speculatie toekomst W5

DeletedUser

Guest
Speculatie toekomst W5:

Aangezien [Add] volledig wegvalt en de leden zich vooral vestigen in de topstammen KIWI & HRS met duidelijk een voorkeur voor HRS krijgen we terug een heel andere blik op W5. De één noemt het saai, de ander interessant. Feit is dat niemand 100% zeker weet wat er gaat gebeuren. Er zijn wel geruchten die beweren dat ... of ...

Mij leek het interessant om eens een discussietopicje te hebben over de toekomst van W5. Hoe denk je dat W5 eruit ziet binnen een half jaar en welke stammen hebben dan oorlog. Welke stammen zullen verdwijnen en komen daaruit dan nieuwe topstammen?

Om een ideetje te geven over hoe dit allemaal in zijn gang moet gaan zal ik een speculatie maken van het zuiden. Niet het gehele zuiden natuurlijk.
Ik zal mijn aandacht vestigen op Koekje, en wat errond ligt.

Koekje heeft al vaak de naam topstam gekregen. Klein maar fijn lijkt me de meest gepaste zin voor deze stam. Over dat fijn wil ik het dan wel eens hebben. Koekje heeft nog geen enkele noemenswaardige oorlog te verduren gehad. Eéntje sprong er wat uit, en dat was de "oorlog" tussen HRS & |DT|, waar Koekje aan deelnam. Koekje stond en staat nog steeds aan de zijde van HRS te strijden en na 3 maanden is dit het resultaat tegen |DT|:

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 180
Kant 2: 6
Verschil: 174

image.php

Mooi? Ja, natuurlijk. Maar als je dan kijkt naar de overgenomen dorpen van |DT| stel je je toch wel de vraag ofdat ze enige tegenwind gehad hebben, niet?

Kan je dit dus een noemenswaardige oorlog heten? Ieder zijn eigen mening daarover, maar ik zeg duidelijk nee.

Ik schrijf koekje hier nu niet af, integendeel. Koekje zal zich uiteindelijk wel eens moeten bewijzen. Hetzij tegen .Fall of andere opkomende stammen. DjanEs eventueel.. Of een comeback van [-C-] die in fusie treed met DjanEs? Wie zal het zeggen.

Dan gaan we over naar .Fall. Dé topstam van W5 volgens velen ( kijkend naar de nietszeggende "awards W5" topic ).
Nou, is dat dan wel zo? Velen vragen zich dit toch ook wel af? .Fall heeft al steeds oorlogen moeten voeren tegen stammen die ongeveer 2x zo klein waren als zichzelve + ze hebben steeds een volledig lap grond die zowiezo niet aangevallen kan worden, aangezien KIWI daartegen ligt.

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,610
Kant 2: 1,610
Verschil: 0

image.php

.Fall heeft een grote 500 dorpen per maand geïnternd in eigen stam. Zelfs bij [Add], een stam die kapot gegaan is aan inactiviteit lag dit zelfs niet zo hoog. ( [Abb] meegerekend ). Bij .Fall heb ik .Laff er niet kunnen bijtellen aangezien ze niet meer bestaan.

Schrijf ik .Fall nu af? Nee, alweer zeker niet. Maar het wordt mss wel eens tijd dat ze uit hun schulp komen en tonen wat ze waard zijn. In plaats van rankfaking in vb ODA ( denkende aan Smid ) een echte oorlog aangaan met een topstam.
Kan je hier nu spreken van een mogelijke oorlog tussen KIWI & .Fall? Dat zou wel heel hoogstwaarschijnlijk zijn, maar alles kan.

Misschien zal Koekje de hulp vragen van het nieuwe Concordia en eventueel DjanEs tegen .Fall? Of zou .Fall de hulp vragen van |DT|? Of doen ze het beiden? Of gebeurd er wééral niks.. ^^

Mij lijkt het het meest logische dat Koekje met .Fall in oorlog gaat. Gebeurt dit niet dan zijn beide stammen geen top waardig, aangezien ze beiden geen deftige oorlog aan durven. Je eigen leden opsluiten desondanks van een BG kan niet, vind ik. ;)

map.php


Om mijn uitleg te staven.


Dit was mijn mening van het zuiden, met als specifieke stammen Koekje & .Fall.


Mijn vraag is dan hier, wie durft het noorden aan? Waar nog véél meer over te schrijven valt. Meer topstammen, meer radicale veranderingen in de laatste maand, onzekerheid over bepaalde leden met een serieus aantal punten enzovoort.

Give it a shot.

Groets
Lil


Polls:


Poll: Welke stam verdwijnt?

Welke stam zal er verdwijnen hetzij door inactiviteit of door een oorlog binnen een half jaar?

HRS
KIWI
.Fall
-A-B-
Koekje


Tussenstand:

31124.png


----------------------------------------------------

Poll: Welke oorlog komt eerst aan bod?

Welke oorlog zal het eerst opkomen in het najaar? Er werd gespeculeert met de top 5.

HRS, Koekje Vs. KIWI, .Fall
HRS Vs. KIWI, .Fall
HRS Vs. KIWI, .Fall, Koekje
HRS Vs. KIWI, .Fall, Koekje, -A-B-
HRS & Koekje Vs. KIWI, .Fall, -A-B-
HRS, Koekje, -A-B- Vs. KIWI, .Fall
HRS Vs. KIWI ( rest neutraal )


Tussenstand:

31125.png






Hopelijk hebben jullie toch een beetje hiervan genoten. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Je snijd een paar hele mooie punten aan lil.

Ik weet bijna zeker dat C vergane glorie is, de spelers die nog in C zitten besteden hun tijd al ongeveer een jaar aan djanes aanvallen. Als ze dat niet hadden gedaan en zich hadden aangesloten bij de andere mensen uit hun stam, was C nooit zo hard op z'n bek gegaan.

Ik zie koekje en djanes ook niet snel samenwerken tegen .fall, al weet ik niet hoe dat met HRS zit. Er zijn idd veel interne overnames gedaan binnen .fall, maar wil juist zeggen dat er actief wordt geïnternt. Mss waren er in ADD niet zoveel internen omdat jullie ze links lieten liggen? (weet ik niet hoor)
 

DeletedUser

Guest
Hmm nee dat klopt niet. Toen [Add] er effectief nog was heb ik vaak vergeleken met .Fall en .Fall had er toch steeds enkele meer hoor. Denk dat we wel even actief internden maar wij hdden dan ook nog edels nodig voor een oorlog aan 2 kanten, vandaaruit..
 

DeletedUser27423

Guest
Heel mooie topic!
Ik hoop op een oorlog, maar alles is nu nog zo onzeker.

1 opmerking: zou je de namen van de stammen die in in kleur staan, op je kaartje willen zetten ? Zou handig zijn... ;)
 

DeletedUser27722

Guest
Een oorlog HRS vs KIWI zou eens wat zijn ^^. :)

.Fall zou dan eventueel KIWI helpen, dus zou het nog spannend worden..
 

DeletedUser

Guest
fall koek en kiwi op hrs, gebeurt uiteindelijk weinig en we internen allemaal lekker vrolijk door

dit was mijn spreekbeurt.
 

DeletedUser33698

Guest
Mijn speculaties:

- -|C|- wordt geedeld/geïnternd door koekje, een deel gaat naar Djanes ofzo, een ander deel wordt nog wat geedeld door .fall

- Koekje voert geen echte oorlog, maar gaat ook geen bg met HRS of .fall blijven houden... Ze edelen gwn waar het hen uikomt totdat een andere stam aan hen de oorlog verklaart.

- HRS gaat eerst nog wat Add/abb leden recruteren, nog wat edelen mss in het midden en gaat daarna een redelijk groot contact hebben met Kiwi en .fall. Die gaan samen in oorlog met HRS.

- |DT| blijft nog even bestaan, maar gaat zich niet kunnen verweren tegen bv. HRS en Koekje en zal uiteindelijk ten onder gaan doordat ze er niets aan kunnen doen.

- De belangrijkste [Add] leden die nog overschieten (The plague, Dj dean, Reds) zullen nog vooral naar HRS gaan.

- Koekje en .fall gaan wat schermutselingen hebben, maar ik denk dat .fall zich vooral met HRS zal bezighouden... Tenzij Koekje de kant van HRS gaat kiezen en echt vol gaat doorgaan tegen .fall (wat ik wel betwijfel)

Mochten mijn voorspellingen uitkomen, hangt het volgens mij vooral van de keuzes van koekje af hoe het afloopt. Zonder koekje is het 2 vs 1 (KI + Fa vs HRS) en gaat het al wat moeilijker worden voor HRS. Met koekje hebben ze minstens evenveel kans. Als koekje bg wordt/blijft met .fall kan HRS de boeken dichtklappen :).

+ Dankzij lil gaat w5 toch weer even drukker worden :p
 

DeletedUser

Guest
Mooi topic, ik heb enkel 1 foutje gevonden ;]

Kan je hier nu spreken van een mogelijke oorlog tussen KIWI & .Fall? Dat zou wel heel hoogstwaarschijnlijk zijn, maar alles kan.

Ik snap natuurlijk wat je wilt zeggen :]
Al is een oorlog KIWI .fall niet aan de orde.
Gewoon omdat de bg voor de stammen enorm voordelig is.
De helft van onze cluster heeft altijd zijn handen vrij om clears/os te sturen.
op die manier moeten de mensen aan het fornt enkel verdedigen en edelen.
Ook door een solide bg te hebben begin je altijd in een voordeelsituatie [2tegen1], niet sportief maar het loont. Nietwaar UP-R, [add]?:)
Ook zijn KIWI en .fall al zolang verbonden dat we verstrengeld zijn door pbg's etc.
De stam die dit duo kan verslaan moet nog opgericht worden:cool:

Voor de rest ben ik het eens met de uitleg van speurm xP
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat kan je inderdaad zeggen lordfear, met 99% zekerheid. En die ene procent doet het bij mij.. ^^

Oja nog wat verduidelijking van m'n kaartje.
De inactieven van .Fall zijn zwart aangeduid en die van koekje zijn oranje aangeduid, om duidelijk te maken dat er wel degelijk een actief front tegen beide is.

Ik plaats hier ook nog een topicje die de top 10 aanduid met alle inactieven / interns / fusies in hetzelfde kleur. Is ook altijd wel eens leuk om te zien, toch? :D
 

DeletedUser

Guest
. Zonder koekje is het 2 vs 1 (KI + Fa vs HRS) en gaat het al wat moeilijker worden voor HRS.

ik denk dat je ARS in geval met oorlog zeker met meetellen en IWIK bij KIWI in dat geval ook mag meetellen. Het blijft wel 1 verschil, maar ik denk dat het wel enige verschil kan maken.

Ik vraag me eigenlijk af wat er met de kleinere stammen gaat gebeuren, zoals zernos, Rivals, RFG, AFe en K30, om er even een paar te noemen.

Het gaat hier vooral over Fall., Koekje, KIWI en HRS, top 5 stammen, maar hoe zit het dan ook met -A-B-?
 

DeletedUser

Guest
-A-B- blijft in alles wat er gebeurd gewoon neutraal.. Dat is mijn speculatie over geheel -A-B-. Zij hebben eveneens nog nooit een oorlog aangedaan, of meegedaan met een andere grote oorlog ( denkende aan KIWI VS. [Add] )

( @ llollking je reacties hebben nu echt wel inhoud gekregen, en het is een plezier geworden om ze te lezen. Als het goed is mag het ook gezegd worden hé ;) )
 

DeletedUser

Guest
-A-B- blijft in alles wat er gebeurd gewoon neutraal.. Dat is mijn speculatie over geheel -A-B-. Zij hebben eveneens nog nooit een oorlog aangedaan, of meegedaan met een andere grote oorlog ( denkende aan KIWI VS. [Add] )

( @ llollking je reacties hebben nu echt wel inhoud gekregen, en het is een plezier geworden om ze te lezen. Als het goed is mag het ook gezegd worden hé ;) )

Tja, ik vind het wel zonde dat stammen met een hoge klassering eigenlijk niet (durven) aanvallen. Misschien is er een stam die de oorlog met -A-B- wil beginnen.

Verder wacht ik eigenlijk al een tijd op een verassende oorlog, vooral van Koekje of Fall. Misschien eindigd dit wel tegen elkaar, dat zou wel iets moois zijn, 2 stammen die worden beschouwd als topstammen en misschien ook zijn, om die tegen elkaar te zien strijden.





@ lil john, dat is fijn om van een speler als jouw te horen :)
 

DeletedUser

Guest
Tja, ik vind het wel zonde dat stammen met een hoge klassering eigenlijk niet (durven) aanvallen. Misschien is er een stam die de oorlog met -A-B- wil beginnen.

Verder wacht ik eigenlijk al een tijd op een verassende oorlog, vooral van Koekje of Fall. Misschien eindigd dit wel tegen elkaar, dat zou wel iets moois zijn, 2 stammen die worden beschouwd als topstammen en misschien ook zijn, om die tegen elkaar te zien strijden.





@ lil john, dat is fijn om van een speler als jouw te horen :)

Mmh na een slopende oorlog tegen [add] hebben HRS en KIWI mss een pauze verdient?
Laat anders jou ARS maar eens een oorlog ontketenen, wij liggen op het strand :]
 

DeletedUser7104

Guest
Leuk topic lil, wellicht een polletje toevoegen in begin post, met daarin wat mogelijkheden zodat mensen kunnen stemmen.

Persoonlijk denk ik dat we een 3 maanden relatieve rust zullen kennen, aangezien HRS, de Add leden en KIWI gestreden hebben en zich moeten inpassen in de ontstane situatie. Want Add is er immers nog steeds en zolang deze stam nog bestaat kan de wereld niet stabiliseren en een nieuwe weg zoeken.

Als Add eenmaal weg is, kunnen we weer verder en zullen HRS en KIWI ongetwijfeld weer op zoek gaan naar actie.
 

DeletedUser

Guest
Mmh na een slopende oorlog tegen [add] hebben HRS en KIWI mss een pauze verdient?
Laat anders jou ARS maar eens een oorlog ontketenen, wij liggen op het strand :]

ARS heeft eigenlijk verschillende oorlogen, nou jah, oorlogen, in ieder geval vijanden, alleen ARS is daar een beetje stilletjes over op het forum, maar we zijn ermee bezig, ook zit je momenteel met vakantie en vv's, dus zou ik wachten tot na de vakantie om echt actie te zien.

ik had het eigenlijk over Koekje en -A-B-, afgezien van dat Koekje nog niet lang bestaat, -A-B- weet ik eerlijk gezegt niet.

ik ben het met je eens dat KIWI en HRS wel een pauze verdienen, zolang hij maar niet te lang duurt, en de actie maar weer terugkomt ;)
 

DeletedUser

Guest
Speculeren is altijd moeilijk en daar ga ik me dan ook niet aan wagen. Daarvoor heb ik veel te weinig kennis over de andere stammen. De meeste leden in die desbetreffende stammen zelf kunnen wss niet eens een goede speculatie wagen omdat dit gewoon heel moeilijk is.

Ik kan wel wat over mijn eigen stam zeggen natuurlijk. AB heeft nog niet echt grote oorlogen gevoerd maar al wel bewezen dat ze zware aanvallen kunnen pareren. We hebben al een aantal oorlogen gevoerd tegen stammen die (toendertijds) bijna net zo groot als ons waren, ik denk aan SPQR en ABN en in mindere mate Odin. Nu komt er weer een nieuw tijdperk aan en ik ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn. Het zal me eerlijk gezegd ook een worst wezen wat mijn stamleiding qua diplomatie gaat beslissen, er valt altijd en overal wel een tegenstander te vinden als er geen grote oorlog uitbreekt :)
 

DeletedUser

Guest
Speculeren is altijd moeilijk en daar ga ik me dan ook niet aan wagen.

Als ik vragen mag, ik weet namelijk niet zoveel van -A-B- af, lees en hoor er niet erg veel van.

Maar welke stammen in jullie omgeven kunnen wel een dreiging vormen?

Ik spreek nu eigenlijk tegen je in, aangezien de quote, maar een mening kan geen kwaad neem ik aan ;)
 
Bovenaan