Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
1.478
Het spel trekt echt nog wel nieuwe spelers hoor, alleen die behoren niet tot de top. Waar lbaway op doelt is dat die spelers direct stoppen wanneer ze geedelt omdat er geen beginnen aan is door het geboost.
Ik geloof niet dat tw nog een spel is waar veel nieuwe mensen bij komen. Hier is op andere wereld fora uitgebreid over gediscussierd. Maar nu hebben we het vooral over misbruik2.0, right? Want walk heeft niet meer geppabused dan andere stammen op deze wereld.
 
Reactiescore
766
Ik geloof niet dat tw nog een spel is waar veel nieuwe mensen bij komen. Hier is op andere wereld fora uitgebreid over gediscussierd. Maar nu hebben we het vooral over misbruik2.0, right? Want walk heeft niet meer geppabused dan andere stammen op deze wereld.
Uiteraard is veel een breed begrip, maar denk dat er per wereld toch wel wat nieuwe bijkomen. Lbaway en Corus doelen mij inziens niet op het abuse van misbruik2punt0 specifiek. Meer op het abuse in het algemeen, daarom werden die voorbeelden van shooters in het algemeen ook aangehaald.

Als een nieuwe speler hier 2 werelden begint en na 2/3 dorpen vrijwel direct aangepakt wordt. En zoals gezegd er wel bijvoorbeeld 20 eu voor pp instopt omdat hij op voorgaande werelden geen pp farmt (wrss niet eens weet dat dit een ding is) stopt hij daarna gewoon en zoekt iets anders. Ik heb recent (lees w65,68 en 69) nog nieuwe spelers ontmoet die net begonnen waren aan tw.
 
Reactiescore
2.508
Ik denk overigens dat jullie nu wel twee dingen voor elkaar halen:

1) De regels zullen niet veranderen, echter stellen we ons open om ze anders te interpreteren. Een toevoeging hierop is dat onze CM zijn keuze niet veranderd door de inhoud van dit topic, want het doel van dit topic is P&P. De discussie hier (klik) wordt wel inhoudelijk beoordeeld omtrent dit onderwerp; boosten (met boostaccounts).
2) Jullie halen boosten en het gebruiken van overmatig pp gebruik steeds door elkaar, zowel daar als hier. In dit topic ging het om boostaccounts en niet om boosten met pp functie. Boostaccount zorgen voor extra accounts op een wereld, waardoor een wereld op papier, in de startperiode, juist groter zal zijn.

Jullie kunnen vast uit mijn tweede reactie opmaken dat mijn mening over boosten neutraal is. Boosten is voor mij persoonlijk gewoon een tactiek. Iedereen kan er op het moment gebruik van maken, dus niemand heeft meer voordelen dan andere op de wereld. Ik ben alleen van mening dat wij (als team) voor iedereen dezelfde regels moet interpreteren en toepassen. Dit gebeurd momenteel dus ik vind het best. Als boosten bestraft wordt, ook prima. Als iedereen maar gelijke kansen krijgt.
 
Reactiescore
766
Ik denk overigens dat jullie nu wel twee dingen voor elkaar halen:

1) De regels zullen niet veranderen, echter stellen we ons open om ze anders te interpreteren. Een toevoeging hierop is dat onze CM zijn keuze niet veranderd door de inhoud van dit topic, want het doel van dit topic is P&P. De discussie hier (klik) wordt wel inhoudelijk beoordeeld omtrent dit onderwerp; boosten (met boostaccounts).
2) Jullie halen boosten en het gebruiken van overmatig pp gebruik steeds door elkaar, zowel daar als hier. In dit topic ging het om boostaccounts en niet om boosten met pp functie. Boostaccount zorgen voor extra accounts op een wereld, waardoor een wereld op papier, in de startperiode, juist groter zal zijn.

Jullie kunnen vast uit mijn tweede reactie opmaken dat mijn mening over boosten neutraal is. Boosten is voor mij persoonlijk gewoon een tactiek. Iedereen kan er op het moment gebruik van maken, dus niemand heeft meer voordelen dan andere op de wereld. Ik ben alleen van mening dat wij (als team) voor iedereen dezelfde regels moet interpreteren en toepassen. Dit gebeurd momenteel dus ik vind het best. Als boosten bestraft wordt, ook prima. Als iedereen maar gelijke kansen krijgt.
Uiteraard ik bedoel ook niet perse het pp abusen, ik doel op het boosten in het algemeen.
 
Reactiescore
2.508
Uiteraard ik bedoel ook niet perse het pp abusen, ik doel op het boosten in het algemeen.

Daar valt pp boosten dus onder (algemeen boosten), en daar hebben de meeste in dit topic het niet over :p Althans, anders lopen zaken echt goed door elkaar ;)
 
Reactiescore
634
Jullie kunnen vast uit mijn tweede reactie opmaken dat mijn mening over boosten neutraal is. Boosten is voor mij persoonlijk gewoon een tactiek. Iedereen kan er op het moment gebruik van maken, dus niemand heeft meer voordelen dan andere op de wereld. Ik ben alleen van mening dat wij (als team) voor iedereen dezelfde regels moet interpreteren en toepassen. Dit gebeurd momenteel dus ik vind het best. Als boosten bestraft wordt, ook prima. Als iedereen maar gelijke kansen krijgt.

De hele discussie gaat dus ook hierom.
De geldende spelregel die boosten tegen moet gaan, is niet up to date om voor "Moderne Boosten" gehanteerd te worden.

In algemeen discussie topic geeft CM zelf aan dat er veel grijs gebied is.
De vraag van Community is, werk de grijs gebied uit en laat het uitvoering van de spelregel niet enkel afhangen van interpretatie van een behandelende Game Mod.

Nu lijkt het net op dat er door ene agent sanctie wordt gegeven op rijden door geel licht en andere agent hier geen sanctie op geeft.
De bestuurder weet dat door geel licht rijden sanctie kan opleveren, maar blijft dit proberen, omdat dit zoeken van de randjes zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.508
De hele discussie gaat dus ook hierom.
De geldende spelregel die boosten tegen moet gaan, is niet up to date om voor "Moderne Boosten" gehanteerd te worden.

Omtrent het pp boosten zal er geen verandering komen :p Het moderne boosten gaat in onze ogen toch echt om de issue met extra accounts in eventuele samenwerking met events.
 
Reactiescore
634
Omtrent het pp boosten zal er geen verandering komen :p Het moderne boosten gaat in onze ogen toch echt om de issue met extra accounts in eventuele samenwerking met events.

Ook hierop wordt de geldende spelregel niet toegepast

In algemeen discussie topic geeft CM zelf aan dat er veel grijs gebied is.
De vraag van Community is, werk de grijs gebied uit en laat het uitvoering van de spelregel niet enkel afhangen van interpretatie van de behandelende Game Mod.

Nu lijkt het net op dat er door ene agent sanctie wordt gegeven op rijden door geel licht en andere agent hier geen sanctie op geeft.
De bestuurder weet dat door geel licht rijden sanctie kan opleveren, maar blijft dit proberen, omdat dit zoeken van de randjes zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.508
Veel grijs gebied als het gaat om boostaccount eventueel in samenhang met een event :p Niet in het gebruiken van pp boosten (halveren, beurs, pp functie bij events ect.)
 
Reactiescore
634
Veel grijs gebied als het gaat om boostaccount eventueel in samenhang met een event :p Niet in het gebruiken van pp boosten (halveren, beurs, pp functie bij events ect.)

Ahja, IRL wordt het ook zo gedaan en onze CM is daar ook een goede voorbeeld van.

CM heeft er een groot probleem mee, om zaken die door de Community worden aangekaart niet alleen op te pakken maar ook op te lossen.

Hetgeen wat CM doet is, mensen erover laten discussiëren en later al het verwatert is, komen aanzetten met een aanpassing en aangeven dat het van hem komt.
Zo kan ik veel voorbeelden geven waar hij dit toepast, neem bv discussie topic over Mods,
Elk voorbeeld wat vanuit Community werd aangedragen wuifde hij weg en uiteindelijk heeft hij die Mods alsnog hun functie af moeten pakken.

Nu ben jij als Forum Mod ook onzin aan het bij typen (boel opnieuw aan het ophitsen), zodat AF wat levendiger gaat worden.
Discussie punt is: Spelregel die niet up to date is en naar interpretatie van een Game Mod toegepast wordt.
 
Reactiescore
2.508
Opnieuw dwalen we af en haal je twee topics door elkaar :p Je weet waar je feedback gelezen zal worden en welk topic het doel van P&P heeft.

Dus nogmaals:
Dit topic is voor P&P en gaat over de situatie van modern boosten (boostaccounts!) op w69
Dit topic gaat over de spelregels en de opvatting omtrent boostaccounts door het team
(klik)

Daarnaast nogmaals:
Onze CM kan nog zoveel willen, uiteindelijk heeft inno het laatste woord.
Wordt er best moe van dat hij steeds als zwarte schaap wordt neegezet, terwijl hij ook maar de boodschapper is.

Fijne middag nog, hierbij eindigt mijn input in dit topic bedoelt voor P&P
 
Reactiescore
634
Daarnaast nogmaals:
Onze CM kan nog zoveel willen, uiteindelijk heeft inno het laatste woord.
Wordt er best moe van dat hij steeds als zwarte schaap wordt neegezet, terwijl hij ook maar de boodschapper is.

Nu krijg je een antwoord waar je niet tevreden mee bent en ga je weer gelijk in de verdediging.

CM is inderdaad de boodschapper en aan de hand van de klachten die vanuit de Community komt kan hij bij Inno aankloppen.
Hetgeen wat in die andere topic getypt wordt laat niet merken dat zoiets gaande is.
Neem maar topic van de Roll Back
Daar werd de CM niet afgebrand, maar juist geholpen door zoveel tickets te sturen, zodat hij sterker kon onderhandelen met Inno.
En zo verwacht de Community ook, wat er met de stemmen over "Modern Boosten" gaat gebeuren. Waar tot op heden buiten het weg wuiven geen antwoord op is gekomen.

Fijne middag nog, hierbij eindigt mijn input in dit topic bedoelt voor P&P
Jij ook fijne middag,
Jij gaat in ieder geval nergens heen. Uiteindelijk ben jij de contact tussen AF en CM :)
 
Bovenaan