Pluto

DeletedUser659

Guest
hmmm hoeveel microscopische stene vliege eigelijk om de zon... als pluto planeet mag zijn moete al die kleine steentjes ook planete zijn... wie verzint de namen?
 

DeletedUser

Guest
De topic is ondertussen wat uit de hand gelopen... Maar ik steun de oorspronkelijke bedoeling volledig !

Pluto is een planeet !
 

DeletedUser

Guest
als gij dit uit de hand gelope noemt, kijk dan ma es na het 'member' topic
 

DeletedUser

Guest
Pluto niet microscopisch zei hier iemand?
Uhm, juist:



0,66% van de totale massa van de Aarde om precies te zijn.
 

DeletedUser

Guest
En nog eens even vergeleken met de grootste manen.
Die rechtsboven is geloof ik de grootste genaamd Ganymede en is een maan van Jupiter. Denk ik he.

Pluto_compared2.jpg
 

DeletedUser

Guest
ik vind het zelfs raar dat het een planeet genoemt word...ook al is het maar een dwergplanneetje, het is idd eerder zo'n object uit die mantel van dingskes
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof dat een rots een planeet wordt genoemd als het een bepaalde diameter heeft en in een vaste baan rondzweeft.
 

DeletedUser

Guest
Woah, woah WOAH!
VET! Zijn die andere zonnen van andere stelsels?

BTW, op Jupiter is er een grote rode stip te zien.
Dat is een storp die daar al HEEL lang woedt.
 

DeletedUser

Guest
ik zoek nog een grote groep mensen om te gaan demonstreren tegen het veranderen van de beoordelingen van pluto van planeet naar dwerg planeet.
ik zat te denken aan een grootscheepse ladder naar pluto zelf te maken en dan een paar van die sterologisch te laten zien dat pluto planeet waardig is.:mad:
mocht het niet lukken zal ik voortaan een dwergenmuts dragen als protest ;)

Dwerg planeet??? Ik dacht dat pluto veranderd was tot helemaal geen planeet! toen we met algemene natuurschappen bezig waren, hoefde we opeens midden in de periode niks meer te leren over Pluto :D Ik vind het best hoor!!
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof dat een rots een planeet wordt genoemd als het een bepaalde diameter heeft en in een vaste baan rondzweeft.

Nee, een planeet is pas een planeet, wanneer het om een vaste baan rond de zon gaat. Maar de baan van pluto wijkt teveel af van alle andere bestaande planeten. Dus een maan is een maan omdat het in een vaste baan om een planeet draait, en een planeet is een planeet omdat het in een vast baan om een ster draait. En een ster is een ster wanneer het licht en warmte vanzichzelf uitstraalt. Dus zoals de zon!:)
 

DeletedUser

Guest
pluto's maan was even groot als pluto dus hebben ze hem een dubbelplaneet genoemd. en die verhoudingen zijn nog niet goed. Als je de zon met planeten vergelijkt is de zon vele malen groter. Dan moet het een bal zo groot als het huis zijn en misschien is dat nog niet eens goed.
 

DeletedUser

Guest
azo, dus als ik een steen ik de ruimte werp en die toevallig in een baan rond de zon komt is da een plannet?
stoer
 
Bovenaan