Reistopic

DeletedUser

Guest
Hoi ik ben Prima en dit is het reistopic.

In dit topic gaat het helemaal over een hele leuke hobby: reizen! Heb jij onlangs een heel gave reis gemaakt door Australië, Afrika of de Verenigde Staten, en wil je het daar graag met je tribalwars-vriendjes over hebben? Dit is je kans! Ook hoor ik graag van jullie wat jullie leukste reis is die jullie ooit hebben gemaakt, welke reis jullie ooit nog hopen te maken, waar jullie deze zomer of in het voorjaar naartoe gaan. Geef elkaar tips voor leuke bestemmingen. Plaats foto'tjes, filmpjes, reisverslagen, alles mag, zolang het maar met reizen te maken heeft. Lang leve de vrijheid!

Om dit topic in te luiden, wil ik graag een leuk liedje plaatsen, zodat wij allemaal alvast in de stemming komen.

[video=youtube;E3Vr2UiEawY]http://www.youtube.com/watch?v=E3Vr2UiEawY[/video]
(mensen die het muziektopic regelmatig doorlezen, zullen zien dat ik dit liedje nu voor de miljoenste keer hier plaats, maar het past erbij en is een geweldig nummer). Dus.

Groeten,
Prima
 

DeletedUser52001

Guest
Ik ben naar de VS geweest afgelopen zomer en ga in mei naar Egypte! :p
En daarna een jaar naar de VS!
 

DeletedUser

Guest
Wil altijd nog eens naar de VS. Met name New York, Los Angeles, San Francisco en Chicago lijken me heel vet :)
Rondreis van een paar maanden lijkt me geweldig!
 

DeletedUser

Guest
Vakanties is niet hetzelfde als reizen Bappos.

Ik heb van augustus 2011-mei 2012 dus in zuid-Californie gewoond, mooi leven hoor. Zou graag terug willen. Ben nu aan het sparen en wellicht volgend jaar een mooie wereldreis gaan maken. Australië, Nieuw-Zeeland, New York en LA (+ het gebied daar vlakbij, waar ik woonde) staan sowieso op het lijstje.

En Dubai lijkt me ook erg vet.
 

DeletedUser

Guest
Mijn tofste reis tot nu toe heb ik vorig jaar in maart gemaakt. Ik was die zomer daarvoor (2011) geslaagd voor mijn HAVO, en had geen idee wat ik voor vervolgstudie moest gaan doen. Tja, wat moet je dan gaan doen? Een willekeurige economische studie uitkiezen met het risico dat ik er na 2 maanden mee stop? Nee, dat zag ik totaal niet zitten. Daarom besloot ik om een tussenjaar te nemen, zodat ik even goed kon nadenken over wat ik wilde gaan doen met mijn leven. Dat jaar heb ik besteed aan werken (9 maanden) en vervolgens ben ik, in m'n eentje, 2 maanden naar de Verenigde Staten gegaan. Hier verbleef ik in hostels en ben ik met de Greyhound bus van stad naar stad gereisd. De reis begon in het noord-oosten, en wel de geweldige stad New York. Hier ben ik 7 dagen verbleven, en vervolgens doorgereisd naar Boston. Vervolgens het hele noord-oosten en een deel van het zuid-oosten doorgereisd. De steden die ik allemaal in het noord-oosten heb gezien zijn: New York - Boston - Buffalo - Niagara Falls - Cleveland - Chicago - Indianapolis - Nashville - Atlanta - Washington DC - Philadelphia.

Philadelphia was mijn eindpunt voor het noord-oosten. Een redelijk grauwe stad naar mijn mening waar weinig valt te beleven. Het absolute hoogtepunt was hier New York, en ook Nashville, Chicago en Washington DC vond ik heel tof. Heb hier heel veel toffe mensen ontmoet over de hele wereld. Ook heb ik in Indianapolis nog met een groepje Amerikaanse studenten in hun huisje rondgehangen en heerlijke Budweisers gedronken en zelfs nog een jointje gerookt. Ik had niet verwacht dat laatste nog mee te maken in de Verenigde Staten.

Vanuit Philadelphia ben ik doorgevlogen naar Las Vegas. Aangezien ik 18 jaar was, had ik niet heel veel te zoeken in deze stad, maar het was wel fantastisch om het mee te maken. Al die mooie verlichting, grote hotels, pure hitte, 24/7 drukte, dronken mensen, Mexicaantjes die je kaartjes geven van een stripper/prostituee. Helaas niet mogen gokken, drinken of iets dergelijks, maar het was zeker een stad die ik niet snel zal vergeten. Oh, en ik kom zeker terug als ik 21+ ben. Vanuit Las Vegas ben ik door het hele zuid-westen getrokken. Zo heb ik Los Angeles, Yosemite NP (prachtig park), San Francisco, Santa Cruz, San Diego, Phoenix en de Grand Canyon allemaal gezien. Nu ik het zo opsom, krijg ik zo'n ontzettend heimwee. Ik wil terug :( In San Diego ben ik met een hosteltour ook nog even de grens overgestoken naar Tijuana, Mexico. Lekker veel Corona en Tequila op en dronken teruggekeerd naar het hostel in de States. De beste avond die ik in mijn inmiddels 19 jaar heb meegemaakt.

Iedereen die binnenkort klaar is met zijn middelbare school, kan ik echt aanraden om zo'n reis te maken. Veel mensen gaan naar Australië, omdat het bekend staat als backpackland. Na research gedaan te hebben, kan ik inderdaad concluderen dat Australië veel meer een backpackland is dan Amerika, maar schrijf Amerika ook zeker niet af. Ach, eigenlijk maakt het helemaal niet uit waar je naartoe gaat, want de mensen die je ontmoet, maken de reis. Geïnteresseerd in foto's/reisverslagen, check het hierrr

Vakanties is niet hetzelfde als reizen Bappos.

Ik heb van augustus 2011-mei 2012 dus in zuid-Californie gewoond, mooi leven hoor. Zou graag terug willen. Ben nu aan het sparen en wellicht volgend jaar een mooie wereldreis gaan maken. Australië, Nieuw-Zeeland, New York en LA (+ het gebied daar vlakbij, waar ik woonde) staan sowieso op het lijstje.

En Dubai lijkt me ook erg vet.

Heel tof! Heb je toevallig een blog van je reizen?

Ik ben naar de VS geweest afgelopen zomer en ga in mei naar Egypte! :p
En daarna een jaar naar de VS!

Vertel me meer! Zoals mijn bericht al aangeeft, ben ik ook een tijdje in de VS verbleven. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wil altijd nog eens naar de VS. Met name New York, Los Angeles, San Francisco en Chicago lijken me heel vet :)
Rondreis van een paar maanden lijkt me geweldig!

Wellicht dat mijn blog dan wel interessant is voor jou. Als je vragen hebt over hoe je zo'n rondreis moet aanpakken (vervoer, kosten, visum, overnachtingen etc.) mag je ze gerust stellen. ;)
 

DeletedUser

Guest
Was al begonnen met lezen ja :p
Ben wel van plan hem helemaal door te lezen.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil als ik klaar ben met studeren een tijd rondreizen. In het derde/vierde jaar van de meeste studies kan je ook wel kiezen om een halfjaar naar het buitenland te gaan, welke kans ik ook niet ga laten lopen.

Voor mensen die willen gaan reizen is dit trouwens wel een erg goede site: http://www.kilroyworld.nl/. De meeste mensen die zich al aardig georienteerd hebben zullen het wel kennen, maar er staan veel goedkope combinatietickets in en ook wel bruikbare tips!
 

DeletedUser55797

Guest
Ik ga heel de zomer in Mexico recreatie werk doen, heerlijk :D
 

DeletedUser65747

Guest
Zelfde als Mooteman alleen bij mij is het nog niet zeker waar ik naartoe ga!
 

DeletedUser

Guest
Zijn er eigenlijk tw-ers die een account hebben op CouchSurfing?
 

DeletedUser52001

Guest
Vertel me meer! Zoals mijn bericht al aangeeft, ben ik ook een tijdje in de VS verbleven. :)

Ik ben in de zomervakantie met mijn familie een maand naar de VS geweest, we zijn begonnen in Denver en met een camper naar San Fransisco gereden, via onder andere Yellowstone Park. Heb er destijds elke dag een stukje over geschreven, maar daar staat meer onzin in dan wat ik daadwerkelijk heb gedaan :p

En na mijn examen ga ik een jaar naar Santa Barbara (california) toe. Ik wou echt naar de VS toe (en hier weg) maar aangezien ik van mezelf weet dat als ik stop met studeren ik er nooit meer aan begin ga ik daar een jaar studeren in plaats van een tussenjaar nemen. En misschien blijf ik wel!
 

DeletedUser

Guest
Eind van het jaar naar Noorwegen, noorderlicht zien enzo :cool:
 

DeletedUser24056

Guest
In juni in het Noorden van Engeland reizen/veldwerk doen. Verder geen concrete plannen behalve een mooie zonvakantie, ook geen studieplannen in het buitenland.
 

DeletedUser63648

Guest
Romereis is voor mij een reis geweest om niet te vergeten.
 
Bovenaan