Open brief aan krepox

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser40933

Guest
Beste Krepox,

Het valt mij op dat er in het subonderdeel forum w30 quasi geen enkel topic bestaat zonder een ellenlange, oeverloze discussie starring krepox versus een ongelukkige die erin meegesleurd is. Omdat ik in geen enkele van die discussies onderhand nog iets ontwaar buiten grijsgedraaide platen, persoonlijke aanvallen en oude irritatietrucjes (mensen kiddo noemen die ouder zijn dan jezelf is enkel de eikel uithangen) dacht ik het misschien eens op een andere manier op te lossen. Gezien een doordeweekse post maken al voor heel wat beter volk dan mezelf nutteloos is gebleken, op een muur van "ha, noobjes. Ik kom van w18, de bomwereld" is gebotst is het misschien tijd je vriendelijk doch beslist uit te nodigen de discussie te voeren op argumenten en niet op personen. Ik verzoek je abstractie te maken van tegen wie je nu in feite aan het discussiëren bent en ik bied aan hetzelfde te doen. Ik verzoek je de kinderachtige "haha, jij bent een noobje starterfarmslet" uithalen achterwege te laten en ik vergeet even dat ik vermoed dat je een downie bent. Ik vraag je met het allergrootste respect eens in te gaan op wat mensen schrijven en eens niet op wat mensen voor accounts hebben of hebben gehad.

1) Wereld 18 is epic:

Allereerst is er geen post van je te vinden waarin de liefde voor w18 niet doorklinkt. W18 is zeker weten de standaard voor alle werelden, w18 had de grootste startkwaliteit aanwezig en is nu nog met voorsprong de meest bijzondere wereld die er bestaat met het hoogste niveau, de beste spelers, met krepox en met je geliefd late game.

Om je meteen gerust te stellen: er is niemand die eraan twijfelt dat er capabele spelers op w18 rondlopen. Er zijn zelfs een aantal mensen die meteen in me opkomen. Maar buiten dat is de bewijsvoering waarom net w18 het allerbeste is een beetje magertjes. Heb jij op alle werelden late game gespeeld Krepox? Kan jij de late game situatie van w18 perfect vergelijken met hoe dat ineen zit op w1 - w17 en neem er nog maar w19 - 23 ook bij? Weet jij exact hoeveel orginals er nog rondlopen op die werelden, heb jij tegen alle spelers op al die werelden gestreden zodat je hun niveau kan vergelijken?

Hoe vergelijk je zelfs werelden? Werelden groeien op een bijzonder organische manier waarbij elke kleine beslissing zijn invloed heeft en het resultaat danig anders kan maken. Heb jij de code gekraakt waardoor jij als enige objectief kan vaststellen dat w18 dus wel degelijk een hogere kwaliteit bezit? Nog afgezien van dat betwijfel ik het hoge startniveau: zo bijzonder was dat op w18 niet. 95% van de mensen daar zijn wel op andere werelden ook allemaal samen gestart, dat zijn dezelfde noobfarmers waar jij het altijd over hebt. De noobfarmers met het hoge startniveau dat deel uitmaakt van je argument. Beetje paradoxaal vind je niet? Maar ik vraag je dus oprecht, kan je in alle intellectuele eerlijkheid beweren dat als al mijn voorgaande vragen niet vervuld zijn dat je echt in staat bent om alles perfect te vergelijken? Kan je zo niet dan ooit echt een vergelijking opmaken die niet gebaseerd is uit je eigen selectieve voorkeuren? Vind niet iedereen zijn eigen wereld wel echte de spannendste, de beste, de kwaliteitsvolste? Heb je je misschien laten meeslepen door je commitment aan die wereld?

2) Noobstarters, late game rules

Een 2de punt dat heel erg vaak terugkeert in je betogen is de bewering dat enkel late gamers echte toppers kunnen zijn. Je tracht er handig omheen te fietsen door te beweren dat een echte topper alle aspecten beheerst maar bij nader onderzoek houden je argumenten geen steek. De topstarters noem je consequent farmsletjes zonder inhoud, de mensen naar wie je opkijkt zijn op zich bijzonder matige starters en komen er pas in mid tot late game door. Het lijkt me dat wat jij als kwaliteit beschouwd niet meer of niet minder is dan goed overweg kunnen met een groot account.

De argumenten die je hiervoor aanhaalt zijn legio. Vooreerst heeft het te maken met stam. Dat is een belangrijk aspect in die fase van het spel. Daarnaast heb je nog dat je dan pas echte massa's hebt met duizenden incomings en pas dan dan zelf zo'n massa's kan uitvoeren wat wel meer inhoud vergt dan zo'n paar aanvalletjes zoals in het begin afslaan. Het draait allemaal om koppigheid en uithouding. Doorzettingsvermogen.

Echter vind ik het lastig mij hiermee te vereenzelvigen. De redenen werden al even aangehaald door nom nom nom? in 1 van de discussies. Ik hoop toch dat je beseft dat het net in de start is dat je extreem kwetsbaar bent, waar je een stam het hardste nodig zult hebben. Een mislukte massa die je uitvoert hoeft geen ramp te zijn met nog een buffer van 20 miljoen, een mislukte massa met slechts 4 dorpen is dat al veel meer. Een massa op je zien afkomen moet voor een behoorlijk eindje tegen te houden vallen met genoeg stackwerk aan je front, probeer eens een massa die op iets trekt tegen te houden in de eerste 100 dorpen zonder stam os. Ik kan je verzekeren dat dat quasi onbegonnen werk is. Let wel: ik zeg niet dat een stam niet belangrijk is in late game, integendeel. Wat ik zeg is dat een stam even, zo niet meer broodnodig is in die eerste 100 dorpen. Hoe kleiner het account hoe kwetsbaarder, hoe meer impact 1 foute beslissing zal hebben op je voortgang met het account.
Ook het argument dat je veel meer skills nodig hebt om te deffen op een account van aanzienlijke grootte zal je toch even moeten verder uitleggen. Ik probeer een techniek te verzinnen die je dan zou kunnen gebruiken die je niet nodig hebt bij eenzelfde massa in een eerdere fase en ik vind er geen. Integendeel: op een account van 20 miljoen midden in een massa hoe vaak snipe je nog? Cancel snipe je nog? Backtime je nog? Hoe vaak speel je met kata's om clears mee te hebben? Ik wil helemaal niks afdoen van de kunde die nodig is goed te deffen: hoe je je stacks zet is al van enorm belang, je deff mobiel houden eveneens. Echter zijn dat dingen die je in de beginfase ook moet doen en nog veel meer ervoor moet opletten. 1 foute beslissing kost je immers je account en niet slechts een paar dorpen. Hoe groter je account hoe meer spatie een fout recht te zetten. En alle technieken die ik heb opgenoemd zijn wel broodnodig in dat begin. Worden vaak zelfs niet beheerst door veel late gamers.

In hoeverre is doorzettingsvermogen overigens ook een skill? Is het zo moeilijk vatten dat mensen het spel na een bepaalde periode beu zijn Krepox? Ik vind een ijsje heerlijk maar een ton vanille krijg ik niet naar binnengewerkt zonder kokhalzen ook al zou dat getuigen van veel doorzettingsvermogen. Is het je nooit opgevallen dat er een legioen aan spelers bestaan die enkel maar hoog komen doordat alles ervoor stopt. Let wel: ik zeg stopt, niet ingemaakt geraakt. Wat weet jij trouwens over de late game kunde van de mensen die uitblinken in het eerste onderdeel? Ken jij alle accounts van die mensen? Heb jij ze allemaal in actie gezien en zien klungelen vanaf we het miljoen over waren? Snap je plots geen knijt meer van die spel omdat die grens over is? Doorzettingsvermogen is een karaktertrek die soms valt te prijzen. Maar het is geen skill Krepox, een man die blijft wachten op Godot heeft karakter maar is daarom niet minder dom.

3) Farmers zijn bweuk

Ook alweer een wederkerend thema in je dronkemans rants zijn farmers. Op de 1 of andere manier schijn je ervan overtuigd te zijn geraakt dat iedereen die voor je staat een epic farmer is en daarom voor je staat. Treffend vond ik je uitspraak toen je nog rang 4 stond op w18 "daar zijn ook maar 3 farmers over". Alle goede starters zijn dat omdat ze veel tijd in dit spel steken en alles kapot farmen.

Om maar even een open deur in te trappen: farmen is deel van het spel Krepox. Farmen is deel geworden van de meest effectieve tactiek om te groeien door de instellingen van dit mooie spel. Zo lang dat zo is stel ik voor dat je ijvert voor een no farm wereld of een limited farm wereld in plaats van constant je gal te spuwen over de onmensen die gebruik maken van een optie gegeven door tw. Ik was overigens 1 van de weinigen die pro een limited farm wereld stemden toen de instellingen van w30 bepaald moesten worden. Je ooit al eens op zo'n wereld gewaagd Krepox? Lijkt me de uitgelezen kans je te bewijzen als meester tacticus tegen noobjes zoals mij die enkel maar farmen kunnen.

Ken je trouwens de aantallen gefarmd van alle accounts Krepox? Weet jij hoeveel elk account in de top 10 van elke wereld bijeen had gefarmd rond de paar 100k? Je beseft toch dat het zelden de persoon was met het meeste farmt die de rang 1 had en heeft? Je targets, inzicht en ligging zijn op z'n minst even belangrijk als je farmkunde in die start. Dat weet je toch hé Krepox? Denk je overigens echt dat farmen zo veel meer werk is dan een 20 miljoen acci beheren? In deze tijden van FA al tijden niet meer hoor.

Ik hoop gewoon dat je eens de moeite neemt op inhoud te reageren en niet op de persoon die de post maakt. Want dat is al te makkelijk en toont in feite niets meer dan intellectuele luiheid aan. Ik hoop gewoon dat je je eigen twisted TW kader eens in vraag durft te stellen. En ik hoop vooral dat je eens stopt met het kinderachtige "ik pown je ekt wel noob" gedoe. You don't know till you do.

Mvg,

SV
 

DeletedUser3435

Guest
Oh ja wat zou het account Perfect By Nature trots op je zijn, nu ben je zeker de stoerste AF'er voor een hele dag! :D
Verder is het weer een herhaling van het enigste waar jij goed in bent.. dat farmen een skill is en dat een account zoals jouw noobaccountje op wereld 18 echt pro is. Ik reageer er straks op hoor, staan weer meer domme veronderstellingen in dan iets anders.
 

DeletedUser40933

Guest
Oh ja wat zou het account Perfect By Nature trots op je zijn, nu ben je zeker de stoerste AF'er voor een hele dag! :D
Verder is het weer een herhaling van het enigste waar jij goed in bent.. dat farmen een skill is en dat een account zoals jouw noobaccountje op wereld 18 echt pro is. Ik reageer er straks op hoor, staan weer meer domme veronderstellingen in dan iets anders.

Beste Krepox,

ik raad je aan op z'n minst de tekst te lezen en trachten te begrijpen voor je met reacties als dit afkomt. Ik beweer nergens dat farmen een skill is, dat staat simpelweg niet in de tekst. Wat er staat is dat farmen een deel van het spel is wat de laatste keer ik het bekeek niet in de van dale als definitie van skill stond. Ten tweede zeg ik nergens dat een account zoals Perfect By Nature op w18 echt pro was. Wat ik betwist is de pro heid van w18 en ik repte met geen woord over eigen accounts. Dus stel ik je de vraag: waarom voel je de noodzaak meteen weer accounts specifiek gebonden aan personen erbij te betrekken? Is het zo lastig te reageren op het onderwerp zonder te vervallen in "haha, noobaccountjes"? Ik vraag je vriendelijk eens het op argumenten te houden ipv persoonlijke aanvallen en een halve post van je verder gaat het weer precies daarover. Zie je niet in hoe potsierlijk dat is?

Dit gaat niet over of PbN een pro acccount was. Dat is niet mijn stelling, maak het er dan ook niet van.

Gelieve in je volgende post te reageren op dingen die ik daadwerkelijk zeg en aanhaal in deze post ipv op loze extrapolaties die je maakt.

Het forum dankt u.
 

DeletedUser54620

Guest
lol hij vindt het kut dat krepox persoonsgerichte argumenten gebruikt maar start zelf wel een flametopic?
Makes me laugh :D
 

DeletedUser40933

Guest
lol hij vindt het kut dat krepox persoonsgerichte argumenten gebruikt maar start zelf wel een flametopic?
Makes me laugh :D

Dit is geen flame topic. Ik heb daadwerkelijk behoorlijk wat vragen gesteld over de aangehaalde argumenten, heb zelf argumenten gegeven. Ik vind het ook niet kut dat er af en toe iets persoonsgericht tussenzit, dat doe ik zelf ook. Wat ik wel sneu vind is dat er bij Krepox vaak uitsluitend persoonsgerichte argumenten overblijven. Vandaar een vraag tot kwaliteitsvolle discussie.
 

DeletedUser54620

Guest
Dit is geen flame topic. Ik heb daadwerkelijk behoorlijk wat vragen gesteld over de aangehaalde argumenten, heb zelf argumenten gegeven. Ik vind het ook niet kut dat er af en toe iets persoonsgericht tussenzit, dat doe ik zelf ook. Wat ik wel sneu vind is dat er bij Krepox vaak uitsluitend persoonsgerichte argumenten overblijven. Vandaar een vraag tot kwaliteitsvolle discussie.

Dus in plaats van hem zelf aan te spreken, open je een topic waarin anderen zich kunnen mengen? Gezien de discussies elders op het forum, zou je toch ook moeten inzien dat dit topic slechts olie op het vuur gooien is? Besides iedereen heeft een eigen manier van discussiëren, wanneer zijn argumentatiestijl je niet bevalt, reageer je gewoon niet :confused:
Kort gezegd; bullshit topic.
 

DeletedUser40933

Guest
Dus in plaats van hem zelf aan te spreken, open je een topic waarin anderen zich kunnen mengen? Gezien de discussies elders op het forum, zou je toch ook moeten inzien dat dit topic slechts olie op het vuur gooien is? Besides iedereen heeft een eigen manier van discussiëren, wanneer zijn argumentatiestijl je niet bevalt, reageer je gewoon niet :confused:
Kort gezegd; bullshit topic.

Zoals je zelf kan merken heb ik hem al enorm vaak aangesproken. Echter is de enige reactie die ik terugkrijg iets in de trant van "PbN, noob account. Lulzz, farming". Dus dan vind ik een vriendelijk verzoek niet zo gek. Dit olie op het vuur zijn al dan niet ligt volledig aan Krepox. Hij kan ervoor kiezen op een normale manier op mijn tekst in te gaan of te doen wat ik net aanklaag.

En iedereen heeft zijn eigen manier van discussiëren is onzin. Op de man spelen is niet voor niets een drogargument van jewelste. Argumentatiestijl is niet op de man spelen, dat is gewoon de irritante eikel uithangen.

Kort gezegd: bullshitreactie.
 

DeletedUser54620

Guest
Zoals je zelf kan merken heb ik hem al enorm vaak aangesproken. Echter is de enige reactie die ik terugkrijg iets in de trant van "PbN, noob account. Lulzz, farming". Dus dan vind ik een vriendelijk verzoek niet zo gek. Dit olie op het vuur zijn al dan niet ligt volledig aan Krepox. Hij kan ervoor kiezen op een normale manier op mijn tekst in te gaan of te doen wat ik net aanklaag.

En iedereen heeft zijn eigen manier van discussiëren is onzin. Op de man spelen is niet voor niets een drogargument van jewelste. Argumentatiestijl is niet op de man spelen, dat is gewoon de irritante eikel uithangen.

Kort gezegd: bullshitreactie.

(mensen kiddo noemen die ouder zijn dan jezelf is enkel de eikel uithangen)
Kinderlijk gedrag negeren heeft iets te maken met volwassen worden? Als je kleine broertje zegt dat je een noob account hebt, ga je dan ook een brief schrijven en die 's avonds aan je ouders voorlezen om hem te confronteren, of laat je de opmerking gewoon links liggen omdat jij erboven staat?

Je kaart wel aan wat de ander fout doet, maar dan is het weer het eeuwige verhaal met die spiegel. Jij Jij Jij, maar ik heb er niks mee te maken, ik ben het slachtoffer. En om dan maar terug te komen op het argumentatieprobleem. Ik weet niet of je je een beetje bezighoudt met politiek, maar als je een 2e kamer debat kijkt ben ik met je eens dat dit inderdaad een manier van argumentatie is, waar Krepox geen eieren van gegeten heeft.

Maar dat betekent niet dat wat hij doet geen argumentatie is.. Kijk Engelse parlement eens, hoe dat er aan toe gaat? Wil je zeggen dat dat allemaal bullshit is? Of zit je er gewoon naast maar vind je het gewoon lastig je ongelijk toe te geven? Want in dat geval zou je net zo kinderachtig zijn als je grote vriend :).

Daarnaast heb jij een fanclub die allemaal pinokkio zijn, zover zullen ze wel met hun neus in jouw kont zitten. Als er zoveel man op mij zouden zitten te flamen, en dan bedoel ik ook echt non-stop, zou ik ook veel persoonsgerichter worden ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15154

Guest
Als Krepox dan de meeste idiote AF-poster is, waarom verlaagt iedereen zich dan tot zijn niveau?

Constante gezeik over en weer, grow up, serieus...
 

DeletedUser

Guest
Dus in plaats van hem zelf aan te spreken, open je een topic waarin anderen zich kunnen mengen? Gezien de discussies elders op het forum, zou je toch ook moeten inzien dat dit topic slechts olie op het vuur gooien is? Besides iedereen heeft een eigen manier van discussiëren, wanneer zijn argumentatiestijl je niet bevalt, reageer je gewoon niet :confused:
Kort gezegd; bullshit topic.

Like SV said, krepox zal iedere persoonlijke discussie besluiten in ad hominem aanvallen.

Kinderlijk gedrag negeren heeft iets te maken met volwassen worden? Als je kleine broertje zegt dat je een noob account hebt, ga je dan ook een brief schrijven en die 's avonds aan je ouders voorlezen om hem te confronteren, of laat je de opmerking gewoon links liggen omdat jij erboven staat?

Je kaart wel aan wat de ander fout doet, maar dan is het weer het eeuwige verhaal met die spiegel. Jij Jij Jij, maar ik heb er niks mee te maken, ik ben het slachtoffer. En om dan maar terug te komen op het argumentatieprobleem. Ik weet niet of je je een beetje bezighoudt met politiek, maar als je een 2e kamer debat kijkt ben ik met je eens dat dit inderdaad een manier van argumentatie is, waar Krepox geen eieren van gegeten heeft.

Maar dat betekent niet dat wat hij doet geen argumentatie is.. Kijk Engelse parlement eens, hoe dat er aan toe gaat? Wil je zeggen dat dat allemaal bullshit is? Of zit je er gewoon naast maar vind je het gewoon lastig je ongelijk toe te geven? Want in dat geval zou je net zo kinderachtig zijn als je grote vriend :).

Daarnaast heb jij een fanclub die allemaal pinokkio zijn, zover zullen ze wel met hun neus in jouw kont zitten. Als er zoveel man op mij zouden zitten te flamen, en dan bedoel ik ook echt non-stop, zou ik ook veel persoonsgerichter worden ;)

Ik denk niet dat het verhaal van de spiegel hier aangehaald moet worden.
Krepox heeft sinds zijn start (voor de weinigen die vanaf dan meelopen op het AF) al een grote mond gehad, en ad hominem aanvallen op zijn discussiepartners uitgevoerd. SV haalt dit 1x aan in een apart topic en zo blijkt, kan J. niet bepaald inhoudelijk reageren. Je kunt in zijn reactie duidelijk aflezen dat hij de argumentatie gebruikt die SV. hierboven net opsomde. Is J. dan zo verstandelijk dom, dat hij in die val trapt? Of heeft hij gewoon effectief geen andere mogelijkheid tot argumenteren.

Verder wat betreft die fanclub mag je die ook al van tafel vegen. Ik ben zelf helemaal geen fan van SV, ken hen uberhaupt maar van hier en daar een accountje. Echter kan ik je wel gehele hordes forumaccounts aanwijzen die een 'hekel', of op zijn minst een flinke irritatie hebben aan het accountje Krepox. Dit erg vaak door zijn poststijl, die ALTIJD op de man af is. Ik vraag aan jou, die hem hier zo verdedigt, breng ons eens 10 posten met degelijke inhoud, die GEEN aanvallen richting zijn discussiepartner bevatten (persoonlijke aanvallen bedoel ik hiermee).

Succes ermee;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan