Pushen en boosten op Quarantaine wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Het team heeft in januari aangegeven at we boost cases case by case zouden bekijken. Intern was er een standaard richtlijn beschikbaar die we hanteerden. Deze resulteert in de Quarantaine wereld voor heel wat positieve hits (die naar mijn mening ook pushen/boosten zijn).

Aangezien het op quarantaine een big thing aan het worden is en veel spelers bewust met deze methode gestart zijn verhelder ik dit graag en giet ik het meteen in toekomstige spelregels.

De bedoeling is de onderstaande regeling uit te werken voor alle werelden. Uiteindelijk blijven er altijd gevallen door de mazen van het net glippen. Deze blijven dan een case-by-case beoordeling door support.
Push-en uitgelegd:
In opvolging van §4.4 waarin we stellen "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")." maken we dit graag een beetje helderder:​
  • Het is niettoegestaan een account te starten en je dorp(en) af te geven aan je stam/andere spelers binnen 3 maanden na wereldstart.
    • Consequentie hiervan is dat het internen & fuseren van anderen binnen de eerste 3 maanden na wereldstart eveneens verboden is.
    • De periode van 3 maanden is afhankelijk van wereldsnelheid. Concreet voor Casual zal dit een periode van 23 dagen gelden na start van de account.
Aangezien er situaties zullen blijven voorvallen waar spelers stoppen kan dit nog steeds mits volgende van de volgende procedure:​
  • De dorpen van een account mogen overgenomen worden van het moment dat deze dorpen barbarendorpen zijn.
  • Dit betekent dus dat een speler die stopt zijn account op delete moet zetten van de spelwereld.
    • De dorpen mogen pas aangevallen worden van het moment dat de account op delete gaat en geen seconde eerder.
  • Een versnelde delete procedure kan bekomen worden door de eigenaar van het account die een ticket indient en een delete aanvraagt. Deze delete zal dan binnen de loop van 24 uur uitgevoerd worden. (Minimaal 12 uur wachten, het tijdstip wordt niet gedeeld en kan licht afwijken)
De toe te passen straf is en blijft een aftrek van overgenomen dorpen + een barbarensetting van de andere account. Dit is een extreem lichte straf en als je deze accepteert is deze veelal snel uitgevoerd.

Vragen en opmerkingen mogen hieronder.

Duckje
 

Deleted User - 487694086

Guest
Wel beetje laat om ze nu te vertellen dat ze barb hadden moeten zijn lol
 
Reactiescore
1.094
Één vraag, waarom specifiek deze wereld? Want dit is een trend gezet op andere werelden. Ik wil niet per se wijzen, maar gaat dit gebeurt ook op andere werelden *kuch* w73 *kuch*

Dan is het beetje makkelijk om inderdaad achteraf met deze regels te komen.
 
Reactiescore
2.490
Deze regels zijn al lang in voege, het is niet mijn fout dat spelers 2 dagen na wereldstart al gaan fuseren en dan verbaasd zijn dat we het als boosten zien ;)

Vanwege de wereldsnelheid valt het hier zo snel op... Ook op wereld 73, 72, 71, etc is er gebanned op boosten.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Hoezo wordt er op deze wereld wel gelijk actie ondernomen op basis van de bovenstaande regels en blijft wereld 73 grotendeels buiten schot? Er zijn daar casussen die veel extremer zijn dan hier.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Deze regels zijn al lang in voege, het is niet mijn fout dat spelers 2 dagen na wereldstart al gaan fuseren en dan verbaasd zijn dat we het als boosten zien ;)

Vanwege de wereldsnelheid valt het hier zo snel op... Ook op wereld 73, 72, 71, etc is er gebanned op boosten.
Maar hier worden spelers ook eerder weggespeeld oid door de wereldsnelheid dus eerder geinternd. Een week op quarantaine staat gelijk aan een maand op w73 ongeveer, terwijl vanaf week 1 op wereld 73 al heel veel mensen aan het boosten zijn.
 

DeletedUser82498

Guest
Internen na speler die stopt was altijd al toegelaten tot jullie dit intern regellijstje hebben opgemaakt zonder de spelers daarvan op de hoogte te brengen.

Moet ik oppassen om straks buiten te wandelen in sportschoenen om dan gearresteerd te worden, 2 jaar gevangenisstraf te krijgen en dan te horen te krijgen dat er intern bij de politie al een regel was gemaakt dat je enkel mocht lopen met die schoenen?
 
Reactiescore
1.094
Uhuh dus daarom zien we dat er zo actief gehandeld wordt op w73 terwijl daar letterlijk op het AF geschreven wordt door sommige spelers dat er met du's en mb's vanaf de start wordt gespeeld.

No offense, maar je bent nu letterlijk lukraak interns aan het bannen. Ik heb een tijdje geleden gepleit voor strengere handhaving wat betreft boosts, maar wat ik nu lees op de discords en van andere mensen is dat elk dorpje intern resulteert in een ban. En dat lijkt me weer zwaar overdreven.
 
Reactiescore
2.490
Internen na speler die stopt was altijd al toegelaten tot jullie dit intern regellijstje hebben opgemaakt zonder de spelers daarvan op de hoogte te brengen.

Moet ik oppassen om straks buiten te wandelen in sportschoenen om dan gearresteerd te worden, 2 jaar gevangenisstraf te krijgen en dan te horen te krijgen dat er intern bij de politie al een regel was gemaakt dat je enkel mocht lopen met die schoenen?

No kidding maar in België moet je op dit moment niet zonder reden buiten op een bankje gaan zitten ;)

Anyhow, de push-regel is altijd in voege geweest, dit is niet nieuw...

Er zijn natuurlijk altijd grensgevallen... Als ik 5/10 dorpen afgeef ben ik niet per se een booster, etc ... Die gaten gooi ik er graag uit in de officiële regel.
 

DeletedUser82498

Guest
Speel dit spel al 12 jaar en dit is een spug in het gezicht. Om dan nog het zinnetje "Je mag blij zijn dat alle andere voordelen (extra productie -> Extra munten etc niet afgetrokken is. " te krijgen is borderline dictatuur.

Get. Your. Shit. Together.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Belachelijke aanpak, zonder er lang over na te denken kan ik direct een reeks problemen opsommen:

- Als de speler die stopt niet meewerkt zit de rest van de stam met de gebakken peren. En moet je zelfs 14 dagen wachten indien hij zich niet op delete zet.
- De vijand krijgt 5 dagen (of 14) om te beseffen dat een speler gestopt is. Dat zijn dagen waar jij als stam gehandicapt bent want je zit met een niet actieve speler en je mag zijn dorpen niet verdedigen.
- Wat gebeurd er zodra de vijand 1 dorp veroverd van een gestopte speler? Blijft het verboden de andere dorpen veilig te stellen?
- Hoe zal een speler buiten de stam die stopt worden beoordeelt op het al dan niet een intern zijn of het aanvallen van een niet actief ogende speler?
- ...


Ik kan waarschijnlijk nog 20 zaken oplijsten maar misschien moeten we hier al mee beginnen....
 

DeletedUser69389

Guest
Deze regels zijn al lang in voege, het is niet mijn fout dat spelers 2 dagen na wereldstart al gaan fuseren en dan verbaasd zijn dat we het als boosten zien ;)

Vanwege de wereldsnelheid valt het hier zo snel op... Ook op wereld 73, 72, 71, etc is er gebanned op boosten.
Nietwaar. Er zijn spelers die dit openlijk toegaven op het AF, waarvan ik weet dat er supports zijn ingediend en die geen sanctie hebben gekregen. Iets met willekeur.
 
Reactiescore
19
Deze regels zijn al lang in voege, het is niet mijn fout dat spelers 2 dagen na wereldstart al gaan fuseren en dan verbaasd zijn dat we het als boosten zien ;)

Vanwege de wereldsnelheid valt het hier zo snel op... Ook op wereld 73, 72, 71, etc is er gebanned op boosten.

Laat ons nuanceren tot 7 dagen Seppe. Ik weet dat je niet goed bent in wiskunde maar toch...

Ik ga hier even neerzetten wat er in mijn situatie gebeurd is. Indien dat boosten is dan is dat maar zo - kan ik dat ook van mijn lijstje vinken.
Mijn RL-vrienden zeuren me de oren van mijn hoofd om nog eens TW te spelen, wanneer ik deze wereld zie passeren en er toch een paar classic-instellingen in zag wou ik het wel een kans geven.
RL-vriend A start een account en nodig RL-vriend B en mezelf uit. We beginnen te spelen en het loopt goed los. Geloof dat we alle drie wel top 20 stonden op een bepaald moment.
Na een week snappen RL-vriend A en RL-vriend B dat om op een deftig niveau te spelen je veel tijd nodig hebt.
Voor meer ervaren spelers als mezelf en de meeste hier kost een account onderhouden weinig moeite - voor mensen die relatief nieuw zijn veel meer.
Beide heren en mezelf moeten in deze COVID-19 tijd nog steeds werken en hun besluiten ermee te stoppen.

Speler B verdelen we netjes onder de stam door 3. Speler A ligt 85% tegen mij dus ik neem 85% en blijft van speler B af.
Op dit moment heb ik geen weet van regels die nergens duidelijk vermeld staan - laat staan gecommuniceerd worden naar spelers die na lange tijd terugkeren.

Indien ik weet heb van deze regels moeten hun hun account op delete gooien en ontstaan er twee BB-zeeën rond mij of de vijand is ermee weg voor ze uberhaupt BB zijn. De optie verdelen met de vijand vind ik sowieso vaag en mag ook niet volgens deze regels.
Ik snap wel waarom de richtlijnen in het leven zijn geroepen en wil me er gerust bij neerleggen: maar er is geen moment de intentie geweest om te boosten of te pushen.
 

DeletedUser82498

Guest
Belachelijke aanpak, zonder er lang over na te denken kan ik direct een reeks problemen opsommen:

- Als de speler die stopt niet meewerkt zit de rest van de stam met de gebakken peren. En moet je zelfs 14 dagen wachten indien hij zich niet op delete zet.
- De vijand krijgt 5 dagen (of 14) om te beseffen dat een speler gestopt is. Dat zijn dagen waar jij als stam gehandicapt bent want je zit met een niet actieve speler en je mag zijn dorpen niet verdedigen.
- Wat gebeurd er zodra de vijand 1 dorp veroverd van een gestopte speler? Blijft het verboden de andere dorpen veilig te stellen?
- Hoe zal een speler buiten de stam die stopt worden beoordeelt op het al dan niet een intern zijn of het aanvallen van een niet actief ogende speler?
- ...


Ik kan waarschijnlijk nog 20 zaken oplijsten maar misschien moeten we hier al mee beginnen....


Ik ben gebanned na speler over te nemen die 2 dorpen verloren had van vijand en die daarna wou stoppen.

Dus het was keuze: internen of dorpen overlaten aan vijand.
 
Reactiescore
1.094
Ik ben gebanned na speler over te nemen die 2 dorpen verloren had van vijand en die daarna wou stoppen.

Dus het was keuze: internen of dorpen overlaten aan vijand.

Wat een clownfest
Bizar dit
 

DeletedUser82498

Guest
No kidding maar in België moet je op dit moment niet zonder reden buiten op een bankje gaan zitten ;)

Anyhow, de push-regel is altijd in voege geweest, dit is niet nieuw...

Er zijn natuurlijk altijd grensgevallen... Als ik 5/10 dorpen afgeef ben ik niet per se een booster, etc ... Die gaten gooi ik er graag uit in de officiële regel.

Daarom dat ik gebanned werd na 2 van de 5 dorpen over te nemen. Thanks
 

DeletedUser82498

Guest
Wat een clownfest
Bizar dit

Bewijs tonen via tw.stats.nl heeft geen nut. Geven ze het door aan een "second opinion" en copy pasten ze het antwoord van de vorige dat waarschijnlijk ergens in een excel file klaar staat.
 
Reactiescore
19
Anyhow, de push-regel is altijd in voege geweest, dit is niet nieuw...

Er zijn natuurlijk altijd grensgevallen... Als ik 5/10 dorpen afgeef ben ik niet per se een booster, etc ... Die gaten gooi ik er graag uit in de officiële regel.

Die regel is dan toch gedurende mijn 11 jaar hier pas de laatste maand operationeel.
Er zijn talloze classics geweest waar duidelijk geboost werd - pak duidelijker dan hier een intern een boost zou zijn.
Als de regel niet nieuw is kun je 95% van de speler hier bannen want iedereen heeft wel eens een intern gedaan voor het account op delete stond.

Hoorde iemand jullie daarnet beschrijven als ongeleid projectiel. Wel.

Maargoed - i'm free! peace out!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan