Hoe stel je een sollicitatie brief op.

DeletedUser16501

Guest
Hm, de posts van lentebriesje lijkt meer gekopieërd te zijn uit een handleiding/cursus "Hoe te solliciteren" uit RL.
De STAR techniek komt daar erg aan bod. Valt nog mee dat ie niet over de opstelling van een brief heeft gehad..
 

DeletedUser

Guest
Hm, de posts van lentebriesje lijkt meer gekopieërd te zijn uit een handleiding/cursus "Hoe te solliciteren" uit RL.
De STAR techniek komt daar erg aan bod. Valt nog mee dat ie niet over de opstelling van een brief heeft gehad..

Mijn welgemeende en oprechte excuses als ik de illusie opwekte dat ik de bedenker van de STAR methode ben, dat ben ik natuurlijk niet. Persoonlijk dacht ik dat dat wel duidelijk zou zijn maar dat is het blijkbaar niet.

Een bron voor de STAR methode zou kunnen zijn (erg bekende techniek, overvloed aan bronnen mogelijk):
Wikipedia. (2010, december 2). Situatie, Taak, Actie, Resultaat. Opgeroepen op oktober 23, 2011, van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Situatie,_Taak,_Actie,_Resultaat

Om even in te gaan op je punt dat ik eigenlijk gewoon IRL sollicitatietechnieken repliceer voor TW... Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Als mijn adviezen slecht zijn kun je dat gewoon zeggen door te zeggen dat ze slecht zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16501

Guest
Mijn welgemeende en oprechte excuses als ik de illusie opwekte dat ik de bedenker van de STAR methode ben, dat ben ik natuurlijk niet. Persoonlijk dacht ik dat dat wel duidelijk zou zijn maar dat is het blijkbaar niet.

Een bron voor de STAR methode zou kunnen zijn (erg bekende techniek, overvloed aan bronnen mogelijk):
Wikipedia. (2010, december 2). Situatie, Taak, Actie, Resultaat. Opgeroepen op oktober 23, 2011, van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Situatie,_Taak,_Actie,_Resultaat

Om even in te gaan op je punt dat ik eigenlijk gewoon IRL sollicitatietechnieken repliceer voor TW... Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Als mijn adviezen slecht zijn kun je dat gewoon zeggen door te zeggen dat ze slecht zijn.

Je advies is niet slecht, opzich wel een goede training in solliciteren voor in RL.
Maar ik persoonlijk vind het een beetje te ver gaan voor een spelletje.
 

DeletedUser

Guest
Mijn filosofie is dat je het goed moet doen als je ergens aan begint. Het verschil tussen goed en geweldig zit in de details, bij alles waar ik vrijwillig mijn tijd en energie in steek streef ik naar perfectie.

Ik heb geen 100 verschillende interesses en hobby's, ik heb er 10 en ben er bovengemiddeld goed in (al zeg ik het zelf). Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die werkelijk de vertaling van de geïnterpreteerde werken van Sun Tzu heeft gelezen, bekend onder de titel "the art of war" of de vertaling van "Il Principe" door Machiavelli. Ik neem aan dat ik je inmiddels allang kwijt ben qua interesse :p

K. Anders Ericsson is de bedenker van de 10.000 uur regel, hij stelt dat je pas ergens in kan uitblinken als je 10.000 uur hebt besteed in jezelf trainen in het onderwerp. Malcolm Gladwell stelt dat er afwijkingen kunnen zijn gebaseerd toevalligheden en geluk maar onderschrijft diezelfde regel.

Ik heb echt geen 10.000 uur in TW gestoken, TW vond ik een leuk platform voor mijn werkelijke interesses* maar feit blijft dat hoe meer tijd je ergens intensief insteekt je daar ook het resultaat van zult zien.

* Interessante wetenswaardigheid is dat hoe meer tijd je in je account steekt hoe meer waarde je er aan hecht, hoe echter en oprechter ook je emoties en interacties zullen zijn hierdoor :) heb mijn hart aardig kunnen ophalen aan het bekijken van de effecten door verbale en non-verbale interacties op TW in de verschillende emotionele gesteldheden en op een nog groter plan tussen groepen spelers. Laat ik maar niet verder ranten over mijn interesses want dan verlies ik mezelf en krijg je een 10 kantjes tellend essay ;)

Om even samen te vatten,

als je bezig bent met iets waar je interesse en passie voor hebt doe je die extra moeite om met grotere zekerheid je doel te bereiken en hoe meer tijd je in je account gestoken hebt hoe groter je commitment om je doel te bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Voorwoord:
Ik vind het soms heel hatelijk als er zo van die sollicitaties komen met gewoon een tekst als 'Zou ik jouw co mogen zijn'. Dan begrijp je hopelijk zelf toch dat je word afgewezen? Dus Daarom stel ik dit project/post op voor om te leren hoe je een betere sollicitatie brief sollicitatiebrief op kan stellen om voor de positie van co-speler in aanmerking te komen. kan zenden voor te co-spelen.
Voor Een om bijeen stam te joinen solliciteren komt later misschien. Ik doe dit ook om dat omdat ik nu wel met tribalwars ga stoppen en jullie dan toch even verder kan helpen voor mijn collega's dan moeten zij ook niet z'on domme sollicitatie brief krijgen. en ik hiermee andere mensen een hoop frustratie wil besparen.

...

Daar ben ik gestopt. Dit is meer een voorbeeld van de ene Nederlander zegt tegen de andere: "Leerte jei tog eenz Nederlants!".
 
Reactiescore
35
Skills

Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens .

Nutteloos.

Iedere speler die solliciteert en een deftige sollicitatiebrief opstelt zal zeggen dat hij kan dodgen, timen, backtimen etc. De principes zijn nu ook niet bepaald moeilijk...

Het probleem is dat bij 80% van die spelers uiteindelijk blijkt dat ze dat toch niet kunnen:

1) Ze kennen enkel de basics
Ze kunnen dodgen en backtimen. Heel goed, maar ze kunnen toch niet (deftig) verdedigen:
- Ze gaan dorpen stacken met def van dichtbij
- Ze gaan troepen 'verstoppen' in barbarendorpen
- Ze raken in paniek als er meer dan 500 incomings zijn
- Ze hebben weinig (of geen) inzicht in patronen van de tegenstander.
Sommige van mijn voorbeelden zijn meer noob dan andere, maar een speler vinden die effectief goed kan verdedigen, zo lopen er maar heel weinig rond:
Op elke wereld zijn er maar een paar spelers die aangevallen worden, de aanvallen weten af te slaan en (uiteindelijk) als overwinnaar uit de bus komen.
Voordat je me gaat tegenspreken, met aangevallen worden bedoel ik:
- Aangevallen door meerdere spelers van gelijke grootte, activiteit en kwaliteit
- Langer dan 2 maand (continue) aangevallen
- Aangevallen met edels, getimede edels (binnen laat ons zeggen de 2-3 seconden) waarbij er ook vegen bij getimed zijn.
Dus begon aub niet over die eenmalige actie waarbij je 2000 aanvallen binnenkreeg (waarvan de helft fake wss) en dat het een maand later al gepasseerd was met de stribbelingen en dat je uiteindelijk minder dan 50 edels hebt binnen gekregen. Wij hebben moraalbrekers in de stam die beter afhandelen dan dat. (Goed bezig Lopie:D)

2) Ze solliciteren enkel voor de stats (en hun signatuur op het AF)
Iedereen kent ze wel. Ze hebben in elke "topstam" gespeeld, ze hebben heel veel top 10 accounts bemand en toch zijn het (en blijven het) de grootste noobs.


3) Ze hebben geen enkel idee waaraan ze beginnen
Goede intenties. Ze komen op het account en blijken dan toch geen tijd te hebben om te spelen. Ze wateren dan wat aan en stoppen zodra ze onder aanval komen te liggen (aanval is dus = door meerdere spelers, meerdere maanden honderden getimde aanvallen met edels binnenkrijgen)
Gaat vaak samen met punt 2 wanneer ze op meerdere werelden 'actief' zijn.

4) Ze kunnen wel timen, maar doen ze het ook?
Zoals dodgen, het principe van timen is niet ingewikkeld. Je download een tooltje en je moet zelfs niets meer zelf uitrekenen.
Iedereen kan het. Niemand doet het.


Dus waarop je moet letten bij het zoeken van een co is het volgende:
- Iemand die actief is.
- Iemand die het spel wil leren (er valt altijd bij te leren)
- Iemand die effectief DURFT aan te vallen.

Waarop je moet letten wanneer die persoon is toegetreden toe je stam:
- Opvolgen van zijn acties.
- Integreren en betrekken in de stam(acties).
 

DeletedUser

Guest
Een goede speler met weinig tijd is minder waard, als een noob die zeeen van tijd heeft en de basics snapt.

Aan alles zit een keerzijde. Ik weet dat ik de skills heb maar de tijd mij ontbreekt. Als ik ik me zelf weer eens beschikbaar stel voor een account betekent dat, ik op dat moment werkeloos ben.
Dus ik ben een gelukkig mens dat ik voor mijn gevoel geen account kan runnen, omdat ik heerlijk aan het werk ben.

Een sollicitatie heeft in mijn ogen al snel grotere betekenis als er een vrouw aan het roer zit(vrouwen hebben over het algemeen kortere werktijden) en bovendien beschikt over een actieve co speler.

En ik heb een massa meegemaakt op een account waar een vrouw aan het roer zat, Ik heb toen een paar rukjes van een paar uur gedaan. Continu taggen, dodgen, backedelen. Omdat de account eigenaar ook eventjes slapen moest.
Ik heb er respect voor als men dit een maand kan volhouden, ik zou er namelijk never aan beginnen.

Als je dat skills noemt? nee ik vind van niet, het is een gedrevenheid, een wil om te overleven in het spel, ten koste van je gezondheid, ten koste van je sociale leven en als na een maand keihard knokken dan hebt bereikt dat de aanvallers het opgeven; voel dan eens in je zakken, heb je dan iets wat een ander niet heeft? behalve een virtuele overwinnings roes heb je er niets anders aan overgehouden.

En erger noch, als het je uiteindelijk toch niet gelukt is om staande te blijven. heb je je voor niets uitgesloofd.

Nee beste goede fee, ik noem uitsloverij geen skills.
Skills noem ik: capaciteiten hebben om niet aangevallen te worden. Door slimmer te zijn als je tegenstanders. Niet door meer online te zijn.
 
Reactiescore
35
Je kan niet afdwingen niet aangevallen te worden. (Tenzij je veel aan diplomatie doet, maar persoonlijk doe ik liever aan oorlog dan aan diplomatie:D)
Als je te goed bezig bent en je buren zijn van een beetje niveau dan spannen ze samen om jou uit de weg te ruimen zodat zij daarna rustig kunnen verdergamen...


Als je al maanden (of jaren) door je skills je omgeving gedomineerd hebt, en inderdaad, als 'pro' moet je daar veel minder tijd in stoppen - je weet de beperkte tijd immers beter te gebruiken, uiteindelijk loop je toch eens tegen zo'n coalitie aan (4-7 spelers die je tesamen aanvallen). Als je dan niet die gedrevenheid hebt om op dat moment extra actief te zijn om de aanvallen af te slaan, dan kun je jezelf niet pro noemen. Dan ben je er gewoon een die het account wel wil beheren om in zijn signatuur te zetten. Allemaal goed en wel, tot het even minder gaat... Dan is je 'pro' speler die zogezegd alles afwist van taggen, dodgen, blocken, backtimen, counteren, etc opeens 'verdwenen'... Op het moment dat je hem het meest nodig hebt.

Alle werk valt dan terug op de stam.
En dan kun je je gaan afvragen: Als die 'pro' speler niet iedereen had zitten aanvallen, dan was het account misschien wel nooit zelf onder aanval gekomen?

Op dat moment besef je dat permanente vv mss beter was geweest dan die nieuwe speler...
 

DeletedUser

Guest
..... uiteindelijk loop je toch eens tegen zo'n coalitie aan (4-7 spelers die je tesamen aanvallen). Als je dan niet die gedrevenheid hebt om op dat moment extra actief te zijn om de aanvallen af te slaan, dan kun je jezelf niet pro noemen....

Wat noem je extra actief?

Is dat?
- zelf 18 uur online zijn en 6 uur vv hebben krijgen.
- Daarvoor je ziek melden op je werk omdat die vv alleen overdag kan en jij dus slapen moet.
- Of elk onbewaakt ogen blik gebruiken op je werk om te taggen dodgen en wat meer nodig is.

Of op de tijden dat je normaal gesproken thuis bent gewoon wat meer tijd aan tw besteden?

Als het laatste het geval is dan kan dat alleen als je goede co's hebt die de andere tijden waarnemen of een perfecte stam hebt die de vv waarneemt als jij er niet kan zijn. (Dus dan licht het niet voor 100% aan je zelf, maar aan de situatie waarin je je bevind)
Kan dat niet dan ga je een massa gewoonweg niet overleven als de aanvallers tenminste niet van gisteren zijn.

Ik vind gewoon weg niet dat een verliezer (wegens tijdgebrek) geen pro kan zijn. En een winnaar hoeft ook niet per definitie een pro speler te zijn.
 

DeletedUser52174

Guest
Als je gewoon zorgt dat je in een goede stam zit, en zorgt dat jou account er goed voor staat (groepen, troepen, kerken, aanwijzingen in notities enz.), dan kun je echt wel overleven als je wat minder online kan zijn hoor;)

Maar natuurlijk is het altijd beter als je je eigen account kunt deffen.
 
Bovenaan