Page 3: Boosten of tactiek (MB)

Reactiescore
2.444
Waar is je onderbouwing dan dat het illegaal is? Precies. Wat wij hebben gedaan is niet illegaal en is zelfs beneden de norm van het huidige Tribal Wars. Verder ga je verder nergens op in, terwijl je eerste en tweede post ook gaat over het feit dat wij geen uitdaging zouden zoeken. Ik neem aan dat je me dus op dat front gelijk geeft.

Net als bij voorgaande post's lees en/of reageer je bewust of onbewust verkeerd op mijn posts. Ik zeg nergens dat jullie geen uitdaging zoeken, ik vind de begin post erg mooi. Maar ik vind het wel erg jammer dat de uitdaging in de startfase doelbewust vermindert wordt.

Ik dacht dat de interpretatie van die regels aangescherpt was, de regel zelf is vrij duidelijk. Een account mag niet starten met alleen de intentie een ander account te boosten. Wat bij de intern van account Interdictum toch duidelijk het geval is?
 
Reactiescore
470
Net als bij voorgaande post's lees en/of reageer je bewust of onbewust op mijn posts. Ik zeg nergens dat jullie geen uitdaging zoeken, ik vind de begin post erg mooi. Maar ik vind het wel erg jammer dat de uitdaging in de startfase doelbewust vermindert wordt.

Ik dacht dat de interpretatie van die regels aangescherpt was, de regel zelf is vrij duidelijk. Een account mag niet starten met alleen de intentie een ander account te boosten. Wat bij de intern van account Interdictum toch duidelijk het geval is?

´´Apart starten en fuseren is niet tegen de spelregels buiten als je het op dermate grote schaal doet. Dit besluiten we Case by Case´´ dit zijn de woorden van duckje net voor de start van de wereld toen ik vroeg of dit was toegestaan. Met 2 accounts starten en fuseren is de kleinste schaal waarin dit mogelijk is dus zie niet echt hoe dit tegen de regels is.
 
Reactiescore
2.444
´´Apart starten en fuseren is niet tegen de spelregels buiten als je het op dermate grote schaal doet. Dit besluiten we Case by Case´´ dit zijn de woorden van duckje net voor de start van de wereld toen ik vroeg of dit was toegestaan. Met 2 accounts starten en fuseren is de kleinste schaal waarin dit mogelijk is dus zie niet echt hoe dit tegen de regels is.

Dat vind ik dan een aparte interpretatie van de regels en gezien de reacties van de community hier en in het discussie topic boosten van een tijd terug tegenstrijdig met wat de community wilt. Maar goed, dan mijn excuses voor het benoemen van een illegale actie. Nochtans vind ik het erg jammer dat jullie deze spelwijze hanteren, maar helaas zullen jullie niet de enige zijn.
 
Reactiescore
972
Ik negeer niets hoor, wij hebben geen dorp geinternd en hebben deze speler niet laten clearen voor ons. Dus beroep je op de feiten. Jullie starten met Apog met het oog deze snel te internen, onderweg nog even clearen en snel uitbouwen zodat je een free dorp hebt van behoorlijke grootte in een zeer bepalende fase, waar zo'n dorp dus een gigantische invloed heeft. Dat vergelijk je met Savior, die nog niks geinternd heeft en voor zichzelf cleart (daarvoor verwijs ik je graag naar het oda verschil met de gehele premade). Puur om het feit dat er accounts bij liggen die je met Savior zou kunnen linken? Sterk verhaal.

Nog niks? Hiermee geef je dus toe dat die accounts er liggen om jullie te boosten? Die accounts pak je dus mooi op als ze mooi uitgebouwd zijn? Dat zijn er dan wel erg veel, als ik naar de 2 stammen rondom jullie kijk. Allemaal accounts die PP-farmen, defensieve troepen hebben als jullie aangevallen worden en zorgen dat jullie veilig liggen. Is dat niet precies hetzelfde als wat wij doen, in omgekeerde vorm (deff i.p.v off), maar op nog grotere schaal? Ook te duiden uit de volgende post:

Je snapt zelf ook wel dat een account met de grootte van apog op dit moment een vele malen grotere boost is dan een dorp eventueel edelen als deze klaar is met PP farmen.

Wij hadden geen intentie om APOG snel te internen, zoals ik al in mijn vorige post zei.

Ik ben er eerlijk over en zeg dat wij bewust gefuseerd zijn met APOG. Echter hebben wij in de start gewoon al onze eigen spelersfarm gecleard en heeft APOG daarin meer pech gehad, wat een rianter ODA tot gevolg had. Vervolgens heeft hij als moraalbreker een dorp gecleard waar wij een laag moraal op hadden, waarna we gefuseerd zijn. Als het aan ons had gelegen had APOG gewoon doorgespeeld, maar fusie was voor beiden beter. Niks strafbaars en iets wat in het hedendaagse TW niet meer dan doodnormaal is.

Je mag een andere mening hebben of dit al dan niet onder boosten valt. Het is nogmaals niks illegaals wat we hebben gedaan.

Net als bij voorgaande post's lees en/of reageer je bewust of onbewust verkeerd op mijn posts. Ik zeg nergens dat jullie geen uitdaging zoeken, ik vind de begin post erg mooi. Maar ik vind het wel erg jammer dat de uitdaging in de startfase doelbewust vermindert wordt.

Ik dacht dat de interpretatie van die regels aangescherpt was, de regel zelf is vrij duidelijk. Een account mag niet starten met alleen de intentie een ander account te boosten. Wat bij de intern van account Interdictum toch duidelijk het geval is?

Dan interpreteer ik je posts anders dan jij ze bedoelt. Dan verschillen we daarin van mening. Zelf een uitdaging creëeren bij iets wat al een uitdaging is (de start is voor iedereen ingewikkeld en de meest risicovolle fase) is al uitdaging in de hoogste zin van het woord. Ik zie nog steeds niks verkeerds in wat wij doen en aangezien ik in jou wel een degelijke speler zie, snap ik niet dat jij anders van mening bent, ervan uitgaande dat je niet post om makkelijk te scoren.

Nogmaals, zoals mijn co hierboven zegt, is er niks illegaals aan wat wij doen. De fusie met APOG was niet met voorbedachte rade.
 
Reactiescore
30
Het blijft voor velen lastig om het verschil tussen een moraalbreker en een boostaccount te weten..



Jup, APOG is duidelijk een boostaccount en geen moraalbreker. Het account is gestart met de intentie om het interdictum te helpen en daarna te geinternt te worden. De enige functie van dat account is dus om interdictum te boosten.

Dus jij verstaat dat niet onder boosten? Prima, dan vraag ik je om jouw interpretatie van boosten. Ik denk dat we er beiden over eens zullen zijn dat ook die dorpen prima boosts zijn, al dan niet in de toekomst.

Ik hoef jou niet uit te leggen dat een PP farmer internen nadat de beurs vol zit iets heel anders is dan een gratis 3.5k dorp in deze fase. Waarbij het account ook nog het een en ander heeft gecleard voor je. Het doel van de PP-farmers is om PP te farmen, niet om een ander account te boosten. Dat in tegenstelling tot APOG.

´´Apart starten en fuseren is niet tegen de spelregels buiten als je het op dermate grote schaal doet. Dit besluiten we Case by Case´´ dit zijn de woorden van duckje net voor de start van de wereld toen ik vroeg of dit was toegestaan. Met 2 accounts starten en fuseren is de kleinste schaal waarin dit mogelijk is dus zie niet echt hoe dit tegen de regels is.

Het feit dat je het aan Duckje moest vroeg zegt mij al genoeg. Waarom probeer je de grens überhaupt op te zoeken? Het bekijken Case by Case is ook niet bepaald zeggen dat het volgens de regels is.
 
Reactiescore
3.457
´´Apart starten en fuseren is niet tegen de spelregels buiten als je het op dermate grote schaal doet. Dit besluiten we Case by Case´´ dit zijn de woorden van duckje net voor de start van de wereld toen ik vroeg of dit was toegestaan. Met 2 accounts starten en fuseren is de kleinste schaal waarin dit mogelijk is dus zie niet echt hoe dit tegen de regels is.
Iets is boosten als een account specifiek bestaat met het doel om een andere speler's account vooruit te helpen.
 
Reactiescore
972
Ik hoef jou niet uit te leggen dat een PP farmer internen nadat de beurs vol zit iets heel anders is dan een gratis 3.5k dorp in deze fase. Waarbij het account ook nog het een en ander heeft gecleard voor je. Het doel van de PP-farmers is om PP te farmen, niet om een ander account te boosten. Dat in tegenstelling tot APOG.

Is het een ander verhaal als betreffende spelers 2 stammen vol hebben met dergelijke PP-farmers en allen defensief spelen om te kunnen RT'en?
 
Reactiescore
1.454
Is het een ander verhaal als betreffende spelers 2 stammen vol hebben met dergelijke PP-farmers en allen defensief spelen om te kunnen RT'en?

Ja, want dan spelen om PP te farmen en daarnaast helpen ze ;)
 
Reactiescore
735
Maks je argumenten zijn gebaseerd op jouw aannames, dat ik "nog niks" zeg wil toch niet zeggen dat ik het wel ga doen? Wat een slap gelul, nogmaals beroep je op de feiten.
Nu kan ik je hier de screens laten zien van dat Jelle van Exact mij benadert met de vraag of die PP mag komen farmen in de buurt, maar ik denk dat Jelle dat zelf ook nog wel even komt toelichten.
 
Reactiescore
972
Ja, want dan spelen om PP te farmen en daarnaast helpen ze ;)

APOG was onze MB en hielp ons met clearen van targets met laag moraal. Daarna internden we ze. Zij farmen PP, helpen defensief als ze worden aangevallen. Daarna internen ze ze, alleen duurt het langer, omdat ze niet gecleard worden en langer konden bestaan. Ik zie het verschil niet.

Maks je argumenten zijn gebaseerd op jouw aannames, dat ik "nog niks" zeg wil toch niet zeggen dat ik het wel ga doen? Wat een slap gelul, nogmaals beroep je op de feiten.
Nu kan ik je hier de screens laten zien van dat Jelle van Exact mij benadert met de vraag of die PP mag komen farmen in de buurt, maar ik denk dat Jelle dat zelf ook nog wel even komt toelichten.

Nogmaals, jij interpreteert de feiten zoals het jou uitkomt. Het feit van de intern van APOG ontken ik helemaal niet, nog doe ik aannames. Je geeft het in 2 posts gewoon duidelijk toe, mag ik wat jij zelf toegeeft niet als waarheid aannemen? Jelle van Exact mag best hier komen zeggen dat hij PP-farmt, maar dat verandert helemaal niks aan het totaalplaatje.
 
Reactiescore
3.457
Is het een ander verhaal als betreffende spelers 2 stammen vol hebben met dergelijke PP-farmers en allen defensief spelen om te kunnen RT'en?
Die spelers zijn gestart met de intentie om pp te vergaren,niet om een account te pushen/boosten .
 
Reactiescore
768
Dan haalt de ander er nog voordeel uit :O. Damn als we die regel echt letterlijk nemen zoals die er staat mag er ook niet meer gefuseerd worden. Daarmee wordt een account groter en wordt de activiteit van een account beter. Internen van een gestopt account mag ook niet, want dan worden de andere accounts groter en hebben daar voordeel aan. Het gebruiken van PA, FA, AM en scripts levert de spelers ook een voordeel ten opzichte van spelers die daar geen gebruik van maken. Het gebruikmaken van halveren en kopen van GS op de markt is ook een voordeel voor spelers die daar gebruik van maken ten opzichte van spelers die dat niet doen. Er is nog maar 1 ding wat eerlijk is: 'opdoeken dit spel en gezamenlijk om 20:00 klappen voor elk levend wezen'. Enjoy life peeps!

This is just a joke :D
 
Reactiescore
1.167
Dan zouden de moraalbrekers van Collationem in jullie woorden ook boost accounts zijn.
Zij starten samen met ons, al werelden lang, om te helpen met offence en defence. Moraalbreker is bedoelt, zoals de naam zegt, moraal te breken. Deze accounts zullen dus ook geinternd worden om ze zelf ook een laag moraal te houden..

Laat ik verder voorop stellen dat ik persoonlijk tegen een andere manier van boosten ben. Echter, de definitie van boosten ligt gewoon erg dichtbij het ‘legale’ samenwerken.
 
Reactiescore
2.444
Dan zouden de moraalbrekers van Collationem in jullie woorden ook boost accounts zijn.
Zij starten samen met ons, al werelden lang, om te helpen met offence en defence. Moraalbreker is bedoelt, zoals de naam zegt, moraal te breken. Deze accounts zullen dus ook geinternd worden om ze zelf ook een laag moraal te houden..

Laat ik verder voorop stellen dat ik persoonlijk tegen een andere manier van boosten ben. Echter, de definitie van boosten ligt gewoon erg dichtbij het ‘legale’ samenwerken.

Dit vind ik zelf ook een hele normale manier van spelen met moraalbrekers, het verschil zit er voor mij persoonlijk in dat verschillende accounts nu al accounts internen en overnemen om de start te boosten.
 
Reactiescore
972
Dit vind ik zelf ook een hele normale manier van spelen met moraalbrekers, het verschil zit er voor mij persoonlijk in dat verschillende accounts nu al accounts internen en overnemen om de start te boosten.

Het is gewoon een hele lastige discussie, dat wil ik prima toegeven. Want wanneer is de start dan afgelopen? Bij 4 dorpen, bij 10 dorpen, bij 20 dorpen? Want veel PP-farmers, die bijna altijd als deff-slaafje fungeren, worden binnen de periode van 20 dorpen ook geinternd en hebben bij de start als doel om in zekere zin het hoofdaccount ook te boosten: ze zorgen ervoor dat aanvallen van 3de partijen afgeslagen kunnen worden. Ik vind dit nog steeds boosten, want die accounts liggen er niet alléén om PP te farmen. Dit was ook de conclusie van het ellenlange debat dat volgde na de enquete, de grens van boosten is bijna niet te bepalen. Wat wel duidelijk was, was dat W71 veel te ver ging en daar is het TW-team terecht tegen opgetreden.
 
Reactiescore
735
APOG was onze MB en hielp ons met clearen van targets met laag moraal. Daarna internden we ze. Zij farmen PP, helpen defensief als ze worden aangevallen. Daarna internen ze ze, alleen duurt het langer, omdat ze niet gecleard worden en langer konden bestaan. Ik zie het verschil niet.



Nogmaals, jij interpreteert de feiten zoals het jou uitkomt. Het feit van de intern van APOG ontken ik helemaal niet, nog doe ik aannames. Je geeft het in 2 posts gewoon duidelijk toe, mag ik wat jij zelf toegeeft niet als waarheid aannemen? Jelle van Exact mag best hier komen zeggen dat hij PP-farmt, maar dat verandert helemaal niks aan het totaalplaatje.
Je doet aannames dat wij die dorpen gaan pakken, wat gebaseerd is op lucht. Ik geef niets toe in mijn posts want er valt niks toe te geven.
Interdictum schreeuwt op het AF in de vorm van jou dat wij starten met boost accounts en in de wereld chat in de vorm van je co. Dit terwijl er, gebaseerd op de FEITEN, maar één van ons beide accounts tot dusver een ander account in zijn of haar voordeel heeft gebruikt en dat zijn jullie;)

Lekker doen, mij heb je er niet mee, maar ga niet zo hypocriet met het vingertje naar ons wijzen en steek de hand in eigen boezem.
 
Reactiescore
3.457
APOG was ook niet gestart om ons te pushen/boosten. Of is als MB starten ook boosten tegenwoordig? Lees je mijn posts wel?
Apart starten en fuseren is niet tegen de spelregels buiten als je het op dermate grote schaal doet. Dit besluiten we Case by Case´´ dit zijn de woorden van duckje net voor de start van de wereld toen ik vroeg of dit was toegestaan



Dus apog start als een mb zeg je,zonder de intentie om te fuseren ?
je fusie partner claimed wat anders ?

7AB947BC-B2F5-4E2F-ADDF-95C0A4DBCA2A.jpegTevens gaf je aan het begin van de wereld aan met de bewuste fusiepartners te gaan starten.
 
Reactiescore
972
Dus apog start als een mb zeg je,zonder de intentie om te fuseren ?
je fusie partner claimed wat anders ?

Bekijk bijlage 18225Tevens gaf je aan het begin van de wereld aan met de bewuste fusiepartners te gaan starten.

Dit veranderd niks aan mijn verhaal dat APOG startte als moraalbreker, APOG heeft ook gewoon als moraalbreker gediend en zou dit langer doen dan nu is gebeurd. Je mag het geloven of niet, geen enkel probleem, mij heb je er niet mee. Nog steeds zijn er geen regels verbroken, zoals Duckje zelf aangeeft. Dat we nu fuseren, wat ik ook heb toegegeven, was niet met voorbedachte rade en ook als dat wel zo zou zijn, zou het niet illegaal zijn. Wat wil je nu precies zeggen Inge?

Je doet aannames dat wij die dorpen gaan pakken, wat gebaseerd is op lucht. Ik geef niets toe in mijn posts want er valt niks toe te geven.
Interdictum schreeuwt op het AF in de vorm van jou dat wij starten met boost accounts en in de wereld chat in de vorm van je co. Dit terwijl er, gebaseerd op de FEITEN, maar één van ons beide accounts tot dusver een ander account in zijn of haar voordeel heeft gebruikt en dat zijn jullie;)

Lekker doen, mij heb je er niet mee, maar ga niet zo hypocriet met het vingertje naar ons wijzen en steek de hand in eigen boezem.

Je gaat helemaal aan mijn punt voorbij. Blijf met het vingertje wijzen en beschuldig ons waar je je straks ook zelf schuldig aan gaat maken. Ook Inge blijft met het vingertje wijzen, dondersgoed wetende dat al die PP-farmers ook als boost dienen. Of wil je dat ontkennen?

Daarmee is voor mij ook de kous af. Als jullie de helft van mijn posts blijven negeren en steeds weer terugkomen op hetzelfde punt, waar ik al 3x antwoord op heb gegeven, is het voor mij klaar. Het feit dat jullie de helft negeren zegt dat ik een gevoelige snaar raak en aan de mensen hier om daar een oordeel over te vellen.

EDIT: dubbelpost
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan