Pay to win het TW van nu?

Reactiescore
166
Beste forum gebruikers:

Om te beginnen is het topic wat ik nu ga schrijven geen bash naar PP boosters van welke schaal dan ook, het is een onderwerp dat bijna elke wereld wel terug komt en iedereen heeft er een andere mening over. Ben erg benieuwd hoe mensen er in deze wereld over denken en wat het TW team hier op te antwoorden heeft.

Om te beginnen, ben ik van mening dat elke wereld kleiner aan het worden is en er steeds minder serieuze / kwaliteit spelers met ervaring een wereld starten. Dit kan verschillende redenen hebben, maar ik knoop hier toch al snel het Pay to win systeem aan ook als ik voor me zelf spreek heb ik de laatste werelden geen drang gehad om een wereld te starten W61 gaat ook mijn laatste zijn voor nu.

Om hier op door te pakken, hoe staan jullie hier tegen over als spelers van TW en wat vind het TW team hier zelf van. Komt er kortom gewoon op neer dat als je geld hebt en je boost als een gek heb je een rang 1 te pakken dit in combinatie met ervaring en een actieve farm houding ben je niet te stoppen en heb je een leuke tijd voor ogen.

Haal je hiermee de lol voor andere spelers er omheen niet uit het spel?
Levert TW hier mee kwantiteit over kwaliteit en denken ze meer aan het geld dan het spel plezier van de consument?
Maakt een nieuwe speler nog wel kans en wat zegt dit voor de toekomst?

Erg benieuwd naar de mening hier over van anderen en het TW team.

- Wouter
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78770

Guest
ik spreek uit ervaring..

als pp spender dat nieuwe spelers geen kans maken, t feit is dat je in zoon korte tijd zoo groot kan worden om iedereen voorbij te gaan eig absurt is daar verbaas ik mij elke wereld weer over..
 

DeletedUser73162

Guest
Om hier op door te pakken, hoe staan jullie hier tegen over als spelers van TW en wat vind het TW team hier zelf van. Komt er kortom gewoon op neer dat als je geld hebt en je boost als een gek heb je een rang 1 te pakken dit in combinatie met ervaring en een actieve farm houding ben je niet te stoppen en heb je een leuke tijd voor ogen.
Ik denk dat wanneer je nog enigszins 'goed' kan starten, dat je het zonder PP ook wel redt. Pp is een hulp middel, een zeer goed hulpmiddel, om je in de top te slingeren, maar toch heeft het op de late game niet zoveel effect als het nu lijkt. Je moet nog steeds als stam winnen, en het is (volgens mij) nog niet voorgekomen dat een volledige stam zichzelf naar de winst boost. (ik heb niet alle werelden gevolgd dus kan zijn dat ik het fout heb)

Haal je hiermee de lol voor andere spelers er omheen niet uit het spel?
Ik mijn ogen is de start helemaal verpest. Waar ik vroeger veel lol had om te starten en te kijken hoe anderen dat deden en dan te vergelijken draait het nu vooral om 'wie heeft het meeste pp te besteden' en hoe snel kan je klikken zodra er GS op de beurs staat. Waar ik bij W50 al heb gezegd dat dat mn laatste wereld zou zijn ben ik toen op W55 en nu ook op W61 opnieuw begonnen in de hoop dat het leuk zou zijn, en ja, dat is het enigszins nog. Ik heb de afgelopen week veel lol gehad en goede gesprekken gehad. Desondanks denk ik dat als je de wat mindere ervaren spelers vraagt wat ze ervan vinden, dat ze altijd zullen zeggen dat de top halen onmogelijk is omdat ze de skills niet hebben én het geld niet hebben. Waar je vroeger enkel het eerste nodig had, lijkt het nu steeds meer te neigen dat je met geld de weg naar de top kan kopen, en zelfs meer ervaren spelers het afleggen wanneer ze pech hebben en naast een booster liggen. Met de nieuwe functies die te koop zijn (GS boosts, events, ridder boosts) wordt de ingame macht van de 'abuser' steeds groter.
 
Reactiescore
1.367
Starten was vroeger wel grappig en waar je ook lag, er was altijd genoeg ruimte tussen jou en de spelers die maand eerder begonnen waren...

Tegenwoordig begin je of in de core met ziek veel pp of je begint in de rim en met beetje actief farmen en 5k-10k pp race je iedereen in de buurt voorbij
 
Reactiescore
2.508
Interessant discussietopic

Erg benieuwd naar de mening hier over van anderen en het TW team.

Als het aan mij ligt komt er snel weer een wereld zonder beurs, maar daar ga ik (en de andere mods) niet over. Al heeft het abuse wel iets. Veel spelers farmen een aantal werelden om er 1 te knallen. Iedereen kan dit doen zonder dat je er geld in hoeft te steken :p

Al denk ik niet dat het kleiner worden van elke wereld alleen te maken heeft met de beurs. TW kost nu eenmaal veel tijd en browser spelletjes zijn niet meer van deze tijd. Vroeger was de doelgroep 12 - 18. De huidige spelers zijn nu meestal al 18+ en als er geen nieuwe spelers komen en er wel veel oude weggaan doordat ze geen tijd meer hebben is de rekensom snel gemaakt. Althans zo kijk ik naar de situatie.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.049
Interessant discussietopic



Als het aan mij ligt komt er snel weer een wereld zonder beurs, maar daar ga ik (en de andere mods) niet over. Al heeft het abuse wel iets. Veel spelers farmen een aantal werelden om er 1 te knallen. Iedereen kan dit doen zonder dat je er geld in hoeft te steken :p

Al denk ik niet dat het kleiner worden van elke wereld alleen te maken heeft met de beurs. TW kost nu eenmaal veel tijd en browser spelletjes zijn niet meer van deze tijd. Vroeger was de doelgroep 12 - 18. De huidige spelers zijn nu meestal al 18+ en als er geen nieuwe spelers komen en er wel veel oude weggaan doordat ze geen tijd meer hebben is de rekensom snel gemaakt. Althans zo kijk ik naar de situatie.
Hoelang gok jij dat TW.Nl nog blijft bestaan als het zo doorgaat als die 'vergrijzing' blijft in de game?. Ik vond ook dat @robbeke hier een interresante mening over had wat er zou gebeuren mochten de spelersaantallen verder krimpen,Maar wie weet is die van jou wel veel realistischer.... Dus zeg jij van: T gaat nog wel een 10-tal jaren duren of moeten we aan 2/3 jaar denken?
 

DeletedUser69389

Guest
Ik heb de stap al gemaakt naar Duitsland. Ook minder last van hypocriete lulletjes zoals hier.
 
Reactiescore
2.508
Volgens mij blijven de cijfers van het afgelopen (half)jaar redelijk stabiel, maar ik ga me niet uitlaten over een tijdspad. Zoiets is te afhankelijk van te veel factoren :p
 
Reactiescore
1.049
Volgens mij blijven de cijfers van het afgelopen (half)jaar redelijk stabiel, maar ik ga me niet uitlaten over een tijdspad. Zoiets is te afhankelijk van te veel factoren :p
Meeste factoren zijn te voorspellen toch? Ideeen die 3 jaar blijven liggen, Dingen die niet meer ondersteund worden... Alles moet vanuit de community komen en mag niet meer via t tw team gaan.... Inno maakt extra events om t nog even uit te melken.....
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
1.367

DeletedUser78389

Guest
Het hebben van veel pp en ervaring betekent ook niet altijd succes. Zo hoorde ik nog laatst een groepje dat 50k had en redelijk wat goeie co's en vervolgens door genoeg kleine spelers aangevallen werd met kata's. Dit vertraagde hun start toen zo erg dat ze stopte.
 
Reactiescore
3.584
Werelden zijn kleiner omdat de werelden elkaar veel en veel sneller opvolgen als vroeger. Dit geeft een negatieve spiraal doordat de werelden zo klein zijn dat iemand na 2 weken als een wereld begonnen is al eerder zegt: Ik wacht wel op de volgende. Wegens je anders toch al snel tegen grotere spelers komt te liggen. Gemiddeld gezien ook gewoon veel minder spelers als vroeger. Vroeger was er volgens mij zelfs reclame op tv van TW.

kleinere werelden zijn wel veel leuker als de volle werelden van vroeger. Niemand staat erop te wachten 10 jaar op 1 wereld te gaan spelen. Heeft nog weinig met tw te maken als je om de 2 weken per speler 3000 clears moet ontvangen. Kost allemaal teveel tijd heeft niemand zin in. Wereld van anderhalf jaar vind ik lang genoeg. Wel moeten de werelden niet te klein worden, 4 continenten is echt te weinig. Stammenlimiet moet ook veel en veel lager, beste spelers gaan al rap naar 1-2 stammen omdat het kan. Je ziet zelden spelers voor de uitdaging gaan. Zet die stammenlimiet eens op 10 en je krijgt oorlogen en diplomatische spelletjes tussen een stuk of 5 stammen. Zoveel verschillende kampen zo ook op het AF, het zou de wereld zoveel boeiender maken. En laat die toppertjes het dan maar eens tegen elkaar opnemen ipv dat ze elkaar allemaal zitten in te dekken op het AF.

Het was vroeger leuk in de start rang te geilen dat is er voor mij helemaal af. In dat opzicht is het wel jammer van de pp absusers maar in het algemeen heb ik er nog nooit last van ondervonden. Als nu een pp abuser een groot acc heeft ergens of een pro starter, beide zal niet leuk zijn maar maakt in dat opzicht weer weinig uit. Ook is het pp farmen wel leuk want in tegenstelling tot vroeger moet je nu niets betalen.

Algehele conclusie: Pas een ledenlimiet per stam toe en deze mag echt niet hoger als 10 komen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser69389

Guest
Werelden zijn kleiner omdat de werelden elkaar veel en veel sneller opvolgen als vroeger. Dit geeft een negatieve spiraal doordat de werelden zo klein zijn dat iemand na 2 weken als een wereld begonnen is al eerder zegt: Ik wacht wel op de volgende. Wegens je anders toch al snel tegen grotere spelers komt te liggen. Gemiddeld gezien ook gewoon veel minder spelers als vroeger. Vroeger was er volgens mij zelfs reclame op tv van TW.

kleinere werelden zijn wel veel leuker als de volle werelden van vroeger. Niemand staat erop te wachten 10 jaar op 1 wereld te gaan spelen. Heeft nog weinig met tw te maken als je om de 2 weken per speler 3000 clears moet ontvangen. Kost allemaal teveel tijd heeft niemand zin in. Wereld van anderhalf jaar vind ik lang genoeg. Wel moeten de werelden niet te klein worden, 4 continenten is echt te weinig. Stammenlimiet moet ook veel en veel lager, beste spelers gaan al rap naar 1-2 stammen omdat het kan. Je ziet zelden spelers voor de uitdaging gaan. Zet die stammenlimiet op eens op 10 en je krijgt oorlogen en diplomatische spelletjes tussen een stuk of 5 stammen. Zoveel verschillende kampen zo ook op het AF, het zou de wereld zoveel boeiender maken. En laat die toppertjes het dan maar eens tegen elkaar opnemen ipv dat ze elkaar allemaal zitten in te dekken op het AF.

Het was vroeger leuk in de start rang te geilen dat is er voor mij helemaal af. In dat opzicht is het wel jammer van de pp absusers maar in het algemeen heb ik er nog nooit last van ondervonden. Als nu een pp abuser een groot acc heeft ergens of een pro starter, beide zal niet leuk zijn maar maakt in dat opzicht weer weinig uit. Ook is het pp farmen wel leuk want in tegenstelling tot vroeger moet je nu niets betalen.

Algehele conclusie: Pas een ledenlimiet per stam toe en deze mag echt niet hoger als 10 komen.
Nja stamlimiet heeft 0 zin. Gaan ze werken met zusterstammen etc. Of sneller de optie internen en fuseren overwegen. Zoals een Chill op W59.
 

DeletedUser79332

Guest
Of weer gewoon eens een wereld starten zonder al die privileges...
 
Bovenaan