Rate de speler

Reactiescore
300
Sinds er weeral veel rivaliteit is ben ik benieuwd hoe spelers over elkaar denken qua kwaliteiten, ligging, reputatie etcetera hoopte ik dat men elkaar ook op een objectieve manier kunnen beoordelen. Denk dat het grootste gros hier wel weet hoe dit werkt.

Maar om toch maar een format neer te zetten hieronder enkele punten die benoemd kunnen worden om tot een cijfer te komen (uiteraard mogen er dingen aan toegevoegd worden als je denkt dat dit tot een betere rating uitkomt)

Punten / Groei :
Reputatie:
Ligging/omgeving:
Stam:
OD:


Ik zal zelf de bal wel aftrappen. De eerste speler die gerate wil worden mag reageren en dan zal ik die voor rekening nemen. (als je vraagt om gerate te worden wees dan ook bereid om iemand anders te raten)
 

DeletedUser78825

Guest
Een reet voor Savior klinkt wel als iets leuks om te lezen :eek:
 

DeletedUser74418

Guest
Als jullie maar niet allemaal gaan kontlikken en 10'en geven
 
Reactiescore
300
Allereerst mijn excuses voor de verlate rate. Ik heb enkele biertjes op dus mijn rate mag met een Z waarde van + 0.5 en - 0.5 marge bekeken worden.

De speler in kwestie: .Repelsteeltje

upload_2018-6-16_0-12-29.png

Voorwoord:
Op het eerste oog ziet dit profiel er al wel degelijk uit. Een mooie rang 4 met 83k punten en maarliefst 17 dorpen. Tot ik wat dieper keek en tot mijn schrik zag ik dat deze speler(s) een supporter was van België. waardoor ik met mijn voorooredelen over belgen eigenlijk gelijk al -1 op elk volgend punt wil geven. Kunnen we de belgen geen eigen server geven ofz @Hopeful ? Naja laat ik er maar niet dieper op in gaan. Op naar de Rate.


Punten / Groei :
In eerste instantie ziet je groei er wel redelijk uit als we de volgende grafiek er bij halen:
upload_2018-6-16_0-18-22.png

Maar als we er ook maar iets dieper in duiken zien we al gelijk dat er een fusie/intern gaande is. De speler nazdrovje word volledig overgenomen door .Repelsteeltje
upload_2018-6-16_0-19-14.png
Wat dus al een gratis boost is van 8 dorpen en +35k punten, een 35k punten die maarliefst 43 van de 5161 spelers nog niet heeft bereikt op deze wereld. Je groei zag er eigenlijk in eerste instantie wel redelijk belovend uit. Maar nadat je je eerste dorpen zonder enige weerstand hebt verkregen en jezelf daarna hebt geboost naar een meer dan dubbel aantal dorpen en punten daalt mijn beoordeeling (waarop ook nog eens niet pogingen kwamen van andere spelers om het tegen te houden) drastisch naar een matige 5.6

Reputatie:

Na mijn mening hebben deze spelers geen slechte reputatie, heb dit account enige werelden voorbij zien komen, wel eens met het account in een stam gespeeld en het contact was altijd leuk. Hier op het AF maken ze ook niet teveel stampij en zie of hoor weinig negatieve dingen over het account of de spelers. Ik denk dat het qua speel kaliber best spelers zijn om rekening mee te houden, en dat je wel een leuk gesprek met de heren van .Repelsteeltje kan voeren. Een reputatie beoordelen is dan ook altijd lastig als je niet elk verhaal of rodel op tw weet/volgt. dus van mij krijg je hier een degelijke 7

Ligging/omgeving:
upload_2018-6-16_0-36-26.png

Je ligging is weeral lastig te bekijken. Unseen zal uiteraard niet te stam zijn waar je gaat blijven. En je zal al snel een van de stammen op de legenda moeten gaan joinen theoretisch gezien. Je hebt dan vrijwel direct een front met de andere genoemde stammen. En ik ken je relaties met deze stammen niet maar er zitten redelijk wat sterke spelers tussen. Na mijn menig is je ligging en de keuze die voor je ligt verre van ideal maar er liggen ook veel mogelijkheden voor je. De toekomst zal zien welke keuzes er gemaakt worden. Van mij krijg je voor je ligging een 7.1 door de potentie die er is.

Stam:

Deze haal ik er maar gewoon uit. Anders trekt het zwaar je gemiddelde naar beneden.

ODA:

Je staat met een oda score van 84k op de rang 18 ranglijst. In eerste instantie ziet dat er toch degelijk uit qua rang, toch? Maar sorry, voor je hoeveelheid dorpen en punten is je ODA echt ruk. je eerste dorpen heb je een klein drupje zweet van je voorhoofd geveegd en de rest is je in je schoot geworpen en vervolgens kon je internen/fuseren. hiervoor krijg je van mij gewoon een 5.0

ODD:

je ODD van net iets onder de 1k laat ook nog eens zien dat er geen tegenacties kwamen van je omgeving op alle dorpen die je gratis kon oprapen. Je omgeving bied je geen weerstand op je groei. Ik zou hier een 1 geven maar dat is nogal zwaar. Vandaar krijg je hier van mij een 2


We komen dan totaal uit op een 5.6 + 7+ 7.1 + 5+2 = 26,7
Delen door 5 brengt dat je op een : 5,34


IK ben benieuwd wat de toekomst voor het account brengt want er liggen nog genoeg mogelijkheden om deze score flink op te krikke

Volgende mag of .The good of life of Slash n Bash Raten.
 

Bijlagen

  • upload_2018-6-16_0-49-12.png
    upload_2018-6-16_0-49-12.png
    21,3 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

DeletedUser7072

Guest
Wat dus al een gratis boost is van 8 dorpen en +35k punten, een 35k punten die maarliefst 43 van de 5161 spelers nog niet heeft bereikt op deze wereld. Je eerste eigen groei zag er eigenlijk in eerste instantie wel redelijk belovend uit. Maar nadat je je eerste dorpen zonder enige weerstand hebt verkregen en jezelf daarna hebt geboost naar een meer dan dubbel aantal dorpen en punten daalt mijn beoordeeling (waarop ook nog eens niet pogingen kwamen van andere spelers om het tegen te houden) drastisch naar een matige 5.6

Wakker blijven :D
 

DeletedUser69389

Guest
Wat is dit dan voor een prut rate. ODD is standaard al iets lastigs om op te beoordelen. Maar in deze fase is het al helemaal ridicuul om iemand af te straffen op een lage ODD. Want je kunt daar weinig aan doen. Sterker nog. Het is juist niet goed om nu al een hoge ODD te hebben.
 
Reactiescore
300
Op het moment dat je 8 free dorpen krijgt en je punten verdubbeld lijkt mij dat je je ODD best wat omhoog mag gaan om deze dorpen te behouden. Maar gedurende 8 interns geen een verslagentegenstander als verdediger erbij. Mocht er tegenactie van de omgeving op zijn gekomen had die die dorpjes nooit kunnen houden. Normaliter krijg je wel weerstand van je omgeving zodra er opgemerkt word dat er een fusie plaatsvind van dit kaliber zo vroeg in het stadia van het spel. Als ik dit merk als dichtbijzijnde speler klap ik er gelijk op, en menig ander met mij.

Maar je mag uiteraard vinden dat ik op dat punt slecht rate. Ik blijf vinden dat het een dramatische OD is voor deze groei in die omgeving.
 

DeletedUser7072

Guest
Dat zijn omgeving noob is zegt niks over de speler he, je zou enkel het punt kunnen maken dat hij nog niet getest is en het dus nog onduidelijk is hoe goed deze speler is.
 

DeletedUser69389

Guest
Op het moment dat je 8 free dorpen krijgt en je punten verdubbeld lijkt mij dat je je ODD best wat omhoog mag gaan om deze dorpen te behouden. Maar gedurende 8 interns geen een verslagentegenstander als verdediger erbij. Mocht er tegenactie van de omgeving op zijn gekomen had die die dorpjes nooit kunnen houden. Normaliter krijg je wel weerstand van je omgeving zodra er opgemerkt word dat er een fusie plaatsvind van dit kaliber zo vroeg in het stadia van het spel. Als ik dit merk als dichtbijzijnde speler klap ik er gelijk op, en menig ander met mij.

Maar je mag uiteraard vinden dat ik op dat punt slecht rate. Ik blijf vinden dat het een dramatische OD is voor deze groei in die omgeving.
Zegt genoeg over je spelervaring dit. Argumentatie valt niet serieus te nemen. Of rate goed of niet. Maar niet dit achterlijke werk.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ben het niet echt eens met deze rate.

De ODA is niet super hoog nee, maar hij is ook niet echt laag. 84K is nog steeds decent in vergelijking met sommige accounts, en dat afstraffen met een 5 vind ik erg fors.

De ODD score ben ik het zeker niet mee eens, en kan me vinden in wat er hierboven wordt gezegd. Nu een hoge ODD hebben is zeker niet per se goed. Het feit dat hij geen tegenstand heeft gehad tot nu toe zegt verder niets over de kwaliteit van de speler. Zoals @dirk-janusIV al zei: ze zijn nog niet getest, dus het is onmogelijk om ze daarop te beoordelen. Zelf had ik die beoordeling, net als de stam, weggelaten.

Kunnen we de belgen geen eigen server geven ofz @Hopeful ?

Tja.

Opzich best leuk, maar dan moet ik de boeken van @jokersbrain missen en dat is toch best jammer.

Wie wil je als volgende gerate hebben trouwens?
 
Bovenaan