Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 %
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%
- Productiefactor 60 (19200 per uur)
Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Ridder/Standbeeld: Nee
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ingeschakeld
- Technologieën: 3- levelsysteem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Vlaggen: Nee
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Aanvalstiming: Ms i guess, aangezien de laatste echte classic volle sec was. Volle sec hier ook prima.
- Bolwerken: Nee
- Dorpen start: 3 dorpen start
Edelen:
- Edelmanproductie: Pakketten, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 34-35
- Edelmannen looplimiet: 30 velden
Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 35% voor een week behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vakantievervangingen: Actief
Extra:
- Tribelock: Actief vanaf 2 maanden wereld
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: No Haul
- Boerderijlimiet: Bij MS 2000 eenheden per boerderijlevel
- OS buiten de stam: Uit
Premium-Functies
- Premium Account: Actief
- Account Manager: Actief
- Farm-Assistent: No Haul, dus inactief
- Bouwtijdreducties: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
Hier ga ik momenteel voor (de wereld is trouwens nagenoeg identiek aan CL19 buiten de toestemmingsdaling.
Wat dachten jullie van een de grootte van je startdorp (wat dacht je van 3 half-uitgebouwde dorpen?)
Feedback welkom.
Nja ik vind No Haul niet echt een classic instelling. Vind t niet echt bij het cincept classic passen, 3 dorpen start kan, maar inderdaad half opgebouwd lijkt me te veel. Dan hangt er alsnog veel van RNG af met inactieve spelers in de buurt. 26p zou dan mijn voorkeur hebben.
Vind een 3-man edeltrein tbh ook niet echt passen bij een classic, vind zelf 4 beter.
Ik zou sowieso voor 26p dorpen gaan ja en ben zelf nog steeds heel erge voorstander van no haul en 3 edels is gewoon weer eens lachen, niet per se een anti classic instelling verder.
Met de haul, daar heb je meestal een 50/50 verdeling wat de mensen leuk vinden, met no haul speel je nog iets meer de nieuwere stammen (als vit vorige wereld) in de kaart, aangezien die meestal niet veel farmen vanuit de start. Vanuit mijn ervaring zorgt het iig voor leukere werelden, maarja tegenwoordig luisteren we zelfs naar Rob helaas.
E: met milli zou ik lagere boerlimiet doen, maakt mij persoonlijk niet veel uit of t vol of milli is. Enige is wel dat de invloed van 3 edels een stuk minder is met volle sec
Vanaf classic 6 werd nochtans 9 van de 10 keer gekozen voor een no haul of limited haul sinds mensen meer waarde hechtte aan tw skills dan aan actief zijn en doelloos farmen via farm assistent.
Heb zelf het liefst limited haul. Met een farm wereld prefereer ik persoonlijk naar een wereld zoals vorige classic zonder AM en FA, dat het farmen toch nog wat denkvermogen kost verplaats op een A, B, C knop te spammen. No haul vind ik niet erg, beetje saai in de start alleen.
Denk eigenlijk dat de classic ook niet per direct gelinkt kan worden naar pure klassieke instellingen. Boerlimiet en pakketten duur herbouwen zijn van oorsprong ook geen klassieke instellingen, maar persoonlijk horen die 2 instellingen standaard in een classic wereld te zitten. Daarom denk ik dat de classic wereld meer gezien kan worden als een wereld met instellingen die door old gen spelers als favoriet gezien worden, met daarbij instellingen die op normale werelden niet meer of zelden mogelijk zijn.