Kale ring rond core.

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 115 89,1%
  • Nee

    Stemmen: 14 10,9%

  • Totaal aantal stemmers
    129
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Als je begint met een lege core, ben je dan niet bang dat de binnenste cirkel spelers een oneerlijk voordeel heeft?
Ik neem als cirkel nu grofweg een band van een half continent breed, rondom de core.
Ze starten eerder, zullen dus ook eerder edels hebben en zo eerder de buitenkant van de core in hun bezit hebben.
De tweede cirkel spelers heeft dan een grotere drempel te overbruggen om een dorp in de core te bemachtigen.
Die moeten namelijk al over de eerste cirkel spelers gaan, daarna over de ring en daarna mogelijk nog eens over de buitenkant van de core als ze niet middenin dorpen van anderen willen belanden.
De derde cirkel spelers mag het al helemaal vergeten.
Op die manier reserveer je de core voor de sterke spelers die zich in de eerste dagen aanmelden.

Zo duw je ook spelers die op voorhand beslissen om samen te spelen in een benarde positie.
Namelijk als ze geen speler vroeg laten beginnen, vlakbij de core, dan zijn ze gedwongen om een speler uit de binnenste cirkel (die een positie in de core heeft) te rekruteren. Wat niet per sé iets slechts hoeft te zijn.
Dit van de vooropgestelde stammen kan je zowel als belemmerend als tactisch zien.

Als we nu kijken naar het alternatief, namelijk spelers laat starten in de core, dan heb je dubbele competitie. Namelijk spelers van in de core die binnenin dorpen veroveren en spelers van buiten de core die naar binnen toe edelen. Op die manier geef je makkelijk twee keer zoveel spelers de kans om een verschil te maken in dat cirkeltje.

Om het wat te verduidelijken met een afbeelding:
hs2x47.jpg

Blauw is de eerste lading spelers, rood de tweede, groen de derde lading.


Samengevat:
Mijn angst bij een lege core is vooral dat de eerste lading spelers teveel bevoordeeld zou zijn ten opzichte van de rest. Ze kunnen van de start edelen aan beide kanten van de ring en hebben voor een korte tijd vrij spel in de core.

Bij het alternatief (spelers starten in de core) geef je meer spelers de kans om een plekje in de core te veroveren en te behouden. Wat dan weer voor meer competitie en (in mijn ogen) een boeiendere dynamiek binnen de core zal zorgen.


Er kan natuurlijk ook voor een middenweg gekozen worden.
Namelijk dat er voor elke speler die start in de core, een groter dan gewoonlijk aantal barbarendorpen wordt geplaatst. Op die manier krijgen de mensen buiten de core een grotere kans om een plekje binnenin te veroveren.
Mogelijk nadeel is wel dat het binnenin iets te druk kan worden.


Terug, dit is slechts mijn mening.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

100 positieve stemmen :)
Bedankt voor het antwoord :)
We zijn er zo te zien bijna qua stemmen :D

Daarna nog enkele zaken definiëren (breedte van de ring, grootte van de core, waar de spelers starten, algemene wereldinstellingen) en we kunnen hem eens uittesten ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
misschien is het een idee om i.p.v. de spelers die eerder beginnen van binnen te leggen juist van buiten te leggen ? (dan kan er natuurlijk wel nog gefoefeld worden maarja
 

DeletedUser

Guest
Is dit een reactie op "waar de spelers starten"?
Bedoelde daarmee vooral binnen of net buiten de core :p

Als je de spelers van buiten naar binnen gaat plaatsen, zal je denk ik het omgekeerde effect gaan krijgen.
Dat mensen zo lang mogelijk zullen wachten om met de wereld te starten, terwijl een van de voordelen van deze wereld net zou moeten zijn dat hij veel (nieuw) volk trekt.
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad ... had ik niet aan gedacht , misschien 4 cirkels een helemaal van boven , onder , links en rechts . Maar als de spelers dan weer in de core starten in het begin krijg je wss weer hetzelfde ... Of deze instelling geheim houden tot de wereld is begonnen ? Dan is het wat meer gokken
 

DeletedUser

Guest
Vind ik zeker geen slecht idee. Zoals eerder al opgeworpen zou het wel eens leuk zijn om wat extra variatie in het spel te steken op dergelijke manier. Ik vrees echter dat de buitenste ring erg dun zou zijn. Ik zie weinig spelers nog het spel instappen na de eerste speelweken. Op zowel w31 en w33 was/ben ik alle enkele maanden ver in het spel en 'het einde van de wereld' ligt nog altijd niet danig ver van me. Mits goede regeling zou het wel in orde komen. Ik zou het zeker een kans willen geven.
 

DeletedUser

Guest
Variatie's zijn natuurlijk altijd mogelijk :D

Zoals ik eerder zei, als er nog voorstanders zijn van meerdere ringen of desnoods figuurtjes, wie ben ik om jullie tegen te houden. Ik blijf hierbij, als er genoeg voorstanders zijn, waarom ook niet? :p

Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat een mogelijke overwinningsvoorwaarde (60/70/80% van de core in handen hebben) zal wegvallen of aangepast moet worden.
Trouwens bedankt aan Da Stewie om dat voor te stellen :)



En inzake het geheim houden van bepaalde instellingen van een nieuwe wereld: persoonlijk denk ik niet dat het een goede zaak is, zeker niet als het een nieuwe tactiek kan vereisen.
Als je ze laat gokken heb je een kans dat spelers bedrogen uitkomen en/of gedemotiveerd raken, wat dan weer kan leiden tot stoppende spelers. Allerminst de bedoeling :p

Om hier even verder op in te gaan, het is net interessanter om de spelers een keuze te geven.
Zoals ik het in m'n hoofd heb (spelers starten zoals gewoonlijk in de core, één kale ring rond de core) hebben de spelers een aantal optie's inzake wanneer ze starten.
Zowel meteen registreren (start middenin de core) als even wachten (langs de ring, in de core) als nog wat langer wachten (langs de ring, buiten de core) hebben allen hun voor- en nadelen. Elke keuze kan leiden tot een verschillende aanpak van het spel, wat het enorm boeiend kan maken.
En net doordat je meer opties hebt die kunnen leiden tot succes, krijg je al een verspreiding van wanneer de spelers registreren.
Met andere woorden, een paardenrace waarbij de snelste om te registreren de meeste kansen heeft om te winnen (wat volgens mij een gevaar kan zijn als je spelers buiten de core laat starten) valt weg.

Als er wordt gekozen voor meerdere ringen of voor een andere variatie, wordt het voor spelers moeilijker mikken waar ze komen te liggen. Wat geen nadeel hoeft te zijn, het moet ook niet te eenvoudig worden :p
Maar het blijft wel zo dat het feit of je al dan niet in de buurt van een kale ring terechtkomt, een enorme tactische invloed heeft.
Dan zullen er inderdaad (net zoals je zei) meer spelers zijn die wat langer wachten om te starten op de wereld.
 

DeletedUser

Guest
Vind ik zeker geen slecht idee. Zoals eerder al opgeworpen zou het wel eens leuk zijn om wat extra variatie in het spel te steken op dergelijke manier. Ik vrees echter dat de buitenste ring erg dun zou zijn. Ik zie weinig spelers nog het spel instappen na de eerste speelweken. Op zowel w31 en w33 was/ben ik alle enkele maanden ver in het spel en 'het einde van de wereld' ligt nog altijd niet danig ver van me. Mits goede regeling zou het wel in orde komen. Ik zou het zeker een kans willen geven.

Bedankt voor de feedback :)
Dat kan inderdaad een probleem worden.
Goed dat je het opmerkt, had hier nog geen rekening mee gehouden.

Wat er wel kan gebeurden, is vooraf een peiling houden naar hoeveel spelers denken mee te doen aan deze wereld.
Afhankelijk van de resultaten van die peiling (uiteraard plusminus een marge) kan het TW-team dan beslissen wat de beste keuze wordt voor de binnen- en buitendiameter van de kale ring.
Op die manier kan je het probleem wat binnen de perken houden.
 

DeletedUser63837

Guest
Miss idee, om in de core alleen maar bb's te leggen, en dan de speler een paar velden verderop.
En dan, als overwinninsvoorwaarde, om als stam 90% van de core in bezit te houden?
 

DeletedUser

Guest
Miss idee, om in de core alleen maar bb's te leggen, en dan de speler een paar velden verderop.
En dan, als overwinninsvoorwaarde, om als stam 90% van de core in bezit te houden?

Werd al eens voorgesteld, zie post 33 en volgende ;)

Ik heb er persoonlijk mijn twijfels bij (zie post 41 in deze discussie).
[...]

Samengevat:
Mijn angst bij een lege core is vooral dat de eerste lading spelers teveel bevoordeeld zou zijn ten opzichte van de rest. Ze kunnen van de start edelen aan beide kanten van de ring en hebben voor een korte tijd vrij spel in de core.

Bij het alternatief (spelers starten in de core) geef je meer spelers de kans om een plekje in de core te veroveren en te behouden. Wat dan weer voor meer competitie en (in mijn ogen) een boeiendere dynamiek binnen de core zal zorgen.

[...]

Maar zoals gewoonlijk, als er genoeg voorstanders zijn om te starten met een lege core, wie ben ik om jullie tegen te houden :)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor de feedback :)
Dat kan inderdaad een probleem worden.
Goed dat je het opmerkt, had hier nog geen rekening mee gehouden.

Wat er wel kan gebeurden, is vooraf een peiling houden naar hoeveel spelers denken mee te doen aan deze wereld.
Afhankelijk van de resultaten van die peiling (uiteraard plusminus een marge) kan het TW-team dan beslissen wat de beste keuze wordt voor de binnen- en buitendiameter van de kale ring.
Op die manier kan je het probleem wat binnen de perken houden.

Wat een mogelijke optie zou zijn is bij de pre registratie de spelers al de keuze te geven core/rim. De rim spelers zouden natuurlijk wel pas later in het spel mogen starten. In dezelfde lijn zou je ook spelers die willen meespelen na de start van de wereld in een wachtrij kunnen plaatsen tot een bepaalde datum waarna die allemaal tegelijk starten. Ik weet natuurlijk niet hoe de spelersgemeenschap hierop zal reageren. Dergelijke systemen maken het mogelijk de dorpen op dergelijke manier te introduceren in de wereld dat het een leefbaar milieu wordt. In die zin dat de buitencirkel dus niet te dun is zoals ik eerder aangaf. Dit kan dan bijvoorbeeld door spelers verder van elkaar te leggen dan in de core met meer barbarendorpen tussen elke speler.

Ik vind het een heel leuk idee maar het grote probleem is dat naarmate de straal van een cirkel groter wordt er veel meer spelers nodig zijn om een voldoende 'dikke' buitencirkel te krijgen om de spelers die daar inzitten genoeg bewegingsvrijheid te bieden. Vandaar mijn eventuele suggesties.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het wel een goed idee zou zijn om alleen tijdens de pre-registratie spelers toe te laten.

Dan heb je geen gedoe met voordelen als je eerder bent gestart oid.
Daarnaast zul je dan ook meer niveau in de wereld hebben.
Ervaren spelers spelen al dus komen niet pas later op TW en zien dan de speciale wereld pas ofzo.
Je krijgt dan geen noobs die net beginnen en dat als hun 'begin'-wereld kiezen.
En als er dan nog ervaren spelers toch in de wereld willen spelen, hebben die vaak nog contacten met spelers die wellicht wel al op de wereld spelen. En er zullen natuurlijk ook altijd wel accounts zijn co's zoeken of waarvan de eigenaars gewoon helemaal stoppen etc.

Spelers wellicht laten beginnen in een grote cirkel.
Zo is er ook geen voordeel (tegenover het beginnen in een grote 'bol') voor de spelers die in het buitenste deel van die 'bol' liggen dat die korter hoeven te lopen om buiten de core te komen.
 

DeletedUser

Guest
Wat een mogelijke optie zou zijn is bij de pre registratie de spelers al de keuze te geven core/rim.

Hmmm, dat idee voor pre-registratie is wel nog iets. Ben er persoonlijk wel fan van.

In dezelfde lijn zou je ook spelers die willen meespelen na de start van de wereld in een wachtrij kunnen plaatsen tot een bepaalde datum waarna die allemaal tegelijk starten.
Hier snap ik je redenering even niet. Wat zou hiervan het voordeel zijn?
Denk dat het makkelijker is om nieuwere spelers gewoon ten tijde van hun registratie mee in de rim te plaatsen.
Anders zal je een breuk gaan krijgen tussen de nieuwere spelers en hun buren die meespelen sinds de start van de wereld.

En het is een terechte opmerking dat je meer volume nodig hebt om de buitenste ring dik te maken.
Maar inderdaad kan het TW-team dit, zoals je voorstelt, ook bijsturen door meer barbarendorpen te plaatsen.

Nu, als ik even optimistisch mag zijn, hopelijk trekt de wereld genoeg nieuwsgierigen dat er geen problemen zijn met de dikte van de rim :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het wel een goed idee zou zijn om alleen tijdens de pre-registratie spelers toe te laten.

Dan heb je geen gedoe met voordelen als je eerder bent gestart oid.
Daarnaast zul je dan ook meer niveau in de wereld hebben.
Ervaren spelers spelen al dus komen niet pas later op TW en zien dan de speciale wereld pas ofzo.
Je krijgt dan geen noobs die net beginnen en dat als hun 'begin'-wereld kiezen.
En als er dan nog ervaren spelers toch in de wereld willen spelen, hebben die vaak nog contacten met spelers die wellicht wel al op de wereld spelen. En er zullen natuurlijk ook altijd wel accounts zijn co's zoeken of waarvan de eigenaars gewoon helemaal stoppen etc.

Een van de voordelen van dit idee zou net zijn dat het terug wat meer spelers zou trekken.
De mogelijkheid om mee te draaien beperken tot pre-registratie zal dit tegengaan.
Alhoewel dat wel enkele voordelen heeft (zoals je vermeld hebt), heb ik nogal het gevoel dat je het idee zou reserveren voor de elite.
Op zich zou het wel boeiend zijn om op die manier het idee eens te testen (speedserver), maar zou het spijtig vinden om de kans om mee te spelen weg te nemen van een deel van de spelers.

In verband met het gedoe met voordelen, ik denk persoonlijk dat er daar geen gevaar zit.
Zowel starten in de core of aan binnen- of buitenkant van de kale ring bied voor- en nadelen.

Verder zou ik opletten met je uitspraak over noobs en hun beginwereld ;)
Heb al enkele krachttoeren gezien van nieuwtjes die op hun eerste wereld uitgegroeid zijn tot spelers om rekening mee te houden :p

Spelers wellicht laten beginnen in een grote cirkel.
Zo is er ook geen voordeel (tegenover het beginnen in een grote 'bol') voor de spelers die in het buitenste deel van die 'bol' liggen dat die korter hoeven te lopen om buiten de core te komen.
Zou je dit nog even kunnen toelichten?
Ben bang dat ik niet volledig volg. Bedoel je de spelers laten starten van buiten naar binnen in plaats van omgekeerd?
 

DeletedUser68252

Guest
Lijkt me een leuk idee, zou eens wat variatie in de werelden opleveren. :D
 

DeletedUser

Guest
Bedankt :D

Vertel het maar aan al je vrienden, nog 10 pro-stemmen en het wordt doorgestuurd naar InnoGames :p
 
Reactiescore
31
Stop maar, houdt het bij het onderwerp wil dit serieus genomen worden.
Ik vind het een leuk idee en heb dus voor gestemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan