kata's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
661
wauw wat zielig en kinderachtig zeg dit.

Kan je van katas ook zeggen.
Ik laat me niet van mijn beste kant zien, toegegeven.
Stoort me niet die kritiek.
Katas zonder positief tactische redenen, gewoon walgelijk.

Ik geef een vgl. Voetbalwedstrijd. Speler blesseert zich. Nergens staat dat je de bal moet buitentrappen. Maar het wordt vanwege de sportiviteit wel gedaan. Zelfs voetballers doen het. Maar je kan dus evengoed doorspelen en profiteren van de man meer situatie, want het kan volgens de regels.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
661
je legt me de woorden in de mond. Ook al ben je tegen kata gebruik, je kan anderen niet verplichten deze niet te gebruiken, ik zou zeggen, wie er tegen is, geef lekker het goede voorbeeld, kata gebruik is voor vele zaken te verantwoorden. Er zijn BV. tal van werelden waar ik noobs in m'n cluster had liggen, door deze te kata'en konden ze niet nog meer barbs edelen en zijn ze verdwenen van de desbetreffende wereld.
Ik zou graag de tegenstanders van kata gebruik eens bekijken wanneer een noobje al hun barbs gaat opedelen in hun cluster, lijkt me toch ook dat ze dan gaan kata'en.

Ikzelf gebruik ze op nieuwere werelden niet, niet omdat ik er tegen ben maar met de simpele reden dat het ook weer veel opbouw werk geeft als je het dorp uiteindelijk toch edelt.

In de werelden waar ik speel(de), beginwerelden groeiden die spullen niet mee en vonden wij die noobs dus net erg handig. Dan deden die onze grijze dorpen groeien en konden we lekker het cluster dichtmaken. Je kan alles vanuit een ander oogpunt bekijken hoor.

Ik begrijp wel een beetje wat jullie willen zeggen. Kata's zijn in het spel ingebouwd en dus kan je ze gebruiken. Daar kan ik niks maar dan ook niks tegen in brengen. Maar toch probeer ik het. Vechten tegen de bierkaai klaarblijkelijk, want zelfs spelers met het palmares van Melle zien die kata's liever wel. Maar ja, zijn naam is dan ook zijn voorteken.
 
Reactiescore
534
Ik vind dat je gelijk hebt dat kata's zonder reden walgelijk zijn. Maar waar trek je de grens? Wanneer is het zonder (goede) reden? Zoals ik eerder al zij is het gewoon handig om uit voorzorg mensen hun AH, boer, kazerne, stal of iets dergelijks naar beneden te halen.

Als een farm steeds troepen bouwt, heb je dan een reden om zijn boer en kazerne naar beneden te halen? Als je buurman een adelshoeve heeft, heb je dan een reden om zijn adelshoeve naar beneden te halen? Nogmaals, waar trek je de grens?

Btw laat even duidelijk zijn, ik ben niet tegen kata'en dat enkel op korte duur het effect van zichtbaar is. AH slopen op het juiste moment vind ik legit, gaat enkel voor een bepaald moment (tijdens een aanval/counter). Zelfde met verzamelplaatsen.

Waar ik dan wel weer zwaar tegen ben zijn al die middelmatige spelertjes die kata'en waarbij de verdediger dagenlang moet opbouwen. In extreme vorm dus dat vele 10k dorpen worden gekataat naar 26 punten en die aanvallende kerel dan doet alsof die top is omdat die altijd in de top staat.

Lees hierboven.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2248860

Guest
In de werelden waar ik speel(de), beginwerelden groeiden die spullen niet mee en vonden wij die noobs dus net erg handig. Dan deden die onze grijze dorpen groeien en konden we lekker het cluster dichtmaken. Je kan alles vanuit een ander oogpunt bekijken hoor.

Ik begrijp wel een beetje wat jullie willen zeggen. Kata's zijn in het spel ingebouwd en dus kan je ze gebruiken. Daar kan ik niks maar dan ook niks tegen in brengen. Maar toch probeer ik het. Vechten tegen de bierkaai klaarblijkelijk, want zelfs spelers met het palmares van Melle zien die kata's liever wel. Maar ja, zijn naam is dan ook zijn voorteken.

Ik denk niet dat Melle voor het kata gedoe is, hij heeft er dan ook zelden gebruik van gemaakt. Hij heeft het eerder moeilijk met het denigrerend gedrag ten opzichte van spelers die de morele keuze maakten om kata's te gebruiken. En hij analyseert daarbij gedetailleerd de argumenten, door jullie gebruikt. Ik vind persoonlijk ook niet dat men er een topic aan moet besteden. Op zoiets moet vooral ingame ingespeeld worden.
 
Reactiescore
661
Ik vind dat je gelijk hebt dat kata's zonder reden walgelijk zijn. Maar waar trek je de grens? Wanneer is het zonder (goede) reden? Zoals ik eerder al zij is het gewoon handig om uit voorzorg mensen hun AH, boer, kazerne, stal of iets dergelijks naar beneden te halen.

Als een farm steeds troepen bouwt, heb je dan een reden om zijn boer en kazerne naar beneden te halen? Als je buurman een adelshoeve heeft, heb je dan een reden om zijn adelshoeve naar beneden te halen? Nogmaals, waar trek je de grens?

Nja, dat is idd iets om over na te denken. En niet zwart wit te bepalen. Daarom reken je als speler ook een beetje op het woordje waar het eigenlijk allemaal om draait.


Sportiviteit.

Iedereen beseft zelf in de eigen situatie wanneer je echt bezig bent met zomaar negatief af te breken.
Hetgeen jij der net opsomde kan je inderdaad onderbrengen onder de hoofding tactiek.

Maar ik ben al blij dat je nu zelf toch ook toegeeft dat negatief gebruik gewoon not done is.

Ik denk niet dat Melle voor het kata gedoe is, hij heeft er dan ook zelden gebruik van gemaakt. Hij heeft het eerder moeilijk met het denigrerend gedrag ten opzichte van spelers die de morele keuze maakten om kata's te gebruiken. En hij analyseert daarbij gedetailleerd de argumenten, door jullie gebruikt. Ik vind persoonlijk ook niet dat men er een topic aan moet besteden. Op zoiets moet vooral ingame ingespeeld worden.

Dat kan ik allemaal niet in dat korte zinnetje van hem terugvinden hoor. Ik kan geen gedachten lezen.

Kan je mij ergens citeren in mijn denigrerend gedrag naar een "morele katagebruiker". Dan pas ik het aan.
 
Reactiescore
534
Daarom reken je als speler ook een beetje op het woordje waar het eigenlijk allemaal om draait.

Sportiviteit.

Toch blijf ik het raar vinden. Want waarom is gewoon clearen of iemand edelen niet onsportief, maar iemand zijn gebouwen omlaag halen wel?

Ik blijf bij mijn punt dat kata's in het spel zitten, en als je daardoor kan winnen dan zou ik niet weten waarom je dit niet zou doen. Maar dat is precies wat ik net ook al zei, als je er niks mee op schiet om iemand te kata'en is het inderdaad belachelijk.

Ondanks dat ik niet tegen kata's ben lijkt me een keer een wereld zonder kata's best leuk. Jammer dat dit onhaalbaar is.
 
Reactiescore
661
Kom ik weer met die voetbalwedstrijd. Een speler ligt geblesseerd op de grond. Waarom zou je de bal buitentrappen als je kan profiteren van de man meer situatie. Sportiviteit.

Edelen is het doel van het spel, iemand die scoort in een voetbalwedstrijd.
Farmen is de tegenstander uitputten.
Katapulteren is natrappen.

Zo zie ik het.



Maar wie weet kunnen ze nu al van alles programmeren zo dat het volgende classic wel haalbaar is.

No haul tegen het farmen
en geen katapulten
en geen edels goedkoop nabouwen

dan krijg je toch een topwereld
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
534
Kom ik weer met die voetbalwedstrijd. Een speler ligt geblesseerd op de grond. Waarom zou je de bal buitentrappen als je kan profiteren van de man meer situatie. Sportiviteit.

Edelen is het doel van het spel, iemand die scoort in een voetbalwedstrijd.
Farmen is de tegenstander uitputten.
Katapulteren is natrappen.

Zo zie ik het.

Kan ik me redelijk in vinden, maar wat is clearen dan in de voetbalwedstrijd?
 
Reactiescore
661
Kan ik me redelijk in vinden, maar wat is clearen dan in de voetbalwedstrijd?

heum, nja de verdediging uitspelen of zo.

Ik had trouwens nog ff iets aangepast in de vorige post. kwam pas later in me op.

en heb die beginpost al helemaal aangepast. Dat lijstje maken is geen goed idee, was foute boel van me.
 
Reactiescore
1.145
Kom ik weer met die voetbalwedstrijd. Een speler ligt geblesseerd op de grond. Waarom zou je de bal buitentrappen als je kan profiteren van de man meer situatie. Sportiviteit.

Edelen is het doel van het spel, iemand die scoort in een voetbalwedstrijd.
Farmen is de tegenstander uitputten.
Katapulteren is natrappen.

Zo zie ik het.



Maar wie weet kunnen ze nu al van alles programmeren zo dat het volgende classic wel haalbaar is.

No haul tegen het farmen
en geen katapulten
en geen edels goedkoop nabouwen

dan krijg je toch een topwereld

mja ik ben geen fan van kata's maar die vergelijking van voetbal slaat nergens op om eerlijk te zijn.
ik vind dat als iemand gehacked is en zijn troepen zijn weg gestuurd dan kun je dat vergelijke met een geblesseerde speler.
Maar de vergelijking die je nu trekt klopt gewoon niet.
 
Reactiescore
534
Even nagedacht, en kwam op dit:

Edelen: Einde wedstrijd, verloren. Je hebt geen kansen meer alles is voorbij.
Katapulteren: Doelpunt maken, doet heel erg pijn maar met een goede comeback kom je eroverheen en versla je de tegenstander.
 
Reactiescore
982
Even nagedacht, en kwam op dit:

Edelen: Einde wedstrijd, verloren. Je hebt geen kansen meer alles is voorbij.
Katapulteren: Doelpunt maken, doet heel erg pijn maar met een goede comeback kom je eroverheen en versla je de tegenstander.

Wat dus wilt zeggen dat je moet kata'en (/doelpunt maken) om van de tegenstander (/wedstrijd) te winnen.. :D
 
Reactiescore
534
Wat dus wilt zeggen dat je moet kata'en (/doelpunt maken) om van de tegenstander (/wedstrijd) te winnen.. :D

Nu je het zegt slaat dat ook nergens op nee, maar dat eerdere voorbeeld sloeg net zo goed nergens op haha. Voetbal is niet te vergelijken met tribalwars denk ik :p
 
Reactiescore
661
Nu je het zegt slaat dat ook nergens op nee, maar dat eerdere voorbeeld sloeg net zo goed nergens op haha. Voetbal is niet te vergelijken met tribalwars denk ik :p

vanquisher probeert gewoon een redelijk vgl weg te wuiven. Natuurlijk kan je geen perfecte vgl maken. Dat weet ik wel.

Het gaat om het feit dat het beide kan want er zijn geen regels voor. Maar of je het doet dat is wat anders. Hij weet dat het daarover gaat maar negeert net dat punt en neemt dan de vgl om op terug te spelen. Makkie om zo een discussie te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
534
vanquisher probeert gewoon een redelijk vgl weg te wuiven. Natuurlijk kan je geen perfecte vgl maken. Dat weet ik wel.

Het gaat om het feit dat het beide kan want er zijn geen regels voor. Maar of je het doet dat is wat anders. Hij weet dat het daarover gaat maar negeert net dat punt en neemt dan de vgl om op terug te spelen. Makkie om zo'n discussie te winnen.

Natrappen (jou voorbeeld) is wel strafbaar. Je kunt het doen, maar je overtreed daarmee wel de regels. Iemand kata's sturen is niet strafbaar en je overtreed geen enkele regel.

Denk dat ik beter kan stoppen met deze discussie, we zullen er beide wel ongeveer (nogmaals; waar trek je de grens) hetzelfde over denken. Kata's onnodig gebruiken is gewoon achterlijk, maar als je er zelf voordeel uit kan halen is het imo gewoon slim.

Ik zeg welterusten!
 
Reactiescore
661
Ik denk idd zoals jij denkt.

Mijn voorbeeld was, gekwetste speler negeren en doorspelen, en kata's sturen. Beide mogelijk. Beide onsportief.
 
Reactiescore
982
Valt simpelweg te vergelijken met ongeschreven regels. Het is niet verboden of tegen de regels, veel mensen houden zich er enkel aan vanuit moreel oogpunt. Normen en waarden etc. Veel gebruikte voorbeelden zijn zo bijvoorbeeld Clusterfucks, spy's, kata's, pa abuse en zelfs backstabben (gezien in de meeste gevallen het tw team er niks aan doet gezien er geen werkelijke overtreding is begaan).

Meeste houden zich er aan gezien de methode niet als fair gezien wordt en liever op een eervolle manier strijden. Daarentegen is het gebruiken van menig methode een extreem voordeel en dus erg verleidelijk voor de wat mindere spelers om de betere tegenstander(s) neer te krijgen.

Oh en waar de grens gelegd moet worden met kata's. Simpelweg de grens waar kata's enkel schade aanrichten die enkel geld voor het moment zelf en ook zo zijn bedoelt. Verzamelplaatsen kata'en, ah's kata'en. Is opgebouwd binnen een dag en dus enkel tijdens de aanval geldig. Valt verdedigend op te lossen door betere account opbouw/voorbereiding bij het deffen. Dat versta ik onder tactisch kata'en ofwel een fout in het deffen.

Daarentegen gebouwen lukraak neerhalen is voor het lange termijn en ben ik tegen. Er is dan op stacken na (wat in de meeste gevallen geen optie is) geen verdedigingstactiek die je helpt om dorpen niet kapot geschoten te laten worden. Een aap zou zoiets nog kunnen uitvoeren en vergt totaal geen skill. Dat is de reden dat zovelen tegen kata gebruik zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
982
Zoals elke wereld, weer het gezeik over kata's

Als je het niet leuk vind, speel het spel dan niet

Dus niemand zou zich ooit nog moeten uitspreken tegen kata's, cf's, backstabs, laffe acties en dat soort gedoe? Dus als iemand op het AF zegt ik ben zo juist gekicked uit me stam en ze begonnen me aan te vallen., is jouw reactie: Als je het niet leuk vind, speel het spel dan niet? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan