Naam account: Invisible Mo
Punten: op moment van schrijven
23-3-2020 om 13:18 heeft het account
11.775 punten met 3 dorpen. Een gemiddelde van
3.925 punten per dorp.
Vind ik persoonlijk netjes na 18 dagen. Het account is op 5 maart gestart. Of hier PP mee gemoeid is gegaan? Ongetwijfeld. Ik ga daar ook niet op raten aangezien het een alom geaccepteerd ding is in TW hedendaags. Ik denk dat de discussie meer is, hoeveel PP is acceptabel en vanaf wanneer vind men het "abusen" een discussie voor een ander moment.
11.755 punten resulteert voor het account op moment van schrijven een 15e rang.
Bovenstaande is voor mij een 8.5 waard
Verslagen tegenstanders ODA/ODD/ODS/totaal: ODA:
12.918 / ODD:
1.832 / ODS:
0
Ik vind het lastig om deze cijfers te raten zonder context. Daarom zal ik het een beetje doen in lijn hoe vorige rater het zelf heeft gedaan. ODA 12k is iets meer dan decent maar niet bewonderenswaardig. ODD is ook niet super veel maar is behaald bij het verdedigen van zijn 2e dorp wat hij recent behaald had, als ik de statistieken goed interpreteer tenminste. Een lage ODD maar had op het moment van zijn 1e dorpje dus schijnbaar wel de troepen om een 2e dorp te behalen en te behouden. ODS is niet aanwezig. Speler is ook pas gisteren toegetreden tot een stam voor het eerst. Wellicht geen diplomatieke banden daarvoor waardoor hij buren had kunnen/moeten ondersteunen.
Puur en alleen de cijfers zijn niet zo bijzonder daarom probeer ik er maar een spannend verhaal bij te verzinnen, wel benieuwd of het ook zo gegaan is.
Bovenstaande is voor mij een 7 waard
Stam: Op 22 Maart toegetreden tot de stam
LEVEL
De enige die ik van de stam ken is tevens leider. Dat is Triador (Edwin), op voorgaande werelden prettig mee samengespeeld en heeft op mij een stabiele indruk achtergelaten. Ken ik niet als stamleider maar een fijne medespeler.
Als ik als buitenstaander naar de ligging van de stam kijk en daarmee ook de ligging van
Invisible Mo in de stam dan vind ik dat ze een goed uitgangspunt hebben. Elk account, op dat van Triador na, heeft een compact "clustertje". OS is ook op korte loopafstand van mekaar. Ik weet niet welke afspraken er binnen de stam gelden maar edelruimte zou voorlopig nog geen probleem moeten zijn.
De stam heeft al best wat ODD te verduren gehad. Staat daarmee op Nr 1, net zoals de ODA waarbij ze ook op 1 staan. Weeral heb ik geen context bij de ODD maar het zou kunnen dat er stamleden onder vuur hebben gelegen, de stam dit gezamelijk gedeft heeft en vandaar de ODD. Als het zo is gegaan dan schept dit een goede vertrouwensband mijns inziens.
Als de stam er niet uitkomt met edellijnen dan kan dat denk ik mid-game nog wel voor wat conflicten zorgen. Ook doen ze er denk ik goed aan om voorlopig even niet ter recuiteren.
Bovenstaande is voor mij een 8 waard
Ligging: Hierbij wil ik refereren naar wat hierboven staat. Ligging is ook afhankelijk van de stam en hoe zich dat ontwikkeld. Op het moment dekken ze 1 flank af en kunnen ze alleen vanuit het oosten OS ontvangen wat ze denk ik iets kwetsbaarder maakt dan bijvoorbeeld een DNEYS. Aan edelruimte geen gebrek, maar wat wil je in deze fase.
Bovenstaande is voor mij een 7 waard
Reputatie: Kan ik heel kort over zijn, ken het account niet en ik weet niet wie er op speelt. Dat kan een gebrek aan kennis van mij zijn maar derhalve ga ik het dus ook niet raten en telt het cijfer niet mee voor het gemiddelde cijfer.
Bovenstaande kan ik geen cijfer aan toe kennen
Overig: Het feit dat het account tot gister niet in een stam gezeten heeft lijkt erop te duiden dat ze niet met een pre-made begonnen zijn. Dat maakt het voor mij een mooie prestatie dat ze staan waar ze nu staan
Bovenstaande is voor mij een 9 waard
Gemiddeld cijfer: (8.5+7+8+7+9)/5= 7.9
Raten blijft een subjectief iets en is lastig zonder context. Als je een wereld wat beter volgt komt de context vanzelf. Wellicht nog iets te vroeg om echt goede rates neer te zetten. Het volgende account wat gerate wordt maakt mij niet zoveel uit, dat is aan de volgende rater