Skills
Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens .
Nutteloos.
Iedere speler die solliciteert en een deftige sollicitatiebrief opstelt zal zeggen dat hij kan dodgen, timen, backtimen etc. De principes zijn nu ook niet bepaald moeilijk...
Het probleem is dat bij 80% van die spelers uiteindelijk blijkt dat ze dat toch niet kunnen:
1) Ze kennen enkel de basics
Ze kunnen dodgen en backtimen. Heel goed, maar ze kunnen toch niet (deftig) verdedigen:
- Ze gaan dorpen stacken met def van dichtbij
- Ze gaan troepen 'verstoppen' in barbarendorpen
- Ze raken in paniek als er meer dan 500 incomings zijn
- Ze hebben weinig (of geen) inzicht in patronen van de tegenstander.
Sommige van mijn voorbeelden zijn meer noob dan andere, maar een speler vinden die effectief goed kan verdedigen, zo lopen er maar heel weinig rond:
Op elke wereld zijn er maar een paar spelers die aangevallen worden, de aanvallen weten af te slaan en (uiteindelijk) als overwinnaar uit de bus komen.
Voordat je me gaat tegenspreken, met aangevallen worden bedoel ik:
- Aangevallen door meerdere spelers van gelijke grootte, activiteit en kwaliteit
- Langer dan 2 maand (continue) aangevallen
- Aangevallen met edels, getimede edels (binnen laat ons zeggen de 2-3 seconden) waarbij er ook vegen bij getimed zijn.
Dus begon aub niet over die eenmalige actie waarbij je 2000 aanvallen binnenkreeg (waarvan de helft fake wss) en dat het een maand later al gepasseerd was met de stribbelingen en dat je uiteindelijk minder dan 50 edels hebt binnen gekregen. Wij hebben moraalbrekers in de stam die beter afhandelen dan dat. (Goed bezig Lopie
)
2) Ze solliciteren enkel voor de stats (en hun signatuur op het AF)
Iedereen kent ze wel. Ze hebben in elke "topstam" gespeeld, ze hebben heel veel top 10 accounts bemand en toch zijn het (en blijven het) de grootste noobs.
3) Ze hebben geen enkel idee waaraan ze beginnen
Goede intenties. Ze komen op het account en blijken dan toch geen tijd te hebben om te spelen. Ze wateren dan wat aan en stoppen zodra ze onder aanval komen te liggen (aanval is dus = door meerdere spelers, meerdere maanden honderden getimde aanvallen met edels binnenkrijgen)
Gaat vaak samen met punt 2 wanneer ze op meerdere werelden 'actief' zijn.
4) Ze kunnen wel timen, maar doen ze het ook?
Zoals dodgen, het principe van timen is niet ingewikkeld. Je download een tooltje en je moet zelfs niets meer zelf uitrekenen.
Iedereen kan het. Niemand doet het.
Dus waarop je moet letten bij het zoeken van een co is het volgende:
- Iemand die actief is.
- Iemand die het spel wil leren (er valt altijd bij te leren)
- Iemand die effectief DURFT aan te vallen.
Waarop je moet letten wanneer die persoon is toegetreden toe je stam:
- Opvolgen van zijn acties.
- Integreren en betrekken in de stam(acties).