[Discussietopic] Het uitsluiten van spelbedervers/inactieven

DeletedUser72524

Guest
Gaan we eindelijk de 10% regel invoegen? Bedankt!

Wat Is De 10% Regel?
Voor de nieuwelingen. Laatste 10% inschrijvingen komen op de reserve lijst zodat de inactievelingen vervangen kunnen worden!

Maar Sander, dit potje zou die 10% niet helpen!
Wellicht niet op korte termijn, maar leiders zullen spelers sneller vervangen, waardoor er hopelijk bij meer spelers druk komt om actief te zijn.

Holy shit, dit plan is geniaal! Waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht?
Ik roep al een jaar na om deze regel in te voeren, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd. Hopelijk zien mensen nu het licht.

Jij bent geniaal Sander! Heb jij misschien meerdere ideeën om het spelplezier te vergroten?
Het verbieden van het g/s koppel. Maak Cupido altijd neutraal en laat hem horen bij de partij waar hij/zij zich aan koppelt. Verder dat twee topic is enorm onzin en werkt bij ieder forum averechts voor de inactiviteit.

Ga jij ook nog een keer meedoen om jouw genialiteit te tonen?
Ik ben nog steeds uitgesloten, maar hopelijk geeft Netsky mij een kans voor een potje in Juli!
 
Reactiescore
182
En je wist maandag niet dat je dat moest afronden?

In zoverre niet dat ik nog zoveel aan te passen zou hebben nadat mijn hogeschoolbegeleider feedback had gegeven nee ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Voor de nieuwelingen. Laatste 10% inschrijvingen komen op de reserve lijst zodat de inactievelingen vervangen kunnen worden!

Ongeacht het aantal inschrijvingen?
En wat als het minimum aantal net bereikt is en je met die 10% eronder komt?
 

DeletedUser72524

Guest
Ongeacht het aantal inschrijvingen?
En wat als het minimum aantal net bereikt is en je met die 10% eronder komt?

Ik vind minimum aantal altijd onzin, gewoon je rollen aanpassen en je kan met 12 spelers een gebalanceerd potje hebben.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik blijf er bij dat algemene bans voor spelers niet thuis horen hier, maar dat iedere spelleider absoluut het recht mag hebben om bepaalde spelers te weigeren. Om dan een algemene lijst bij te houden van wie hoe vaak inactief was, lijkt me te dicht bij een schandpaal dan wat nodig is.

Echter wil ik wel oproepen om als je je inschrijft, ook actief te zijn. Ik wist dat ik niet actief ging zijn deze week, dus schreef ik me simpelweg niet in voor het potje. Eenvoudig, maar het spaart heel veel miserie voor de spelleiding en de medespelers uit.

Te veel potjes worden onnodig verpest tegenwoordig, en dat is gewoon zonde. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen, niet alleen de spelleiders, om de potjes goed te laten verlopen en dat begint gewoon bij jezelf.

Ik ben het hiermee eens. Er zijn zat spelers die eens een keertje doodvallen, of een keertje spelbederf doen, maar het echt niet vaak doen. De spelers die vaak semi-/inactief zijn moeten zichzelf gewoon eens ernstig op hun hoofd krabben.
Wat ik ook een paar keer deed als spelleider was, als nieuwelingen of mensen die bijna altijd inactief werden, twee dagen na het inschrijven een PM sturen. Als ik een reactie kreeg konden ze meedoen, als ik niet binnen 24 uur een reactie kreeg haalde ik ze uit de lijst. (het was toen met name het probleem dat alle nieuwelingen inactief werden).

Een puntensysteem lijkt me ook wel een goede oplossing. Je kan het altijd proberen om met zulke systemen te gaan werken.

En wie gaat dat dan bijhouden? Dat gaat toch niet gebeuren. Veel plannen en praten, maar in de praktijk komt er eigenlijk nooit iets van terecht.

Ik vind minimum aantal altijd onzin, gewoon je rollen aanpassen en je kan met 12 spelers een gebalanceerd potje hebben.

Met twaalf personen spelen moet je gewoon zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Het is voor een spelleider heel veel werk voor weinig dagen en dat frustreert ook als spelleider.
 
Reactiescore
603
En wie gaat dat dan bijhouden? Dat gaat toch niet gebeuren. Veel plannen en praten, maar in de praktijk komt er eigenlijk nooit iets van terecht.
Je doet precies of hier steekt uren per dag in?
Indien nodig doe ik het gewoon, is even een excel bestand aanmaken. kost me 15min om het in elkaar te steken, Als de spelleiding iedere ronde doorgeeft wie inactief was, wie een straf begaan heeft etc etc. zetten we er even een puntensysteem op en hop...
Als je er geen moeite insteekt dan verwezenlijk je inderdaad nooit iets.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik denk idd dat het bijhouden geen probleem hoeft te zijn. Is idd een kwestie van doorgeven en dan is het met een minuut bijgewerkt. Volgens mij zijn er maximaal 2 ronden per maand, dus zoveel werk kan dat niet zijn.
 

DeletedUser74005

Guest
Gaan we eindelijk de 10% regel invoegen? Bedankt!

Wat Is De 10% Regel?
Voor de nieuwelingen. Laatste 10% inschrijvingen komen op de reserve lijst zodat de inactievelingen vervangen kunnen worden!

Maar Sander, dit potje zou die 10% niet helpen!
Wellicht niet op korte termijn, maar leiders zullen spelers sneller vervangen, waardoor er hopelijk bij meer spelers druk komt om actief te zijn.

Holy shit, dit plan is geniaal! Waarom heeft niemand hier eerder aan gedacht?
Ik roep al een jaar na om deze regel in te voeren, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd. Hopelijk zien mensen nu het licht.

Jij bent geniaal Sander! Heb jij misschien meerdere ideeën om het spelplezier te vergroten?
Het verbieden van het g/s koppel. Maak Cupido altijd neutraal en laat hem horen bij de partij waar hij/zij zich aan koppelt. Verder dat twee topic is enorm onzin en werkt bij ieder forum averechts voor de inactiviteit.

Ga jij ook nog een keer meedoen om jouw genialiteit te tonen?
Ik ben nog steeds uitgesloten, maar hopelijk geeft Netsky mij een kans voor een potje in Juli!

We hadden 5 of 6 vervangers.. Das meer dan 10% :p
 

DeletedUser7072

Guest
Je kan ook mensen sneller vervangen, eventueel zonder hun toestemming, ipv dood laten vallen.
 

DeletedUser74966

Guest
Jup, wat we nu dus ook hebben gedaan :p
Werkt prima. Als ze naast het forum ook nergens op reageren gewoon vervangen als dat kan. Dan hebben ze daarna geen recht om te zeuren als ze ineens wel komen. Het werkt best prima nu :)
 

DeletedUser66129

Guest
Ja die Sander is echt inactief joh. Denkt echt wat te zijn nadat ik hem als een soortgelijke als mij heb benoemd. En daarna gelijk zo inactief zijn.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Werkt prima. Als ze naast het forum ook nergens op reageren gewoon vervangen als dat kan. Dan hebben ze daarna geen recht om te zeuren als ze ineens wel komen. Het werkt best prima nu :)

Heb mensen wel eerst op slype benaderd, maar van sommigen nu nog niks gehoord.
 

DeletedUser17472

Guest
Mensen moeten eens nadenken voordat ze zich inschrijven, ook als vervanger. De organisatie kost veel werk en het is voor de mensen die wel actief deelnemen niet leuk als ze te maken hebben met inactivelingen. Zeker als je als vervanger gevraagd wordt, weet je toch of je wel of niet actief kunt zijn?
 
Bovenaan