ronde #134 (tijdelijk topic)

DeletedUser

Guest
Beste spelers,

Ronde #134 wordt een speedronde van 6 dagen (van maandag 14:00 tot zondag 14:00). Hierbij wil ik echter even polsen naar enkele instellingen waarover ik nog wat twijfel. Jullie mogen dus even mee beslissen over deze specifieke instellingen. De andere instellingen staan niet ter discussie (hoewel tips altijd mogen ;) )

Algemene informatie

* Start:
* Einde:
* Snelheid: 300
* Startniveau: niveau 0
* Overwinningsvoorwaarden: De stam met de meeste punten wint!
* Prijs:
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 1 premium punt voor de deelname nodig.
* De eerste 100 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Reken er niet op dat je hierbij hoort.


Wereldsysteem:

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* smederij: eenvoudig systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja, 1 per speler
* Bonusdorpen: ja, 1 per speler
* Verlaten dorpen groeien:ja, tot 10000 punten (snelheid: 50%)


Slaapmodusingeschakeld

* Minimale / maximale slaaptijd: 6 / 12
* Minimale / maximale wakkertijd: 8 / 36

Hoe werkt de slaapmodus?
Lees deze aankondiging voor een gedetailleerde handleiding van de slaapmodus.


Restricties

* Het is niet toegestaan met meer dan 1 speler op 1 computer te spelen.
* Meerdere spelers op 1 account = toegestaan.
* Beginnersbescherming: 60 minuten
* Stamleden: 10 spelers
* Boederijlimietregel: actief, 800 eenheden per boederijlevel worden ondersteund!
* Moraal: actief, tijdsgebaseerd
* Vakantiemodus: niet-actief


Het gaat over deze ideëdel:

- Beginnersbescherming... Een korte, eentje van een uur of eentje van 4 uur (zodat de barbarendorpen al grotendeels zijn weggeëdeld tegen dat je begint).
- Komen er boostdorpen in zoals .net? Dat wilt zeggen dat ik er enkele dorpen bijsteek met uitzonderlijk hoge levels met meer punten. De winnaar blijft de stam met de meeste punten, maar het spreekt voor zich dat die dorpen een puntenboost geven. Willen we dit eens proberen of gewoon niet doen?

Even voor de duidelijkheid... De lengte ligt vast en over snelheid 300 voor 1 week wordt er niet gegaan (dat lijkt me wat zwaar anders)
 

DeletedUser

Guest
Waarom niet met van die speciale dorpen van 60K+ punten?
De speed die duurt toch een week dus tijd zat die uit te bouwen ;)
 

DeletedUser

Guest
Een leuk idee is inderdaad om op ieder continent 1 boost dorp neer te zetten. Dorp van rond de 200.000 punten maar je kan geen troepen hierin bouwen. Als je dorp overneemt staat boerderij dus al vol. Deze zijn dus enkel voor veel punten. Hierdoor kan iemand veel voordeel in punten nemen door hem te pakken.
In het begin staat in dit dorp 20.000/20.000 deff. Omdat je er wel voor moet vechten. En als je hem eenmaal hebt is het moeilijk te behouden (moet je wel instellen dat muur laag level 0 is en niet hoger gehaald kan worden)

Dat lijkt me wel een leuk plan. Dat van beginnersbescherming kan je makkelijk naar 2 uur gooien. Dat iedereen rond de 1.500 punten heeft zodat het gevecht ook meteen in 1x losbarst en dat ze niet kunnen vluchten door snel barbaren in te nemen.
 

DeletedUser30507

Guest
Een leuk idee is inderdaad om op ieder continent 1 boost dorp neer te zetten. Dorp van rond de 200.000 punten maar je kan geen troepen hierin bouwen. Als je dorp overneemt staat boerderij dus al vol. Deze zijn dus enkel voor veel punten. Hierdoor kan iemand veel voordeel in punten nemen door hem te pakken.
In het begin staat in dit dorp 20.000/20.000 deff. Omdat je er wel voor moet vechten. En als je hem eenmaal hebt is het moeilijk te behouden (moet je wel instellen dat muur laag level 0 is en niet hoger gehaald kan worden)

Dat lijkt me wel een leuk plan. Dat van beginnersbescherming kan je makkelijk naar 2 uur gooien. Dat iedereen rond de 1.500 punten heeft zodat het gevecht ook meteen in 1x losbarst en dat ze niet kunnen vluchten door snel barbaren in te nemen.

+1 Go yero

alleen 200k is miss een beetje veel, non? :p
 

DeletedUser

Guest
+1 Go yero

alleen 200k is miss een beetje veel, non? :p

Het is een speed van 6 dagen die op snelheid 300 gaat. Dat betekent dat spelers makkelijk boven de miljoen gaan komen en dan is een dorp van 60.000 punten niet echt hard op te merken in punten.
En 200.000 punten dorp in tegendeel...
 

DeletedUser

Guest
Een leuk idee is inderdaad om op ieder continent 1 boost dorp neer te zetten. Dorp van rond de 200.000 punten maar je kan geen troepen hierin bouwen. Als je dorp overneemt staat boerderij dus al vol. Deze zijn dus enkel voor veel punten. Hierdoor kan iemand veel voordeel in punten nemen door hem te pakken.
In het begin staat in dit dorp 20.000/20.000 deff. Omdat je er wel voor moet vechten. En als je hem eenmaal hebt is het moeilijk te behouden (moet je wel instellen dat muur laag level 0 is en niet hoger gehaald kan worden)

Dat lijkt me wel een leuk plan. Dat van beginnersbescherming kan je makkelijk naar 2 uur gooien. Dat iedereen rond de 1.500 punten heeft zodat het gevecht ook meteen in 1x losbarst en dat ze niet kunnen vluchten door snel barbaren in te nemen.

Het idee is wel leuk, maar ik kan er niet voor zorgen dat je geen troepen erin kan bouwen volgens mij. Als je het dorp overneemt dan kan je altijd gewoon de kazerne tot level 25 bouwen en de stam tot level 20. De enige methode om dit te omzeilen is de boederij op level 1 zetten en zo dus een xxxxxx/weinig krijgen waardoor je geen troepen meer kan bijbouwen. Maar dan krijg je dus problemen met de boederijlimiet, dan moet ik die afzetten en dan krijg je weer een hele hoop gedef. Als je de muur op 0 zet dan zijn trouwens die 20.000 def sowieso direct dood, zeker dan als je geen boederij hebt xD
 

DeletedUser

Guest
Het idee is wel leuk, maar ik kan er niet voor zorgen dat je geen troepen erin kan bouwen volgens mij. Als je het dorp overneemt dan kan je altijd gewoon de kazerne tot level 25 bouwen en de stam tot level 20. De enige methode om dit te omzeilen is de boederij op level 1 zetten en zo dus een xxxxxx/weinig krijgen waardoor je geen troepen meer kan bijbouwen. Maar dan krijg je dus problemen met de boederijlimiet, dan moet ik die afzetten en dan krijg je weer een hele hoop gedef. Als je de muur op 0 zet dan zijn trouwens die 20.000 def sowieso direct dood, zeker dan als je geen boederij hebt xD

Dan moet die boerderijlimiet regel maar een keertje uit staan ^^
Niets mis mee een keertje toch?
Op korte speeds zijn die deffers heel irritant. Maar op lange speeds gaan die er vanzelf wel aan :)
 

DeletedUser

Guest
Misschien leuk idee:

dat je voor het begin je stam moet klaarhebben en hebben doorgegeven aan jouw jan. Zodat je goede stammen heb. En dat er vanaf het begin tribe lock komt ik weet niet of dit lukt maar zal wel leuk zijn :)
 

DeletedUser

Guest
Misschien leuk idee:

dat je voor het begin je stam moet klaarhebben en hebben doorgegeven aan jouw jan. Zodat je goede stammen heb. En dat er vanaf het begin tribe lock komt ik weet niet of dit lukt maar zal wel leuk zijn :)

Zeker voor een tribe lock :)
 

DeletedUser

Guest
ik weet nniet of het kan maar zal wel leuk zijn ^^ over dat je die 4 dorpen 3 dagen in bezit moet hebben :)?
 

DeletedUser

Guest
Dan moet die boerderijlimiet regel maar een keertje uit staan ^^
Niets mis mee een keertje toch?
Op korte speeds zijn die deffers heel irritant. Maar op lange speeds gaan die er vanzelf wel aan :)

Dan krijg je nog steeds de kosten vs de moeite... 20.000 speer + 20.000 zwaard is er zo aan met een muur level 20. Ik stel dus voor dat de muur level 20 gaat (normaal) en ik zet 50.000 man in het dorp. (tenslotten spreken we over best wel een boost zo groot als 20 dorpen van 10.000 punten hé). Het is niet de bedoeling dat je die dorpen met gemak kan halen. Verdedigen wordt ook belangrijk dan, want anders kan je op het einde van de winnende stammen even snel zo'n dorp afsnoepen.

Deze speed kan alleen 2 richtingen uit gaan... ofwel gaan alle toppers samen in een stam en is er niet veel tegenstand (saai?). Ofwel doe ik de stamlimiet lager en krijg je meer toppers tegen elkaar.

Misschien leuk idee:

dat je voor het begin je stam moet klaarhebben en hebben doorgegeven aan jouw jan. Zodat je goede stammen heb. En dat er vanaf het begin tribe lock komt ik weet niet of dit lukt maar zal wel leuk zijn :)

Ja, dat zijn automatisch ingedeelde stammen, maar die vergen veel voorbereiding. Ik had er zo deze vakantie eigenlijk eentje willen doen, maar ik het is er helaas nog niet van gekomen :(
 

DeletedUser

Guest
Dan krijg je nog steeds de kosten vs de moeite... 20.000 speer + 20.000 zwaard is er zo aan met een muur level 20. Ik stel dus voor dat de muur level 20 gaat (normaal) en ik zet 50.000 man in het dorp. (tenslotten spreken we over best wel een boost zo groot als 20 dorpen van 10.000 punten hé). Het is niet de bedoeling dat je die dorpen met gemak kan halen. Verdedigen wordt ook belangrijk dan, want anders kan je op het einde van de winnende stammen even snel zo'n dorp afsnoepen.

Deze speed kan alleen 2 richtingen uit gaan... ofwel gaan alle toppers samen in een stam en is er niet veel tegenstand (saai?). Ofwel doe ik de stamlimiet lager en krijg je meer toppers tegen elkaar.

Doe dat stamlimiet dan maar lager ;)
Laat het maar een groot gevecht worden :)
Maak er bijvoorbeeld een 'dubbel team speed' van.
Max. 2 mensen in stam.

Ja, dat zijn automatisch ingedeelde stammen, maar die vergen veel voorbereiding. Ik had er zo deze vakantie eigenlijk eentje willen doen, maar ik het is er helaas nog niet van gekomen :(

Je kan ook doen dat er 4 stammen zijn en dat je automatisch in 1 van de 4 word ingedeeld. Dat is al eerder geweest en was een leuk idee :)
 

DeletedUser

Guest
Dankjewel voor je supp yeronimo we moeten gewoon die speed terug krijgen je kan ook dingen van vroeger terughalen jan speed 5 speed 13 etc. etc. :p

dat zal leuk zijn voor de oudere garde
 

DeletedUser

Guest
Je kan ook doen dat er 4 stammen zijn en dat je automatisch in 1 van de 4 word ingedeeld. Dat is al eerder geweest en was een leuk idee :)

10stammen is eerlijker ;)
Er zijn altijd wel 100mensen op een speed en anders krijg je minimaal 25 tegen 25 terwijl je met 10 stammen meer concurrentie krijgt ;)
 

DeletedUser

Guest
We komen er wel een * voor maandag toch :p jan vraag duckje voor hulp ;)
 

DeletedUser

Guest
Het is een heel gedoe om leiders en dergelijke te zoeken, de stammen in te stellen, ... Dat is onmogelijk te halen en goed aan te kondigen binnen het weekend ;)
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk wel je hebt een team en spelers achter je wat moeten we doen?
 

DeletedUser

Guest
Zou het ook mogelijk zijn dat er eens een speed komt zonder dat je co's mag hebben ?
En masterslayer : Als ze auto worden ingedeeld (zie mijn voorstel) dan scheelt dat voor jou een hoop werk en hoef je maar 1 hoog uit 10 instellingen aan te passen :)
 
Bovenaan