
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
Wolvenmoord = lunch. Een term van vroeger die niet vaak meer gebruikt wordt schijnbaar. Ik heb het voor je aangepast.
 
Reactiescore
397
In tegenstelling tot jou ben ik minder actief klopt. Ik kan ook niet meer input geven dan zoals ik nu doe. Dus wen er maar aan, ik kan dat niet veranderen, wegens minder tijd dan alle andere potjes waarin je me hebt zien spelen, beschik ik niet meer over de tijd om elke speler te observeren terug te lezen, 100den berichten te citeren. Maar had je gelezen dan wist je dit al. En is dit veel te mager voor jou doen, jij die met argumenten komt, potjes analyseert, voorstellen komt of uitgebreide spelers analyses, of hoe je het ook allemaal wilt noemen.

Het lijkt wel of je bang bent om een andere speler te lynchen, en wil je al een voorzichtige stem plaatsen op iemand die totaal andere input geeft naargelang de vorige potjes. Ofwel ben je bang dat ik je snel door ga hebben, ik meende een potje te herinneren waar we relatief goed op elkaar ingespeeld waren en wil je van deze situatie gebruik maken om mij er zo uit te kegelen.
Acht post zonder een bijdrage. Ik zeg niks over je activiteit. Enkel over je input. Volgens mij is het helemaal geen voorzichtige stem, maar dat is voor interpretatie vatbaar.
Lijkt dit te gemakkelijk? Voor?
Voor mij natuurlijk Voor. Lijkt me lachen dit te spelen, maar ik neem aan dat de rest tegenstemt. Dat jij hier voor stemt terwijl je me nog een potentieel slechtje noemde vind ik al helemaal opvallend.

Edit: @jojor Betekent dit dat ik zowel met de engel kan winnen als ook met mijn eigen partij (de goedjes in mijn geval).
Edit: We missen nog de lunch neem ik aan?
Edit: Hmm, misschien valt er nog wel iets te zeggen voor voor stemmen hier als je goedje bent. Slechtjes willen dit overigens heel graag naar een tegen krijgen.
Edit: Ik win enkel als ik de engel op dag 2 lynch. Ik begin te denken dat DenDuvel toch gelijk heeft en dat dit misschien wel een voor is. Zolang jullie allen niks aantrekken van mij dag 2, hebben we gratis informatie namelijk ik weet wie een burger is (engel verandert in burger na dag 2 nu neem ik aan). Het is een trade-off, slechtjes willen altijd tegen stemmen. Voor de goedjes is het voordeliger om een goedje deze informatie te geven en in het ergste geval (als ik slechtje zou zijn) dan hebben de slechtjes informatie wie de engel is (wat veel beter is dan een extra lunch. Dan kan de engel natuurlijk wel worden gewolpt en dan is het alsnog een dode. Dan is het echter wel heel opzichtig dat ik slechtje ben.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
JINEK
1615239789767.png
"Goedenavond, Welkom bij Jinek! Vandaag bespreken we de laatste ontwikkelingen in Den Haag met politiek commentator Wouter de Winter van de Telegraaf." Begon Jinek: "Want het was weer zo'n dag. Wouter, vertel ons, wat is er gebeurd?" Wouter zuchtte en vertelde wat er gebeurd was: "Nadat bleek dat de motie het niet haalde werd het beruchte rapport diezelfde dag nog gepubliceerd en wat bleek. Eén lijsttrekker werd vaak gesignaleerd in de beruchte club. Richard de Mos bleek niet vies van wat swingen en als wethouder zorgde hij er ook nog eens voor dat in de gemeenteraad de club tegen betaling vergunningen kreeg! Schande!" Jinek vroeg vervolgens of Richard de Mos nog wel aan de verkiezingen mee kon doen. "Eigenlijk niet." antwoordde Wouter, "totaal ongeloofwaardig is hij nu naar de kiezer toe, met deze corruptiezaak is hij echt uitgeschakeld voor regeringsdeelname"

.TimeforplanB. (Richard de Mos) (Burger) werd geluncht
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik snap nu hoe het kan dat er maar 5 slechtjes op 27 spelers in zitten. Alweer een motie die uitsluitend de wolven helpt. Maar ik ben het eens met KS, lijkt me dat we tegen stemmen. Ik heb een hartgrondige hekel aan de engel als rol. Een engel die twee extra stemmen krijgt én de BM die ook gaat proberen om hem gelyncht te krijgen is naar. Als we voor stemmen dan creeëren we eigenlijk gewoon de situatie dat we de net verkozen BM gaan negeren.
 
Bovenaan