- Reactiescore
- 723
Beste casual gegadigden,
1 ding vooraf, ik post hier als speler en niets als mod. Ik ben en blijf een casual speler.
Omdat we niet persé hoeven te wachten op de doorvoering van innogames, kunnen we al met volgende wereldafspraak komen/discussiëren.
Al eerder werden op de tribalwarsdiscord in #casual kanaal voorstellen gedaan om een lager stamlimiet door te voeren op nieuwe casuals. Aangezien er snel overheen wordt gepraat, verplaatsen we het nu naar hier. Om het uiteindelijk in doorvoering te krijgen?
Op tribalwars.nl zijn stammen relatief al kleiner dan op andere servers, ook dit zouden sommige spelers gerealiseerd zien krijgen.
Ter informatie: huidig stamlimiet op casual 12 is 15 leden.
Het imaginair stamlimiet van casual 12 - wereldafspraak
Wat houdt het in?
We bespreken in dit topic hoeveel spelers er maximaal in een stam kunnen zitten. Vele getallen die terugkwamen waren 5-8 spelers maximaal in een stam.
Dit kan een dynamische stamlimiet zijn, maar ook een hard lock stamlimiet.
Aangezien er tussen vaste casualspelers onderling nog verschil zit in niveau en groei, kan er ook gekozen worden voor een dynamische stamlimiet.
Evenals hebben we nieuwere spelers die de casual niet zo goed kennen of nog minder serieus spelen dan anderen. Hun kunnen dan een iets grotere stamlimiet hebben dan andere spelers. Er zijn vele ideeën geweest en daarom dit topic.
Het doel
Tribalwars is en blijft een spel dat draait om oorlog. Hoewel het er op casual rustiger aan toe gaat dan op een normale wereld, is het niet de bedoeling dat allen samen in een stam kruipt en de overwinning relatief makkelijk binnenhaalt.
Casual 11 staat nu op 140% aanvalsrange en relatief vroeg in de startblokken van oorlog, maar wat zien we: Het draait zich voornamelijk slechts om 2 partijen.
Waar willen we dus wel naar toe?
Om de wereld aangenamer te maken voor iedereen zouden, wanneer de aanvalsblokkade nog aanwezig is, er toch minstens 5 à 6 stammen evenwaardig moeten kunnen deelnemen aan de strijd.
Voordelen
Doordat de eindstrijd over meerdere stammen heen verdeeld wordt, kunnen nieuwere spelers nauwer in contact komen met anderen en misschien het spel beter leren kennen. Het spelplezier in een casual kan zich tot een hoger niveau tillen en de wereld wordt er alleen maar spannender op.
Controle
De vraag is: Wie gaat dit controleren?
Het antwoord is simpel. Niemand en iedereen.
Bij het aannemen van recruits of potentiële recruits wordt dit sowieso opgemerkt door anderen. Wanneer iemand een stam ziet waarvan je denkt, deze rekrutering zorgt voor een onevenwicht tussen verscheidene stammen, dan kan je hier iets over zeggen.
Stammen die aan een maximum gekomen zijn, kunnen bijvoorbeeld bijgehouden worden in een topic. Zo kan je zelf als stam en als speler even kijken of je wel of niet in een stam kan of niet.
Realiseerbaarheid
Het is realiseerbaar als zelfs nog maar de meesten meewerken aan het idee. Wanneer mensen bijvoorbeeld de regel schenden, kunnen er sancties zijn. Bijvoorbeeld, de meewerkende stammen die een gemeenschappelijke aanval organiseren.
De afspraak: het stamlimiet
Statisch stamlimiet
Een statisch stamlimiet is makkelijk te controleren, volgens instelling staat casual 12 op 15 leden.
Om het competitiever te houden wordt er een vaste limiet gekozen van bijvoorbeeld 5 of 8 spelers. We houden geen rekening met spelers die onbekender zijn met casual. Hun mogen wel in een grotere stam.
Er is verder niet veel uitleg nodig.
Bijvoorbeeld volgende afspraak:
Dynamische stamlimieten
Er zijn hier al verscheidene ideeën geweest, enkele daarvan leg ik uit, andere ben ik even vergeten. In onderstaande post verzamel ik alle ideeën.
Stammarge 5-8 leden
Het stamlimiet gaat hier eigenlijk naar de lagere kant. Eerder 5 spelers bijvoorbeeld.
Wanneer eens stam dan toch nog een extra lid wil, wordt er gekeken naar hoeveel puntenverschil is tussen de huidige topstammen. Wanneer er door de extra rekruut te veel voordeel gekregen wordt of je het als stam zo niet nodig hebt, wordt de rekrutering afgeraden. De wereld gaat nog groeien en door de afwijzing van dit lid, wordt er ruimte vrijgemaakt voor een potentiële nieuwe stam.
Stamlimiet maximaal volgens 3x nummer 1 spelerspunten (idee van liquid)
Dit is een vrij duidelijke regel die heel makkelijk te controleren is. Dit zorgt ervoor dat grotere spelers met minder spelers zijn en kleinere spelers met meer spelers in een stam.
Stamlimiet volgens puntensysteem
Elke speler die eerder casual of andere werelden heeft gespeeld krijgt een puntenwaarde.
X punten voor deelname eindstrijd
Y punten voor wereldwinst
Z punten voor ODA, ODD, ODS ranglijsten
(misschien wordt er dan minder geboost op het einde van de wereld bij verslagen tegenstanders )
Random stammen
Het idee van random stammen is dat de stammen pas gekozen worden anderhalve maand tot een maand voor de eerste rangeverhoging.
Hierbij kan je op voorhand wel 1-2spelers spelers ofzo kiezen waarmee je wel graag in een stam zou zitten. Je legt dan je focus op je eigen cluster en niet dat van een ander.
De 1-2 spelers die je koos worden wel als groepje beschouwd, al de rest gebeurt willekeurig.
(de stam vormt dan wel een cluster, dus niet helemaal random. Niet dat random noordspeler en random zuidspeler bij elkaar gezet worden.)
Je buur kan dus je vijand worden, maar ook je stamgenoot.
Fusies, Bondgenoten & NAP's
Fusies
Fusies tussen stammen worden toegestaan. Dit evenals bij bondgenoten wanneer hunt puntenvoordeel niet overschrijdend is. Let op stamlimiet
Als er accounts geïnternd worden, moet dit binnen een bepaalde tijdspanne.
Bondgenoten
Bondgenoten worden niet toegestaan indien ze een te groot puntenvoordeel t.o.v. de partij waartegen het bondgenootschap bedoeld is.
Deze worden dus bij voorkeur publiek aangekondigd, bij een gemeenschappelijke aanval wordt het toch gemerkt.
De bondgenootfactor kan bijvoorbeeld 1,2x puntenaantal (quasi casual) of ietsjes hoger naar 1,5x puntenaantal
NAP's
Niet-aanvalspacten worden bij voorbaat graag ook publiek aangegeven. Wegens spelplezier uiteraard.
De limiet van NAP's zou ik ook een limiet opleggen, ergens maximaal 2 of 3 maal nummer 1 stam.
Wat zijn jullie voorkeuren, ideeën, opinions of dingen waaraan ik nog niet heb gedacht. Laat het weten.
In afwachting van een leuke speelwereld
miketijger
1 ding vooraf, ik post hier als speler en niets als mod. Ik ben en blijf een casual speler.
Omdat we niet persé hoeven te wachten op de doorvoering van innogames, kunnen we al met volgende wereldafspraak komen/discussiëren.
Al eerder werden op de tribalwarsdiscord in #casual kanaal voorstellen gedaan om een lager stamlimiet door te voeren op nieuwe casuals. Aangezien er snel overheen wordt gepraat, verplaatsen we het nu naar hier. Om het uiteindelijk in doorvoering te krijgen?
Op tribalwars.nl zijn stammen relatief al kleiner dan op andere servers, ook dit zouden sommige spelers gerealiseerd zien krijgen.
Ter informatie: huidig stamlimiet op casual 12 is 15 leden.
Het imaginair stamlimiet van casual 12 - wereldafspraak
Wat houdt het in?
We bespreken in dit topic hoeveel spelers er maximaal in een stam kunnen zitten. Vele getallen die terugkwamen waren 5-8 spelers maximaal in een stam.
Dit kan een dynamische stamlimiet zijn, maar ook een hard lock stamlimiet.
Aangezien er tussen vaste casualspelers onderling nog verschil zit in niveau en groei, kan er ook gekozen worden voor een dynamische stamlimiet.
Evenals hebben we nieuwere spelers die de casual niet zo goed kennen of nog minder serieus spelen dan anderen. Hun kunnen dan een iets grotere stamlimiet hebben dan andere spelers. Er zijn vele ideeën geweest en daarom dit topic.
Het doel
Tribalwars is en blijft een spel dat draait om oorlog. Hoewel het er op casual rustiger aan toe gaat dan op een normale wereld, is het niet de bedoeling dat allen samen in een stam kruipt en de overwinning relatief makkelijk binnenhaalt.
Casual 11 staat nu op 140% aanvalsrange en relatief vroeg in de startblokken van oorlog, maar wat zien we: Het draait zich voornamelijk slechts om 2 partijen.
Waar willen we dus wel naar toe?
Om de wereld aangenamer te maken voor iedereen zouden, wanneer de aanvalsblokkade nog aanwezig is, er toch minstens 5 à 6 stammen evenwaardig moeten kunnen deelnemen aan de strijd.
Voordelen
Doordat de eindstrijd over meerdere stammen heen verdeeld wordt, kunnen nieuwere spelers nauwer in contact komen met anderen en misschien het spel beter leren kennen. Het spelplezier in een casual kan zich tot een hoger niveau tillen en de wereld wordt er alleen maar spannender op.
Controle
De vraag is: Wie gaat dit controleren?
Het antwoord is simpel. Niemand en iedereen.
Bij het aannemen van recruits of potentiële recruits wordt dit sowieso opgemerkt door anderen. Wanneer iemand een stam ziet waarvan je denkt, deze rekrutering zorgt voor een onevenwicht tussen verscheidene stammen, dan kan je hier iets over zeggen.
Stammen die aan een maximum gekomen zijn, kunnen bijvoorbeeld bijgehouden worden in een topic. Zo kan je zelf als stam en als speler even kijken of je wel of niet in een stam kan of niet.
Realiseerbaarheid
Het is realiseerbaar als zelfs nog maar de meesten meewerken aan het idee. Wanneer mensen bijvoorbeeld de regel schenden, kunnen er sancties zijn. Bijvoorbeeld, de meewerkende stammen die een gemeenschappelijke aanval organiseren.
De afspraak: het stamlimiet
Statisch stamlimiet
Een statisch stamlimiet is makkelijk te controleren, volgens instelling staat casual 12 op 15 leden.
Om het competitiever te houden wordt er een vaste limiet gekozen van bijvoorbeeld 5 of 8 spelers. We houden geen rekening met spelers die onbekender zijn met casual. Hun mogen wel in een grotere stam.
Er is verder niet veel uitleg nodig.
Bijvoorbeeld volgende afspraak:
Stammen mogen maximaal 7 spelers toelaten die regelmatig terugkomen op casuals
Dynamische stamlimieten
Er zijn hier al verscheidene ideeën geweest, enkele daarvan leg ik uit, andere ben ik even vergeten. In onderstaande post verzamel ik alle ideeën.
Stammarge 5-8 leden
Het stamlimiet gaat hier eigenlijk naar de lagere kant. Eerder 5 spelers bijvoorbeeld.
Wanneer eens stam dan toch nog een extra lid wil, wordt er gekeken naar hoeveel puntenverschil is tussen de huidige topstammen. Wanneer er door de extra rekruut te veel voordeel gekregen wordt of je het als stam zo niet nodig hebt, wordt de rekrutering afgeraden. De wereld gaat nog groeien en door de afwijzing van dit lid, wordt er ruimte vrijgemaakt voor een potentiële nieuwe stam.
Stamlimiet maximaal volgens 3x nummer 1 spelerspunten (idee van liquid)
Dit is een vrij duidelijke regel die heel makkelijk te controleren is. Dit zorgt ervoor dat grotere spelers met minder spelers zijn en kleinere spelers met meer spelers in een stam.
Stamlimiet volgens puntensysteem
Elke speler die eerder casual of andere werelden heeft gespeeld krijgt een puntenwaarde.
X punten voor deelname eindstrijd
Y punten voor wereldwinst
Z punten voor ODA, ODD, ODS ranglijsten
(misschien wordt er dan minder geboost op het einde van de wereld bij verslagen tegenstanders )
Random stammen
Het idee van random stammen is dat de stammen pas gekozen worden anderhalve maand tot een maand voor de eerste rangeverhoging.
Hierbij kan je op voorhand wel 1-2spelers spelers ofzo kiezen waarmee je wel graag in een stam zou zitten. Je legt dan je focus op je eigen cluster en niet dat van een ander.
De 1-2 spelers die je koos worden wel als groepje beschouwd, al de rest gebeurt willekeurig.
(de stam vormt dan wel een cluster, dus niet helemaal random. Niet dat random noordspeler en random zuidspeler bij elkaar gezet worden.)
Je buur kan dus je vijand worden, maar ook je stamgenoot.
Fusies, Bondgenoten & NAP's
Fusies
Fusies tussen stammen worden toegestaan. Dit evenals bij bondgenoten wanneer hunt puntenvoordeel niet overschrijdend is. Let op stamlimiet
Als er accounts geïnternd worden, moet dit binnen een bepaalde tijdspanne.
Bondgenoten
Bondgenoten worden niet toegestaan indien ze een te groot puntenvoordeel t.o.v. de partij waartegen het bondgenootschap bedoeld is.
Deze worden dus bij voorkeur publiek aangekondigd, bij een gemeenschappelijke aanval wordt het toch gemerkt.
De bondgenootfactor kan bijvoorbeeld 1,2x puntenaantal (quasi casual) of ietsjes hoger naar 1,5x puntenaantal
NAP's
Niet-aanvalspacten worden bij voorbaat graag ook publiek aangegeven. Wegens spelplezier uiteraard.
De limiet van NAP's zou ik ook een limiet opleggen, ergens maximaal 2 of 3 maal nummer 1 stam.
Wat zijn jullie voorkeuren, ideeën, opinions of dingen waaraan ik nog niet heb gedacht. Laat het weten.
In afwachting van een leuke speelwereld
miketijger