Ouija

DeletedUser

Guest

Vertel.
En in een proefopstelling is het belangrijk dat je de situatie zo goed mogelijk probeert na te bootsen, denken dat het voldoende is om een bord met een plankje voor een groep z'n neus te zetten is niet voldoende, er komt wel wat meer kijken daar.
 

DeletedUser

Guest
Nee?
Ik heb er vertrouwen in dat die onderzoekers dat ook wel hebben bedacht. Ze weten namelijk een stuk beter hoe dat soort dingen werken dan jij.
 

DeletedUser

Guest
Nee?
Ik heb er vertrouwen in dat die onderzoekers dat ook wel hebben bedacht. Ze weten namelijk een stuk beter hoe dat soort dingen werken dan jij.

Onzin want ze weten het dus niet anders hadden ze het onderzoek niet gedaan.
 

DeletedUser

Guest
Daarnaast hebben we dit spel, en laten we stellen dat ik inderdaad denk dat de dodenwereld vragen beantwoordt via dit spel, waarom maakt mij dat dan gek, het is de hele bedoeling van het spel, mensen gaan het spel spelen in de verwachting dat er zoiets gaat gebeuren, en dan gebeurt er iets in die richting en dan ben je opeens gek als je zegt dat het door de dodenwereld komt? Dat is pas raar als je dat gaat roepen zo!

Gast, je zit gewoon keihard m'n punt dat ik al de hele tijd aanhaal te bevestigen! :eek:

Lees nog es goed het vetgedrukte hierboven.

Ik zit al de hele tijd te zeggen dat wanneer iemand met een gedachte rondloopt (in dit geval dat de dodenwereld zal reageren op je vragen tijdens het spelletje) en er doet een gebeurtenis voor (een boek die omvalt bv.) dan gaan je hersenen dat automatisch linken aan die gedachte omdat het van nature uit zo is dat hersenen continue een betekenis willen geven aan iets, dat maakt ons dan ook juist zo intelligente wezens! Het probleem alleen hier is, dat het een verkeerde betekenis is en niet een heldere.
Stel je gewoon de vraag, wat als diezelfde gebeurtenis zich had voorgedaan zonder dat dit spel gespeeld was, hoe zou je er dan op reageren en wat zou je als oorzaak hebben gedacht?

Enja, het is best ziek als je er continue zo op doordraaft dat het spelletje gevaarlijk is. Ik denk dat het enigste gevaarlijke rond dat spelletje het soort mensen als jou zijn die anderen van alles wijsmaken en op voorhand al bang maken, waardoor als die mensen er dan mee in contact komen, grotere kans lopen om in hetzelfde griezelverhaaltje terecht te komen dat hen zo knettergek maakt.

Nogmaals, je bent niet gek als je onderzoek wilt doen naar een mogelijke dodenwereld (een hemel, hel, etc...), maar wel als je begint spelletjes te linken aan poorten om contact te kunnen maken en elke wetenschappelijk bewezen studie omtrent hersenactiviteiten en psychiatrische aandoeningen als "omdat ze de echte oorzaak niet kennen" gaat beschouwen.

Ja, het is een zeer interessante discussie als het echt gaat over hoe mensen zoals jij en anderen door middel van verhaaltjes elkaar zover krijgen dat er een angst gecreëerd wordt voor een spel. En het is een interessante discussie als we het hebben over een mogelijkheid van het bestaan van een dodenwereld ofzo.
Maar deze twee discussies linken aan elkaar is gewoon te ver gezocht! Tenzij je kunt bewijzen dat er effectief een dodenwereld is, maar dat kun je niet.
 

DeletedUser

Guest
Gast, je zit gewoon keihard m'n punt dat ik al de hele tijd aanhaal te bevestigen! :eek:

Lees nog es goed het vetgedrukte hierboven.

Ik zit al de hele tijd te zeggen dat wanneer iemand met een gedachte rondloopt (in dit geval dat de dodenwereld zal reageren op je vragen tijdens het spelletje) en er doet een gebeurtenis voor (een boek die omvalt bv.) dan gaan je hersenen dat automatisch linken aan die gedachte omdat het van nature uit zo is dat hersenen continue een betekenis willen geven aan iets, dat maakt ons dan ook juist zo intelligente wezens! Het probleem alleen hier is, dat het een verkeerde betekenis is en niet een heldere.
Stel je gewoon de vraag, wat als diezelfde gebeurtenis zich had voorgedaan zonder dat dit spel gespeeld was, hoe zou je er dan op reageren en wat zou je als oorzaak hebben gedacht?

Enja, het is best ziek als je er continue zo op doordraaft dat het spelletje gevaarlijk is. Ik denk dat het enigste gevaarlijke rond dat spelletje het soort mensen als jou zijn die anderen van alles wijsmaken en op voorhand al bang maken, waardoor als die mensen er dan mee in contact komen, grotere kans lopen om in hetzelfde griezelverhaaltje terecht te komen dat hen zo knettergek maakt.

Nogmaals, je bent niet gek als je onderzoek wilt doen naar een mogelijke dodenwereld (een hemel, hel, etc...), maar wel als je begint spelletjes te linken aan poorten om contact te kunnen maken en elke wetenschappelijk bewezen studie omtrent hersenactiviteiten en psychiatrische aandoeningen als "omdat ze de echte oorzaak niet kennen" gaat beschouwen.

Ja, het is een zeer interessante discussie als het echt gaat over hoe mensen zoals jij en anderen door middel van verhaaltjes elkaar zover krijgen dat er een angst gecreëerd wordt voor een spel. En het is een interessante discussie als we het hebben over een mogelijkheid van het bestaan van een dodenwereld ofzo.
Maar deze twee discussies linken aan elkaar is gewoon te ver gezocht! Tenzij je kunt bewijzen dat er effectief een dodenwereld is, maar dat kun je niet.


Als ik zeg dat ze een dergelijke verwachting hebben zeg ik toch niet dat dit gelijk ook de enige verklaring is voor wat ze meemaken tijdens het spel? Raar dat je dat vervolgens dan probeert te suggereren weer! Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs die alles verklaart wat mensen meemaken tijdens dit spel. Ik merk dat niet alleen jij maar een heleboel posters hier bepaalde andere suggesties van bepaalde mensen met bewijzen door elkaar aan het halen bent. Mocht je trouwens denken dat er ooit echt serieus onderzoek is gedaan naar dit spel heb je het ook goed mis.

Als jij dit spel speelt, en je gaat dit spel spelen met de verwachting antwoorden uit de Dodenwereld te krijgen, dan speel je ook echt dit spel. Als je dat niet doet kan je het bord net zo goed gebruiken als honkbalknuppel, nogmaals, je bent dus pas gek als je het spel voor heel andere doelen gaat gebruiken. Het is dus onzin wat je zegt omdat het juist de hele bedoeling van het spel is dat je verwacht dat er iets gaat gebeuren. Wanneer je dat verwacht stel jij jezelf ook open, dan ben je niet gek, maar stel jij jezelf wel open. Als je met andere intenties dit spel gaat spelen kan je misschien net zo goed proberen te mensergerjenieten daar. Dus eerst beter lezen wat ik schrijf en eveneens wat ik bedoel.
 

DeletedUser

Guest
er worden 7 pagina's volgekladderd in een 'discussie' over een ouija bord, maar een serieuze discussie over economische ongelijkheid komt niet verder dan pagina 2?
 

DeletedUser

Guest
er worden 7 pagina's volgekladderd in een 'discussie' over een ouija bord, maar een serieuze discussie over economische ongelijkheid komt niet verder dan pagina 2?

Onzin dit is een serieus onderwerp.
Dit is tevens erg interessant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
er worden 7 pagina's volgekladderd in een 'discussie' over een ouija bord, maar een serieuze discussie over economische ongelijkheid komt niet verder dan pagina 2?

Je zou je mening kunnen geven in plaats van zo denigrerend te gaan lopen doen?
 

DeletedUser

Guest
er worden 7 pagina's volgekladderd in een 'discussie' over een ouija bord, maar een serieuze discussie over economische ongelijkheid komt niet verder dan pagina 2?

Een topic moet ook een concreter onderwerp hebben in plaats van 'economische ongelijkheid'. Dergelijke topics dienen alleen maar voor mensen met te veel tijd die een monoloog gaan schrijven van 2 a4tjes om vervolgens niet echt verder in discussie te gaan.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Een topic moet ook een concreter onderwerp hebben in plaats van 'economische ongelijkheid'. Dergelijke topics dienen alleen maar voor mensen met te veel tijd die een monoloog gaan schrijven van 2 a4tjes om vervolgens niet echt verder in discussie te gaan.

Soms heb je wel sterke opmerkingen
 

DeletedUser62766

Guest
Ik lees hier anders ellenlange berichten in een ellenlange discussie die samen te vatten is in één alinea.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Ik lees hier anders ellenlange berichten in een ellenlange discussie die samen te vatten is in één alinea.

Daarmee wil je zeggen?

Degene die hier tenminste actief over discusseren boeit dat niets, alleen degene die hie rniets toe te voegen hebben die ineens komen janken.

Ga dan liever even een eind fietsen
 

DeletedUser

Guest
Fietsen is altijd beter dan je mening verkondigen op het forum van een browsergame.
 

DeletedUser

Guest
Iemand zin in een potje ouija, voor wetenschappelijke doeleinden ofcourse.
 

DeletedUser

Guest
Fietsen is altijd beter dan je mening verkondigen op het forum van een browsergame.

Soms maak je wel eens een leuke opmerking, alhoewel ik het oneens met je ben, het verspreiden van een goed geïnformeerde mening heeft minstens zoveel waarde als de Maan op Golfbewegingen.
 

DeletedUser62766

Guest
Dit forum is goed voor mijn algemene ontwikkeling fietsen niet echt.
 
Bovenaan