- Reactiescore
- 720
Beste (casual)speler,
Wij zijn op zoek naar jouw input en feedback! Dit kan op verschillende manieren: zie later.
Hier op het algemeen forum (AF) is er al gediscussieerd over de huidige vorm van de casual werelden. Recent hebben we het topic Toekomst Casualwerelden. Vandaar dit topic na lang wachten. Het gaat meestal om meer barbaren per speler, aanvalsrange, inventaris… Het verloop van een wereld hangt voor het merendeel af van de spelers, maar de start bepaald ook al heel veel. In dit forumtopic, die samenhangt met een enquête, vragen we naar de mening van iedere speler over de casualwerelden.
Alle info, ideeën, discussiepunten en vorige wijzigingen staan in dit topic vermeld. Je kan sommige onderwerpen overslaan indien je weet wat het inhoud. Het is redelijk veel tekst, maar dat hoef je niet in één keer te lezen of zelfs alles lezen is niet nodig.
Enquête link 1: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc_cOHNjy2j_fUdsTVoOkhW477rT9kAkOHq0rQfw2grMduDwA/viewform
Enquête link 2: https://docs.google.com/forms/d/e/1...0J3L_D8yoSPJNBEoEQrlFibg/viewform?usp=sf_link
Let wel op! Al is deze tekst een aantal keer doorlezen, er kan misschien hier en daar iets ontbreken.
Bedankt allen voor de hulp!
@The Minion @Duckje @Unlimited634 @Bring Me Back To Life @jand @m.v.d.t. @Zepi @St. Jimmy
Er zijn veel mensen waar je terecht kunt voor vragen.
Denk dan aan support, discord, eigen stam, op het algemeen forum, mededelingen ingame.
Inhoudsopgave
Fase 1: Make casual great (again)
Fase 1: Make Casual Great (again)
Inleiding
Casual werelden zijn opgericht met het idee (nieuwe) spelers een tweede kans te geven wanneer ze werden veroverd op een normale wereld om te kunnen leren en nadien mee te kunnen met het niveau van normale werelden. Sinds het begin van de casuals merkt men dat er niet alleen nieuwe spelers op casual spelen. Casual bestaat uit een mengelmoes van verschillende soorten spelers, van beginnend tot ervaren spelers met minder, veel en weinig tijd.
Aangezien het doel van casual niet helemaal is uitgekomen bij de oprichting ervan, heeft een deel van de vaste casual community feedback gegeven om het dan toch interessanter te maken voor iedereen, dus ook voor nieuwkomers.
MAAR
Niet alle spelers bevinden zich op het algemeen forum. We zien vaak dezelfde spelers terugkomen op het algemeen forum en hun idee voor de zoveelste keer opdragen, maar uiteraard willen we de mening van iedereen! Zodat we het “probleem” niet erger maken, maar juist oplossen. Het kan zijn dat een bepaalde idee heel veel voorstanders heeft, maar toch niet wordt ingevoerd. Waarom?
Alvorens over te gaan naar de spelinstellingen, een spelerscitaat:
“En dat is ook precies wat ik aangeef: Wil je actie en strijd, ga dan met je team naar een normale wereld. Maar dwing de rest van deze Casual [casual 6] niet om aan jouw behoeftes te voldoen door als kanonnenvoer voor jullie opgepompte accounts te dienen.”
Wat zit er achter deze citaat? Er zijn mensen die met co’s spelen, zagen, met veel pakketten naar een casual overstapten… Maar niet iedereen is altijd eens over bepaalde instellingen. Het is daarvoor dat er een balans moet gezocht worden voor iedereen. Over welke instellingen het gaat. Zie verder.
Citaat van een moderator: “Zo kan het CM bvb voor een versnelling van de rangeverbreding zijn, maar als inno nee zegt dan blijft het nee.”
Voorgaande instellingen/wijzigingen
Indien je hiervan op de hoogte bent, of geen interesse in dit deel. Voel je vrij om iets meer naar onder te scrollen naar de huidige discussiepunten. Altijd een leuke opfrisser
“Huidige datum”: casualwerelden hebben al wijzigingen ondervonden. Sommige wijzigingen komen misschien onder invloed van andere servers (vb Frans/fr Duits/de Engels/net). Andere zijn misschien enkel op NL te vinden.
Het is bijvoorbeeld met zekerheid te zeggen dat de aanvalsrange zowel op .fr als op .nl gelijk zijn aan elkaar.
Hieronder kan je terugvinden welke (grotere) wijzigingen reeds plaatsvonden.
Note: We spreken over casual wijzigingen en niet over tribalwars wijzigingen. De toren die erbij kwam is een voorbeeld van een tribalwars update.
Wij zijn op zoek naar jouw input en feedback! Dit kan op verschillende manieren: zie later.
Hier op het algemeen forum (AF) is er al gediscussieerd over de huidige vorm van de casual werelden. Recent hebben we het topic Toekomst Casualwerelden. Vandaar dit topic na lang wachten. Het gaat meestal om meer barbaren per speler, aanvalsrange, inventaris… Het verloop van een wereld hangt voor het merendeel af van de spelers, maar de start bepaald ook al heel veel. In dit forumtopic, die samenhangt met een enquête, vragen we naar de mening van iedere speler over de casualwerelden.
Alle info, ideeën, discussiepunten en vorige wijzigingen staan in dit topic vermeld. Je kan sommige onderwerpen overslaan indien je weet wat het inhoud. Het is redelijk veel tekst, maar dat hoef je niet in één keer te lezen of zelfs alles lezen is niet nodig.
Enquête link 1: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc_cOHNjy2j_fUdsTVoOkhW477rT9kAkOHq0rQfw2grMduDwA/viewform
Enquête link 2: https://docs.google.com/forms/d/e/1...0J3L_D8yoSPJNBEoEQrlFibg/viewform?usp=sf_link
Let wel op! Al is deze tekst een aantal keer doorlezen, er kan misschien hier en daar iets ontbreken.
Bedankt allen voor de hulp!
@The Minion @Duckje @Unlimited634 @Bring Me Back To Life @jand @m.v.d.t. @Zepi @St. Jimmy
Er zijn veel mensen waar je terecht kunt voor vragen.
Denk dan aan support, discord, eigen stam, op het algemeen forum, mededelingen ingame.
Inhoudsopgave
Fase 1: Make casual great (again)
- Inleiding
- Voorgaande instellingen/wijzigingen
- Huidige discussiepunten/ideeën
- Spelers waaraan je vragen kan stellen
- Inhoudsopgave
- Discussiepunten/ideën
- Zelf nog ideeën?
- Wat gebeurt er nu?
- Woordje van TW-team
- Jouw mening over de ideeën / komt er evt. een nieuwe enquête?
Fase 1: Make Casual Great (again)
Inleiding
Casual werelden zijn opgericht met het idee (nieuwe) spelers een tweede kans te geven wanneer ze werden veroverd op een normale wereld om te kunnen leren en nadien mee te kunnen met het niveau van normale werelden. Sinds het begin van de casuals merkt men dat er niet alleen nieuwe spelers op casual spelen. Casual bestaat uit een mengelmoes van verschillende soorten spelers, van beginnend tot ervaren spelers met minder, veel en weinig tijd.
Aangezien het doel van casual niet helemaal is uitgekomen bij de oprichting ervan, heeft een deel van de vaste casual community feedback gegeven om het dan toch interessanter te maken voor iedereen, dus ook voor nieuwkomers.
MAAR
Niet alle spelers bevinden zich op het algemeen forum. We zien vaak dezelfde spelers terugkomen op het algemeen forum en hun idee voor de zoveelste keer opdragen, maar uiteraard willen we de mening van iedereen! Zodat we het “probleem” niet erger maken, maar juist oplossen. Het kan zijn dat een bepaalde idee heel veel voorstanders heeft, maar toch niet wordt ingevoerd. Waarom?
- Innogames kan gewoon weigeren
- Het kan technisch onmogelijk zijn
- Theoretisch een mooi idee, maar praktisch niet
- …
Alvorens over te gaan naar de spelinstellingen, een spelerscitaat:
“En dat is ook precies wat ik aangeef: Wil je actie en strijd, ga dan met je team naar een normale wereld. Maar dwing de rest van deze Casual [casual 6] niet om aan jouw behoeftes te voldoen door als kanonnenvoer voor jullie opgepompte accounts te dienen.”
Wat zit er achter deze citaat? Er zijn mensen die met co’s spelen, zagen, met veel pakketten naar een casual overstapten… Maar niet iedereen is altijd eens over bepaalde instellingen. Het is daarvoor dat er een balans moet gezocht worden voor iedereen. Over welke instellingen het gaat. Zie verder.
Citaat van een moderator: “Zo kan het CM bvb voor een versnelling van de rangeverbreding zijn, maar als inno nee zegt dan blijft het nee.”
Voorgaande instellingen/wijzigingen
Indien je hiervan op de hoogte bent, of geen interesse in dit deel. Voel je vrij om iets meer naar onder te scrollen naar de huidige discussiepunten. Altijd een leuke opfrisser
“Huidige datum”: casualwerelden hebben al wijzigingen ondervonden. Sommige wijzigingen komen misschien onder invloed van andere servers (vb Frans/fr Duits/de Engels/net). Andere zijn misschien enkel op NL te vinden.
Het is bijvoorbeeld met zekerheid te zeggen dat de aanvalsrange zowel op .fr als op .nl gelijk zijn aan elkaar.
Hieronder kan je terugvinden welke (grotere) wijzigingen reeds plaatsvonden.
Note: We spreken over casual wijzigingen en niet over tribalwars wijzigingen. De toren die erbij kwam is een voorbeeld van een tribalwars update.
Bij de eerste casuals moest je eerst volledig geëdelt worden vooraleer je de overstap kon maken van een normale wereld naar een casual. Nadat cas2 en cas3 al even bezig waren, werd er beslist dat je kon overstappen op een willekeurig moment.
Op cas2 zou Kyro de nr1 zijn (indien die dat vol hield) zonder de casualoverstap. Die is de wereld geëindigd met ca. 2600 dorpen terwijl de nr1 Discus meer dan 17.000 dorpen had.
Op cas2 zou Kyro de nr1 zijn (indien die dat vol hield) zonder de casualoverstap. Die is de wereld geëindigd met ca. 2600 dorpen terwijl de nr1 Discus meer dan 17.000 dorpen had.
Goudmunten kunnen niet worden meegenomen naar een casual.
Zeker vroeger, wanneer de top 25 accounts in een bepaalde wereld vaak minstens 1000 dorpen hadden en dan de overstap konden maken naar casual, dan konden hen 1000 edels en meer maken nog voordat ze 1 goudmunt moesten slaan op die casual. In vergelijking met kleinere spelers die slechts konden overstappen met enkele edels. Dit was meer in extreme gevallen, maar deze hadden toch extreme voorsprong. Toen moesten ze wel eerst volledig geëdeld worden op die wereld vooraleer ze konden overstappen.
We spreken hier zeker van cas1, cas2 & cas3
Zeker vroeger, wanneer de top 25 accounts in een bepaalde wereld vaak minstens 1000 dorpen hadden en dan de overstap konden maken naar casual, dan konden hen 1000 edels en meer maken nog voordat ze 1 goudmunt moesten slaan op die casual. In vergelijking met kleinere spelers die slechts konden overstappen met enkele edels. Dit was meer in extreme gevallen, maar deze hadden toch extreme voorsprong. Toen moesten ze wel eerst volledig geëdeld worden op die wereld vooraleer ze konden overstappen.
We spreken hier zeker van cas1, cas2 & cas3
Het casual eindspel is er gekomen aangezien werelden zoals cas1-4 anders eindeloos op 120% aanvalsblokkade zouden staan. Op casual 1 is er wel een aanvraag geweest om de aanvalsrange te vergroten en daardoor is deze manueel naar 140% aanvalsrange gezet. Ook op casual 2 en 3 zijn vergrotingen aangevraagd.
In het spel kan je bij ranglijst kiezen om een overzicht te krijgen van het casual eindspel voor jouw specifieke wereld.
Wat kan je vinden op die pagina? Er staat:
“In deze Casual-wereld is het aanvankelijk alleen mogelijk om spelers aan te vallen die binnen 20% van je punten zijn. Bovendien kan het startdorp van een speler niet worden overgenomen Naarmate deze wereld ouder wordt zullen bepaalde wereldinstellingen geleidelijk worden veranderd. Na de laatste stap worden de beperkingen opgeheven en schakelt de wereld over naar het dominantie eindspel.”
Casual 4 & 5 had een andere rangevergroting tabel dan casual 6 tot 8.
Casual 3 was eerst zonder tabel, maar de rangeverbreding werd later toegewezen aan de wereld, hierdoor hebben ze de % van maand 13 tot maand X overgeslagen, maar hebben ze nog moeten wachten tot de range eraf was. De muntkosten waren ook minder verlaagd, waardoor het eindspel langer was.
De huidige tabel kan je hier vinden
In het spel kan je bij ranglijst kiezen om een overzicht te krijgen van het casual eindspel voor jouw specifieke wereld.
Wat kan je vinden op die pagina? Er staat:
“In deze Casual-wereld is het aanvankelijk alleen mogelijk om spelers aan te vallen die binnen 20% van je punten zijn. Bovendien kan het startdorp van een speler niet worden overgenomen Naarmate deze wereld ouder wordt zullen bepaalde wereldinstellingen geleidelijk worden veranderd. Na de laatste stap worden de beperkingen opgeheven en schakelt de wereld over naar het dominantie eindspel.”
Datum van verandering | Aanvalsblokkade | Muntenprijs | Andere wijzigingen |
dd.mm.jjjj om X uur | 40% | 90% | |
… | … | … | |
dd.mm.jjj om X uur | Verwijderd | 20% |
|
Casual 3 was eerst zonder tabel, maar de rangeverbreding werd later toegewezen aan de wereld, hierdoor hebben ze de % van maand 13 tot maand X overgeslagen, maar hebben ze nog moeten wachten tot de range eraf was. De muntkosten waren ook minder verlaagd, waardoor het eindspel langer was.
De huidige tabel kan je hier vinden
Het inventaris items Flamboyante spraak en de bijbehorende pakketten kunnen niet worden meegenomen wanneer je overstapt naar casual.
Wat houdt flamboyante naam in? Flamboyante spraak is een item waarbij je bij elke geproduceerde edel een grondstoffenpakket krijgt ter waarde van de helft van de edelmanprijs. Met andere woorden. 20.000 hout / 25.000 leem / 25.000 ijzer.
Zo erg is dat toch niet?
Toch: spelers verzamelden die pakketjes. De aantallen gingen van 1000 tot 30k
Als je deze pakketjes slim gebruikte kon je al sinds het begin van de wereld: 25 tot 300 edels verkrijgen en hierdoor een grote voorsprong verkrijgen tegenover anderen. (Veel edels al je nog maar een week speelt )
De eerste keer dat je deze items niet kon meenemen naar een casual was cas7
Sommigen vonden dit idee al een vooruitgang, maar nog niet ver genoeg. Dit is slechts 1 van de soorten grondstoffenpakketjes die werd verwijderd, maar bijvoorbeeld Final 24, St. Jimmy en marcvs200 hebben +1000% grondstoffen pakketjes meegenomen naar cas8.
Wat houdt flamboyante naam in? Flamboyante spraak is een item waarbij je bij elke geproduceerde edel een grondstoffenpakket krijgt ter waarde van de helft van de edelmanprijs. Met andere woorden. 20.000 hout / 25.000 leem / 25.000 ijzer.
Zo erg is dat toch niet?
Toch: spelers verzamelden die pakketjes. De aantallen gingen van 1000 tot 30k
Als je deze pakketjes slim gebruikte kon je al sinds het begin van de wereld: 25 tot 300 edels verkrijgen en hierdoor een grote voorsprong verkrijgen tegenover anderen. (Veel edels al je nog maar een week speelt )
De eerste keer dat je deze items niet kon meenemen naar een casual was cas7
Sommigen vonden dit idee al een vooruitgang, maar nog niet ver genoeg. Dit is slechts 1 van de soorten grondstoffenpakketjes die werd verwijderd, maar bijvoorbeeld Final 24, St. Jimmy en marcvs200 hebben +1000% grondstoffen pakketjes meegenomen naar cas8.
Laatst bewerkt: