Ideeën voor volgende versie 4.0 deel 1

DeletedUser

Guest
Nu de nieuwe versie er is post ik terug mijn idee

Het idee gaat over twee punten.
Een standbeeldbonus en een koningkrijk een gebouw.

1. Standbeeldbonus:
statue1.png
statue1.png
statue1.png

Waneer een ridder in een dorp met
een standbeeld zit (enkel door ondersteuning)
krijgt hij 50% meer verdediging infanterie
en 20% meer verdediging calverie.
Voordeel:
De ridder zal vaker in het spel meedoen.
Hij zal dus vaker gebruikt worden.
De ridder zal dus in het eindspel meer
als ondersteuner worden gebruikt.

2. Adelshoeve en koningkrijk:
snob1.png
en
dyn004_original_118_102_pjpeg_2602166_e0c4201c407b56b1780a4ee37b10a053.jpg

inleiding
Het koningkrijk is ongeveer hetzelfde als de adelhoeve maar hij is iets duurder.
Hij kost 10% meer van alle grondstoffen. Je kunt er zo maar één bouwen
(dus in plaats van de adelhoeve) m.a.w. maar 1 over al je dorpen!!!
Het voordeel is dat je er een koning kunt trainen:
de koning doet ongeveer hetzelfde als de edelman maar sneller.
De koning heeft een grotere snelheid als de edelman
maar hij is ook beter in loyalty. Zijn minimum loyalty ligt
8 hoger dan bij een edelman. vb een edelman doet 20 tot 35 loyalty af
en een koning doet 28 tot 38 loyalty af.
Er is wel een limied van bezit: Je kunt er maar max 5 actief hebben staan.
Voor de rest is de koning en de edelman gelijk.

Samenvatting

Hier nog een samenvatting van het koningkrijk:

Gegevens
• Maximaal: level 1
• Geproduceerde Eenheid: Edelman
• Gebouwen nodig: Hoofdgebouw (Level 20), Smederij (Level 20), Marktplaats (Level 10)
• Bouwkosten en productie Details
Niveau 1:
holz.png
16.500
lehm.png
27.500
eisen.png
11.000

• punten: 618


Hier nog een samenvatting van de koning:
dyn004_original_18_16_pjpeg_2602166_beed8744ae877168fd4e1f6c7fbd06a6.jpg
KONING
dyn004_original_18_16_pjpeg_2602166_beed8744ae877168fd4e1f6c7fbd06a6.jpg


• Gebouw: Koningkrijk
• Kosten:
holz.png
40.000
lehm.png
50.000
eisen.png
50.000
(de kosten zijn hetzelfde)

• Bevolking 100

• Aanvalstype: Infanterie
• Snelheid (minuten per veld) 31
• Buit dragen 0

• Aanvalssterkte
att.png
50
• Verdediging tegen infanterie
def.png
120
• Verdediging tegen cavalerie
def_cav.png
70
• Verdediging tegen boogschutters
def_archer.png
80

Extra informatie
De koning werkt met hetzelfde systeem als de edelman.
Dus ook met dezelfde munten. De koning word dus als
een edelman gerekent alleen beter.
Dus neemt de koning een dorp over verdwijnt hij net als
een edelman.

Hoofdorp
Het dorp waar je het koningkrijk hebt gebouwt verhoogt de loyalty met 20.
Hierdoor heb je minder kan op overname.Wordt het dorp toch overgenomen
wordt het koningkrijk automatisch vernietigt. Maar komt er een adelshoeve
in de plaats plus een goudmuntje cadeau.
Een hoofddorp is makkelijk te herkennen door een kroontje bij de naam van het dorp.
(nog geen afbeelding van)
Je begindorp wordt automatisch je hoofddorp.
Enkel als je het koningkrijk in een ander dorp bouwt dan verandert het hoofddorp.
Voordeel:
Je bent veiliger in het begin. Spelers zullen zich meer op leegstaande
dorpen bezighouden. Waardoor je minder snel zal overgenomen worden.
Spelers die later beginnen hebben meer kans om de top te halen.

invloed
Hier een overzichtje van de invloed door dit idee.
1. Standbeeldbonus:
De standbeeldbonus zal in werelden zoals clasiek en niet ridderitem's een enorme invloed hebben. Want daar heeft de ridder een lager doel. De ridder zijn taak is ondersteunen en helpen. Weinig mensen gebruiken hun ridder voor ondersteuning hoewel hij er wel voor gemaakt is. Bij itemwerelden zal dit effect minder zijn omdat de item's er zijn. Hoewel het wel interesant is om je standbeeld te bouwen. Wanneer je dan ondersteuning krijgt van ridders kunnen ze je beter helpen hoewel dit niet veel is. Dit kunnen we dus samenvatten dat de bonus enkel voordelen geeft:
- Ridder zal meer als ondersteuner worden gebruikt
- Ridder zal meer gebruikt worden
- Meer nut om het standbeeld in alle dorpen te bouwen
2. Koningkrijk:
Even beginnen vanaf het begin. Wanneer je begin op een wereld is om te starten je dorpje een hoofdorp. Deze heeft 20 extra loyalty. Naarmate je groeit wordt je meestal overgenomen vlak voor je de adelhoeve hebt gebouwd of juist daarna. Na zal je dit minder hebben. Wanneer je een adelhoeve kunt bouwen kun je nu ook kiezen voor het koningkrijk. Het koningkrijk is veel beter en is erg aan te raden. Je kunt het wel maar één keer bouwen over al je dorpen. Wanneer je het koningkrijk gebouwt hebt kun je inplaats van een adelman een koning bouwen. De koning is zeer sterk en kan een hoofdorp in 4 aanvallen overnemen. Hij kan bovendien niet hoofddorpen overnemen in 3 aanvallen. Je kunt wel maar max 5 koningen in je dorp actief hebben staan. Het overnemen van verlaten dorpen,barbarendorpen en bonusdorpen is nu zeer interesant omdat je meestal maar 3 nobelaanvallen moet gebruiken. Nadat je je tweede dorp hebt en daar mee wil nobelen kun je enkel nog kiezen uit je adelshoeve. Tenzij je het koningkrijk nog niet hebt gebouw in één van je andere dorpen of afgebroken hebt uit je hoofdorp. Nu je met edelmannen in je tweede dorp begint te edelen begint het moeilijker te gaan omdat je dan 5 edelaanvallen moet doen op een hoofdorp. Vergeet niet dat niethoofdorpen nog steeds in 4 keer lukt met de edelman. Zo kun je blijven nobelen met een sterkere start en een langere oorlog. Wanneer je het koningkrijk in een ander dorp bouwt dan wordt dat het hoofdorp. Wanneer je hoofddorp wordt overgenomen nobelt de speler een dorp met adelhoeve en een extra goudmunt. Het is dan dus een gewoon dorp!! Bij jou wordt het hoofdorprang gewoon naar je hoogste aantal puntendorp overgedragen. Hier zijn nog eens de voordelen op een rijtje:
- Beginners zijn beter beschermd tegen massanobelspelers
- Krachtigere nobeler
- Snellere opstart
- Langere oorlogen
- Nobelen wordt naarmate minder saai omdat je hoofdorp niet altijd in de buurt is voor een target. Hiermee zal je later in het spel lastig mee hebben. Extra fun want nu zal je rap 10 dorpjes hebben maar voor een 11de of meer wordt het moeilijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
of dat je dorpen in de buurt die van jou zijn kan verenigen tot 1 groot koningkrijk, dat zou er zo uit zien
Koningkrijk.bmp
 

DeletedUser

Guest
Als je je dorpen kunt verenigen zou niet meer toevoegen dan dat je nu stammen kunt oprichten.
Koninkrijk is opzich een leuk idee, maar een leuker plaatje mag ;)
 

DeletedUser7741

Guest
Lol ! leuk idee, moet zeker ingesteld worden. maar heeft het wel nut ?? een koning is gewoon wat sneller ?
 

DeletedUser

Guest
leuk idee maar niet dat je met 1 koninkrijk een paar dorpen meer loyalty kunt geven per koninkrijk een dorp en dat is waar ie in komt
 

DeletedUser11650

Guest
mag van mij ook zeker doorgevoerd worden dat koninkrijk
 

DeletedUser

Guest
Kosten mogen flink omhoog (1.000.000 grondstoffen van alles, maar wel kunnen opslaan in termijnen en niet mogelijk voor alle dorpen), want je krijgt er wel weer meer toestemming voor het dorp waar het in gestationeerd staat door.

Verder als je een koning laat maken is ongeveer gelijk aan een Edelman in W6 met een item, dus dat heeft weer minder nut, vooral omdat een koning toch wel meer aanzien mag hebben dan een edelman en koningen zijn over t algemeen luier, dus die doen er niet aan ;)

Wat betreft standbeeldbonus heeft enkel nut als admins willen dat standbeeld worden gebouwd. (Maar als toch iedereen 5% defencebonus erbij krijgt lijkt t me ook serverbelasting :D)
 

DeletedUser

Guest
echt niet

door dat koningkrijk ding
stopte ik bijna

okee van mij mag je standbeeld
maar idee 2 nooit
 

DeletedUser

Guest
Mooi gekopieerd van 1 april grap van de mods(of vergis ik me?) :p
Lijkt mij wel een goed idee. Weinig nut, maar kan wel leuk worden.
Misschien goed dat er een max. van 1 koninkrijk komt?
 

DeletedUser

Guest
nou ik vind dat dit een must moet zijn

5 dorpen

en minimaal 25 k punten

want anders word het te makkelijk
 

DeletedUser

Guest
Snooz zei:
Kosten mogen flink omhoog (1.000.000 grondstoffen van alles, maar wel kunnen opslaan in termijnen en niet mogelijk voor alle dorpen), want je krijgt er wel weer meer toestemming voor het dorp waar het in gestationeerd staat door.
Dit is een beetje overdreven
Snooz zei:
Verder als je een koning laat maken is ongeveer gelijk aan een Edelman in W6 met een item, dus dat heeft weer minder nut, vooral omdat een koning toch wel meer aanzien mag hebben dan een edelman en koningen zijn over t algemeen luier, dus die doen er niet aan ;)
De koning is sneller dus handiger voor overname. Ik heb hem wat verbeterd (zie update)
Snooz zei:
Wat betreft standbeeldbonus heeft enkel nut als admins willen dat standbeeld worden gebouwd. (Maar als toch iedereen 5% defencebonus erbij krijgt lijkt t me ook serverbelasting :D)
Dat probleem zal niet zo eindigen zoals jij voorspelt. Dit belast de server ongeveer evenveel als moraal dus TW kan dit zeker aan!!
echt niet
door dat koningkrijk ding
stopte ik bijna
okee van mij mag je standbeeld
maar idee 2 nooit
Je leest het idee niet zo goed.
Je krijgt een slecht beeld door de aprilgrap.
 

DeletedUser

Guest
Mooi gekopieerd van 1 april grap van de mods(of vergis ik me?) :p
Lijkt mij wel een goed idee. Weinig nut, maar kan wel leuk worden.
Misschien goed dat er een max. van 1 koninkrijk komt?
Jij hebt niet goed opgelet bij de ideeën hé.
De afbeelding van dit idee heeft TW van mij.
Je moet het maar eens opzoeken. En zoek ook maar eens bij ruines;)
 

DeletedUser

Guest
Jij hebt niet goed opgelet bij de ideeën hé.
De afbeelding van dit idee heeft TW van mij.
Je moet het maar eens opzoeken. En zoek ook maar eens bij ruines;)

Ja, nu herinner ik het me.

Lijkt mij wel een goed idee. Weinig nut, maar kan wel leuk worden.
Misschien goed dat er een max. van 1 koninkrijk komt?
 

DeletedUser

Guest
Ja, nu herinner ik het me.

Lijkt mij wel een goed idee. Weinig nut, maar kan wel leuk worden.
Misschien goed dat er een max. van 1 koninkrijk komt?
Dat is het juist, het idee niet goed gelezen hé.
Je kunt maar 1 koningkrijk bouwen over al je dorpen.
 
Bovenaan