[Purple Pred's guide] NEDERLANDS.

DeletedUser

Guest
Purple Pred's guide

Lightning Start Up
(Proven Top 20)

Door: 'Purple Predator'
Vertaald door: 'SupaOwner' & 'Ithyphallophobic'

__________



Deze guide zal beginnen met het opbouwen van de klassieke wereld want dat is een wereld waar ik voorkeur aan heb. Daarna zal ik de gewijzigde guide zien voor werelden met de nieuwe eenheden.


(Vergeet niet, dat de beste spelers de guide aanpassen aan hun omgeving)

Dit is mijn klassieke wereld guide. Het is een vroege LC start en is grondig getest om spelers in de top-20 te kunnen plaatsen vóórdat het edelen begint. De eerste test-wereld was wereld 26 (.net) waar ik me studenten leerden de guide te volgen. Wij zijn nu de huidige nummer 1 met grote voorsprong. Voor de tweede test speelde ik op de Nederlandse versie op Wereld 10 met een paar Nederlandse vrienden. We volgden mijn klassieke-wereld guide, we hadden 18 spelers in de stam en ranking 1-12 op de rankinglijst.

(Het eerste deel van deze guide is wiskundig gemaakt voor de meeste situaties waarin je je bevindt in het begin van een wereld. De sleutel tot het spel is: pas jezelf (of je strategie) aan je omgeving aan. Dus als je veel barbaren dorpen in jouw omgeving hebt zou je, je Houthakkers naar 5 kunnen doen, Leemgroeve naar 3 en Ijzermijn 1 laten. Als je geen barbarendorpen dichtbij je hebt om te farmen, kan je je geneigd voelen jouw grondstoflevels hoger zetten)

Leemgroeve naar 1
Houthakkers naar 1
Ijzermijn naar 1

Leemgroeve naar 2
Houthakkers naar 2
Leemgroeve naar 3
Houthakkers naar 3
Ijzermijn naar 2
Leemgroeve naar 4
Leemgroeve naar 5
Houthakkers naar 4
Houthakkers naar 5
Houthakkers naar 6
Houthakkers naar 7
Hoofdgebouw naar 2
Hoofdgebouw naar 3
Kazerne naar 1
Rekruteer 15 speervechters
Tijd om te farmen* !
Rekruteer 35 speervechters
Houthakkers naar 8
Opslagplaats naar 2
Marktplaats naar 1 – sla 1k ijzer op zodra je 1200 hebt door het opzetten van een aanbieding met een hoge verhouding
Houthakkers naar 9
Opslagplaats naar 3
Houthakkers naar 10
Leemgroeve naar 6
Marktplaats naar 2 – blijf kijken voor goede aanbiedingen
Leemgroeve naar 7
Ijzermijn naar 3
Hoofdgebouw naar 4
Hoofdgebouw naar 5
Smederij naar1
Smederij naar 2
Onderzoek bijlstrijders
Rekruteer tot 45 speervechters, 9 bijlstrijders – Stuur ze het dorp uit om andere dorpen te farmen in groepen van 15 speervechters & 3 bijlstrijders
Ijzermijn naar 4
Ijzermijn naar 5
Marktplaats naar 3 - Zorg ervoor dat u nog steeds op zoek bent naar goede aanbiedingen.
Ijzermijn naar 6
Ijzermijn naar 7
Boerderij naar 2
Boerderij naar 3
Boerderij naar 4
Opslagplaats naar 4
Kazerne naar 2
Kazerne naar 3
Kazerne naar 4
Kazerne naar 5
Hoofdgebouw naar 6
Hoofdgebouw naar 7
Boerderij naar 5
Opslagplaats naar 5
Smederij naar 3
Hoofdgebouw naar 8
Hoofdgebouw naar 9
Hoofdgebouw naar 10
Smederij naar 4
Boerderij naar 6
Opslagplaats naar 6
Smederij naar 5
Stal naar 1
Rekruteer 5 Verkenners
Stal naar 2
Stal naar 3
Onderzoek LC(Lichte Cavalerie)
Muur naar 1
Begin LC te rekruteren
Farm als ‘n gek!(Aangeraden meer dan 50 LC te hebben voordat je verder gaat met bouwen.)

Nadat je je LC hebt, wil je focussen op het bouwen van meer LC en vervolgens je grondstoffen naar ongeveer 17-19 doen. Daarna zou je ook nog je Hoofdgebouw naar 20 willen doen, zodat je actief kan blijven bouwen en je troepenrecrutering fulltime aan kan laten staan.

Na het omhoog brengen van je Hoofdgebouw (op werelden met groeiende barbarendorpen kan een level 22-25 Hoofdgebouw verschil maken maar dat ligt aan je farm inkomsten), wil je normaal gesproken een level 10 smederij hebben zodat je een werkplaats kan bouwen voor het recruteren van Rammen.

Na je werkplaats ga je terug naar je grondstofproductie die naar ongeveer begin level 20 moeten. Vervolgens doe je, je kazerne naar level 15-21, zodat je troepen sneller klaarstaan en je stal gaat naar level 10-16.

Eenmaal je je troepenproductie fulltime aan hebt staan, heb je de optie om je grondstoffen een paar levels hoger te doen of onmiddellijk naar een level 20 smederij gaan om een Adelshoeve te bouwen.

Zodra je een Adelshoeve hebt, is het aanbevolen dat je wacht tot je 3 edels hebt voordat je gaat edelen, zodat je meerdere dorpen na elkaar kan pakken. Het geeft je ook voordeel om je meer tijd te geven voor je troepen, zodat als je begint met het edelen, je verliezen geminimaliseerd worden. Dus efficiënter en klaar om meerdere dorpen over te nemen zonder dat je hoeft te wachten op het maken van meer troepen.

Als je begint met edelen is het slim een level 27-29 boerderij te hebben vol met troepen.


Woordenboek
Farmen; ''Het aanvallen en 'stelen' van grondstoffen van spelers/barbarendorpen. Wordt meestal toegepast in het begin van een wereld.''

__________


Het was mij een eer jullie te helpen, veel geluk & succes met de guide op jullie volgende werelden!
Ook veel dank aan 'Ithyphallophobic' voor het geheel afmaken van de guide.

Met vriendelijke groeten,

SupaOwner, Timo Biesheuvel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Leuk gedaan. Alleen misschien beetje overbodig werk.
Bedankt anyway.
 

DeletedUser

Guest
Dit is mijn 2e dag op W18

Hoofdgebouw (level 3)
Verzamelplaats (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 1)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

Is dit een beetje een goede start?
 

DeletedUser

Guest
Dit is mijn 2e dag op W18

Hoofdgebouw (level 3)
Verzamelplaats (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 1)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

Is dit een beetje een goede start?

Gs was bij mij al 13 13 10 geweest (ik speel nacht)
 

DeletedUser

Guest
Dit is mijn 2e dag op W18

Hoofdgebouw (level 3)
Verzamelplaats (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 1)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

Is dit een beetje een goede start?

Ik zou je GS nu even laten voor wat het is. Nu standbeeld en kazerne maken. Speertjes bouwen en gaan farmen. Smederij, bijltjes maken en gaan farmen zoals de guide beschrijft
 

DeletedUser17525

Guest
Ik zou je GS nu even laten voor wat het is. Nu standbeeld en kazerne maken. Speertjes bouwen en gaan farmen. Smederij, bijltjes maken en gaan farmen zoals de guide beschrijft

Hangt er van af of je actief of niet actief speelt. Je kan het best GS blijven uppen als je minder actief speelt.
 

DeletedUser32994

Guest
Dit is mijn 2e dag op W18

Hoofdgebouw (level 3)
Verzamelplaats (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 1)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

Is dit een beetje een goede start?

W18 had je niks aan gs moeten doen maar meteen naar kazerne moeten gaan en volop speer gaan. Je begon daar met 6/6/6 dat is al hoog zat. Ik heb met gs 6/6/6 daar gespeeld totdat ik 2de dorpje edelde en ben toen pas gs gaan upgrade.
 

DeletedUser40933

Guest
Nadat je je LC hebt, wil je focussen op het bouwen van meer LC en vervolgens je grondstoffen naar ongeveer 17-19 doen

Wat een failguide.

Zeker gezien Purple pred er zelf altijd een zaak van maakte gs belachelijk laag te houden :rolleyes:
Te zien dat het speeders zijn die deze maakten.
 

DeletedUser47551

Guest
Wat een failguide.

Zeker gezien Purple pred er zelf altijd een zaak van maakte gs belachelijk laag te houden :rolleyes:
Te zien dat het speeders zijn die deze maakten.

het was daar gewoon een sport om je guides zodanig te maken, dat je nog steeds een betere start maakt dan je vijanden die je guide lezen ;)
 

DeletedUser40933

Guest
het was daar gewoon een sport om je guides zodanig te maken, dat je nog steeds een betere start maakt dan je vijanden die je guide lezen ;)

Bwaah, de orginele versie die PP er zelf opgezet heeft viel best nog mee. Kon je wat mee aanvangen, kon je toprang mee halen.

Deze aangespaste (nee, geen typfout ;)) versie verneukt het echter helemaal, werkelijk alle goede zaken verpest en fail na fail in aangebracht. Op wat slaat die ijzermijn verhogen nu in godsnaam bv.?
 

DeletedUser47551

Guest
Bwaah, de orginele versie die PP er zelf opgezet heeft viel best nog mee. Kon je wat mee aanvangen, kon je toprang mee halen.

Deze aangespaste (nee, geen typfout ;)) versie verneukt het echter helemaal, werkelijk alle goede zaken verpest en fail na fail in aangebracht. Op wat slaat die ijzermijn verhogen nu in godsnaam bv.?

voor mensen die vergeten markt te bouwen :p
 

DeletedUser

Guest
Wat een failguide.

Zeker gezien Purple pred er zelf altijd een zaak van maakte gs belachelijk laag te houden :rolleyes:
Te zien dat het speeders zijn die deze maakten.

Uhm, ik heb hem geloof ik alleen maar VERTAALD! Ik heb er niks aan gedaan behalve alles in het Nederlands te typen, met de man met de moeilijke naam ;D
 

DeletedUser40933

Guest
Uhm, ik heb hem geloof ik alleen maar VERTAALD! Ik heb er niks aan gedaan behalve alles in het Nederlands te typen, met de man met de moeilijke naam ;D

En ik kan je garanderen dat die niet de Purple Pred guide is en er wel degelijk dingen aangepast zijn ;)
 

DeletedUser40933

Guest
Van mijn kant is er in iedergeval niks verandert ;D

Had je beter wel gedaan ;)

Nuja, om alle verwarring te voorkomen: er zijn verschillende versies van de PP guide.
Deze, de echte, degene die veel op .nl circuleert, etc...

Deze was bedoeld om op .net zoals stealer al aangaf de tegenstand achter te laten komen op de eigen start. :)
 

DeletedUser47551

Guest
Had je beter wel gedaan ;)

Nuja, om alle verwarring te voorkomen: er zijn verschillende versies van de PP guide.
Deze, de echte, degene die veel op .nl circuleert, etc...

Deze was bedoeld om op .net zoals stealer al aangaf de tegenstand achter te laten komen op de eigen start. :)

ik heb de echte nog op mn pc staan denk ik :)
als hij niet weg is nu hij al 3x gecrashet is :p
 

DeletedUser

Guest
Deze guide is puur bedoelt voor beginners met al die slechte aanpassingen maak je het hen enkel moeilijker.

Van mijn kant is er in iedergeval niks verandert ;D

Vertaald & bewerkt door: 'SupaOwner' & 'Ithyphallophobic'

Waarom zeg je dan dat het ook door jouw is bewerkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan