DeletedUser
Guest
Als je begint met een lege core, ben je dan niet bang dat de binnenste cirkel spelers een oneerlijk voordeel heeft?
Ik neem als cirkel nu grofweg een band van een half continent breed, rondom de core.
Ze starten eerder, zullen dus ook eerder edels hebben en zo eerder de buitenkant van de core in hun bezit hebben.
De tweede cirkel spelers heeft dan een grotere drempel te overbruggen om een dorp in de core te bemachtigen.
Die moeten namelijk al over de eerste cirkel spelers gaan, daarna over de ring en daarna mogelijk nog eens over de buitenkant van de core als ze niet middenin dorpen van anderen willen belanden.
De derde cirkel spelers mag het al helemaal vergeten.
Op die manier reserveer je de core voor de sterke spelers die zich in de eerste dagen aanmelden.
Zo duw je ook spelers die op voorhand beslissen om samen te spelen in een benarde positie.
Namelijk als ze geen speler vroeg laten beginnen, vlakbij de core, dan zijn ze gedwongen om een speler uit de binnenste cirkel (die een positie in de core heeft) te rekruteren. Wat niet per sé iets slechts hoeft te zijn.
Dit van de vooropgestelde stammen kan je zowel als belemmerend als tactisch zien.
Als we nu kijken naar het alternatief, namelijk spelers laat starten in de core, dan heb je dubbele competitie. Namelijk spelers van in de core die binnenin dorpen veroveren en spelers van buiten de core die naar binnen toe edelen. Op die manier geef je makkelijk twee keer zoveel spelers de kans om een verschil te maken in dat cirkeltje.
Om het wat te verduidelijken met een afbeelding:
Blauw is de eerste lading spelers, rood de tweede, groen de derde lading.
Samengevat:
Mijn angst bij een lege core is vooral dat de eerste lading spelers teveel bevoordeeld zou zijn ten opzichte van de rest. Ze kunnen van de start edelen aan beide kanten van de ring en hebben voor een korte tijd vrij spel in de core.
Bij het alternatief (spelers starten in de core) geef je meer spelers de kans om een plekje in de core te veroveren en te behouden. Wat dan weer voor meer competitie en (in mijn ogen) een boeiendere dynamiek binnen de core zal zorgen.
Er kan natuurlijk ook voor een middenweg gekozen worden.
Namelijk dat er voor elke speler die start in de core, een groter dan gewoonlijk aantal barbarendorpen wordt geplaatst. Op die manier krijgen de mensen buiten de core een grotere kans om een plekje binnenin te veroveren.
Mogelijk nadeel is wel dat het binnenin iets te druk kan worden.
Terug, dit is slechts mijn mening.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We zijn er zo te zien bijna qua stemmen
Daarna nog enkele zaken definiëren (breedte van de ring, grootte van de core, waar de spelers starten, algemene wereldinstellingen) en we kunnen hem eens uittesten ^^
Ik neem als cirkel nu grofweg een band van een half continent breed, rondom de core.
Ze starten eerder, zullen dus ook eerder edels hebben en zo eerder de buitenkant van de core in hun bezit hebben.
De tweede cirkel spelers heeft dan een grotere drempel te overbruggen om een dorp in de core te bemachtigen.
Die moeten namelijk al over de eerste cirkel spelers gaan, daarna over de ring en daarna mogelijk nog eens over de buitenkant van de core als ze niet middenin dorpen van anderen willen belanden.
De derde cirkel spelers mag het al helemaal vergeten.
Op die manier reserveer je de core voor de sterke spelers die zich in de eerste dagen aanmelden.
Zo duw je ook spelers die op voorhand beslissen om samen te spelen in een benarde positie.
Namelijk als ze geen speler vroeg laten beginnen, vlakbij de core, dan zijn ze gedwongen om een speler uit de binnenste cirkel (die een positie in de core heeft) te rekruteren. Wat niet per sé iets slechts hoeft te zijn.
Dit van de vooropgestelde stammen kan je zowel als belemmerend als tactisch zien.
Als we nu kijken naar het alternatief, namelijk spelers laat starten in de core, dan heb je dubbele competitie. Namelijk spelers van in de core die binnenin dorpen veroveren en spelers van buiten de core die naar binnen toe edelen. Op die manier geef je makkelijk twee keer zoveel spelers de kans om een verschil te maken in dat cirkeltje.
Om het wat te verduidelijken met een afbeelding:
Blauw is de eerste lading spelers, rood de tweede, groen de derde lading.
Samengevat:
Mijn angst bij een lege core is vooral dat de eerste lading spelers teveel bevoordeeld zou zijn ten opzichte van de rest. Ze kunnen van de start edelen aan beide kanten van de ring en hebben voor een korte tijd vrij spel in de core.
Bij het alternatief (spelers starten in de core) geef je meer spelers de kans om een plekje in de core te veroveren en te behouden. Wat dan weer voor meer competitie en (in mijn ogen) een boeiendere dynamiek binnen de core zal zorgen.
Er kan natuurlijk ook voor een middenweg gekozen worden.
Namelijk dat er voor elke speler die start in de core, een groter dan gewoonlijk aantal barbarendorpen wordt geplaatst. Op die manier krijgen de mensen buiten de core een grotere kans om een plekje binnenin te veroveren.
Mogelijk nadeel is wel dat het binnenin iets te druk kan worden.
Terug, dit is slechts mijn mening.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het antwoord100 positieve stemmen
We zijn er zo te zien bijna qua stemmen
Daarna nog enkele zaken definiëren (breedte van de ring, grootte van de core, waar de spelers starten, algemene wereldinstellingen) en we kunnen hem eens uittesten ^^
Laatst bewerkt door een moderator: