[Discussietopic] Het uitsluiten van spelbedervers/inactieven

DeletedUser23144

Guest
Het is de laatste tijd een groot topic, en gebeurt steeds meer. Spelbederf. Er zijn al genoeg voorbeelden geweest, maar nu is er dus inactiviteit. Een potje dat 3 dagen bezig is heeft meer dan 50% actievelingen van de totale spelers.
Het huidige potje bekijkend zien we :
1. Hopeful -> Jagerschot dag 2 -> Wolf
2. Tigor -> Freaker Play
3. Oldglory -> Lynch dag 1 -> Jager

4. Captain Grom N Blaze -> Dirk-Janus IV
5. laila -> Jagerschot dag 1 -> Jager
6. Single Malt -> Marmerjen
7. JokersBrain -> Inactiviteit dag 2 -> jager
8. Pierre the pieter -> Gamebreaker
9. Rick -> Jagerschot dag 1 -> Jager
10. Monobear -> Inactiviteit dag 2 -> Jager

11. Kroepoek -> Inactiviteit dag 3
12. Mylove -> Lunch dag 1 -> Jager
13. Victorious -> Jagerschot dag 2 -> Jager
14. Dutchboy66 -> Lunch dag 2 -> Jager

15. Maroen1
16. Jessicavd
17. Famdecibel
18. Netsky
19. TimeforplanB -> Jagerschot dag 2 -> Jager
20. Thelightfighter
21. Lord of the Strings -> Inactiviteit dag 2 -> Jager
22. Lyonn -> Lynch dag 2 -> Jager

23. Snickers333
24. Yankee60
25. mat64

Dit zijn dus 4 vervangingen, 4 inactiviteitsdoden en nog eens minstens 5 die niks toevoegen/niet posten/enkel stemmen.
Dit is in totaal dus 13 mensen. HET IS EEN GROF SCHANDAAL

Door deze belachelijke instelling van deze 13 spelers is dus het potje dood en verpest voor de andere spelers. En het leuke voor deze 13 mensen komt nog. Volgend potje mogen ze gewoon weer mee doen! En weer hetzelfde uithalen. En het potje daarna weer. En daarna. En daarna. En daarna. WAT EEN FEEST

Kan iedereen met onzin verhalen komen zoals het is warm, ik heb examens, de broer van de kat van de buren is overleden etc maar meer dan 75% hiervan is onzin. Zullen vast 1 a 2 mensen een geldige reden hebben gehad. Maar examens wist je 3 dagen geleden ook dat je die ging krijgen. Die zijn echt niet uit het niets gekomen. En dat het warm zou worden wist je ook al van tevoren. Al is het typen van een paar goede posts per dag echt niet zo opwarmend dat het niet te doen is, de andere helft kan het namelijk wel.

Ik stel dus voor om strenger te straffen tegen inactiviteitsdoden of vervangingen (zonder een erg goede reden). Deze mensen verpesten het potje voor de rest en mogen hier voor gestraft worden!


 

DeletedUser17472

Guest
Ik baal ook van dit potje en het liefst zou ik heel hard zwarte dood roepen.
Dat stemtopic is een flop en daardoor mis ik zo nog een stem ook. Slaat echt nergens op. Dit potje is 1 en al spelbederf.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik weet ook niet eens of ik volgend potje wil leiden. Als ik kijk naar laatste 3 potjes is er van alles misgegaan. En niet door de spelleiding maar puur inderdaad vanwege spelbederf, inactiviteit etc.
 

DeletedUser23144

Guest
zullen we anders alvast afspreken inactiviteit = spelbederf
 

DeletedUser17472

Guest
Er gaat heel veel tijd zitten in het leiden van een ronde. Ik heb respect voor degenen die het willen leiden. Ik vind het heel erg dat mensen zich inschrijven en dan uiteindelijk inactief zijn. Ook vervangers. Ik snap dat dus niet. Schrijf je dan niet in. We kunnen beter met een kleine actieve groep spelen, dan met een grote groep waarvan de helft door inactiviteit afvalt. Wat de laatste rondjes gebeurt is respectloos naar de leiders toe.
Thnx Netsky, DZ, Capri, Tigor, Jenske, en alle anderen die ik vergeet dat jullie het toch steeds weer proberen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Normaal vind ik je wel een beetje een zeikerd maar je hebt zeker wel een punt.

De laatste paar potjes zijn, op 267 na, redelijk verneukt. Alhoewel, 267 had waarschijnlijk ook heel anders gelopen als de ziener niet had zitten fucken. Anyway, ik ben het met je eens dat het de laatste tijd gewoon puur kut is. Je merkt het al aan het aantal negatieve discussietopics die geopend worden.

Ik ben dan ook zeker voorstander voor sancties. Ik speel nu een paar maanden mee en heb al meermaals gezien dat mensen netwerken, info achterhouden, dubbelaccounts hebben of potjes op een andere manier om zeep helpen. Al die mensen doen nog steeds mee. Ik weet dat dit een spel is voor de lol en ben absoluut geen voorstander van een hele bureaucratie aan regels, maar ik ben wel van mening dat mensen sancties mogen krijgen als zij met hun spelbederf potjes zodanig omzeep helpen dat deze gecancelled moeten worden.

Waarom gebeurt dat niet?
 

DeletedUser74005

Guest
Bij 267 had de ziener moeten zeggen dat hij een broer was van een andere speler.. Want dat blijkt dus echt het geval te zijn :p Was geen vals spel. Dat was verder een prima potje.

EDIT:

Je kunt ten eerste beginnen met het registreren van inactievelingen. Houd in een bestandje/topic bij hoe vaak spelers aan inactiviteit gestorven zijn. Wanneer er dan 30 inschrijvingen zijn voor een potje van max 20/25 spelers, zullen de spelers die het vaakst inactief geweest zijn (of relatief gezien het vaakst inactief geweest zijn) geweigerd worden en plaats moeten maken voor gemotiveerde/nieuwe spelers.

Hetzelfde kun je doen met spelbederf, als is dat een stuk ingewikkelder te bepalen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Bij 267 had de ziener moeten zeggen dat hij een broer was van een andere speler.. Want dat blijkt dus echt het geval te zijn :p Was geen vals spel. Dat was verder een prima potje.

Ja klopt, jammer was dat de laatste dagen er maar een paar man echt actief waren; maar verder was het leuk.

Hetzelfde kun je doen met spelbederf, als is dat een stuk ingewikkelder te bepalen.

Ik snap dat het in sommige situaties lastig kan zijn maar je moet het met me eens zijn dat er de laatste tijd ook dingen gebeurd waardoor potjes zijn gestopt, zo iemand sluit je dan toch gewoon uit zonder al te lang na te denken? Daar hoeven we toch niet over te discussieren.

Met je middenstuk over inactiefjes ben ik het eens, da's al een stap vooruit.
 

DeletedUser74005

Guest
Spelbederf is in veel gevallen ook niet bewust.. Die spelers moet je dan niet willen uitsluiten.. En dan krijg je de discussie; was het in dit geval wel een bewuste actie of niet? En dat maakt het moeilijk. Denk niet dat je daar aan moet beginnen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Spelbederf is in veel gevallen ook niet bewust.. Die spelers moet je dan niet willen uitsluiten.. En dan krijg je de discussie; was het in dit geval wel een bewuste actie of niet? En dat maakt het moeilijk. Denk niet dat je daar aan moet beginnen.

Heb het dan ook over mensen die bewust info achterhouden, bewust netwerken of bewust dubbelaccounts maken. Die mensen hoef ik echt een tijdje niet te zien op een spelerslijst hoor.

Bij de twijfelaars kun je ze altijd waarschuwen, zoals ik met de verhullende welp toen in postte dat ik wolf was en eventueel uitsluiten wanneer ze het nog een keer doen. Anders leren ze niet en blijft het gebeuren.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik ben er ook niet voor om snel mensen uit te sluiten, maar voor inactiviteit is er best iets te regelen.
Ik vind het voorstel van DZ niet zo slecht. Werk idd met een puntensysteem en en zoveel punten is het gewoon onderaan de lijst. Anderen hebben voorrang. Dit is heel makkelijk te controleren omdat na iedere ronde tijdens een wvw de inactieven doodverklaard worden. Doorverklaard, stafpunt. En dan moet je nagaan, ze hebben dan al een waarschuwing gehad.
 
Reactiescore
358
Ik blijf er bij dat algemene bans voor spelers niet thuis horen hier, maar dat iedere spelleider absoluut het recht mag hebben om bepaalde spelers te weigeren. Om dan een algemene lijst bij te houden van wie hoe vaak inactief was, lijkt me te dicht bij een schandpaal dan wat nodig is.

Echter wil ik wel oproepen om als je je inschrijft, ook actief te zijn. Ik wist dat ik niet actief ging zijn deze week, dus schreef ik me simpelweg niet in voor het potje. Eenvoudig, maar het spaart heel veel miserie voor de spelleiding en de medespelers uit.

Te veel potjes worden onnodig verpest tegenwoordig, en dat is gewoon zonde. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen, niet alleen de spelleiders, om de potjes goed te laten verlopen en dat begint gewoon bij jezelf.
 

DeletedUser66129

Guest
Ik blijf er bij dat algemene bans voor spelers niet thuis horen hier, maar dat iedere spelleider absoluut het recht mag hebben om bepaalde spelers te weigeren. Om dan een algemene lijst bij te houden van wie hoe vaak inactief was, lijkt me te dicht bij een schandpaal dan wat nodig is.

Echter wil ik wel oproepen om als je je inschrijft, ook actief te zijn. Ik wist dat ik niet actief ging zijn deze week, dus schreef ik me simpelweg niet in voor het potje. Eenvoudig, maar het spaart heel veel miserie voor de spelleiding en de medespelers uit.

Te veel potjes worden onnodig verpest tegenwoordig, en dat is gewoon zonde. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen, niet alleen de spelleiders, om de potjes goed te laten verlopen en dat begint gewoon bij jezelf.

Er kan wel iets onverwachts komen waardoor je niet kan (bijvoorbeeld Tigor dit potje). Dan is het meer dan logisch dat je vervanger word. Maar wel met je eens, veel schrijven in maar hebben niet eens tijd en worden daardoor uiteindelijk vervangen. Erg jammer dat het vaak gebeurd.

Over mijn potje (met trains dan) moet ik even kijken hoe ik alles wil gaan doen. Ik hoop niet op wederom een flop potje. Probleem is alleen als ik zondag wil starten heb ik niet echt tijd meer tussendoor. Maar er moeten ook wel genoeg inschrijven komen. Heb al rolverdeling voor 25 maar minder is prima, pas ik het aan. Maar moet wel zeggen dat mijn motivatie om potje te leiden vrij laag is. Gezien ik zelf nu ook een drukke periode in ga met belangrijke deadlines die ik moet halen. En als dan elk potje zo verloopt vraag ik me af of het waard is om nog daadwerkelijk te leiden.
 

DeletedUser74966

Guest
Ik denk trouwens dat de spelers die nu niet mee willen doen omdat de kans op inacitiviteit hoog is gewoon wel allemaal moeten spelen.

Als zij namelijk wel actief kunnen zijn hebben we in ieder geval een grotere groep die wel serieus mee kan spelen.
 
Reactiescore
182
@ iedereen.

Spelbederf etc, helemaal mee eens.

Mijn excuses voor de inactiviteit van het afgelopen potje, ik open nu voor het eerst het forum sinds dinsdag, wegens drukte met het afronden van mijn stagerapport. Heb toen echt even alles in mijn hoofd uit moeten zetten, en dus geen moment meer gedacht aan wvw.
Je m'excuse.
 

DeletedUser23144

Guest
@ iedereen.

Spelbederf etc, helemaal mee eens.

Mijn excuses voor de inactiviteit van het afgelopen potje, ik open nu voor het eerst het forum sinds dinsdag, wegens drukte met het afronden van mijn stagerapport. Heb toen echt even alles in mijn hoofd uit moeten zetten, en dus geen moment meer gedacht aan wvw.
Je m'excuse.

En je wist maandag niet dat je dat moest afronden?
 

DeletedUser17472

Guest
@ iedereen.

Spelbederf etc, helemaal mee eens.

Mijn excuses voor de inactiviteit van het afgelopen potje, ik open nu voor het eerst het forum sinds dinsdag, wegens drukte met het afronden van mijn stagerapport. Heb toen echt even alles in mijn hoofd uit moeten zetten, en dus geen moment meer gedacht aan wvw.
Je m'excuse.
School gaat altijd voor, maar als je dit ziet aankomen, schrijf je dan niet in.
Excuus aanvaard hoor.
 
Reactiescore
603
Een puntensysteem lijkt me ook wel een goede oplossing. Je kan het altijd proberen om met zulke systemen te gaan werken.
 
Bovenaan