Praattopic

Reactiescore
10
Ik heb op een ander account wereld 1 uitgespeeld en veel (toen nog) nieuwe elementen in het spel gebracht. Het was een nieuw, leuk en dynamisch spel waarbij je met tactisch en strategisch inzicht tot de grotere kon behoren. Naast je baan/ dagelijkse werkzaamheden. Het is triest om te zien hoezeer dit spel is afgegleden tot een circle jerk van enkele tientallen accounts die elke wereld domineren met meerdere spelers op 1 account, hulpaccounts om dorpjes over te nemen en tienduizenden premium punten. Je kan er als normale speler, in je eentje op een account met een baan gewoon niet meer tussen. Het is me op deze wereld gelukt om vrij snel tot de 85.000 punten te groeien en wat gebeurd er? Je krijgt midden in de nacht opeens een paar honderd aanvallen van de grootste stam die op een na grootste stam helpen je weg te spelen. Je kan er niet meer tussen en dit spel is stuk. Nogmaals, je hebt 30 accounts die 24/7 online zijn met soms 6 spelers per account die hun volledige leven wijden aan het winnen van een wereld en daardoor normale spelers geen kans hebben. Het heeft geen zin meer, het was ooit leuk maar alle fun is er uit. Ook voor die paar accounts die elke wereld domineren. Debit is een voorbeeld van zo’n speler. Iedereen die niet mee doet aan die circle jerk krijgt om beurten een paar miljoen punten aan spelers op zich ‘s nachts en dan is het gedaan. Dag tijd! Tribalwars was een leuk vernieuwend spel, nu is het stuk.
dat er nog maar vier continenten over zijn is een goed bewijs hiervan, het is idd zeer jammer voor alle 'casual spelers'.. Deze casual spelers spelen 1 wereld (enkele weken) en dan is de pret er direct vanaf
 
Reactiescore
5
Ik ben sinds kort begonnen, oude speler van ruim 10 jaar geleden.... Wees maar bang :) Speelde nog in wereld 2...
 
Ik heb op een ander account wereld 1 uitgespeeld en veel (toen nog) nieuwe elementen in het spel gebracht. Het was een nieuw, leuk en dynamisch spel waarbij je met tactisch en strategisch inzicht tot de grotere kon behoren. Naast je baan/ dagelijkse werkzaamheden. Het is triest om te zien hoezeer dit spel is afgegleden tot een circle jerk van enkele tientallen accounts die elke wereld domineren met meerdere spelers op 1 account, hulpaccounts om dorpjes over te nemen en tienduizenden premium punten. Je kan er als normale speler, in je eentje op een account met een baan gewoon niet meer tussen. Het is me op deze wereld gelukt om vrij snel tot de 85.000 punten te groeien en wat gebeurd er? Je krijgt midden in de nacht opeens een paar honderd aanvallen van de grootste stam die op een na grootste stam helpen je weg te spelen. Je kan er niet meer tussen en dit spel is stuk. Nogmaals, je hebt 30 accounts die 24/7 online zijn met soms 6 spelers per account die hun volledige leven wijden aan het winnen van een wereld en daardoor normale spelers geen kans hebben. Het heeft geen zin meer, het was ooit leuk maar alle fun is er uit. Ook voor die paar accounts die elke wereld domineren. Debit is een voorbeeld van zo’n speler. Iedereen die niet mee doet aan die circle jerk krijgt om beurten een paar miljoen punten aan spelers op zich ‘s nachts en dan is het gedaan. Dag tijd! Tribalwars was een leuk vernieuwend spel, nu is het stuk.
Dat is nog niet eens alles, naar ik begreep schijnen topstammen tegenwoordig afspraken te maken over vanalles en nog wat. Net als dat topstammen elkaar vaak eerst laten liggen en eerst alle andere stammen wegwerken hoe ver weg het ook ligt ondanks dat de topstammen vaak allang tegen elkaar aanliggen tegen die tijd. Mocht dat kloppen dan is de tw community wel erg laag gevallen.

En er bestaat wel een oplossing voor hoor.

Ten eerste grotere werelden maken
Ten tweede dingen zoals de prem beurs uitzetten, lagere snelheid van de wereld scheelt ook.
En gezien er tegenwoordig zoveel regels zijn kan er vast 1 bij die voorkomt dat de topstammen elkaar lekker laten liggen :tongue:
Je hebt natuurlijk altijd spelers die voorop lopen alleen zit er zeker een verschil in of die voorsprong gekocht word of echt verdiend is met slim en goed spelen.

Dat er inderdaad zoveel spelers op sommige top accs zitten is echt bezopen, vroeger was dat gemiddeld 2 en dan ging dat prima.
Mja ook een nadeel is het feit dat stammen elkaar geen os kunnen sturen waardoor je geen gezamelijk front kan vormen tegen grotere spelers.
Vroeger kon dat wel en dan maakte je in combinatie met het moraal een goede kans om aanvallen toch te overleven.
En daarnaast dan het feit dat er maar 8 spelers in een stam kunnen dan word je als kleinere speler gewoon letterlijk genaaid.

Enige is wil tw dit verbeteren?
 
Reactiescore
95
Dat is nog niet eens alles, naar ik begreep schijnen topstammen tegenwoordig afspraken te maken over vanalles en nog wat. Net als dat topstammen elkaar vaak eerst laten liggen en eerst alle andere stammen wegwerken hoe ver weg het ook ligt ondanks dat de topstammen vaak allang tegen elkaar aanliggen tegen die tijd. Mocht dat kloppen dan is de tw community wel erg laag gevallen.

En er bestaat wel een oplossing voor hoor.

Ten eerste grotere werelden maken
Ten tweede dingen zoals de prem beurs uitzetten, lagere snelheid van de wereld scheelt ook.
En gezien er tegenwoordig zoveel regels zijn kan er vast 1 bij die voorkomt dat de topstammen elkaar lekker laten liggen :tongue:
Je hebt natuurlijk altijd spelers die voorop lopen alleen zit er zeker een verschil in of die voorsprong gekocht word of echt verdiend is met slim en goed spelen.

Dat er inderdaad zoveel spelers op sommige top accs zitten is echt bezopen, vroeger was dat gemiddeld 2 en dan ging dat prima.
Mja ook een nadeel is het feit dat stammen elkaar geen os kunnen sturen waardoor je geen gezamelijk front kan vormen tegen grotere spelers.
Vroeger kon dat wel en dan maakte je in combinatie met het moraal een goede kans om aanvallen toch te overleven.
En daarnaast dan het feit dat er maar 8 spelers in een stam kunnen dan word je als kleinere speler gewoon letterlijk genaaid.

Enige is wil tw dit verbeteren?
Nou, eerlijk gezegd zie ik het anders. Ik bedoel, topstammen hebben altijd al strategieën bedacht en elkaar soms ontzien om later een spannender gevecht te hebben. Dat hoort nu eenmaal bij het spel. En laten we niet vergeten dat een deel van de charme van Tribal Wars juist in die strategische allianties ligt.

Wat betreft de voorgestelde oplossingen, ik denk niet dat grotere werelden per se de oplossing zijn. Het zou gewoon de dynamiek veranderen, zonder noodzakelijk de problemen op te lossen. betreft pp: Tribal Wars moet uiteindelijk ook betaald worden om te kunnen blijven draaien en evolueren. Het is niet alleen een kwestie van winst maken, maar eerder van het in stand houden van de infrastructuur, het ontwikkelen van nieuwe functies en het zorgen voor een soepele spelervaring voor iedereen. Dat neemt niet weg dat ze maar moeten blijven graaien ofc
en het verlagen van de snelheid van de wereld zou waarschijnlijk meer frustratie opleveren dan iets anders, vooral voor degenen die graag wat meer tempo willen.

En laten we eerlijk zijn, nieuwe regels opleggen om topstammen te dwingen elkaar aan te vallen? Dat klinkt eerder als een kunstmatige ingreep die de vrijheid van strategisch spelbeheer belemmert.

Wat betreft het aantal spelers in een stam, dat is altijd een strategische keuze geweest. Als je je als kleinere speler genaaid voelt, is dat deel van de uitdaging. Tribal Wars is een spel waarbij samenwerking en diplomatie minstens zo belangrijk zijn als het aantal leden in een stam.

Dus nee, ik ben het niet eens met de voorgestelde oplossingen. Tribal Wars heeft zijn eigen dynamiek en uitdagingen, en dat maakt het juist interessant.
 
Bovenaan