leuke rapportjes

Reactiescore
1.019
ja, al moet je dat ook doen bij gm, maar het is bij pakketjes veel belangrijker
 

DeletedUser69389

Guest
Ik vind pakketjes wel kut, dat is een mening en mijn mening kan niet gemakkelijk verandert worden. En zeker door spelers zoals jij.

Hmm, wat er tactisch is aan pakketjes weet ik niet. Dat je het slim moet gebruiken, ja, dat snap ik wel. Alleen zal de wereld veel trager verlopen in de edelfases. En sommige mensen hebben een voorkeur bij snellere edelfases.

Van waar haal jij die 90%? Ik weet zeker dat er wel meer mensen zijn die slim spelen en tactisch spelen, maar vanaf wanneer speel je slim en tactisch? Het is niet dat jij dan bij die '10%' van 'slimme en tactische' spelers zit, hé

Ik noemde puur een percentage. Die was niet perse ergens op gebaseerd. Of ik wel of niet tot dat selecte groepje behoor is volgens mij niet door jou te beoordelen. Aangezien wij nooit direct tegen elkaar hebben gevochten en ik je nog nooit op een classic heb gezien.

Dat de edelfase trager is klopt totaal niet. Kan net zo goed ook snel zijn. Alleen kun je niet het simpele edelsmijtwerk doen. Goudmunten op een classic kan nog wel, maar dan had het gecombineerd moeten worden met een No Haul of Limited Haul. Het gaat nu om wie farmt het beste en heeft daardoor de meeste edels. Als je eenmaal een grote voorraad hebt opgebouwd is het niet anders dan simpelweg edels spammen en in de hoop dat er dan wat doorgeraken. Bij Pakketjes is dat veel minder het geval. Doe je dat dan is dat pure zelfmoord van grondstoffen.

De door het TW team gekozen instellingen hebben ervoor gezorgd dat er misschien een classic gekomen is die toegankelijk is, maar weinig varieert met een gewone wereld. Alleen boerlimiet en snelheid zijn nu nog apart t.o.v. een W56, 57 en een 58 bijvoorbeeld. Classic is bedoeld om de meer ervaren spelers uit te dagen en kenmerkt zich vaak door instellingen die je op de reguliere werelden minder snel ziet en waardoor het 'lastiger' wordt. Als je voor het eerst een beetje aankloot op de classic dan kun je dit misschien cool vinden. Maar vergeleken met een classic 8 of 11 vind ik dit toch behoorlijk droevige instellingen voor een classic. Het biedt totaal geen uitdaging. Gaan je edels dood dan is het kwestie van bijfarmen en opnieuw maken.

Wanneer je met pakketten speelt dan is het meer een kwestie van slim, goed aanvallen en plannen. Want doe je dat niet en verlies je de edels dan heeft de verdediger je helemaal lam gemaakt en kan diegene eenvoudiger counteren met alle gevolgen van dien. Omdat jij dan bijvoorbeeld niet kunt recappen. Recappen is iets wat je al snel dient te doen op een classic wanneer je slim gebruik maakt van je offensieve mogelijkheden, omdat het niet loont om stacks te plaatsen.

Daarom is er niks aan met treintjes. De aanvaller is dan enorm in het voordeel. Terwijl dit bij pakketjes meer gelijk is wanneer je slim en goed kunt spelen. Het is niet voor niets dat in het verleden kleinere stammen ook relatief gezien het lang konden volhouden tegen een kwantitatief gezien grotere tegenstander. Ik noem als voorbeeld wij als Dust tegen Church. Omdat wij als Dust zijnde op de accountsBeauty and the Beast (Mijn acc), Woke up en Kabouter Plop konden focussen op het uitschakelen van de edels, wat relatief gezien weinig kostte. Wanneer er sprake was van geweest van instellingen zoals die hier nu zijn dan durf ik te stellen dat wij het zeker niet zolang hadden kunnen volhouden.
 

DeletedUser78776

Guest
Ik zit eigenlijk te wachten op nog een aantal leuke rapportjes.
Vind het zeer amusant namelijk..
 

DeletedUser3809

Guest
Ik noemde puur een percentage. Die was niet perse ergens op gebaseerd. Of ik wel of niet tot dat selecte groepje behoor is volgens mij niet door jou te beoordelen. Aangezien wij nooit direct tegen elkaar hebben gevochten en ik je nog nooit op een classic heb gezien.

Dat de edelfase trager is klopt totaal niet. Kan net zo goed ook snel zijn. Alleen kun je niet het simpele edelsmijtwerk doen. Goudmunten op een classic kan nog wel, maar dan had het gecombineerd moeten worden met een No Haul of Limited Haul. Het gaat nu om wie farmt het beste en heeft daardoor de meeste edels. Als je eenmaal een grote voorraad hebt opgebouwd is het niet anders dan simpelweg edels spammen en in de hoop dat er dan wat doorgeraken. Bij Pakketjes is dat veel minder het geval. Doe je dat dan is dat pure zelfmoord van grondstoffen.

De door het TW team gekozen instellingen hebben ervoor gezorgd dat er misschien een classic gekomen is die toegankelijk is, maar weinig varieert met een gewone wereld. Alleen boerlimiet en snelheid zijn nu nog apart t.o.v. een W56, 57 en een 58 bijvoorbeeld. Classic is bedoeld om de meer ervaren spelers uit te dagen en kenmerkt zich vaak door instellingen die je op de reguliere werelden minder snel ziet en waardoor het 'lastiger' wordt. Als je voor het eerst een beetje aankloot op de classic dan kun je dit misschien cool vinden. Maar vergeleken met een classic 8 of 11 vind ik dit toch behoorlijk droevige instellingen voor een classic. Het biedt totaal geen uitdaging. Gaan je edels dood dan is het kwestie van bijfarmen en opnieuw maken.

Wanneer je met pakketten speelt dan is het meer een kwestie van slim, goed aanvallen en plannen. Want doe je dat niet en verlies je de edels dan heeft de verdediger je helemaal lam gemaakt en kan diegene eenvoudiger counteren met alle gevolgen van dien. Omdat jij dan bijvoorbeeld niet kunt recappen. Recappen is iets wat je al snel dient te doen op een classic wanneer je slim gebruik maakt van je offensieve mogelijkheden, omdat het niet loont om stacks te plaatsen.

Daarom is er niks aan met treintjes. De aanvaller is dan enorm in het voordeel. Terwijl dit bij pakketjes meer gelijk is wanneer je slim en goed kunt spelen. Het is niet voor niets dat in het verleden kleinere stammen ook relatief gezien het lang konden volhouden tegen een kwantitatief gezien grotere tegenstander. Ik noem als voorbeeld wij als Dust tegen Church. Omdat wij als Dust zijnde op de accountsBeauty and the Beast (Mijn acc), Woke up en Kabouter Plop konden focussen op het uitschakelen van de edels, wat relatief gezien weinig kostte. Wanneer er sprake was van geweest van instellingen zoals die hier nu zijn dan durf ik te stellen dat wij het zeker niet zolang hadden kunnen volhouden.

Farmen valt met deze instellingen wel een beetje mee.
Gros vd farm is normaal altijd op bbs met FA en de meeste bbs zijn vrij klein nu.

Wij staan 2e (en zo wss eerste) en mss 1/4 of 1/5e van ons inkomen is farminkomsten.

Sowieso ontstaat er op classic tussen de betere spelers meestal al vrij snel veel strijd en heb je dus betere dingen te doen dan alleen een beetje farmen.
 

DeletedUser78760

Guest
Zeker waar, met deze instellingen kan je ver komen zonder al te veel te farmen.
 

DeletedUser78878

Guest
On topic: M'n laatste actie voor ik fuseerde met Mickey Waus, een mooie georganiseerde aanval. Clear voor edeltrein:
tw.png
 

DeletedUser75558

Guest
Pakketjes zijn imo al sinds het begin van tw de beste manier voor edels. Die domme goudmunten zitten nou al op elke wereld, doen ze het op classic ook. Deprimerende tijden
Het zielige is nog dat we er classics lang van af waren (van die domme goudmunten) en halen die mods het toch weer uit hun hoofd goudmunten in te gaan stellen. Ik weet echt oprecht niet waarom je zoiets in zou stellen, maar goed, waarschijnlijk om wat meer noobs aan te trekken en de wereld wat groter maken.
 

DeletedUser78760

Guest
Haha Sil heeft 1 keer zijn scheit in mijn drinkbeker laten verdwijnen, naar is dat joh :p
 
Reactiescore
2.064
Pakketjes zijn imo al sinds het begin van tw de beste manier voor edels. Die domme goudmunten zitten nou al op elke wereld, doen ze het op classic ook. Deprimerende tijden

erg mee eens, pakketjes zijn veel fijner
 
Bovenaan