[Speeltopic] Novemberrevolutie van Wakkerdam #193

DeletedUser13565

Guest
Jodude en Quechua presenteren:

De Novemberrevolutie van Wakkerdam

Het is genoeg geweest. Jarenlang hadden de Wakkerdammers die actief in de dorpsdemocratie deelnamen het op de koop toe genomen dat er mensen waren die het eigenlijk niet boeide. Mensen die genoten van hun cocktailtje terwijl anderen het dorp probeerden te redden. Het waren parasieten van de samenleving. Er was een nieuwe dreiging in het dorp, mensen die 's nachts veranderden in weerwolven en iedere nacht iemand uitmoordden. Actieve Wakkerdammers legden iedere keer het loodje, en de rest liet het gebeuren. Burgemeester Jodude had in het diepste geheim opdracht gegeven aan wapensmid Quechua om zilveren schilden te maken die burgers immuun zouden maken voor nachtelijke moordpogingen. Wekenlang was Quechua bezig om deze schilden te maken en er zeker van te zijn dat ze feilloos zouden werken. 's Nachts zwoegde hij door, die trouwe wapensmid ook. Het fanatisme waarmee hij zijn werk deed bewees zich wel door de harde kreten als hij z'n hand weer eens brandde aan het vuur of er een vingertopje afsneed. Toen dat weer een keer gebeurde kregen de weerwolven er helaas lucht van. Quechua was net met zijn derde schild bezig toen de weerwolven zijn werkplaats bestormden. Natuurlijk was de arme wapensmid zo verdiept in zijn werk dat hij te laat een schild te pakken kon krijgen. Hij moest het met zijn leven bekopen, en de wolven maakten dat ze weer weg kwamen, de zilveren glans van de schilden joeg ze de stuipen op het lijf.

De volgende dag maakte burgemeester Jodude het trieste nieuws van de dood van Quechua bekend. Een grafstemming viel over Wakkerdam. Echter, de burgemeester had ook goed nieuws: "Vanaf vandaag zal het tij keren. November 2014 zal herinnerd worden als de maand van de revolutie. De twee mensen die het actiefste deelnemen aan de democratie zullen beloond worden met deze zilveren schilden. Zij zullen immuun zijn voor aanvallen van de wolven!"


Instellingen


Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Lynch: Rood in het topic
BM: Wordt gekozen op dag 1. Blauw in het topic. Kiest opvolger.
Lunch en speciale rollen naar: Jodude en Quechua
Eindtijd stemmen: 22:00
tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna
Inschrijftopic: spelleiding kiest bij voldoende spelers uit inschrijvingen
Netwerken&claimen: Claimen OFF , netwerken LIMITED. Je mag praten met medespelers over het spel, wie je verdacht vindt, maar geen ENKELE verwijzing naar je rol. We zijn zeer efficient en consequent als het gaat om doodvallen. Aangeven wordt beloond.


Rollen

Goedjes:
Burger
De klassieke wolvenjager, met als sterkste wapen zijn brein!

Jager
De klassieke jager. Neemt iemand mee in zijn dood. Van te voren het slachtoffer opsturen, anders pech

Beschermengel
Kan elke dag iemand beschermen tegen de lunch.

Beul
Heeft een bijl. Kan hij gebruiken om in overdag in iemands schedel te planten.

Orakel van Delphi
Geeft iedere dag de rol door van een willekeurig persoon aan een willekeurig persoon, zonder deze zelf te weten te komen.
Voorbeeld: Orakel Napoleon stuurt: "Kahvi krijgt rol van Saas."

Muizenval
Mag op elke even dag een tijdstip noemen. Hij krijgt de rol te zien van de eerste persoon die stemt na dit tijdstip. Het is verboden voor de muizenval om spelers hints te geven over de tijdstippen waarop ze moeten stemmen.

Ziener
Ziet iedere oneven dag iemands rol in een kristallen bol.

Slechtjes:
Normale wolf
de wolven mogen elke avond iemand lunchen.

Infectiewolf
Kan elk moment van de dag iemand infecteren. Infectie wordt niet bekend gemaakt.

Neutraal:
Mythomaan
Moet dag twee een speler kiezen. Is deze een wolf, wordt hij wolf. Is deze speler een 'zienende rol', dan neemt hij die over. Heeft de speler een andere rol, wordt hij burger.

Zilveren schild:
De actiefste twee spelers op het moment van de lynch dragen een zilveren schild en kunnen niet geluncht worden. We zijn benieuwd hoe dit gaat uitpakken, maar we weten wel zeker dat het de activiteit ten goede komt. Er zijn natuurlijk wel enkele voorwaarden, er zal bijvoorbeeld door een onafhankelijk panel (de spelleiding) worden of iedere post wel wat toevoegt, of er geen dubbelposts zijn etc. Maar enorm streng zal dit niet zijn, in principe houden we gewoon de twee actiefste spelers aan. Bij 10 spelers vervalt één schild en is er nog maar één speler immuun. Dat laatste schild vervalt niet.
 

DeletedUser13565

Guest
Re: Novemberrevolutie van Wakkerdam

Rollen moeten nog verstuurd worden dus niet posten tot ik dat aangeef.

Deelnemerslijst

1. Arbeitman Lynch 3 > weerwolf
2. nonkel jos Lynch dag 6 > weerwolf
3. angelinoloveya Lynch 1 > burger
4. Stan Marsh Lunch 3 > burger
5. I like trains. Inactiviteit dag 4 > weerwolf
6. The Winger
7. Flexibility Lunch dag 6 > burger
8. dark-knight Inactiviteit dag 4 > burger
9. Cgrain Lynch 2 > burger
10. Dacure
11. Rukurt Lynch dag 5 > ziener
12. Kong Qiu.
13. Marwolaeth Lunch 1 > Burger
14. Capricorno Lynch 4 > Burger
15. Yube Lunch 4 > Burger
16. Bappos Roboro Inactiviteit dag 5 > Beul
17. Victorious Orasu Lynch dag 7 > Orakel van Delphi
18. ll0ll king
19. Edward von Woodstock Lunch 2 > Muizenval
20. Calamus Incendium Lunch dag 5 > Burger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Re: Novemberrevolutie van Wakkerdam

Verwijder vorige posts nog even, vanaf nu mogen jullie posten.

Let wel op de volgende vier dingen!

  • Morgen om 22.00 wordt de burgemeester gekozen, er zijn dan nog geen speciale acties.
  • Wat betreft die schilden, alle posts moeten spelgerelateerd zijn, ik wil dus geen spam. Als je te ver gaat raak je gewoon je schild kwijt! In principe ook niet dubbelposten, het gaat mo actief met het spel bezig zijn.
  • Netwerken gaat alleen over verdachten uitwisselen. Geen enkele verwijzing naar je rol. Je kunt wel zeggen 'ik ben burger' of 'ik ben weerwolf', maar het gaat erom dat er geen bewezen goedjes ontstaan. Het gaat dus om dingen als 'vertrouw me nou maar, ik heb goede reden om te weten dat' of 'ik heb grijze haren'. Overtuigen gaat met argumenten want dit is WvW en speelt zich zo min mogelijk achter de schermen af. Als het blijkt dat jullie het niet aankunnen, gaat netwerken gewoon helemaal uit.
  • Als je geen rol hebt, check dan je skype, als die daar niet is stuur je een PM naar de spelleider. Geen geklaag in het topic dus!!! Dat kan je namelijk ook bewezen goedje maken.
 

DeletedUser66220

Guest
Hoi jongens, als eerste begin ik met een excuus voor mijn gedrag van vorig potje, het liep niet lekker met school etc en flipte m helemaal, mijn fout. Heb ook naar Rukurt nog gemeld dat ik niet verder ging spelen ookal gaf hij mij een tweede kans omdat ik duidelijk mijn rol naar voren liet komen.

Maar dat achter me gelaten, ik sta open voor BM-stemmetjes en ga lekker spelen :D
 

DeletedUser74452

Guest
Fijn dat je weer op volle sterkte kan spelen Flexibility, ik ben er zeker van dat jouw kwaliteiten ons goed van pas kunnen komen.
 

DeletedUser34772

Guest
succes aan iedereen bahlve de wolven want die moeten dood allah akhbar edward out
 
Reactiescore
1.577
Hopelijk wordt het niet te moeilijk voor de spelleiding om de schilden te verdelen. Lijkt me wel een interessante bijkomstigheid om te testen. Quechua lijkt me daarvoor de aangewezen spelleider. Succes daarmee!

Spelgerelateerd: zoals steeds sta ik garant voor actief spel. Ik wil dan ook vol voor dat burgemeesterschap gaan. BM-stemmen hierheen graag! Voor mij was arbeitman het vorige potje sterk en als hij dat nu kan herhalen, is hij de ideale BM.
 

DeletedUser24056

Guest
Zolang nonkel jos garantie geeft voor actief spel krijgt hij mijn stem.
 

DeletedUser

Guest
Hopelijk wordt het niet te moeilijk voor de spelleiding om de schilden te verdelen. Lijkt me wel een interessante bijkomstigheid om te testen. Quechua lijkt me daarvoor de aangewezen spelleider. Succes daarmee!

Spelgerelateerd: zoals steeds sta ik garant voor actief spel. Ik wil dan ook vol voor dat burgemeesterschap gaan. BM-stemmen hierheen graag! Voor mij was arbeitman het vorige potje sterk en als hij dat nu kan herhalen, is hij de ideale BM.

Dankje, ik zal je niet teleurstellen ;).

Dit voorbeeld mag trouwens gevolgd worden door iedereen.

Mijn BM-stem gaat naar nonkel jos. Toch wel een garantie voor actief en nuttig spel. De laatste potjes die ik speelde was hij vrijwel altijd 1 van de betere en actiefste spelers in het potje.
 

DeletedUser73803

Guest
Succes allemaal!

AngelinoLoveYa, altijd actief, daar kun je van te voren al van op aan.
 

DeletedUser16768

Guest
Succes allemaal!

AngelinoLoveYa, altijd actief, daar kun je van te voren al van op aan.

Wat heeft actief met je bm-stem te maken?
Als er namelijk wel 1 ding duidelijk is geworden, is het dat jij angelino niet kan doorgronden. Waarom wil je dan zo iemand als bm?
 

DeletedUser73803

Guest
Angelino is gewoon een speler die ieder potje weer verdacht is in mijn ogen.
Toch speelt hij gewoon goed, misschien wel juist daardoor.
Hij maakt veel theorieën en daar kan je altijd wel wat uit afleiden.
 

DeletedUser16768

Guest
Angelino is gewoon een speler die ieder potje weer verdacht is in mijn ogen.
Toch speelt hij gewoon goed, misschien wel juist daardoor.
Hij maakt veel theorieën en daar kan je altijd wel wat uit afleiden.

Nogmaals zeg je: ik kan hem moeilijk doorgronden.

Waarom wil je zo iemand als bm hebben?
 

DeletedUser

Guest
Vorig potje speelde hij zo schandalig slecht dat het een beetje triestig was. Hij zat er keer op keer flagrant naast. Dus geen idee waarom je dan een BM-stem op hem zet. Ik ben er zelfs vrij zeker van dat meer dan de helft zijn posts niet hebben gelezen vorig potje. Dus best een merkwaardige BM-stem die je daar hebt gezet.

Niet grof bedoeld @Angelino ;)
 
Bovenaan