Ouija

DeletedUser

Guest
Klinkt beetje Final Destination zo :D

Neen, maar effe serieus.
Ik ben zelf iemand die erg veel bezig is met het zoeken naar bewijzen van buitenaards leven, het bestaan ervan en specifiek of ze hier al geweest zijn en/of hier nog zijn.
Dan stel ik me gewoon soms de vraag. In de wereld van geesten en aliens, kunnen beide wel in dezelfde realiteit leven? Bij geesten stel ik me de hemel voor, heksen, etc... bij aliens stel ik me gewoon een realistische wereld voor waar sommige aliens gewoon insecten of dieren zijn en andere slimme wezens die verder zitten met de technologie dan wij.

Hier zit je probleem al, je interpreteert bij geesten meteen een wereld voor van de hemel, heksen (wat niet eens met geesten gerelateerd is maar kom ik zal je onwetendheid vergeven) en dergelijke.



Stel het je eens voor als een extra dimensie (een wereld die meteen in verbinding ligt met onze wereld maar voor het oog onzichtbaar is en niet steeds open staat, daarvoor zijn die poorten niet steeds open) want dat is het ook.

Spirituele energie manifesteert zich in lichtgekleurde en licht-aanvoelende energie of in donkere zwaar-aanvoelende energie. Sommige mensen hebben nog iets onafgewerkt voor ze sterven, hebben spijt om iets of zo en hun energie blijft hier hangen, dit kan zowel gaan om kwade als goede zielen. (Ga geen heel verhaal schrijven je snapt men punt, sommige films komen vrij dicht bij de realiteit (weliswaar meestal wat overdreven) dus je kan je hoogstwaarschijnlijk wel al wat voorstellen op basis hiervan)


Gene zijde is de plek waar al die goede energie verzameld is, gaat dus om een zeer lichtgevende en zacht-aanvoelende energie die enorm groot is ik spreek over iets waar zoveel verloren zielen zitten denk dus aan het heelal dat steeds uitbreid, hiermee zou je dit kunnen vergelijken, maar dan lichtgevend en vol rust, kalmte enzo een en al positieve energie (vergelijkbaar met verhalen over de hemel maar geen rijstpap, geen gouden lepels, en geen god) of toch niet bij mijn weten alleszinds.

Je hebt nog een andere plek waar de kwade energie terecht komt (wat je dus eigenlijk zo'n beetje met de verhalen over de hel kan vergelijken, behalve dat het geen vagevuur is, geen cerberus die de poort bewaakt, weet ik veel wat nog allemaal, geen duivel, gewoon een en al negatieve entiteiten en energieën. (dit is echter iets wat ik zelf maar insinueer, gezien het me zou verbazen als alle negatieve entiteiten op aarde zitten in een aaneen lopende ketting gezien dan continu zaken zouden gebeuren, eender waar en ik nog niet met negatieve energie te maken heb gehad en er dus niet veel over kan vertellen waar het vandaan komt en dergelijke weet ik niet, ik insinueer dus maar dat het ongeveer zoals bij positieve energie zal zijn)

dit zal dus volgens mij een plek zijn waar als je dit als medium aanvoelt het vooral bedrukt, zwaar en creepy tot zelfs angstaanjagend en hoofdbrekend zal aanvoelen.


De zielen die nog iets op aarde onafgewerkt hebben (dit kan gaan over onrecht dat hen gedaan werd of een onrecht dat zij iemand aangedaan hebben, in dat geval is de kans groter dat het negatieve energie zal zijn, of het kan gaan om een persoon niet in de steek willen laten en dergelijke, wat ervoor zorgt dat iemand het licht dus niet vind en op aarde bij die perso(o)n(en) blijft dwalen.)
 

DeletedUser70476

Guest
Heb dat ouija eens opgezocht, en sorry dat ik het moet zeggen maar wat een onzin is dat :D
 

DeletedUser70476

Guest
De gedachte dat er überhaupt al geesten zijn vind ik al zacht gezegd niet zo slim. En zo`n spirituele spellen zijn gewoon hypes die worden verzonnen om de boel op te hitsen. Net zoals die charlie charlie challenge ook zo`n onzin. Maar omdat dat ouija niet 100% bewezen is hoe zoiets nu werkt, afgezien van het carpenter effect wat al een hoop verklaar, geloven veel mensen erin.
 

DeletedUser73016

Guest
enkel BDE's zijn wetenschappelijk verklaard, maar dat is dan ook omdat als je doodgaat, je lichaam hallucinerende stoffen vrijgeeft, dus eigenlijk krijg je vlak voor dat je doodgaat (en als dit lang duurt) een flinke trip om dan heen te gaan of terug te keren. Mensen met een godsdienstige achtergrond zullen dan ook een religieuze achtergrond hebben wanneer ze een BDE krijgen. Net zoals dat in een droom ook het geval zal zijn. Je gaat als christen geen moskee binnenstappen bvb. terwijl echte moslims of christelijke terroristen dat wel gaan doen. Ook omdat je nog nooit een moskee ben binnengestapt en indien je je er niet in verdiept er de gebruiken ook niet van kent. In een droom kom je enkel situaties tegen die je kent of beelden die je gezien hebt. Het ultieme bewijs zijn dat blinden die nooit kunnen zien ook niet zullen zien in dromen. Blinde mensen die wel ooit zagen behouden het zicht in hun dromen, maar iemand die al 30 jaar blind is zal nooit dromen over een computer in zijn huis.

Numerologie, tarotkaarten, telekenise, en dergelijke allemaal bullshit. Of enkel verklaarbaar door illusies zoals bvb. Dynamo doet (tricks) of wetenschappelijke verklaringen.

Visioenen en dergelijke kunnen wel. Een voorspellend gevoel of een intuïtie, maar dat is bij dieren in feite sterker ontwikkeld dan bij mensen. Ik heb bijvoorbeeld een zeer sterke intuitie en mensenkennis, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom paranormaal begaafd ben.
 
Bovenaan