- Reactiescore
- 2.383
Wereldafspraken
Deze wereldafspraken zijn opgesteld met het oog op het spelplezier van iedereen die gebonden is aan deze afspraken. We kiezen er dus bewust voor om niet alles tot op de puntjes neer te schrijven. Indien iets niet vermeld staat, gooien we volgende 2 vragen over de kwestie:
- Is de handeling bevorderlijk voor het spel?
- Zou je zelf het leuk vinden als de actie bij jezelf zou plaats vinden?
Als 1 van deze vragen 'nee' is zal de actie daarom als onwenselijk worden bestempeld en zal geleden schade ongedaan worden gemaakt/gecompenseerd. Dest van de afspraken is ook op deze 2 vragen gebaseerd.
Deelnemers
- Tides (+ .Fly + STS + $-$-$ + Stanya + Ashes.)
- 24/7 (+ 12/7 + WOL + AT)
Definitie aanhangsels: mb stammen en zuster stammen
CF's
"een illegaal dorp dat is overgenomen achter de frontlijn van de vijand"
Definitie illegaal:
"een barbarendorp, runedorp, neutrale speler of een dorp waarbij je zelf ook niet zou willen dat deze overgenomen wordt achter je frontlijn"
Dorpen van geallieerden en aanhangsels worden wel als legaal beschouwd.
Definitie fronlinie:
"de frontlijn word bepaald door middel van het trekken van een lijn tussen geallieerde dorpen (inclusief aanhangsels), deze lijn mag maximaal 5 velden bedragen tussen opeenvolgende dorpen"
Voorbeeld kaartje:
Bij twijfel worden volgende 2 vragen over de kwestie beantwoordt:
- Is de handeling bevorderlijk voor het spel?
- Zou je zelf het leuk vinden als de actie bij jezelf zou plaats vinden?
Straffen:
- Dorp afstaan, NAP van 10 dagen op het dorp voor de gedupeerde speler (als ander dorp pakt vervalt de NAP) bij
- Bij dorpen onder de 3k dient het dorp uitgebouwd te worden voor afstaan en mag er geen enkele actie met dorp worden uitgevoerd op het gebied van aanvallen, ondersteunen of troepen bouwen (men staat vrij deze te scouten NA afspraak met de bezitter van het dorp).
Sidenote:
Bij het behalen van een CF word altijd gekeken naar verzendtijden edels, dit vanwege mogelijke interferentie van een neutrale partij of een flinke reeks aan overnames in een gebied.
Katapulten
Enkel toegestaan op volgende gebouwen: Verzamelplaats, Muur
Straffen:
In gradatie:
- 1-2 katapult-fout(en): 7 dagen NAP voor dorp van gedupeerde speler (als ander dorp pakt vervalt de NAP) ten opzichte van speler die in de fout gaat
- 2-9 katapult-fouten: 7 dagen NAP voor gedupeerde speler ten opzichte van speler die in de fout gaat
- 10 of meer katapult-fouten: 7 dagen NAP voor gedupeerde speler ten opzichte van stam die in de fout gaat
Vakantie vervanging
Er mag enkel VV gedraaid worden voor de stam + aanhangsels zoals eerder gedefinieerd. Achter de vijandelijke stam frontlinie mag er geen enkele VV worden gedraaid.
Straffen:
7 daagse NAP voor de gehele gedupeerde stam tegenover de stam die in de fout gaat
Spionage/infolekken
Alle partijen zijn verplicht om te melden wanneer er onnodige informatie lekt.
Straffen:
Mocht een speler bewust deze informatie gelekt hebben is het aan de gedupeerde partij een intern oordeel te vellen. Indien men kiest voor een kick mogen de andere deelnemers deze speler niet helpen/aannemen/vv'en/ondersteunen of soortgelijke handelingen.
Moraalbunkers
"spelers die minder dan 100% moraal hebben ten opzichte van het puntengemiddelde van de vijandige stam"
De enige restricties die voor moraalbunkers gelden:
Het aantal edels die mogen gebruikt worden is gelijk aan het aantal dorpen die de speler heeft.
Deze wereldafspraken zijn opgesteld met het oog op het spelplezier van iedereen die gebonden is aan deze afspraken. We kiezen er dus bewust voor om niet alles tot op de puntjes neer te schrijven. Indien iets niet vermeld staat, gooien we volgende 2 vragen over de kwestie:
- Is de handeling bevorderlijk voor het spel?
- Zou je zelf het leuk vinden als de actie bij jezelf zou plaats vinden?
Als 1 van deze vragen 'nee' is zal de actie daarom als onwenselijk worden bestempeld en zal geleden schade ongedaan worden gemaakt/gecompenseerd. Dest van de afspraken is ook op deze 2 vragen gebaseerd.
Deelnemers
- Tides (+ .Fly + STS + $-$-$ + Stanya + Ashes.)
- 24/7 (+ 12/7 + WOL + AT)
Definitie aanhangsels: mb stammen en zuster stammen
CF's
"een illegaal dorp dat is overgenomen achter de frontlijn van de vijand"
Definitie illegaal:
"een barbarendorp, runedorp, neutrale speler of een dorp waarbij je zelf ook niet zou willen dat deze overgenomen wordt achter je frontlijn"
Dorpen van geallieerden en aanhangsels worden wel als legaal beschouwd.
Definitie fronlinie:
"de frontlijn word bepaald door middel van het trekken van een lijn tussen geallieerde dorpen (inclusief aanhangsels), deze lijn mag maximaal 5 velden bedragen tussen opeenvolgende dorpen"
Voorbeeld kaartje:
Bij twijfel worden volgende 2 vragen over de kwestie beantwoordt:
- Is de handeling bevorderlijk voor het spel?
- Zou je zelf het leuk vinden als de actie bij jezelf zou plaats vinden?
Straffen:
- Dorp afstaan, NAP van 10 dagen op het dorp voor de gedupeerde speler (als ander dorp pakt vervalt de NAP) bij
- Bij dorpen onder de 3k dient het dorp uitgebouwd te worden voor afstaan en mag er geen enkele actie met dorp worden uitgevoerd op het gebied van aanvallen, ondersteunen of troepen bouwen (men staat vrij deze te scouten NA afspraak met de bezitter van het dorp).
Sidenote:
Bij het behalen van een CF word altijd gekeken naar verzendtijden edels, dit vanwege mogelijke interferentie van een neutrale partij of een flinke reeks aan overnames in een gebied.
Katapulten
Enkel toegestaan op volgende gebouwen: Verzamelplaats, Muur
Straffen:
In gradatie:
- 1-2 katapult-fout(en): 7 dagen NAP voor dorp van gedupeerde speler (als ander dorp pakt vervalt de NAP) ten opzichte van speler die in de fout gaat
- 2-9 katapult-fouten: 7 dagen NAP voor gedupeerde speler ten opzichte van speler die in de fout gaat
- 10 of meer katapult-fouten: 7 dagen NAP voor gedupeerde speler ten opzichte van stam die in de fout gaat
Vakantie vervanging
Er mag enkel VV gedraaid worden voor de stam + aanhangsels zoals eerder gedefinieerd. Achter de vijandelijke stam frontlinie mag er geen enkele VV worden gedraaid.
Straffen:
7 daagse NAP voor de gehele gedupeerde stam tegenover de stam die in de fout gaat
Spionage/infolekken
Alle partijen zijn verplicht om te melden wanneer er onnodige informatie lekt.
Straffen:
Mocht een speler bewust deze informatie gelekt hebben is het aan de gedupeerde partij een intern oordeel te vellen. Indien men kiest voor een kick mogen de andere deelnemers deze speler niet helpen/aannemen/vv'en/ondersteunen of soortgelijke handelingen.
Moraalbunkers
"spelers die minder dan 100% moraal hebben ten opzichte van het puntengemiddelde van de vijandige stam"
De enige restricties die voor moraalbunkers gelden:
Het aantal edels die mogen gebruikt worden is gelijk aan het aantal dorpen die de speler heeft.