Hoe stel je een sollicitatie brief op.

DeletedUser

Guest
Voorwoord:
Ik vind het soms heel hatelijk als er zo van die sollicitaties komen met gewoon 'Zou ik jouw co mogen zijn'. Dan begrijp je hopelijk zelf toch dat je word afgewezen ? Dus daarom stel ik dit project/post op voor te leren hoe je een betere sollicitatie brief kan zenden voor te co-spelen.
Voor een stam te joinen komt later misschien. Ik doe dit ook om dat ik nu wel met tribalwars ga stoppen en jullie dan toch even verder kan helpen voor mijn collega's dan moeten zij ook niet z'on domme sollicitatie brief krijgen.


Voorstellen

Eerst en vooral begin je met je zelf voor te stellen. Wat er namelijk in mag is dit:
  • Je naam
  • Belgie/Nederland (Voor communicatie)
  • Leeftijd
  • Hobby,enz... (extra's)

Je ervaring.

Stel een duidelijke ervaring op ! Lieg vooral niet want daar heb je je zelf alleen met ! Maak het zo uitgebreid mogelijk wat ik daar met bedoel is:
  • Link's van twstats
  • Met hoeveel je speelt.
  • Is er iets speciaal gebeurt met het account ?
  • Wanneer jij bent gestart op het account

Tijden.

Vertel je tijden je moet het wel een beetje zeker weten. En ook nogmaals lieg vooral niet dat je nacht of tijden school kan spelen. Want als je namelijk in de nacht of tijdens het school speelt vind de ontvanger het namelijk aantrekelijker. Vertel je tijden van Maandag tot Zondag. Denk ook er aan wanneer je moet gaan trainen of je andere hobby beoefenen. Neem ook soms een pauze (Geen must hé ;) )

Skills

Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens :). :bijl:

Belangerijk !

Kom volwassen over denk aan je schrijffouten gebruik eventueel een spellingcontrole. Maak het vooral zo uitgebreid mogelijk !


Nawoord

Zo dit was waarschijnlijk wel mijn laatste kleine bijdrage voor tribalwars. Misschien kom ik later nog wel eens op tribalwars maar nu heb ik het echt veel te druk ! En ja sorry voor spelfouten hier is namelijk geen spellingscontrole !
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Netjes :)

Nu heb ik een link die ik naar mensen kan sturen als ze met een mislukte sollicitatie komen :D:D:D
 

DeletedUser21830

Guest
Voorwoord:
Ik vind het soms heel hatelijk als er zo van die sollicitaties komen met gewoon 'Zou ik jouw co mogen zijn'. Dan begrijp je hopelijk zelf toch dat je word afgewezen ? Dus daarom stel ik dit project/post op voor te leren hoe je een betere sollicitatie brief kan zenden voor te co-spelen.
Voor een stam te joinen komt later misschien. Ik doe dit ook om dat ik nu wel met tribalwars ga stoppen en jullie dan toch even verder kan helpen voor mijn collega's dan moeten zij ook niet z'on domme sollicitatie brief krijgen.


Voorstellen

Eerst en vooral begin je met je zelf voor te stellen. Wat er namelijk in mag is dit:
  • Je naam
  • Belgie/Nederland (Voor communicatie)
  • Leeftijd
  • Hobby,enz... (extra's)

Je ervaring.

Stel een duidelijke ervaring op ! Lieg vooral niet want daar heb je je zelf alleen met ! Maak het zo uitgebreid mogelijk wat ik daar met bedoel is:
  • Link's van twstats
  • Met hoeveel je speelt.
  • Is er iets speciaal gebeurt met het account ?
  • Wanneer jij bent gestart op het account

Tijden.

Vertel je tijden je moet het wel een beetje zeker weten. En ook nogmaals lieg vooral niet dat je nacht of tijden school kan spelen. Want als je namelijk in de nacht of tijdens het school speelt vind de ontvanger het namelijk aantrekelijker. Vertel je tijden van Maandag tot Zondag. Denk ook er aan wanneer je moet gaan trainen of je andere hobby beoefenen. Neem ook soms een pauze (Geen must hé ;) )

Skills

Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens :). :bijl:

Belangerijk !

Kom volwassen over denk aan je schrijffouten gebruik eventueel een spellingcontrole. Maak het vooral zo uitgebreid mogelijk !


Nawoord

Zo dit was waarschijnlijk wel mijn laatste kleine bijdrage voor tribalwars. Misschien kom ik later nog wel eens op tribalwars maar nu heb ik het echt veel te druk ! En ja sorry voor spelfouten hier is namelijk geen spellingscontrole !

-David V.


- vermelding van hobby's in een solli als co lijkt me geen toegevoegde waarde te hebben. Pas bij een nadere kennismaking.
- :cool::rolleyes: vooral handig als die solli wordt afgewezen, dan weet je precies wanneer je hem kan aanvallen. Niet handig dus om dat in je (eerste) solli al te vermelden.

Voor de rest een aardige handleiding.

____________________
- En ja sorry, gebrek aan spellingscontrole is geen excuus voor spelfouten.
- Het gebruik van meer dan 2 verschillende Font-families in een stuk is "not done"
tip: Book Antiqua is een achterhaald Font dat een afgeleide is van de Times Roman. Dat stamt uit de tijd van krantenpapier en inkten die uitlopen. Op een beeldscherm echter een stuk vermoeiender en irritanter aan de ogen. En het is een stuk lastiger te lezen dan bv. een font als Verdana, die speciaal voor een beeldscherm ontworpen is.
 

DeletedUser

Guest
[/SPOILER]


- vermelding van hobby's in een solli als co lijkt me geen toegevoegde waarde te hebben. Pas bij een nadere kennismaking.
- :cool::rolleyes: vooral handig als die solli wordt afgewezen, dan weet je precies wanneer je hem kan aanvallen. Niet handig dus om dat in je (eerste) solli al te vermelden.

Voor de rest een aardige handleiding.

____________________
- En ja sorry, gebrek aan spellingscontrole is geen excuus voor spelfouten.
- Het gebruik van meer dan 2 verschillende Font-families in een stuk is "not done"
tip: Book Antiqua is een achterhaald Font dat een afgeleide is van de Times Roman. Dat stamt uit de tijd van krantenpapier en inkten die uitlopen. Op een beeldscherm echter een stuk vermoeiender en irritanter aan de ogen. En het is een stuk lastiger te lezen dan bv. een font als Verdana, die speciaal voor een beeldscherm ontworpen is.

Heb je groot gelijk in eigenlijk. Maar met hobby's is eigen lijk wat vand e sub-tijden. Want als iemand nu echt massas veel hobby's heeft dan heb je weiniger tijd voor tribalwars. En van die tijden hoor ik vaker en het is ook waar. Maar de meeste ervaren spelers zeggen de tijden niet om dat zij al wat meer in tribalwars zijn geleefd en ook aan nadelen denken bij het zeggen van tijden (vijanden enz...) Maar dit is meer voor beginners die nog niet echt veel vijanden hebben.
 

DeletedUser

Guest
Referenties lijken mij ook belangrijk, een co moet namelijk op de eerste plaats betrouwbaar zijn.

Natuurlijk zijn referenties geen garantie voor een betrouwbare co, maar wie de TW-vrienden van iemand zijn zegt vaak wel al iets over een persoon.
 

DeletedUser

Guest
Mooie post, hoop dat mensen hier wat van opsteken. Zeker iets voor in de guide bieb, hopelijk steken mensen er wat van op.
 

DeletedUser18987

Guest
Belangerijk !

Kom volwassen over denk aan je schrijffouten gebruik eventueel een spellingcontrole. Maak het vooral zo uitgebreid mogelijk !

Sorry maar ik vind het lastig je op deze manier serieus te nemen.
 
Reactiescore
43
"Voorwoord:
Ik vind het soms heel hatelijk als er zo van die sollicitaties komen met gewoon 'Zou ik jouw co mogen zijn'. Dan begrijp je hopelijk zelf toch dat je word afgewezen ? Dus daarom stel ik dit project/post op voor te leren hoe je een betere sollicitatie brief kan zenden voor te co-spelen.
Voor een stam te joinen komt later misschien. Ik doe dit ook om dat ik nu wel met tribalwars ga stoppen en jullie dan toch even verder kan helpen voor mijn collega's dan moeten zij ook niet z'on domme sollicitatie brief krijgen. "


Haha ... en met een ander forumaccount post je vorige week dit:
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=124346
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=124343


I loll'ed.


Skills

Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens .

Belangerijk !

Kom volwassen over denk aan je schrijffouten gebruik eventueel een spellingcontrole. Maak het vooral zo uitgebreid mogelijk !


Toe zeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
zeg ook vooral niet accounts waar je maar tot 2k punten bent gekomen of 3 hele weken op gespeeld heb.. .. .
dat is ook we belangrijk, zie je vaak een waslijst van 13 nr.1. accs :/

ik solliciteer altijd heel anders

Hi, ik ben Roze Koek :cool:

dank u
 

DeletedUser

Guest
"Voorwoord:
Ik vind het soms heel hatelijk als er zo van die sollicitaties komen met gewoon 'Zou ik jouw co mogen zijn'. Dan begrijp je hopelijk zelf toch dat je word afgewezen ? Dus daarom stel ik dit project/post op voor te leren hoe je een betere sollicitatie brief kan zenden voor te co-spelen.
Voor een stam te joinen komt later misschien. Ik doe dit ook om dat ik nu wel met tribalwars ga stoppen en jullie dan toch even verder kan helpen voor mijn collega's dan moeten zij ook niet z'on domme sollicitatie brief krijgen. "


Haha david en met een ander forumaccount post je vorige week dit:
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=124346
http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=124343


I loll'ed.


Skills

Wat zijn je skills timen,backtimen,dodgen enz... Vertel ook in hoeveel mss je het kan. Leg ook nog eens duidelijk uit wat het is en met koppieren van het internet graak je nergens .

Belangerijk !

Kom volwassen over denk aan je schrijffouten gebruik eventueel een spellingcontrole. Maak het vooral zo uitgebreid mogelijk !


Toe zeg.
People change :)

Ach dit is geen sollicitatie voorzover ik weet :)
 

DeletedUser

Guest
In de essentie zit dit voorstel wel goed, persoonlijk denk ik alleen dat hij geschreven is vanuit het oogpunt van de recruiter, wat een recruiter graag wil zien, terwijl die geen sollicaties hoeft te schrijven. Volgens mij zit er nog altijd een verschil tussen wat de schrijver wil laten zien om zichzelf goed te presenteren en wat de recruiter wil weten om een gefundeerde keuze te maken.

Op basis daarvan een paar puntjes:
ervaring
- Liegen over onderwerpen die niet te controleren zijn werkt wel. Leugenaars spelen het spel anders, zijn niet te vertrouwen en kunnen grotere reputatie schade met zich meebrengen maar zijn naar mijn beleving vaak echt geen slechte spelers.

Moreel gezien moet je het niet doen, maar als het niet te controleren valt en je kunt goed leugens aan de man brengen... wat houdt je tegen? (ik hoop moraal :p)

- een link naar TWstats is handig en praktisch, doen, laagdrempeligheid van je sollicitatie is erg belangrijk maar daar houd het ook op. Twstats is feitelijk gemeten informatie, wanneer je een rare duikel in punten hebt gemaakt zonder ODD erbij te krijgen gaat de recruiter daar wel een vraag over stellen, ziet hij het niet.... heb je mazzel en heb je hem niet wijzer gemaakt, ben je een interessantere sollicitant! Stelregel bij sollicitatie gebeuren in de echte wereld is dat je ook nooit informatie moet gebruiken die je kan schaden! bij een sollicitatiegesprek wordt daar wel over gesproken of helemaal niet en dan heb je mazzel. Bij de eerste brief dus ook gewoon lekker niets over noemen!

Tijden
- NOOIT doen! echt NOOIT!
Voor de eerste brief is dit veel te gevaarlijk, dit is echt pas een topic waar je op moet komen wanneer je hebt vastgesteld in gesprek volgende op je brief dat jullie bij elkaar passen en dat er reden is om verder te onderhandelen. Informatie over je activiteit is wel zo belangrijk op TW, het gaat echt boven mijn pet waarom je moeite zou doen om activiteit voor concurrenten verborgen te houden maar deze zomaar aan een wildvreemde te geven..... Bij mij gaan dan gelijk alarmbellen rinkelen dat ik een naïef persoon voor me heb en dat is vrijwel altijd einde gesprek.

Skills
Iedereen kan skills kopieren van het internet, je kunt ervaring alleen niet kopiëren.

Bewaar een aantal rapportjes van snipen en deel deze. Je krijgt namelijk een rapportje van aantal veegs waarschijnlijk, en rapportje van kapot gelopen edels een aantal milliseconden later. Dit is bewijs van je skill! Ik heb ook wel eens gewoon minimum aan troepen op een dorpje gestuurd van een sollicitant met een paar milliseconde ertussen, zodat hij zijn skill kon laten zien.

De andere zaken als dodgen en backtimen vind ik minder interessant, het feit dat je troepen moet invoeren en op een knopje moet drukken om ze te versturen op precies het goede moment veranderd niet. Bij de kennis van terminologie gaat het nooit mis maar wel bij de uitvoering, en de uitvoering heeft de speler kunnen bewijzen met die rapportjes/snipe test.

toevoeging
- kwaliteiten/karakter eigenschappen
Ik vind het altijd heel belangrijk te weten hoe iemand is, ben je punctueel? ben je perfectionist? onderhandeling vaardigheid? etc.
Iedereen heeft hopelijk een paar kwaliteiten en/of karaktereigenschappen die het maakt dat ze een waardevolle toevoeging voor een account/stam kunnen zijn. Gooi deze in je brief, met een situatie waar deze uit blijkt! Bij vaardigheden kun je ook voorbeelden geven waaruit dit blijkt middels de STAR methode

Situatie - uitleg van de situatie
Taak - welke taak je had
Activiteiten - wat heb je gedaan
Resultaat - wat gebeurde daarna

Voorbeeld voor onderhandelen:
Situatie : We hadden ruzie met een bondgenoot over de verdeling van een concurrent zijn dorpjes
Taak : het was mijn taak hierover te onderhandelen en de belangen van mijn stam te behartigen
Activiteiten : ik ben in gesprek gegaan met de stamleider en diplomaat van de bondgenoot
Resultaat: Ik heb de bondgenoot kunnen overtuigen dat de dorpjes beter in de lijn van de stam lagen en dat ze niet zo opportunistisch moesten zijn omdat die dorpjes voor hen verder niets konden betekenen. Daarnaast heb ik geregeld dat een stamlid een speler van de bondgenoot zou helpen bij het vegen van een andere speler.

Gebruik van de STAR methode is misschien wat overdreven, maar je krijgt van mij wel een 10+ voor je voorbereiding ;) en dat is altijd een goede binnenkomer, dan weet men dat je een serieuze speler bent.

- - - - - - -

Spelers zijn er niet om de recruiter het gemakkelijk te maken. Volgens mij is de vraag naar goede spelers vele malen groter als het aanbod. Iedereen heeft er behoefte aan maar aangezien er na een jaar op een nieuwe wereld nog maar 1/3e zo niet minder van de spelers aanwezig is durf ik ook te zeggen dat er relatief gezien weinig echt goede spelers zijn. (Bij de 1/3e zitten ook nog eens gasten met maar 10k punten) (tikkeltje gesimplificeerd, weet ik)

De recruiter moet maar door alle sollicitaties heen ziften en zijn vak verstaan want die ene goede speler vinden of spelers vinden met het potentieel dat te worden is het waard. Vaak genoeg was mijn dag een stukje vrolijker en leuker dankzij een in mijn ogen erg rare sollicitatie overigens :)

Ondanks de toevoegingen die ik zou doen denk ik dat er veel spelers zijn die nog wat kunnen opsteken van je handleiding Swagical!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser35251

Guest
Mooie handleiding van zowel Swagical als Lentebriesje en jullie handleidingen vullen elkaar goed op.

En wat betreft de tijden deze zou ik er inderdaad ook niet bij vermelden. Fijn voor de stam waarbij je solliciteert maar minder leuk voor jou als speler als ze eens bezoekjes gaan brengen op tijden dat je niet online bent omdat je dit zelf vermeld hebt in je sollicitatie.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het triest dat dit nodig is, je kan toch wek verwachten van mensne die over het algemeen boven de 15 zijn dit niet zelf kunnen bedenken. Maar het schojnt toch nodig te zijn (al vaak genoeg gezien) en daarom mooi initiatief.
 

DeletedUser

Guest
Misschien kan duckje en de mods dit introduceren in wiki?
Of zou dit niet mogelijk zijn, bij tips?
 

DeletedUser

Guest
Misschien kan duckje en de mods dit introduceren in wiki?
Of zou dit niet mogelijk zijn, bij tips?

Denk het niet, wiki is over algemeen voor beginners, en co's aanvragen op t forum is over het algemeent wat meer voor de pro's
 

DeletedUser

Guest
over het algemeen is een nawoord van een fatsoenlijk stukje tekst ongeveer net zo groot als alles wat jij zojuist getypt hebt:D
 
Reactiescore
25
Misschien kan duckje en de mods dit introduceren in wiki?
Of zou dit niet mogelijk zijn, bij tips?

Dit is mogelijk. Maar dan algemener -> solliciteren voor dan wel stam, dan wel co.
 

DeletedUser

Guest
Als het ergens vereeuwig moet worden vind ik dat het verhaal ook compleet moet zijn en de in mijn ogen belangrijkste factor bij recrutering is nog niet genoemd (even iets breder als sollicitatiebrief)

Koude sollicitatie versus warme sollicitatie

Iedereen die dit spel een tijdje gespeeld heeft heeft contacten opgebouwd. Een ieder van jou TW kameraden heeft ook andere TW kameraden. Dit heeft een groot potentieel, bij iedere groep kameraden die je verder gaat groeit de cirkel exponentieel (ik ga even uit mijn hoofd een onderzoek quoten (kan er iets naast zitten), maar iedereen op de hele wereld kan op deze manier binnen gemiddeld 7.8 stap aan ieder ander persoon op de wereld gelinkt worden! al die miljarden mensen, hoe meer contacten je hebt in hoe minder stappen het kan)

Je TW kameraden hebben kameraden die heel goed mogelijk juist recruiter zijn bij de stam waar jij terecht wilt komen, maar ook als het hier gaat om gewone stamleden waar jij binnen wilt komen kunnen deze je hulp bieden, want logischer wijs zijn deze kameraad met ieder ander binnen hun stam.

Informeer of een van je kameraden contacten heeft binnen deze stam en vraag of ze je willen introduceren bij de recruiter, om alvast een goed woordje voor je te doen. Dit zorgt ervoor dat de recruiter van de stam waar je binnen wilt komen extra aandacht aan je sollicitatie zal besteden. De recruiter wil namelijk ook graag een plezier doen aan zijn stamlid/vriend, feit blijft dat je gewoon gekwalificeerd moet zijn (dit is geen vervanging voor skills!) maar als de stam overweegt 1 speler aan te nemen en er zijn twee goede kandidaten, jij en een ander... ik geef je op een blaadje dat jij als degene die van te voren geïntroduceerd was gekozen wordt!

dit was voor de situatie dat je weet waar je terecht wilt komen, weet je dit niet maar ben je gewoon op zoek naar een avontuur maar wil je instappen als co op een account met een paar miljoen punten... laat het je kameraden weten, als ze ergens van horen in de paar weken erop volgend zullen ze dit aan je doorgeven en heb je ook hierbij een streepje voor,

maak gebruik van je netwerk!

natuurlijk is het niet mogelijk wanneer je nieuw bent bij tribalwars en je nog niemand kent, maar als dit het geval is zul je zien dat je gemakkelijk en snel je eigen netwerkje opgebouwd hebt.

P.S. bij iedere stap die extra genomen moet worden wordt het lijntje steeds dunner, het is het meest succesvol als jullie een gemeenschappelijke vriend delen, maar een vriend van een vriend van een vriend werkt ook nog in sommige gevallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit is mogelijk. Maar dan algemener -> solliciteren voor dan wel stam, dan wel co.

Ja zo wou ik het bedoelen, zou veel mensen kunnen helpen aan een goede stam die elkaar kan helpen, zo zullen er minder beginners stoppen denk ik.
 
Bovenaan