Hoofdstuk 321: De grote "Wie heeft de wereld het meest verziekt awards".

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dit is alleen niet zoals het gegaan is, wellicht speelde je nog niet op deze wereld destijds, maar skive werd niet gerekruteerd als reactie op KipKalkoentje. Skive zat al 12 dagen in Exitus voordat KipKalkoentje zich bij Spread voegde.

d066333448c9a7c327b644d891fec26e.png


d0a05e9c9499723d9d07e2b7312751db.png




Dit is ook een iets te simplistische voorstelling van de situatie. Skive en Wasn't me hadden een rimligging bij Exitus alvorens de recruit van KipKalkoentje en dit was niet zonder reden, door activiteits gebrek - skive werd maar door 1 (onervaren) persoon bespeelt, en Wasn't me kon niet heel veel meer activiteit op brengen gedurende die periode. Door de recruit van KipKalkoentje en daarop volgend het vallen van Exitus kregen deze spelers plotseling front. Hier waren ze niet tegen opgewassen.

Strategisch had het beter aangepakt kunnen worden inderdaad, er had ook Spread-style spelers op de accounts geplaatst kunnen worden, of volstoppen met deff op laag moraal (miss artemis-style) door bijvoorbeeld Imago, maar er is gewoon voor gekozen om deze spelers lekker te laten spelen met als gevolg dat er dorpen verloren gingen, iets wat natuurlijk verwacht kon worden op termijn.

Onder het mom van strategisch spelen kun je natuurlijk allerlei trucjes uit gaan halen. Ik hoop niet dat we die kant op gaan deze wereld.

Het gaat inderdaad om de move van skyve naar Swift. Je kan alles wel zo proberen te vertellen dat “jullie spelers lekker laten spelen” en daardoor tactisch slechtere keuzes maken, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Niemand haalt er plezier uit om kansloos weggespeeld te worden. Als een BG van je een activiteitsprobleem heeft, dan is het logisch dat je te hulp schiet waar mogelijk.

Daarbij een vraag aan jou:

Bas speelde op Temptation Island en kwam in een kansloze situatie terecht. 6 jumpers van VANS waren onderweg, Too Long internde dorpen in zijn stamcluster en met beide had hij geen contact.

Hierop volgend kwamen Bas en ik in contact, we kende elkaar van eerdere werelden. Uiteindelijk hebben we een fusie afgesproken waarbij Bas op Anarchist kwam spelen. Hier heeft hij aanzienlijk meer potentieel, functioneert hij binnen een actief team met kwaliteiten (waardoor hij tevens meer plezier uit het spelletje haalt en meer tijd voor andere zaken heeft) en wordt hem bijgeleerd wat hij zelf wilt leren. Ook is een foutje maken mogelijk, omdat hij co’s heeft en een account/stam van meer omvang waardoor dit niet direct cruciaal is. Welke speler zou een leukere tijd hebben op W73? Bas of de speler van Skive die net is weggespeeld?

Barnie eenzelfde verhaal: Een account met slechts één speler erop wat door de jumps van 5/6 VANS spelers en de intern van Too Long een mega front kreeg. Alleen had hij dit nooit kunnen bolwerken en was hij waarschijnlijk kansloos ten onder gegaan. Hieropvolgend heb ik hem een co gegeven met ervaring, waarmee ik zelf ook goed ben. Arnout van Barnie heeft ontzettend veel bijgeleerd en zichzelf sterk ontwikkeld, ook heeft hij nu klaarblijkelijk aanzienlijk meer kans om te overleven. Wie heeft er een leukere tijd op W73? Arnout of de speler van Skive die kansloos is weggespeeld?

Jullie hebben eenzelfde move proberen te maken door in de west-rim te jumpen (Too Long deed dat). Echter heb ik deze jump gecounterd met een jump in dezelfde rim. Too Long werkte samen met Exitus en wij met -AIE-.
 
Reactiescore
1.226
je kan alles wel zo proberen te vertellen dat “jullie spelers lekker laten spelen” en daardoor tactisch slechtere keuzes maken, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Niemand haalt er plezier uit om kansloos weggespeeld te worden.

Ik heb enkel geschetst hoe het gegaan is, en al aangehaald dat het "strategisch" beter had gekund. De speler van skive had er vrede mee dat hij weggespeeld werd omdat het vrij tijdrovend was voor hem. Zo kon hij weer focussen op zijn werk en op een nieuwe wereld starten waar hij minder tijd aan hoefde te besteden, dit aangezien de corona maatregelen rond die tijd versoepelt werden. Je kunt dus wel degelijk stellen dat hij uiteindelijk gewoon met vrede deze wereld afgesloten heeft omdat het leven immers niet om TW draait.

Welke speler zou een leukere tijd hebben op W73? Bas of de speler van Skive die net is weggespeeld?

Wie heeft er een leukere tijd op W73? Arnout of de speler van Skive die kansloos is weggespeeld?

Deze speler was klaar op 73, wilde rustig in de rim spelen en z'n dingetje doen aangezien hij solo speelde zoals ik al vermelde. Met het recruiteren van KipKalkoentje en het vallen van Exitus viel zijn plannetje in het water. Het feit dat W73 voor hem stopte was meer dan prima voor hem. Je kunt het je niet voorstellen misschien maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om uren op een dag dit spelletje te spelen, of zelfs wekkers te gaan zetten "s nachts/ 's ochtends. Skive besefte zich ten dege dat hij hierdoor minder tot geen kans van slagen had deze wereld na de gebeurtenissen zoals geschetst zojuist

Dus concreet kan ik geen antwoord geven op deze vraag en denk ik dat "een leukere tijd" ook van heel veel factoren afhankelijk is, als je een wereld met een goed gevoel achter je kunt laten dan denk ik dat je kunt stellen dat je een leuke tijd hebt gehad. Als de andere dan een nog leukere tijd heeft gehad dan is dat toch super? :smile:

Jullie hebben eenzelfde move proberen te maken door in de west-rim te jumpen (Too Long deed dat). Echter heb ik deze jump gecounterd met een jump in dezelfde rim. Too Long werkte samen met Exitus en wij met -AIE-.

Dit heb je al uitvoerig uitgelicht in meerdere topics, maar dubbel genaaid houdt beter zullen we maar zeggen he?
 
Bovenaan