Nieuwe classic, nieuwe instellingen

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Er kan nog veel gebeuren maar meestal doet het dat niet, laten we alvast nadenken over de volgende classic. Instellingen, ideeën en tips zijn alvast welkom.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4):
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1:)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters:
- Ridder/Standbeeld:
- Bonusdorpen:
- Kerk en geloof:
- Uitkijktoren
- Burgerwacht:
- Moraal:
- Prestaties:
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen):
- Edelmanproductie:
- Toestemmingsdaling per edelman:
- Technologieën:
- Beginnersbescherming:
- Beginnersbescherming ratio:

Instellingen:
- Nachtmodus:
- Startdirectie kiezen:
- Aanvalstiming:
- Minimum troepen per aanval:
- Edelmannen looplimiet:

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden:
- Ledenlimiet Stam:
- Vlaggen:
- Limited haul:
- Stamlock actief van?


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Reactiescore
2.490
Geïnspireerd op W55 zou ik eens willen kijken of het volgende in de smaak zou vallen:

Na 60 speeldagen spawnen er 3 verschillende geheimen, deze geheimen kan je niet verplaatsen. De eerste stam om deze 3 geheimen te bezitten wint de wereld.

Denk eraan dat je kort voor de spawn van de geheimen weet waar ze zullen zijn, op die manier kan je je enigzins voorbereiden, geheimen spawnen willekeurig over de kaart.

Feedback welkom, dit is een persoonlijk idee en geen opinie van het team/InnoGames (of een bevestiging dat dit zal gebeuren)
 
Reactiescore
1.049
Dan is het naar mijn idee geen classic meer, Laten we het gewoon bij de basic houden...
Dan is het nog meer intern 2 win... Als je in elk continent 1 of 2 vriendjes hebt zitten is het zo done
 
Reactiescore
2.490
Dan is het naar mijn idee geen classic meer, Laten we het gewoon bij de basic houden...
Dan is het nog meer intern 2 win... Als je in elk continent 1 of 2 vriendjes hebt zitten is het zo done

Definieer 'classic' dan eens? (De geheimen der macht zijn ouder dan het limited haul (of truthfully) het overwinningsvoorwaarden systeem.
 
Reactiescore
1.049
De geheimen zijn voor W55 toch pas 1 keer gebruikt in de classic, En limited haul zit erop aangezien het anders teveel activiteit to win wordt? Is dus een aanpassing om de classic beter te laten verlopen. Ik denk niet dat de gehei,en daar aan meehelpen
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Geïnspireerd op W55 zou ik eens willen kijken of het volgende in de smaak zou vallen:

Na 60 speeldagen spawnen er 3 verschillende geheimen, deze geheimen kan je niet verplaatsen. De eerste stam om deze 3 geheimen te bezitten wint de wereld.

Denk eraan dat je kort voor de spawn van de geheimen weet waar ze zullen zijn, op die manier kan je je enigzins voorbereiden, geheimen spawnen willekeurig over de kaart.

Feedback welkom, dit is een persoonlijk idee en geen opinie van het team/InnoGames (of een bevestiging dat dit zal gebeuren)

Lijkt me een tof idee voor W58 (misschien met 5 ipv 3) maar niet voor een classic.
 
Reactiescore
1.468
Geïnspireerd op W55 zou ik eens willen kijken of het volgende in de smaak zou vallen:

Na 60 speeldagen spawnen er 3 verschillende geheimen, deze geheimen kan je niet verplaatsen. De eerste stam om deze 3 geheimen te bezitten wint de wereld.

Denk eraan dat je kort voor de spawn van de geheimen weet waar ze zullen zijn, op die manier kan je je enigzins voorbereiden, geheimen spawnen willekeurig over de kaart.

Feedback welkom, dit is een persoonlijk idee en geen opinie van het team/InnoGames (of een bevestiging dat dit zal gebeuren)
Als je geheimen dan verkeerd spawnen krijg je een mega lange classic. Daar zit denk ik niemand op te wachten?
Ik ben meer voorstander van de ouderwetse dominantie :)
 

DeletedUser74552

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: NEE
- Ridder/Standbeeld: NEE
- Bonusdorpen: NEE
- Kerk en geloof: NEE
- Uitkijktoren: NEE
- Burgerwacht: JA
- Moraal: NEE
- Prestaties: JA
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): JA 1 per speler. Groeien mee tot 1.000
- Edelmanproductie: munten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 20 - 30 TS per edelman
- Technologieën: Simpel.
- Beginnersbescherming: NEE
- Beginnersbescherming ratio: NEE

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00 tot 08:00.
- Startdirectie kiezen: JA
- Aanvalstiming: Milliseconde
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 8 uur.

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 30% dominantie, 31 dagen behouden. Zodra de 31 dagen in gaan, gaat tribelock aan.
- Ledenlimiet Stam: 8 tot 10 per stam
- Vlaggen: Absoluut niet.
- No Haul: JA
- Boerderijlimiet: JA
- Je mag vrienden uitnodigen.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
- Premium Beurs: Gedeactiveerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74552

Guest
@Duckje Waarom is de max van commando's naar beneden aangepast en mag die nog maar max op 1 ?
Ik vind je idee van geheimen in principe wel leuk en vernieuwend maar ik heb twijfels of het werkt op een classic. Niet vanwege het feit dat het een classic is maar omdat het spelersaantal lager ligt dan op normale werelden. Tenminste dat gevoel heb ik en dan word het al snel eenzijdig als 3 vriendjes alle geheimen hebben.
 
Reactiescore
1.019
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij : 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren : 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
- Ridder/Standbeeld: nee
- Bonusdorpen: nee
- Kerk en geloof: nee
- Uitkijktoren nee
- Burgerwacht: nee
- Moraal: nee
- Prestaties: ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2 per speler. Groeien mee tot 1500 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen.
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-33
- Technologieën: 10 techs systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
- Nachtmodus:00:00-08:00
- Startdirectie kiezen:ja
- Aanvalstiming: ms (50ms per edel)
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 6uur

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 30% dominatie, 30 dagen vasthouden.
- Ledenlimiet Stam: 10
- Vlaggen: NEE
- Limited haul: no haul
- Stamlock actief van? Vanaf 20% dominatie

Oss buiten de stam mag niet, op geen enkele manier
boerlimiet ook actief, 1500 per boer level


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Reactiescore
1.094
Dan is het naar mijn idee geen classic meer, Laten we het gewoon bij de basic houden...
Dan is het nog meer intern 2 win... Als je in elk continent 1 of 2 vriendjes hebt zitten is het zo done

Hum... classic hebben wel vaker wat experimentele settings gehad en die zijn meermaals goed bevallen (en dan nooit meer verder gebruikt maar soit dat is een ander dingetje)

Ik ga absoluut niet spelen maar persoonlijk sta ik niet negatief tegenover zoiets als geheimen. Ik ben wel eens dat mensen dit tegenwoordig wat meer zien als een makkelijke intern 2 win wereld (het tegendeel blijkt waar) dus dat de settings wel zodanig dan aangepast moeten worden dat met een experimentele setting je alsnog niet intern2win krijgt.
 

DeletedUser74552

Guest
Hum... classic hebben wel vaker wat experimentele settings gehad en die zijn meermaals goed bevallen (en dan nooit meer verder gebruikt maar soit dat is een ander dingetje)

Ik ga absoluut niet spelen maar persoonlijk sta ik niet negatief tegenover zoiets als geheimen. Ik ben wel eens dat mensen dit tegenwoordig wat meer zien als een makkelijke intern 2 win wereld (het tegendeel blijkt waar) dus dat de settings wel zodanig dan aangepast moeten worden dat met een experimentele setting je alsnog niet intern2win krijgt.

Sseg, buiten dat je niet gaat spelen vroeg ik me af of je toevallig nog een goede suggestie hebt voor instellingen. Of welke instellingen vond jij in het verleden een van de leukste om te spelen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die echt kijk hebben op wat een suggestie hier doen betekend en hoe de gesuggereerde instellingen zich vertalen naar de daadwerkelijke classic. Inclusief mijzelf. Daarentegen heb jij met je ervaring en veelvuldig onderzoek(en kritiek) op de afgelopen instellingen daar een stuk meer verstand van.

Als je tijd hebt, misschien leuk een suggestie te posten!
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik denk dat een classic ook geen classic meer is als die geheimen komen. Enorme tegenstander.. Geheimen hebben W33 verpest en nu wederom weer voor mij wereld 55 verpest...

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: NEE
- Ridder/Standbeeld: NEE
- Bonusdorpen: NEE
- Kerk en geloof: NEE
- Uitkijktoren NEE
- Burgerwacht: NEE
- Moraal: NEE
- Prestaties: JA
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): JA, 2 per speler. Groeien mee tot 1500 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen.
- Toestemmingsdaling per edelman: max 33.
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 10 dagen.
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 12:00 - 07:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconde
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 7 uur.

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: 22%
- Ledenlimiet Stam: 8
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: Ja
- Stamlock actief van? 15% Dominantie

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Inactief
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Reactiescore
1.094
Een classic heeft nooit puur en alleen 'klassieke' instellingen gehad. Zijn wel vaker experimentele instellingen geweest. Dus ik vind dat een beetje kul. Dat gezegd hebbende is dat ook gelijk het probleem @YoWhite ik wil wel een suggestie doen maar de wat experimentele instellingen die goed zijn bevallen komen/kwamen nooit meer terug om verscheidene redenen, waarom moet je alleen aan Poo en Duckje vragen.

Verder vind ik het een beetje jammer dat de motivatie om de snelheden uitblijft, wss omdat de afgelopen classics wat hogere snelheden hadden. Maar dan neem ik aan dat de grondstofproductie factor wel hoog zal liggen omwille van de dus iets lagere snelheden + no haul (suggestie)
 
Bovenaan