Reistopic

DeletedUser65921

Guest
Maar dat kan je toch ook in Spanje of desnoods Turkije dan doen.
Hoef je niet de oceaan voor over te vliegen :p
 

DeletedUser65921

Guest
Ik heb het over Dominicaanse of Mexico als Europeaan.
Noemde maar wat random landen.
 

DeletedUser65921

Guest
Ik heb dit op fb in een reisgroep gepost (discover together, grote aanrader!), maar nog niet veel reactie gekregen, dus ik dacht laat ik hier eens proberen of mensen wat ervaringen kunnen delen :)

West-Canada + Yellowstone

Hey iedereen, ik ben bezig met een reis (voor de nabije toekomst) alvast wat te plannen, we zouden West-Canada en een bezoek aan Yellowstone willen combineren.

Mijn idee momenteel is starten in Seattle, via Vancouver en Vancouver Island naar Jasper en Banff gaan en dan zuidelijk door richting Yellowstone.

Onderweg zouden we buiten de genoemde dingen ook nog Whistler, Wells Gray/Mount Robson, Yoho Waterton/Glacier, Grand Teton en Twin Falls willen bezoeken.

Nu heb ik enkele vragen over dit idee (buiten de algemene suggesties en opties die zeker welkom zijn!)
-Ik dacht om terug te vliegen van Salt Lake City omdat dat dicht bij het eindpunt ligt, maar meeste dingen waar ze zoiets aan bieden, stellen Seattle voor als eindpunt, maar dat is 1000 km extra rijden zonder veel te zien lijkt me. Waarom is het één te verkiezen over het ander? Is het veel verschil in vliegtickets?
-Is dit doenbaar in ongeveer 28 dagen? Of zelfs minder, geen idee hoeveel verlof we kunnen krijgen
-Momenteel denken we aan mei-juni om dit te doen, is het weer dan al ok? Alles bereikbaar?
-Is Lake Louise de moeite om te overnachten? Of is een overnachting in Yoho leuker?
-Belangrijke dingen op de route die ik gemist heb?
-Camper of huurauto en hotelletjes, argumenten pro en contra?
 

DeletedUser78666

Guest
Groepsreizen zijn sws kut, maar dat terzijde.

Camper of huurauto als jij al met een groep gaat. Anders zijn hostelletjes leuk om mensen te ontmoeten en activiteiten te doen. Met camper of huurauto zijn de opties niet beperkt. Wellicht dat ik 4-5 dagen huurauto zou doen, 2-3 dagen hostel etc.
 

DeletedUser65921

Guest
Normaal gaan we gewoon met 4 vrienden gaan rondtrekken hoor :p
 

DeletedUser65921

Guest
Ja leek me inderdaad geen hostel gebied, twijfel was meer voor eenvoudige hotelletjes/camper.

Want geen van ons heeft al met zo'n ding gereden dus in de bergen kan dat toch wat i geven lijkt me.
 

DeletedUser78666

Guest
Ja leek me inderdaad geen hostel gebied, twijfel was meer voor eenvoudige hotelletjes/camper.

Want geen van ons heeft al met zo'n ding gereden dus in de bergen kan dat toch wat i geven lijkt me.

Dat leer jij wel, eerste dagen zal wat meoilijker gaan, maar daarna ben jij heer en meester. Maak jij je daar geen druk om;). Hostels zijn er ook, een vriend van mij heeft door west Canada voor 3 maanden gereisd en de snaps die ik zag van hostels waren best gezellig (feestelijk).
 

DeletedUser65921

Guest
Dat leer jij wel, eerste dagen zal wat meoilijker gaan, maar daarna ben jij heer en meester. Maak jij je daar geen druk om;). Hostels zijn er ook, een vriend van mij heeft door west Canada voor 3 maanden gereisd en de snaps die ik zag van hostels waren best gezellig (feestelijk).

Ja maar in bergen rijden is ook al redelijk nieuw (één maal eerder gedaan in middelgebergte), ik vrees dat de combinatie maybe te veel zal zijn om een beetje relaxed te kunnen zijn.
Zeker omdat ik de enige van onze groep ben die al redelijk wat kilometers heeft staan (en al helemaal in de bergen)
 

DeletedUser72975

Guest
Ik ben zelf in Canada en VS geweest, en echt een super plan heb je! Ik raad je een camper aan, want dat is gewoon echt super luxe. Soms alleen niet zo handig dat je bepaalde wegen niet op kan, maar dat is ons echt maar 1 a 2 keer gebeurd. Snap wel dat je dan wat minder relaxed erin gaat, maar ik denk dat je het wel kan, de wegen waren vrij breed in mijn herinnering (heel anders dan bijvoorbeeld Ierland).

Campings hoef je niet van tevoren te reserveren, behalve misschien als je toch besluit bij Make Louise te slapen, daar was alles vol toen wij er waren. Kan dus ook niet zeggen of slapen daarmee moeite waard is.

28 lijkt me trouwens net iets aan de korte kant maar is zeker te doen denk ik.

Zijn vliegtickets retour niet goedkoper dan 2 losse enkeltjes? (Geen idee maar dat lijkt me logisch).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser65921

Guest
Ja dat is grootste reden dat ik twijfel om toch de lus vol te maken tot Seattle terug :p
Omdat het volgens mij toch een paar 100 euro kan schelen.
 

DeletedUser73204

Guest
Zo. eefjes 3 daagjes naar Macedonië geweest. Waarom? de Tandarts:(. Heen/terug vliegreis 34 euro. Tandartsbezoek 25 euro incl 2 gaatjes vullen en gebitsreiniging. Overnachting Hostel voor 6,- p/n en ontbijt. Totaal kosten reis met wat extra's 150,- tja daar kan het eigen risico van 350,-niet tegen op:)
0271345874ee57a02a42985b9b85eeaa.jpg

6d9ba37d9e730ff714954e05fba5bcca.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78666

Guest
Zo. eefjes 3 daagjes naar Macedonië geweest. Waarom? de Tandarts:(. Heen/terug vliegreis 34 euro. Tandartsbezoek 25 euro incl 2 gaatjes vullen en gebitsreiniging. Overnachting Hostel voor 6,- p/n en ontbijt. Totaal kosten reis met wat extra's 150,- tja daar kan het eigen risico van 350,-niet tegen op:)
0271345874ee57a02a42985b9b85eeaa.jpg

6d9ba37d9e730ff714954e05fba5bcca.jpg

Wat een goede oplossing, ik ga dit onthouden. Hoe is het daar qua vakkundigheid
 
Reactiescore
603
Wij zijn aan het zien om in de zomer een weekje Noorwegen te plannen.
Sinds ik in Ijsland ben geweest moet ik eerlijk toegeven dat ik nu liever naar natuurlijke en mooie landen als ijsland, noorwegen, etc ga dan een weekje aan een zwembad te liggen zegmaar.

Nog iemand die dit liever doet? :)
 
Bovenaan