Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
110
Goed op de hoogte precies waarom werelden kleiner worden. Kom je ook nog met gegevens of zag je dit in een glazen bol?

Een account dat naast je ligt wat 20x zoveel punten heeft als jijzelf werkt voor nieuwe/onervaren spelers veel demotiverender dan een "CF". Een term die ze waarschijnlijk niet eens kennen.

Als je dat niet begrijpt a.u.b. niet mee praten in deze discussie.
 
Reactiescore
1.478
Een account dat naast je ligt wat 20x zoveel punten heeft als jijzelf werkt voor nieuwe/onervaren spelers veel demotiverender dan een "CF". Een term die ze waarschijnlijk niet eens kennen.

Als je dat niet begrijpt a.u.b. niet mee praten in deze discussie.
Tw trekt echter geen nieuwe spelers meer aan. Iedereen die tegenwoordig speelt heeft er al een aantal werelden op zitten. Het boosten is inderdaad verkeerd, maar ik persoonlijk speel liever tegen iemand die 20x zo groot is dan tegen iemand die cfed.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Een account dat naast je ligt wat 20x zoveel punten heeft als jijzelf werkt voor nieuwe/onervaren spelers veel demotiverender dan een "CF". Een term die ze waarschijnlijk niet eens kennen.

Als je dat niet begrijpt a.u.b. niet mee praten in deze discussie.
Dus werelden worden kleiner omdat in voorgaande werelden ze een onaangename ervaring hadden met een booster. Je kan het insinueren, daarom is het geen feit. Gekke discussie
 
Reactiescore
766
Tw trekt echter geen nieuwe spelers meer aan. Iedereen die tegenwoordig speelt heeft er al een aantal werelden op zitten. Het boosten is inderdaad verkeerd, maar ik persoonlijk speel liever tegen iemand die 20x zo groot is dan tegen iemand die cfed.
Het spel trekt echt nog wel nieuwe spelers hoor, alleen die behoren niet tot de top. Waar lbaway op doelt is dat die spelers direct stoppen wanneer ze geedelt omdat er geen beginnen aan is door het geboost.
 
Reactiescore
389
Dus werelden worden kleiner omdat in voorgaande werelden ze een onaangename ervaring hadden met een booster. Je kan het insinueren, daarom is het geen feit. Gekke discussie

Dus als jij een nieuw spel gaat spelen (gratis) en je steekt daar flink tijd in en je ziet dat andere mensen door te betalen en te boosten 20x of 10x of wiv hoe hard sneller groeien, blijf jij dat spel lekker spelen zonder al deze boosts, wetend dat je binnen 2 weken al je werk voor niks hebt gedaan, omdat je door iemand die tegen de randjes van de regels en met veel pp gestart is jou overneemt?

Je hoeft niet eens de nare ervaring met de booster te hebben. Als jij na een week fulltime spelen op de wereldranglijst kijkt en je hebt zelf 1000 punten en je ziet de top 10 al met 2 dorpen zitten, dan ga je toch weinig zin hebben om een spel te spelen lijkt me.

Als je een free to play shooter gaat doen, dan erger je je er toch ook aan als je in de eerste potjes 0 op 10 speelt, omdat de tegenstander wapens heeft die 1 shot kill zijn en jij mensen 4x moet hitten voor ze doodgaan?
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Dit gaat niet over pp abuse waarover jij praat, dit gaat over het 'moderne boosten'. Je moet me niet verkondigen wat de nadelen er zijn voor anderen, maar het werd geschetst als DE reden voor het kleiner worden van werelden, dus ik vraag de gegevens hierachter.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hele discussie begon over Boosten van accounts en een spelregel die niet meer up to date is, om dit aan te kunnen pakken.
Helaas hoor je daar nu niks meer over, terwijl er 2 topics zijn waar gestemd kan worden en duidelijk te zien is dat de Community tegen Moderne Boosten is.

Als er vanuit de CM geen duidelijke antwoord erop komt op aanpassingen in de spelregel.
Dan gaat de Community dit zelf oplossen.

Walk begin fase van W69 flink heeft zitten te Boosten, wordt nu door One terug gepakt.
Eigenlijk een actie = reactie verhaal.
Nu lees ik dat meerdere Walk accounts hier problemen mee hebben, maar zelf keihard aan het lachen waren toen o.a. deze topic gestart was :)
Maar wie als laatste lacht, lacht het beste zeggen ze :)

De kleinere accounts zijn hier de dupe van en eerst volgende discussie over het kleiner worden van de werelden kunnen we weer klagen de werelden alsmaar kleiner worden.
Maar niet zelf aankaarten dat "nieuwe" accounts geen enkele kans maken tegen de Garde die nu actief is in elke wereld en het eigenlijk zelf aan het verpesten is.

Als ik jou was, zou ik de hele discussie opnieuw lezen en dan pas oordelen.
Een ieder van Walk die nu post over Boosten van One is gewoonweg niet relevant aan het posten.

Begin fase had Walk wereld flink verneukt met al hun Boost gedoe en nu krijgen ze reactie van One, gaan ze massaal op AF janken over Boosten.
Mocht One geen reactie gegeven hebben, dan zou je nu niks van Walk horen.

Het is vooral leuk om te zien dat @Calamity. gaat likken, terwijl zijn account meeste Boost op zijn naam had staan.
Hoeveel nieuwe spelers waren daardoor niet benadeeld geworden ?

Ben het opzich eens met dat er misschien niet voldoende gebeurt met de topics (vooral die bij discussies) maar de vraagstelling is daar ook wel een beetje vreemd, wordt daar nu gestemd of boosten algemeen niet zou mogen, of dat PP abuse niet mag, of dat PP in events stoppen niet mag of stemmen mensen daar op "Dit kan echt niet" omdat ze vinden dat inno geen events mag maken die zo abusable zijn... Ik denk dat dit event er nooit meer komt op die goedkope manier btw ;)

Ben het ook wel eens dat boosten een invloed kan hebben op aantal spelers, maar is zeker niet het enige dat er invloed op heeft. In praktijk zal het verschil zijn dat er nu 2 grotere speler in een regio liggen en ander 4 kleinere, er komt dus gewoon een stadia tussen waarin je nog 2 man moet uitschakelen. Uiteindelijk zal de ervaren speler toch gewoon de nieuwe speler verslaan, of dat nu is door groter te zijn door PP of groter door actiever te zijn / beter te farmen of gewoon door meer tw kennis maakt weinig verschil gok ik. Eerder een verschil in lengte van de wereld dan de grootte er van volgens mij. Meer zelfs, is het niet veel erger dat een nieuwe speler een ervaren speler weg edelt omdat die meer PP gebruikt ? In een shooter game ben je als pro toch ook altijd kwaad als je zelf op skill speelt maar afgeknald wordt door iemand die op dag 1 een wapen met 1 shot kill koopt...

Wat Walk betreft ben ik het niet eens met je. Oorspronkelijk zouden we enkel wat PP inzetten en starten met paar meer Mb's, beiden omdat we zeker wouden zijn dat elk account het haalt en om de late start op te halen. Pas toen het event kwam is er door spelers gekozen om meer te boosen dan voorzien was, als op een andere wereld dat event er niet komt op die manier zou dat ook gewoon niet gebeurd zijn. Verder zegt je "wordt nu door One terug gepakt", dat klinkt alsof One het speelveld terug effent door nu een berg interns uit te voeren en samenwerkingen aan te gaan. Dat is echter niet correct, Walk is degene die het speelveld heeft gelijk getrokken door hun early boosten (nogmaals, achterstand inhalen) want Walk is nooit groter en zeker niet extreem groter geweest dan One (en voor beiden de personen die er bij horen). One loopt nu echt in kwantiteit een heel stuk uit door de interns / samenwerkingen, dat is niet het speelveld effenen of terugpakken dat is boosten om een voordeel in kwantiteit te hebben voor wanneer de oorlog er aan komt. Cijfers in deze spreken voor zich, snelle telling plaatst Walk op +- 5.8 mil punten en One op 6.5mil punten, een verschil van 700k op 6 mil is best veel...

Dat is dus idd 1 van de dingen waar Walk over klaagt, maar gaat verder zeker niet alle discussie over, het gaat vooral over de manier waarop One aan deze interns is gekomen alsook nog gewone andere zaken zoals vv draaien voor kleine spelers buiten de stam en ossen van die spelers om bewust Walk hun groei tegen te houden om nog verder in kwantiteit te kunnen uitlopen. Alsook nog een paar andere zaken waarvan veel nog niet uit de doeken is gedaan op het AF ;)
 
Reactiescore
634
Dat is dus idd 1 van de dingen waar Walk over klaagt, maar gaat verder zeker niet alle discussie over, het gaat vooral over de manier waarop One aan deze interns is gekomen alsook nog gewone andere zaken zoals vv draaien voor kleine spelers buiten de stam en ossen van die spelers om bewust Walk hun groei tegen te houden om nog verder in kwantiteit te kunnen uitlopen. Alsook nog een paar andere zaken waarvan veel nog niet uit de doeken is gedaan op het AF

Walk mag zeker op AF komen posten en "klagen"
Maar doe dit in juiste topic.. Of open als leider van Walk een Topic Wereld afspraken ofzo.
(W65 werkte dit)

Mocht een stam zich niet aan de wereldafspraken houden.
Kunnen de overige stammen dit zien en samen iets ondernemen tegen de stam die de afspraken niet nakomt.
Want nu worden heen en weer in meerdere topics gepost en hierdoor gaat de aandacht ervoor snel verloren.

Nu wordt in 1 topic getypt dat ene stam CF legt
Andere topic wordt er getypt dat ene stam hun afspraken niet nakomt en stabt
Andere topic wordt er flink modder gegooid richting een stam dat zij een stabber zullen rekruteren, terwijl de modder gooiers zelf de stabber laten joinen
 
Reactiescore
3.540
Als je dan echt even wilt kijken waarom een enkele nieuwe speler in het nadeel is AFGEZIEN VAN PP GEBRUIK/GEBOOST:

- 1 speler op een account vs een heel team van spelers op een account
- geen kennis van zaken, hoe efficient te deffen etc.
- flinke achterstand ook zonder pp door farmen en inefficient dorpsopbouw

En dan bonuspuntje:

- IEDEREEN kan PP krijgen. Ook zonder een rooie cent uit te geven aan PP. Cacturne het account heb ik zelf letterlijk 0 euro in zitten, en dat ga ik graag zo houden.

Als je enige argument is dat spelers stoppen omdat ze direct worden weggespeeld door boosters heb je oogkleppen op, want ze worden ook zonder boosts gewoon kneiter hard weggespeeld behalve als ze gaan MB'en ofzo voor een topstam.
 

Deleted User - 24028

Guest
Walk mag zeker op AF komen posten en "klagen"
Maar doe dit in juiste topic.. Of open als leider van Walk een Topic Wereld afspraken ofzo.
(W65 werkte dit)

Mocht een stam zich niet aan de wereldafspraken houden.
Kunnen de overige stammen dit zien en samen iets ondernemen tegen de stam die de afspraken niet nakomt.
Want nu worden heen en weer in meerdere topics gepost en hierdoor gaat de aandacht ervoor snel verloren.

Nu wordt in 1 topic getypt dat ene stam CF legt
Andere topic wordt er getypt dat ene stam hun afspraken niet nakomt en stabt
Andere topic wordt er flink modder gegooid richting een stam dat zij een stabber zullen rekruteren, terwijl de modder gooiers zelf de stabber laten joinen
Walk heeft met geen enkele andere stam ook maar een probleem, met Fuifje loopt alles vanzelf zonder gezeik, zonder zever en zonder afspraken. Wereldafspraken zijn dus niet nodig als iedereen gewoon clean speelt op zich, afspraken met One worden op dit moment gemaakt omdat die overduidelijk wel nodig zijn.

De reden dat er nog niet over alles gesproken is omdat wij de afspraken willen afwachten en het liever onderling regelen.
 
Reactiescore
634
Als je enige argument is dat spelers stoppen omdat ze direct worden weggespeeld door boosters heb je oogkleppen op, want ze worden ook zonder boosts gewoon kneiter hard weggespeeld behalve als ze gaan MB'en ofzo voor een topstam.

Wil jou wel eens in een omgeving zien starten. Waar xx MB's en xx DU's van een stam aanwezig zijn.
Hoofdaccounts kunnen easy groeien en jij in je uppie maar kloten om wat punten bij elkaar te verzamelen.

Wellicht ga je ook nog eens PP inkopen, omdat je nieuw bent en niet x werelden PP heb zitten te farmen.
Hoppa, daar komt dan die Hoofdaccount met zijn leger bende op je AF en weg dorp.
Tweede wereld die je wilt spelen gebeurd zelfde

Ben dan echt benieuwd of jij dan terug gaat keren ;)
 

Deleted User - 24028

Guest
Wil jou wel eens in een omgeving zien starten. Waar xx MB's en xx DU's van een stam aanwezig zijn.
Hoofdaccounts kunnen easy groeien en jij in je uppie maar kloten om wat punten bij elkaar te verzamelen.

Wellicht ga je ook nog eens PP inkopen, omdat je nieuw bent en niet x werelden PP heb zitten te farmen.
Hoppa, daar komt dan die Hoofdaccount met zijn leger bende op je AF en weg dorp.
Tweede wereld die je wilt spelen gebeurd zelfde

Ben dan echt benieuwd of jij dan terug gaat keren ;)
Als mensen kiezen om niet terug te keren na zoiets dan is dat misschien wel een goed iets. Wat heb je namelijk aan spelers die runnen en niet meer terugkomen na 1 tegenslag op een spel als dit ;)
 
Reactiescore
634
Als mensen kiezen om niet terug te keren na zoiets dan is dat misschien wel een goed iets. Wat heb je namelijk aan spelers die runnen en niet meer terugkomen na 1 tegenslag op een spel als dit ;)

Jij verdraait hetgeen waar de hele discussie over gaat.
Zo kan ik ook zeggen dat een stam die met xx MB's/DU's moet starten om te kunnen groeien zelf de grootste noob zijn
 

Deleted User - 24028

Guest
Je verdraait hetgeen waar de hele discussie over gaat.
Zo kan ik ook zeggen dat een stam die met xx MB's/DU's moet starten om te kunnen groeien zelf de grootste noob zijn
Heel de discussie = 1 man die denk dat boosten de hele reden is dat er niet veel tw spelers zijn zonder dat daar cijfers over zijn ?
 
Reactiescore
634
Heel de discussie = 1 man die denk dat boosten de hele reden is dat er niet veel tw spelers zijn zonder dat daar cijfers over zijn ?

@The Minion, kan jij de telling van de stemming openbaar maken.
(als je dan toch bezig bent, haal al die off topic posten weg)
@Warre kan zo te zien de stemming niet zien en zit hier onzin te posten, dat er maar ene man is die er enkel probleem mee heeft
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
581
Boosten of pushen is het nieuwe normaal schijnbaar... dat zie je aan een sollicitatie als de onderstaande (W70)

Beste,

Aangezien de wereld rustig op gang begint te komen, wordt het tijd om eens te oriënteren naar een juiste/kloppende stam. Gezien onze ligging kom je dan al snel uit bij jullie. Mijn huidige stam bestaat uit personen die wij ( xxxxx/xxxxx) al een langere tijd kennen. Deze spelers spelen in dienst van ons. Ze fungeren momenteel als Deff bunkers of mb. De potentiële spelers voor de lange termijn zijn dus xxxxx en xxxxx zoals eerder genoemd. Bij deze willen wij dus solliciteren bij jullie stam.

Even wat info:

xxxxx:
Bestaat uit 3 spelers, xxxxx-xxxxx-xxxxx.

Vorige accounts
xxxxx w66
xxxxx w59
xxxxx Alles
xxxxx w8
xxxxx NLC1

Momenteel hard op weg naar wereldwinst op w66:
Acc: xxxxx

Even wat ervaring van xxxxx
xxxxx w14
xxxxx wxx

Ik denk gezien onze ervaring/ligging dat xxxxx en ik jullie team kunnen versterken. Zeker het geen dat de betere TW spelers van de huidige community zuid oost van ons liggen (xxxxx etc), is het belangrijk om snel een sterk cluster op te bouwen. Daarbij gaan wij aankomende dagen een groeispurt in zetten, gezien de koers van de pp beurs. + de eerste intern. Graag hoor ik van je!

Met vriendelijke groet,

Team [player]xxxxxx[/player]

----- antwoord-----

Hey heren,

Ik en Triador hebben het er samen even over gehad en ondanks dat jullie een aantal nette account's in de lijst hebben staan, hebben we samen toch besloten om de sollicitatie af te wijzen.

De reden hiervoor is de ligging van de account's, die blokkeren lijnen die wij en toekomstige leden opgesteld hebben. Maar heeft ook te maken met de intern en def bunkers waarmee jullie gepland starten. Dit zijn in onze ogen 'push' accounts en ondanks dat dit tegenwoordig de norm is in Tribalwars en compleet legaal is.. Spelen wij het spelletje liever niet zo als we hierin de keuze hebben.

Wij wensen jullie wel nog veel succes op deze wereld.

Mvg,

xxxxxx

-----reactie-----

Hey!

Jammer voor ons. Je argument van de toekomsten lijnen snap ik enigszins. Echter denk ik dat dit wel te regelen was. Daarbij wil ik even toelichten hoe onze situatie is.

Ik (xxxxx) speel momenteel op w66. Nummer 1 stam, in onze groepsapp -> 38 mensen komt van alles voorbij. Het volgende is bekend bij ons.

Stam nummer 2 op 66, is hier gestart met 30 spelers. Worden allemaal interns- deff slaafjes etc. Dit is simpel weg niet te winnen met 'Fair Play'. Wat bedoel ik daarmee, ik ben ook tegen de push activiteiten. Maar als je mee wilt doen aan de top, moet je keuzes maken. Misschien dat jullie mijn sollicitatie nog eens kunnen overwegen.

PS: xxxxx , die ongeveer alle werelden gewonnen hebben de laatste tijd. Is de stam die ik bedoel.

Anders succes nog verder & Bedankt voor je nette uitleg.

Team [player]xxxxxx [/player]

Onnodig om te zeggen dat men toch echt afgewezen is... 2 dagen later zaten ze in een andere stam (die er wss minder moeite mee heeft).
 

DeletedUser79415

Guest
De reden dat er nog niet over alles gesproken is omdat wij de afspraken willen afwachten en het liever onderling regelen.


zo graag willen jullie alles onderling regelen dat wanneer wij een pm sturen dit jullie ps is van je verhaaltje. g


____________________
Warre | Team Schedel
PS: Gelieve volgende keer ons niet meer totaal bezopen een PM te sturen en onze tijd te verdoen, althans ik hoop dat je straal bezopen was want anders zou het erg zijn als je zo een onzin uitkraamt ;)

edit:
Heel de discussie = 1 man die denk dat boosten de hele reden is dat er niet veel tw spelers zijn zonder dat daar cijfers over zijn ?

oprecht denk ik wel dat Mark een punt heeft, boosten heeft echt wel effect op het indunnen van de tw populatie voor de beginners.
 
Reactiescore
28
Een beginnende speler kan Classic spelen zonder pp functies behalve PA en AM, ze zullen daar ook weggespeeld worden omdat ze kennis en skills missen.

Op een normale wereld zullen ze zich moeten verdiepen in het spel wat de aanvals- en zeker verdedigingstechnieken zijn. Als je dan met binnen een stam (TRIBAL wars) samenwerkt en met de huidige moraalregel kun je weerstand bieden, zelfs tegen een grotere speler. Als er weerstand komt zal de grotere speler interesse tonen, zie bv Celtic Warrior :p.

Ik heb onlangs een stam met 10 spelers weggespeeld in de rim, 0 snipes en 0 OS van andere stamgenoten gezien. Tja dan zul je nooit ver komen in dit spel.
 
Reactiescore
2.506
@The Minion, kan jij de telling van de stemming openbaar maken.
(als je dan toch bezig bent, haal al die off topic posten weg)
@Warre kan zo te zien de stemming niet zien en zit hier onzin te posten, dat er maar ene man is die er enkel probleem mee heeft

Helaas niet, deze instelling moet ik vooraf aanvinken en ben ik deze keer stom genoeg vergeten. Daar baal ik overigens ook van want ik vind het ook leuk om te kijken wie waarop heeft gestemd.
 
Reactiescore
766
Heel de discussie = 1 man die denk dat boosten de hele reden is dat er niet veel tw spelers zijn zonder dat daar cijfers over zijn ?
Niemand die zegt dat dat DE reden is, maar het draagt er wel aan bij..
 
Bovenaan