Ideeën voor volgende versie 4.0 deel 1

DeletedUser12828

Guest
dakingnl daar heb jij ervaring mee =).zo 18 aanvallen op een dorp onderscheppen met maar 18k def
 

DeletedUser

Guest
Nu de nieuwe versie er is post ik terug mijn idee

Het idee gaat over twee punten.
Een standbeeldbonus en een koningkrijk een gebouw.

1. Standbeeldbonus:
statue1.png
statue1.png
statue1.png

Waneer een ridder in een dorp met
een standbeeld zit (enkel door ondersteuning)
krijgt hij 50% meer verdediging infanterie
en 20% meer verdediging calverie.
Voordeel:
De ridder zal vaker in het spel meedoen.
Hij zal dus vaker gebruikt worden.
De ridder zal dus in het eindspel meer
als ondersteuner worden gebruikt.

2. Adelshoeve en koningkrijk:
snob1.png
en
dyn004_original_118_102_pjpeg_2602166_e0c4201c407b56b1780a4ee37b10a053.jpg

inleiding
Het koningkrijk is ongeveer hetzelfde als de adelhoeve maar hij is iets duurder.
Hij kost 10% meer van alle grondstoffen. Je kunt er zo maar één bouwen
(dus in plaats van de adelhoeve) m.a.w. maar 1 over al je dorpen!!!
Het voordeel is dat je er een koning kunt trainen:
de koning doet ongeveer hetzelfde als de edelman maar sneller.
De koning heeft een grotere snelheid als de edelman
maar hij is ook beter in loyalty. Zijn minimum loyalty ligt
8 hoger dan bij een edelman. vb een edelman doet 20 tot 35 loyalty af
en een koning doet 28 tot 38 loyalty af.
Er is wel een limied van bezit: Je kunt er maar max 5 actief hebben staan.
Voor de rest is de koning en de edelman gelijk.

Samenvatting

Hier nog een samenvatting van het koningkrijk:

Gegevens
• Maximaal: level 1
• Geproduceerde Eenheid: Edelman
• Gebouwen nodig: Hoofdgebouw (Level 20), Smederij (Level 20), Marktplaats (Level 10)
• Bouwkosten en productie Details
Niveau 1:
holz.png
16.500
lehm.png
27.500
eisen.png
11.000

• punten: 618


Hier nog een samenvatting van de koning:
dyn004_original_18_16_pjpeg_2602166_beed8744ae877168fd4e1f6c7fbd06a6.jpg
KONING
dyn004_original_18_16_pjpeg_2602166_beed8744ae877168fd4e1f6c7fbd06a6.jpg


• Gebouw: Koningkrijk
• Kosten:
holz.png
40.000
lehm.png
50.000
eisen.png
50.000
(de kosten zijn hetzelfde)

• Bevolking 100

• Aanvalstype: Infanterie
• Snelheid (minuten per veld) 31
• Buit dragen 0

• Aanvalssterkte
att.png
50
• Verdediging tegen infanterie
def.png
120
• Verdediging tegen cavalerie
def_cav.png
70
• Verdediging tegen boogschutters
def_archer.png
80

Extra informatie
De koning werkt met hetzelfde systeem als de edelman.
Dus ook met dezelfde munten. De koning word dus als
een edelman gerekent alleen beter.
Dus neemt de koning een dorp over verdwijnt hij net als
een edelman.

Hoofdorp
Het dorp waar je het koningkrijk hebt gebouwt verhoogt de loyalty met 20.
Hierdoor heb je minder kan op overname.Wordt het dorp toch overgenomen
wordt het koningkrijk automatisch vernietigt. Maar komt er een adelshoeve
in de plaats plus een goudmuntje cadeau.
Een hoofddorp is makkelijk te herkennen door een kroontje bij de naam van het dorp.
(nog geen afbeelding van)
Je begindorp wordt automatisch je hoofddorp.
Enkel als je het koningkrijk in een ander dorp bouwt dan verandert het hoofddorp.
Voordeel:
Je bent veiliger in het begin. Spelers zullen zich meer op leegstaande
dorpen bezighouden. Waardoor je minder snel zal overgenomen worden.
Spelers die later beginnen hebben meer kans om de top te halen.

invloed
Hier een overzichtje van de invloed door dit idee.
1. Standbeeldbonus:
De standbeeldbonus zal in werelden zoals clasiek en niet ridderitem's een enorme invloed hebben. Want daar heeft de ridder een lager doel. De ridder zijn taak is ondersteunen en helpen. Weinig mensen gebruiken hun ridder voor ondersteuning hoewel hij er wel voor gemaakt is. Bij itemwerelden zal dit effect minder zijn omdat de item's er zijn. Hoewel het wel interesant is om je standbeeld te bouwen. Wanneer je dan ondersteuning krijgt van ridders kunnen ze je beter helpen hoewel dit niet veel is. Dit kunnen we dus samenvatten dat de bonus enkel voordelen geeft:
- Ridder zal meer als ondersteuner worden gebruikt
- Ridder zal meer gebruikt worden
- Meer nut om het standbeeld in alle dorpen te bouwen
2. Koningkrijk:
Even beginnen vanaf het begin. Wanneer je begin op een wereld is om te starten je dorpje een hoofdorp. Deze heeft 20 extra loyalty. Naarmate je groeit wordt je meestal overgenomen vlak voor je de adelhoeve hebt gebouwd of juist daarna. Na zal je dit minder hebben. Wanneer je een adelhoeve kunt bouwen kun je nu ook kiezen voor het koningkrijk. Het koningkrijk is veel beter en is erg aan te raden. Je kunt het wel maar één keer bouwen over al je dorpen. Wanneer je het koningkrijk gebouwt hebt kun je inplaats van een adelman een koning bouwen. De koning is zeer sterk en kan een hoofdorp in 4 aanvallen overnemen. Hij kan bovendien niet hoofddorpen overnemen in 3 aanvallen. Je kunt wel maar max 5 koningen in je dorp actief hebben staan. Het overnemen van verlaten dorpen,barbarendorpen en bonusdorpen is nu zeer interesant omdat je meestal maar 3 nobelaanvallen moet gebruiken. Nadat je je tweede dorp hebt en daar mee wil nobelen kun je enkel nog kiezen uit je adelshoeve. Tenzij je het koningkrijk nog niet hebt gebouw in één van je andere dorpen of afgebroken hebt uit je hoofdorp. Nu je met edelmannen in je tweede dorp begint te edelen begint het moeilijker te gaan omdat je dan 5 edelaanvallen moet doen op een hoofdorp. Vergeet niet dat niethoofdorpen nog steeds in 4 keer lukt met de edelman. Zo kun je blijven nobelen met een sterkere start en een langere oorlog. Wanneer je het koningkrijk in een ander dorp bouwt dan wordt dat het hoofdorp. Wanneer je hoofddorp wordt overgenomen nobelt de speler een dorp met adelhoeve en een extra goudmunt. Het is dan dus een gewoon dorp!! Bij jou wordt het hoofdorprang gewoon naar je hoogste aantal puntendorp overgedragen. Hier zijn nog eens de voordelen op een rijtje:
- Beginners zijn beter beschermd tegen massanobelspelers
- Krachtigere nobeler
- Snellere opstart
- Langere oorlogen
- Nobelen wordt naarmate minder saai omdat je hoofdorp niet altijd in de buurt is voor een target. Hiermee zal je later in het spel lastig mee hebben. Extra fun want nu zal je rap 10 dorpjes hebben maar voor een 11de of meer wordt het moeilijker.



nice nice
ik vind alleen dat het koninkrijk met torens ofzo zou moeten zijn,
dus GEEN uitbrijding van de adelshoeve
 

DeletedUser

Guest
of dat je dorpen in de buurt die van jou zijn kan verenigen tot 1 groot koningkrijk, dat zou er zo uit zien
Koningkrijk.bmp

ik wou dat ook maar iets anders:
als je alle dorpen hebt wordt (met premium account) dat stukje keert helemaal geel + als je een speler op de kaart merkeert (ook met P.A) wordt zij koninkrijk (als hij dat al heeft) helemaal rood, zwart,.. (de kleur dat je hem geeft)
ook als er bossen in je koninkrijk liggen dat je kaneen leger in dat bos plaatsen en in dat bos dan ook houthakkers , een schuilplaats, een muur eromheen en een verzamelplaats kan zetten, zodat je uit het bos mensen kan aanvallen.
er wordt niet aangeduit of een bos van jou is
je kan ook een muur rondom je hele koninkrijk plaatsen, zodat je 2keer een aanval kan afweren
ik hoop dat hier werk van gemaakt wordt
 

DeletedUser

Guest
nice nice
ik vind alleen dat het koninkrijk met torens ofzo zou moeten zijn,
dus GEEN uitbrijding van de adelshoeve
Ik vind het koningkrijk toch nog goed gelukt.
Ze hebben hem zelfs gebruikt voor de aprilgrap en die is redelijk gelukt.
 

DeletedUser

Guest
Jouw ideeën waren idd belachelijk genoeg voor de aprilgrap.
Ook belachelijk dat sommige mensen geloofden dat die duitsers zoveel zouden veranderen en dan nog aan de bestaande werelden.

Je kan beter een cursus programmeren gaan doen en dan lekker zelf je spel gaan maken, dit wordt nooit uitgeoverd dus bespaar jezelf de moeite...
 
Bovenaan