Show jouw cluster!

Deleted User - 2242732

Guest
Het is nog altijd 20 dorpen verschil :p
Maar een MB wordt altijd als slaaf gebruikt. Hij doet wat de MH zegt dus dan ben je een slaaf.
Er zit natuurlijk wel verschil in hoe de relatie tussen MH en MB is.

Een mb is iemand die met de MH samenwerkt, niet zozeer het slaafje van de MH is.
Hij behoort zogezegd tot het 'team' alleen speelt hij op een ander account. (zo zie ik dat toch)

Zijn taak van het acount is de kleinere spelers wegruimen zodat de MH een leukere cluster krijgt.
Hij beslist dus zelf welke targets hij pakt etc
 

DeletedUser76349

Guest
De verhouding groen/geel slaat nergens op. Ik verander mijn standpunt daar niet bij.
18/38? die 10 dorpjes verschil zijn haast het verschil tussen clearen voor iemand of clearen voor jezelf.
Een moraalbreker moet je onderhouden en opleiden. Wat hij doet is enkel profiteren van zijn omgeving in ruil om hen niet te edelen vermoed ik. Dat zijn slaafjes, geen mb's.

bwa ze clearen wel mee maar clear zelf ok tis gewoon handig voor mass dan heb ik recht 20 clears klaar


En daardoor zal het haast internen zijn zoals hij speelt. Ikzelf speel zonder moraalbrekers of dorpenuitbouwers, ik vind dat je het zelf moet doen op deze wereld wil je een goede positie verdienen.

ken ze persoonlijk, heb er 6 jaar mee op school gezeten dus als ik ze intern wil dat zeggen dat een van hen wil stoppen
en ze hebben zelf gevraagd om mb te worden :eek:

Een mb is iemand die met de MH samenwerkt, niet zozeer het slaafje van de MH is.
Hij behoort zogezegd tot het 'team' alleen speelt hij op een ander account. (zo zie ik dat toch)

Zijn taak van het acount is de kleinere spelers wegruimen zodat de MH een leukere cluster krijgt.
Hij beslist dus zelf welke targets hij pakt etc

idd ze hebben mee gecleard op kurwas (zei hadden 20k odd(bij AVDD) en ik 14k) dus is goed samengewerkt denk ik kan er ook niet aandoen dat zijn timing paar milis te vroeg was
 

DeletedUser74396

Guest
Het is nog altijd 20 dorpen verschil :p
Maar een MB wordt altijd als slaaf gebruikt. Hij doet wat de MH zegt dus dan ben je een slaaf.
Er zit natuurlijk wel verschil in hoe de relatie tussen MH en MB is.

Jij ziet een MB als een slaaf en behandelt hem zodoende ook zo. Dat is enkel profiteren...
dit dus ongeveer:
Een mb is iemand die met de MH samenwerkt, niet zozeer het slaafje van de MH is.
Hij behoort zogezegd tot het 'team' alleen speelt hij op een ander account. (zo zie ik dat toch)

Zijn taak van het acount is de kleinere spelers wegruimen zodat de MH een leukere cluster krijgt.
Hij beslist dus zelf welke targets hij pakt etc

Al neem ik liever een onervaren speler die veel potentie heeft als MB. Tegenwoordig is er zo'n mentorsysteem omdat de MH zijn taken niet meer deftig uitvoert in mijn ogen. Oorspronkelijk was het de taak om een kleinere speler 'op te leiden'. Je laat hem dus inderdaad af en toe clearen, maar legt ook uit waarom hij dat moet doen en hoe. Naarmate de MB het spel beter en beter beheerst zal hij uit zichzelf sneller groeien. De meeste MB's die ik heb gehad zijn uiteindelijk gewoon de stam gejoind in een later stadia van de wereld eens ze goed genoeg waren.

Wat er tegenwoordig veel wordt gedaan is zelfs de MB de opdracht geven om klein te blijven... Oké, dat is beter qua moraal, maar het verpest het hele spel en leerproces van de MB. Ze worden dan letterlijk tot onbekwame slaafjes gedemoveerd.
 

DeletedUser75413

Guest
Jij denkt dat wij onze mb als slaaf gebruiken. Ik zeg alleen een mb voert opdrachten uit die de MH zegt dus dat lijkt op een slaaf. Een mb is net zo belangrijk als een co wat Robin eigenlijk ook al aangeeft.

En je hebt gelijk qua mb opleiden dat is het beste, maar daar moet je ook de tijd voor hebben en die heeft niet iedereen helaas..
 

DeletedUser74396

Guest
Jij denkt dat wij onze mb als slaaf gebruiken. Ik zeg alleen een mb voert opdrachten uit die de MH zegt dus dat lijkt op een slaaf. Een mb is net zo belangrijk als een co wat Robin eigenlijk ook al aangeeft.

En je hebt gelijk qua mb opleiden dat is het beste, maar daar moet je ook de tijd voor hebben en die heeft niet iedereen helaas..

Dan neem je een MB minder. Het is niet de bedoeling dat je je eigen tijdgebrek gaat oplossen door wat extra onbekwame MB's aan te nemen die dan voor jou gaan clearen.

Mb's opleiden vergt trouwens ook alles behalve veel tijd. Al moet je natuurlijk wel geen speler als MB recruiten die 50x actiever is als jou. Maar het is algemeen geweten dat je met de juiste tools/denkwijze dezelfde zaken kan doen in 5min waar onervaren spelers uren/dagen over bezig zijn. Hoe inactief je ook bent op tw, je zal altijd wel de tijd hebben gedurende 1minuut je MB een tip te geven waar hij de komende tijd zelf uit kan leren. Al gaat het over 'test dit scriptje volledig' tot 'wie zou je aanvallen en waarom'. Zolang je niet alles voor kauwt zal je MB zelf moeten denken, en daar leert hij het meeste uit.
 
Reactiescore
853
Dan neem je een MB minder. Het is niet de bedoeling dat je je eigen tijdgebrek gaat oplossen door wat extra onbekwame MB's aan te nemen die dan voor jou gaan clearen.

Mb's opleiden vergt trouwens ook alles behalve veel tijd. Al moet je natuurlijk wel geen speler als MB recruiten die 50x actiever is als jou. Maar het is algemeen geweten dat je met de juiste tools/denkwijze dezelfde zaken kan doen in 5min waar onervaren spelers uren/dagen over bezig zijn. Hoe inactief je ook bent op tw, je zal altijd wel de tijd hebben gedurende 1minuut je MB een tip te geven waar hij de komende tijd zelf uit kan leren. Al gaat het over 'test dit scriptje volledig' tot 'wie zou je aanvallen en waarom'. Zolang je niet alles voor kauwt zal je MB zelf moeten denken, en daar leert hij het meeste uit.

Ben ik het niet mee eens, een MB heeft een zekere functie maar dient slechts een clear eruit te kunnen gooien. In mijn ogen is dat zijn enige functie en maken de rest van zijn skills niets uit, bij aanvallen op hem stack je hem dus zelfs deffen hoeft hij niet te kunnen.
 

DeletedUser74396

Guest
Ben ik het niet mee eens, een MB heeft een zekere functie maar dient slechts een clear eruit te kunnen gooien. In mijn ogen is dat zijn enige functie en maken de rest van zijn skills niets uit, bij aanvallen op hem stack je hem dus zelfs deffen hoeft hij niet te kunnen.

Met andere woorden: een noobje moet een noobje blijven want ik heb niet graag betere spelers rondom me.
Dat vind ik nogal een straffe uitspraak als ik jouw leerproces deze wereld bekijk...

Sterker nog. Iemand die jouw MB is mag alvast beter stoppen. Hij mag niet deffen, hij mag niet zelf offen. Het is eigenlijk een verlengde van je eigen account zonder hersenen. Wie was jouw MB als ik vragen mag? Hij zal dit zeer leuk vinden
 
Reactiescore
853
Met andere woorden: een noobje moet een noobje blijven want ik heb niet graag betere spelers rondom me.
Dat vind ik nogal een straffe uitspraak als ik jouw leerproces deze wereld bekijk...

Sterker nog. Iemand die jouw MB is mag alvast beter stoppen. Hij mag niet deffen, hij mag niet zelf offen. Het is eigenlijk een verlengde van je eigen account zonder hersenen. Wie was jouw MB als ik vragen mag? Hij zal dit zeer leuk vinden

Mijn leerproces? Ik weet niet wat voor onzin je nu uitkraamd maar ik kan je verzekeren dat ik wel weet hoe ik dit spelletje moet spelen.

Je leest mijn vorige post verkeerd, er staat dat hij niet hoeft te deffen aangezien hij gestacked zal worden. Natuurlijk mag een MB groeien maar dat is niet geheel in mijn belang , hij is er om de kleine spelers uit mijn cluster te halen en mag met enkele dorpen dan gerust meegroeien.
 

DeletedUser74005

Guest
De discussie over het opleiden van nieuwe spelers is heel interessant, maar deze kunnen jullie beter in een ander topic voortzetten. Maak er een mooie stelling van en bespreek het in het stelling vd dag topic bijvoorbeeld ;)
 

DeletedUser75413

Guest
De discussie over het opleiden van nieuwe spelers is heel interessant, maar deze kunnen jullie beter in een ander topic voortzetten. Maak er een mooie stelling van en bespreek het in het stelling vd dag topic bijvoorbeeld ;)

Ben je nou nog steeds geen bier aan het drinken :eek:
Wie update z'n cluster?
 

DeletedUser75413

Guest
zie die nu pas :eek:

Mooi cluster met veel uitbreidingsmogelijkheden :D
 

Deleted User - 2242732

Guest
De discussie over het opleiden van nieuwe spelers is heel interessant, maar deze kunnen jullie beter in een ander topic voortzetten. Maak er een mooie stelling van en bespreek het in het stelling vd dag topic bijvoorbeeld ;)

nu er eens een leuke discussie is in de laatste 2 weken kom je het weer verpesten.
bedankt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan