[Purple Pred's guide] NEDERLANDS.

DeletedUser

Guest
Deze guide is puur bedoelt voor beginners met al die slechte aanpassingen maak je het hen enkel moeilijker.



Vertaald & bewerkt door: 'SupaOwner' & 'Ithyphallophobic'

Waarom zeg je dan dat het ook door jouw is bewerkt?
Sterk punt.
 

DeletedUser37136

Guest
Sowiso dat deze bewerkt is...

Trouwens, waarom moet je je opslag twee keer naar level 3 doen?
 

DeletedUser

Guest
Dit is the Purple Predator Guide voor werelden zonder ridders, standbeelden en ridder-items (zoals gepost op W36.Net). Er zijn wel degelijk andere versies in omloop voor werelden die deze zaken wel herbergen.

Verder vind ik de vertaling op bepaalde punten matig. Slechts 1 voorbeeld:

The key to this game is adapting to your environment.

Is vertaald als:

De sleutel tot dit spel past zich aan, aan je omgeving. (het lijkt wel Google translate)

En zou kunnen zijn:

De sleutel tot het spel is: pas jezelf (of je strategie) aan je omgeving aan.

Kortom, goed bedoeld... maar niet erg goed uitgevoerd en daar hebben beginners weinig aan.
 

DeletedUser39729

Guest
Dit is the Purple Predator Guide voor werelden zonder ridders, standbeelden en ridder-items (zoals gepost op W36.Net). Er zijn wel degelijk andere versies in omloop voor werelden die deze zaken wel herbergen.

Verder vind ik de vertaling op bepaalde punten matig. Slechts 1 voorbeeld:

The key to this game is adapting to your environment.

Is vertaald als:

De sleutel tot dit spel past zich aan, aan je omgeving. (het lijkt wel Google translate)

En zou kunnen zijn:

De sleutel tot het spel is: pas jezelf (of je strategie) aan je omgeving aan.

Kortom, goed bedoeld... maar niet erg goed uitgevoerd en daar hebben beginners weinig aan.

Beginners hebben sowieso niks aan die guide of dit nou de fout bewerkte is of niet, ze zijn er vaak toch niet actief genoeg voor.;)
 

DeletedUser

Guest
Deze guide is puur bedoelt voor beginners met al die slechte aanpassingen maak je het hen enkel moeilijker.



Vertaald & bewerkt door: 'SupaOwner' & 'Ithyphallophobic'

Waarom zeg je dan dat het ook door jouw is bewerkt?

Ik heb de lettertype bewerkt...
 
Reactiescore
35
Alles dat erin staat is ook redelijk logisch. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze door dat strategietje te volgen de resultaten hebben gehaald die ze in de inleiding beweren gehaald te hebben. Dat 'opschep' stukje was bijna groter dan de effectieve guide... !!

Als je als beginner een klein beetje ambitie hebt, dan weet je wel hoe te starten na 2 dagen door wat te lezen op het AF en tribe forum.

Daarna heb je een paar werelden nodig om te beseffen dat je zelf 5000 keer actiever bent dan de gemiddelde TW speler en dus enorm selectief moet zijn bij het kiezen van een PBG want als je aanvallen moet gaan uitstellen omdat je PBG de hele tijd zit te zeggen "Jaaaaa we vallen ze aan" maar uiteindelijk nooit iets doet, raak je zelf ook achter op de rest.

Zelfde systeem stamsgewijs. Het duurt even voor je door hebt dat noch de grootste stam noch de stam met de grootste spelers ook effectief een goede stam is (laat staan de beste).
Zo was ik op mijn eerste wereld zeer goed gestart (Eerste dorpsovername was er eentje van 4k terwijl mijn dorp nog maar een kleine 3k was) en zat ik in de grootste stam van het continent. Die stam werd dan aangevallen door een veel kleinere stam (Met relatief 'kleine' en veel minder spelers) maar mijn 'grote' stam werd gewoon genadeloos ingemaakt.


PS: De vertaling was inderdaad chaotisch. Het is misschien een idee dat Hollanders gewoon eens Engels leren :D


Ik heb de lettertype bewerkt...

Hahaha! Typische hollandse bescheidenheid?

Ik heb ook eens een guide geschreven voor TW. Is niet echt een startersguide maar meer een allround guide.
Je vindt hem hier
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw (level 5)
Kazerne (level 5)
Smederij (level 2) Wordt uitgebouwd naar level 5.
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 5)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

222 punten momenteel.
 

DeletedUser

Guest
Sowiso dat deze bewerkt is...

Trouwens, waarom moet je je opslag twee keer naar level 3 doen?

Haha, heel grappig. Mensen maken nou eenmaal foutjes ;D

Dit is the Purple Predator Guide voor werelden zonder ridders, standbeelden en ridder-items (zoals gepost op W36.Net). Er zijn wel degelijk andere versies in omloop voor werelden die deze zaken wel herbergen.

Verder vind ik de vertaling op bepaalde punten matig. Slechts 1 voorbeeld:

The key to this game is adapting to your environment.

Is vertaald als:

De sleutel tot dit spel past zich aan, aan je omgeving. (het lijkt wel Google translate)

En zou kunnen zijn:

De sleutel tot het spel is: pas jezelf (of je strategie) aan je omgeving aan.

Kortom, goed bedoeld... maar niet erg goed uitgevoerd en daar hebben beginners weinig aan.

Ff zoeken, en ik verbeter het.

Beginners hebben sowieso niks aan die guide of dit nou de fout bewerkte is of niet, ze zijn er vaak toch niet actief genoeg voor.;)

Alles dat erin staat is ook redelijk logisch. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze door dat strategietje te volgen de resultaten hebben gehaald die ze in de inleiding beweren gehaald te hebben. Dat 'opschep' stukje was bijna groter dan de effectieve guide... !!

Als je als beginner een klein beetje ambitie hebt, dan weet je wel hoe te starten na 2 dagen door wat te lezen op het AF en tribe forum.

Daarna heb je een paar werelden nodig om te beseffen dat je zelf 5000 keer actiever bent dan de gemiddelde TW speler en dus enorm selectief moet zijn bij het kiezen van een PBG want als je aanvallen moet gaan uitstellen omdat je PBG de hele tijd zit te zeggen "Jaaaaa we vallen ze aan" maar uiteindelijk nooit iets doet, raak je zelf ook achter op de rest.

Zelfde systeem stamsgewijs. Het duurt even voor je door hebt dat noch de grootste stam noch de stam met de grootste spelers ook effectief een goede stam is (laat staan de beste).
Zo was ik op mijn eerste wereld zeer goed gestart (Eerste dorpsovername was er eentje van 4k terwijl mijn dorp nog maar een kleine 3k was) en zat ik in de grootste stam van het continent. Die stam werd dan aangevallen door een veel kleinere stam (Met relatief 'kleine' en veel minder spelers) maar mijn 'grote' stam werd gewoon genadeloos ingemaakt.


PS: De vertaling was inderdaad chaotisch. Het is misschien een idee dat Hollanders gewoon eens Engels leren :D




Hahaha! Typische hollandse bescheidenheid?

Ik heb ook eens een guide geschreven voor TW. Is niet echt een startersguide maar meer een allround guide.
Je vindt hem hier

Sarry heb niet alles geschreven, alleen de ''Hoofdgebouw naar 5'' rotzooi. ;)
Mooie guide trouwens :D

Hoofdgebouw (level 5)
Kazerne (level 5)
Smederij (level 2) Wordt uitgebouwd naar level 5.
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 5)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)

222 punten momenteel.

Smederij 5 heb je nodig om een stal te bouwen, en als je stal naar 3 is gegaan kun je LC maken...
 

DeletedUser

Guest
Dit is de orginele:

Lightning Start Up
(Proven Top 20)

By: Purple Predator

This guide will start off with the classic world build as that is my preferred world to play. Afterwards, I will show the altered build for new unit worlds.

(Remember, the best players adapt to their environment but this build will get you where you need to be)


Here is my classic build order. It is an early LC strat and has been thoroughly tested to consistently put players in the top 20 before nobles. First test world was w26 where I taught my students to follow it. We are now the current rank 1 by a mile. For the second test, I played on the dutch server 10 with a few dutch friends and following my classic guide, we had 18 players in the tribe and had rank 1-12 on the rankings.

(The early part of this is mathematically created for most situations you will find at the start up. The key to this game is adapting to your environment so if you have many barbarian villages in your immediate area you might want to build 5 wood, 3 clay, 1 iron. If you have nothing anywhere near you to farm you might be inclined to build higher pits)

Build Clay 1
Build Wood 1
Build Iron 1

Build Clay 2
Build Wood 2
Build Clay 3
Build Wood 3
Build Iron 2
Build Clay 4
Build Clay 5
Build Wood 4
Build Wood 5
Build Wood 6
Build Wood 7
Build HQ 2
Build HQ 3
Build Barracks 1
Maintain 15 spears
Farming Time
Maintain 35 Spears
Build Wood 8
Build Warehouse 2
Build market 1 - store 1k iron once you have 1200 by setting up a high ratio trade
Build Wood 9
Build Warehouse 3
Build Wood 10
Build Clay 6
Build market 2 - keep on the look out for lopsided trades
Build Clay 7
Build Iron 3
Build HQ 4
Build HQ 5
Build Smithy 1
Build Smithy 2
Research Axe
Maintain 45 spears, 9 axe - send them out in groups of 15 sp and 3 axe
Build Iron 4
Build Iron 5
Build Market 3 - make sure you are still searching for beneficial trades.
Build Iron 6
Build Iron 7
Build Farm 2
Build Farm 3
Build Warehouse 3
Build Farm 4
Build Warehouse 4
Build Barracks 2
Build Barracks 3
Build Barracks 4
Build Barracks 5
Build HQ 6
Build HQ 7
Build Farm 5
Build Warehouse 5
Build Smithy 3
Build HQ 8
Build HQ 9
Build HQ 10
Build Smithy 4
Build Farm 6
Build Warehouse 6
Build Smithy 5
Build Stable 1
Recruit 5 scouts
Build Stable 2
Build Stable 3
Research LC
Build Wall 1
Start to Build LC
Farm Like Crazy (Get to about 50 LC before continuing on buildings)



After getting LC, you want to focus on building up your LC count and then getting your Resource Pits to about 17-19 or so. Then you usually will want to get your HQ to 20 because all of your farming resources will require you to build faster so you can spend it all while still keeping your troops producing nonstop or as close to that as you can get with activity level.

After upgrading your HQ(on growing barb worlds a level 22-25 HQ seems to make sense depending on your level of farming), you would normally want to get to level 10 smithy so you can build your workshop and begin producing siege.

After acquiring siege, back to resource production to low 20's followed by upgrading your barracks and stable to 15-21 for barracks depending on activity and between 10-16 for stable.

Once you have your troops producing at a high level, you then have the option of either pushing for a little higher resources or going immediately for upgrading your smithy to 20 and getting your academy.

Once you have academy, it is highly recommended that you wait until you have 3 nobles before nobling so you can noble several villages in a row. It also has the benefit of giving you more time to build up your troop levels so that when you do noble, your losses will be minimized and thus being more efficient and ready to take several more villages without waiting to replenish your troops.
When it comes time to noble, a good goal is to have between a 27-29 farm full of troops.
 

DeletedUser36353

Guest
Dit is gewoon de bouwguide van Child.. Is al langer in omloop.
 

DeletedUser

Guest
Kan iedereen ook ff zijn dorp stats posten als hij uitgebouwd is en hoeveel troepen hij heeft en ja, of hij een ridder heeft en zo,ja welk wapen hij bij zich draagt.

Dat is wel handig voor de rest!

De mensen die zo'n schema maken of volgen zijn meestal al redelijk goed in dit spel dus weten ook wel ong. hoe het moet.

groeten
 

DeletedUser

Guest
Hoofdgebouw (level 10)
Kazerne (level 5)
Stal (level 1)
Smederij (level 5)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 1) Handelaren: 1/1
Houthakkers (level 10)
Leemgroeve (level 10)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 5)
Opslagplaats (level 5)
Schuilplaats (level 1)
Muur (level 1)

Eenheden
40 Speervechters
Ridder

301 Punten
 

DeletedUser

Guest
Gebouwen
Hoofdgebouw (level 10)
Kazerne (level 5)
Stal (level 3)
Smederij (level 5) vandaag om 10:00:14 uur (Lichte cavalerie)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 3) Handelaren: 1/3
Houthakkers (level 11)
Leemgroeve (level 11)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 6)
Opslagplaats (level 6)
Schuilplaats (level 1)
Muur (level 1)

Eenheden

45 Speervechters
9 Bijlstrijders
5 Verkenners

331 Punten
 

DeletedUser47551

Guest
Gebouwen
Hoofdgebouw (level 10)
Kazerne (level 5)
Stal (level 3)
Smederij (level 5) vandaag om 10:00:14 uur (Lichte cavalerie)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 3) Handelaren: 1/3
Houthakkers (level 11)
Leemgroeve (level 11)
IJzermijn (level 9)
Boerderij (level 6)
Opslagplaats (level 6)
Schuilplaats (level 1)
Muur (level 1)

Eenheden

45 Speervechters
9 Bijlstrijders
5 Verkenners

331 Punten

je kan ook alle spelers in je omgeving een PM sturen met : farm mij, ik ben een gs-noob :p
 

DeletedUser

Guest
Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 5)
Stal (level 5)
Werkplaats (level 2)
Smederij (level 18)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 10) Handelaren: 10/10
Houthakkers (level 21)
Leemgroeve (level 21)
IJzermijn (level 19)
Boerderij (level 21)
Opslagplaats (level 21)
Schuilplaats (level 10)
Muur (level 20)

Eenheden
500 Speervechters
500 Bijlstrijders
100 Verkenners
500 Lichte cavalerie
30 Rammen
20 Katapulten
Ridder

Punten: 2.244

Is dit een goed leger voor een offensive speler op mijn aantal punten?
 

DeletedUser

Guest
Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 5)
Stal (level 5)
Werkplaats (level 2)
Smederij (level 18)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 10) Handelaren: 10/10
Houthakkers (level 21)
Leemgroeve (level 21)
IJzermijn (level 19)
Boerderij (level 21)
Opslagplaats (level 21)
Schuilplaats (level 10)
Muur (level 20)

Eenheden
500 Speervechters
500 Bijlstrijders
100 Verkenners
500 Lichte cavalerie
30 Rammen
20 Katapulten
Ridder

Punten: 2.244

Is dit een goed leger voor een offensive speler op mijn aantal punten?
Tip: Begin opnieuw.
 
Bovenaan