Hezhi Kaarten

DeletedUser

Guest
Hey, hoe klopt die ODA kaart? ik heb maar 18,66mil ODA.. ? :confused:

En ik sta 15de met 44 mil ofzo..
 

DeletedUser37136

Guest
Je ODA gedeeld door je punten tot de macht van 0,9 of zoiets. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe ze die formule in vredesnaam verzonnen hebben. :D
Dorpen toch? :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind het zo wie zo een beetje vaag hoe ze dat bedacht hebben...
met odd is het helemaal vaag dacht ik, hoe meer dorpen je verliest hoe hoger je in de map komt.
 

DeletedUser37136

Guest
Nee, dat was weer een extra beperking. Je kwam alleen in aanmerking voor de kaart als je meer dorpen had dan de wortel van het hoogste aantal dorpen van een speler * 5. Geweldige formules. :D
Owja, hoe kon ik die formule vergeten. :eek:

Ik vind het zo wie zo een beetje vaag hoe ze dat bedacht hebben...
met odd is het helemaal vaag dacht ik, hoe meer dorpen je verliest hoe hoger je in de map komt.
Naja dat is eigenlijk niet zo heel vreemd, als je ziet hoe Hezhi de kaartjes maakt.

Wat ik er vanaf weet is dat de kaartjes van Hezhi de ODA en ODD relatief bekijken; dus de verhouding tussen punten/dorpen (Volgens mij nog steeds dorpen. :p) en de vergaarde ODA/ODD zijn belangrijk voor de ranglijst op de Hezhi-kaarten.
Een speler die 2 dorpen van 9.745 punten en een ODA van 20.000 heeft, zou volgens Hezhi beter zijn dan een speler met 4 dorpen van 9.745 en 30.000 ODA. De verhouding ODA/ODD per dorp/hoeveelheid punten (ongeacht wat de formule is om deze te berekenen) is immers hoger bij de speler die 2 dorpen heeft.

Of deze speler met 2 dorpen nu ook daadwerkelijk beter is vraag ik me af, alles draait in mijn ogen immers om efficiëntie, maar dat is weer een andere zaak natuurlijk.

De kaartjes van http://map.k-io.com/ hanteren dezelfde methode als de ranglijsten IG dat doen, namelijk gewoon wie de meeste ODA/ODD heeft vergaard staat bovenaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
hoe baseert men zich eigenlijk op de ODA kaart want ik sta er in, op een tamelijk hoge positie maar in het echt sta ik maar hier: 25 twistoffate 58,46 Mio.


niet dat ik het niet leuk vind dat ik op de oda kaart sta hoor :D
 

DeletedUser36905

Guest
hoe baseert men zich eigenlijk op de ODA kaart want ik sta er in, op een tamelijk hoge positie maar in het echt sta ik maar hier: 25 twistoffate 58,46 Mio.


niet dat ik het niet leuk vind dat ik op de oda kaart sta hoor :D


Lees de posts hierboven even ;)

Woehoe, ik staat er nog op :D
 

DeletedUser

Guest
hoe baseert men zich eigenlijk op de ODA kaart want ik sta er in, op een tamelijk hoge positie maar in het echt sta ik maar hier: 25 twistoffate 58,46 Mio.


niet dat ik het niet leuk vind dat ik op de oda kaart sta hoor :D

Het heeft ook met aantal dorpen te maken want ik stond ook rang 13 hier laast terwijl ik nooit hoger als rang 150 ODA heb gestaan :cool:
 

DeletedUser

Guest
Persoonlijk vind ik dit een beter en accurater kaartje:

topktribes.png
 

DeletedUser

Guest
Ik ben op de kaart 'Dominantie spelers' :) Dankzij mn dominantie in C90...

Mijn cluster heeft veel eilanden, maar er wordt eraan gewerkt... onnodige eilanden zullen gewoon overgenomen worden door andere spelers die ze nodig hebben ;)
Binnen een maand of 2 zal ik maar 2 grote clusters hebben ( RIM + C61 en omstreken)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben op de kaart 'Dominantie spelers' :) Dankzij mn dominantie in C90...

Mijn cluster heeft veel eilanden, maar er wordt eraan gewerkt... onnodige eilanden zullen gewoon overgenomen worden door andere spelers die ze nodig hebben ;)
Binnen een maand of 2 zal ik maar 2 grote clusters hebben ( RIM + C61 en omstreken)

Fijn om te weten :)
 
Bovenaan