[Guide] Account onderhouden

DeletedUser

Guest
Account verzorgen.
Ik verdeel de guide in meerdere delen, in ieder deel zal ik een deel uitleggen, ik ga er vanuit dat iedereen een premium account heeft, zonder is het zo goed als niet te doen om een groot account te onderhouden, alleen al goudmunten slaan is niet te doen zonder dat overzichtje. (al heb ik dat totdat David mij dat op Wereld 7 uitlegde wel altijd gedaan haha)

Deel 1: Groepen.
We beginnen bij het belangrijkste voor een goed verzorgd account, de groepen...
Om alles overzichtelijk te houden, stoppen we al onze dorpen in groepen.
Je maakt nieuwe groepen door bij overzichten op Groep bewerken te klikken, daar kun je vervolgens nieuwe groepen toevoegen en groepen verwijderen.

Indien je gebruik maakt van vakantievervangingen op z'n tijd (ook al is het maar om te deffen voor een paar uurtjes!) is het belangrijk dat je groepsnamen begrijpelijk zijn voor iedereen, ik heb van alles gezien tot aan mensen die werkten met groepen als A1, A2, A3, B1, B2, B3 etc eraan toe. Daar snapt een VV'er geen snars van...

De standaardgroepen, die iedereen moet hebben, zijn de volgende groepen.
1. Aanval (hierin deel je al je aanvalsdorpen in).
2. Verdediging (hierin deel je al je verdedigingsdorpen in)
3. Uitbouwen (hierin deel je alle dorpen die je nog moet uitbouwen in)
4. Kerken (hierin stop je al je kerkdorpjes)

Je kunt eventueel ook per continent aparte groepen maken, dus Aanval C76 en Aanval C75 bijvoorbeeld, ikzelf doe dit op het moment niet, omdat ik het nut er niet zo van inzie, maar voor sommigen is dit wel handig.
Ook kun je werken met 2 verschillende verdedigingsdorpjes, zoals ikzelf, ik heb snelle OS-dorpjes en verdedigingsdorpjes, ik heb dus naast verdediging ook het groepje snelle OS aangemaakt, om het bij de mass-recruit makkelijker te maken. (komt later aan bod.)

Als je nog geen groepen hebt, raad ik je aan om even de tijd ervoor te nemen door 1 voor 1 langs al je dorpen te gaan en afgaande op het een aanvalsdorpje of een verdedigingsdorpje is hem indelen.

Als je al wel groepen hebt, maar niet zeker weet of alles wel ingedeeld is/je wel eens vergeet om dorpen gelijk als ze geëdeld te zijn in de groepen in te delen, dan heb ik een trucje voor je om de niet ingedeelde dorpen er snel uit te pikken.
Het trucje is als volgt, je zoekt (sneltoets ctrl + F bij de meeste browsers of via Opera is het vanaf menu Page aanklikken en dan op Find, op FF zal het ook wel ongeveer zo werken...) het gewoon op.
Je moet zoeken op de woorden: "niet ingedeeld".
Zo pik je de niet ingedeelde dorpen er enorm makkelijk uit.

Deel 2: Dorpsopbouw.
Nog een cruciaal onderdeel, waar veel spelers niet goed over nadenken en daarvan serieuze gevolgen kunnen ondervinden, je moet een standaard dorpsopbouw hebben, zodat je kerken kunt verbergen.

Er zijn meerdere dorpsopbouwmogelijkheden, ikzelf prefereer de 10k omdat dit een mooi rond getal is, maar je moet het zelf bepalen.
In de spoiler staat hoe je je dorpen op 10k krijgt, je moet vooral goed opletten dat je je kerkdorpjes op de juiste wijze uitbouwt, zodat men niet ziet dat het een kerkdorp is, dit kan erg vervelende situaties voorkomen...

Zonder Kerk
Schuilplaats 3.
Hoofdgebouw 20.
Markt 20.
Rest volledig uitbouwen.

Level 1 kerk:
Werkplaats 11.
Schuilplaats 7.
Hoofdgebouw 22.
Markt 20.
Rest volledig uitbouwen.

Level 2 kerk:
Werkplaats 14.
Schuilplaats 2.
Hoofdgebouw 20.
Markt 21.
Geen standbeeld.
Rest volledig uitbouwen.

Level 3 kerk:
Werkplaats 12.
Schuilplaats 2.
Hoofdgebouw 20.
Markt 22.
Geen Standbeeld.
Rest volledig uitbouwen.

Deel 3: Troepen rekruteren.
Troepen rekruteren, een van de belangrijkste zaken op TribalWars, maar velen vergeten het te doen, je hoeft er helemaal niet de tijd voor te nemen, het enige wat je hoeft te doen is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer een massa-rekrutering.
3) Selecteer een groep.
4) Ik heb bijv. aanval geselecteerd, ik vul nu de eenheden in die in een normale clear zitten, daarna druk ik op het knopje "Ingevulde informatie opslaan".

Het enige wat je nu voortaan hoeft te doen als je aanvalstroepen wilt rekruteren, is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer massa-rekrutering.
3) Selecteer de groep "aanval".
4) Druk op het knopje verschil invoeren.

Zo werkt het voor iedere groep hetzelfde, 1 keer invoeren daarna hoef je niks meer te doen behalve op verschil invoeren te klikken.

Let op: Ikzelf heb het probleem dat mijn browser vastloopt als ik in 1x in al m'n aanvalsdorpen rekruteer, ik heb het dus ingesteld op 30 dorpen per pagina, kost meer tijd dan in 1x alles, maar zo loopt m'n browser in ieder geval niet vast, als je browser er niet bij vastloopt is het dus niet nodig!

Deel 4: Notities.
TribalWars heeft ons iets heel handigs gegeven, namelijk een notitieblok, hierop kun jij dingen neerzetten, die jouw co's, jouw VV's of jijzelf terug kunnen lezen.

Dit is een erg handige plaats om bepaalde dingen op te slaan, ik raad ten zeerste aan om op z'n minst de volgende zaken erin te hebben staan.

1) Dorpsuitbouw, die weet ik iig niet uit m'n hoofd voor de kerkdorpen...
2) To do-lijstje, zeker als je een VV'er hebt is dit erg handig, maar ook voor je co's is het handig, hierin zet je gedetailleerd wat er gedaan moet worden, dus niet: stuur een treintje naar speler X, maar stuur een treintje naar dorp x (in BB-codes natuurlijk!).
3) Belangrijke informatie, bijvoorbeeld waar de kerkdorpen van een vijand van je staan, als je dat weet.

Deel 5: Berichten.
Ik raad je aan om ook bij berichten diverse groepen te maken, je kunt zelf bepalen hoe specifiek je dit doet, je kunt bijvoorbeeld als we een massa doen op speler X een mapje aanmaken met de naam speler X, of gewoon aanval, verdediging, scoutings etcetera doen.

Dit is belangrijk, zodat je je berichtjes nog makkelijk terug kan vinden, het is erg irritant als een stamgenoot je vraagt naar scoutrapportjes, die je niet meer terug kan vinden...

Deel 6: Dorpsnamen.
Dorpsnamen, het lijkt heel erg onbelangrijk, maar ook hier wil ik iets kwijt.
Ik zie het nog steeds, spelers die hun dorpen nummeren, jullie denken misschien waarom maakt hij hier een opmerking over, daar is toch niks mis mee? Nou, dat is het dus wel.

Als er iets fijn is als je een aanval plant, dan zijn het wel die nummertjes van de dorpen, als ik hier op het forum een aanval wil plannen op speler X en speler X heeft nummertjes voor zijn dorpen staan, dan zeg ik gewoon, ik pak 1 t/m 100, pak jij 101 t/m 200?

Ook is het bij het versturen van aanvallen/fakes een makkelijk herkenningspunt, ik kan best onthouden dat ik bij nummer 12 was, of bij nummer 1123, maar ik kan niet onthouden dat ik bij dorp 581|711 was...

Al is het ook niet zo'n groot punt, als je echt liever dorpsnummering hebt moet je ze natuurlijk gewoon houden. :)

Deel 7: Ontwikkeling.
Ontwikkeling, ook een puntje waar veel mensen dingen vergeten waardoor ze later in de problemen komen...
Het is ook zo verdomd lastig bij te houden, wie gaat er nou gelijk bij zijn smederij kijken bij een net veroverd dorp?

Hier heeft TribalWars een mooie oplossing voor, namelijk het overzicht ontwikkeling, waar je gewoon af en toe even op elk icoontje drukt, dan sorteert dat overzicht automatisch alle dorpen op de ontwikkeling van de betreffende eenheid, dus als jij op het icoontje van de ram drukt, dan zie je dat bovenaan alle dorpen komen te staan waar jij geen ram hebt ontwikkeld, groen betekent wel ontwikkeld, geel betekent in ontwikkeling, bruin betekent je kunt het ontwikkelen, zwart betekent je kunt het niet ontwikkelen want je hebt of te weinig GS of de gebouwlevels die je ervoor nodig hebt zijn nog niet bereikt, je hoeft alleen maar op de bruine bolletjes te drukken, de zwarte kunnen toch niet en aan de rest hoef je niks te veranderen.

Zo krijg je binnen een korte periode zonder enige problemen je ontwikkelingen op orde, zodat je niet ineens clears aantreft waar geen bijlen inzitten. ;-)

Hebben jullie nog onderwerpen die ontbreken? Zo ja, geef het even aan dan voeg ik die onderwerpen toe als ik tijd heb.

Deze guide is geschreven door Floris aka AshKetchum.

Had nog een guide liggen die ik niet gedeeld had, dus ik dacht ik post hem ff. Ik zal binnenkort nog enkele linkjes posten naar dingen die nog meer handig zijn voor het overzichtelijk houden van je account. :p
 

DeletedUser

Guest
Handig, maar veel te veel bassic stuff. Komt ook saai over, puur op guide gericht weet ik zeker dat je hem mooier kunt maken(illustraties toevoegen, letterkleur, lettertypes,..) en veel meer kan uitbreiden(bv. voor kerk kun je ook met andere opbouws aan 10k geraken). Voor iemand die pas nieuw is slaat hij deze guide meteen af omdat hij van een paar bassics geen snars weet. Perhaps kan ik je altijd helpen met uitbreiden van deze guide, moet je me maar contacteren :)
 

DeletedUser

Guest
Handig, maar veel te veel bassic stuff. Komt ook saai over, puur op guide gericht weet ik zeker dat je hem mooier kunt maken(illustraties toevoegen, letterkleur, lettertypes,..) en veel meer kan uitbreiden(bv. voor kerk kun je ook met andere opbouws aan 10k geraken). Voor iemand die pas nieuw is slaat hij deze guide meteen af omdat hij van een paar bassics geen snars weet. Perhaps kan ik je altijd helpen met uitbreiden van deze guide, moet je me maar contacteren :)

Ik vind andere lettertypes en letterkleurtje vervelend lezen, over die andere opbouw heb je natuurlijk gelijk en het gaat ook niet verder dan de basics ja. De guide heb ik ooit geschreven toen ik merkte dat stamgenoten zeer onoverzichtelijke accounts hadden, deze guide is dus puur geschreven voor het overzichtelijk houden van accounts in late-game. En sowieso zijn andere zaken die ik eventueel had willen toevoegen vaak al goed beschreven in andere guides, zoals bijvoorbeeld de snellijst die jij al op 't forum gezet hebt dacht ik?
 

DeletedUser66036

Guest
In plaats van in notities zetten wat de kerkdorpen van je tegenstander zijn, kan je daar natuurlijk ook TBR maps voor gebruiken :)

En over de dorpsnamen...

Het is natuurlijk makkelijker voor de vijand als je je dorpen genummerd hebt, maar ook voor je stam en jezelf, bijvoorbeeld bij het ondersteunen. Je hebt een duidelijker beeld van welke dorpen wel of niet OS nodig hadden enzo met nummers.
 

DeletedUser

Guest
In plaats van in notities zetten wat de kerkdorpen van je tegenstander zijn, kan je daar natuurlijk ook TBR maps voor gebruiken :)
En als je eens ergens bent waar je geen TBR tot je beschikkinh hebt? :)

En over de dorpsnamen...

Het is natuurlijk makkelijker voor de vijand als je je dorpen genummerd hebt, maar ook voor je stam en jezelf, bijvoorbeeld bij het ondersteunen. Je hebt een duidelijker beeld van welke dorpen wel of niet OS nodig hadden enzo met nummers.
Hoezo? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Ik vind andere lettertypes en letterkleurtje vervelend lezen, over die andere opbouw heb je natuurlijk gelijk en het gaat ook niet verder dan de basics ja. De guide heb ik ooit geschreven toen ik merkte dat stamgenoten zeer onoverzichtelijke accounts hadden, deze guide is dus puur geschreven voor het overzichtelijk houden van accounts in late-game. En sowieso zijn andere zaken die ik eventueel had willen toevoegen vaak al goed beschreven in andere guides, zoals bijvoorbeeld de snellijst die jij al op 't forum gezet hebt dacht ik?

Goed, jazeker. Enkel dacht ik dat het voor de spelers gemakkelijker zou zijn om alles, of zo veel mogelijk, samen te vatten in één guide met eventueel specifiekere doorverwijzingen. Maar als jij het hier mee wilt houden, moet ik daar dus ook mee akkoord gaan :p
 

DeletedUser

Guest
Deel 1: Groepen.
We beginnen bij het belangrijkste voor een goed verzorgd account, de groepen...
Om alles overzichtelijk te houden, stoppen we al onze dorpen in groepen.
Je maakt nieuwe groepen door bij overzichten op Groep bewerken te klikken, daar kun je vervolgens nieuwe groepen toevoegen en groepen verwijderen.

Indien je gebruik maakt van vakantievervangingen op z'n tijd (ook al is het maar om te deffen voor een paar uurtjes!) is het belangrijk dat je groepsnamen begrijpelijk zijn voor iedereen, ik heb van alles gezien tot aan mensen die werkten met groepen als A1, A2, A3, B1, B2, B3 etc eraan toe. Daar snapt een VV'er geen snars van...

De standaardgroepen, die iedereen moet hebben, zijn de volgende groepen.
1. Aanval (hierin deel je al je aanvalsdorpen in).
2. Verdediging (hierin deel je al je verdedigingsdorpen in)
3. Uitbouwen (hierin deel je alle dorpen die je nog moet uitbouwen in)
4. Kerken (hierin stop je al je kerkdorpjes)

Je kunt eventueel ook per continent aparte groepen maken, dus Aanval C76 en Aanval C75 bijvoorbeeld, ikzelf doe dit op het moment niet, omdat ik het nut er niet zo van inzie, maar voor sommigen is dit wel handig.
Ook kun je werken met 2 verschillende verdedigingsdorpjes, zoals ikzelf, ik heb snelle OS-dorpjes en verdedigingsdorpjes, ik heb dus naast verdediging ook het groepje snelle OS aangemaakt, om het bij de mass-recruit makkelijker te maken. (komt later aan bod.)

Op zich kan A1, A2, A3, etc wel, maar zet dan wel duidelijk in de notities hoe het werkt.
Zelf heb ik bijv.
1. Bouw
2A Clear 1
2B Clear 2
2C Clear 3
3A Def 1
3B Def 2
3C ZC
3D Scout
4A Kerk
4B Edels
5A Continent/Cluster X
5B Continent/Cluster Y

De hele 2groep is aanval, 3groep is verdediging, 4groep is speciaal en 5groep is voor de ligging.
Heb ik voor een aanval een bepaalde soort clear nodig, dan pak ik de 2groep.
Maar als de clearsoort niet uitmaakt, maar wel de ligging, dan pak ik de 5groep (met Sangu kan je heel makkelijk je aanvalsdorpen eruit filteren).
Uiteraard geldt hetzelfde voor de defdorpen.

Als je al wel groepen hebt, maar niet zeker weet of alles wel ingedeeld is/je wel eens vergeet om dorpen gelijk als ze geëdeld te zijn in de groepen in te delen, dan heb ik een trucje voor je om de niet ingedeelde dorpen er snel uit te pikken.
Het trucje is als volgt, je zoekt (sneltoets ctrl + F bij de meeste browsers of via Opera is het vanaf menu Page aanklikken en dan op Find, op FF zal het ook wel ongeveer zo werken...) het gewoon op.
Je moet zoeken op de woorden: "niet ingedeeld".
Zo pik je de niet ingedeelde dorpen er enorm makkelijk uit.

Dit kan nog veel makkelijker:
* Ga naar "Groepen"
* Zorg dat je op "Alle" staat (eventueel op "[1]")
* Klik op "Aantal"
Alle dorpen die niet zijn ingedeeld staan nu bovenaan.

Eventueel vink je deze allemaal aan en zet je ze met 1 klik in de groep "Uitbouwen"
 

DeletedUser

Guest
Less is more, Zeker bij het indelen van je groepen. Dan heb je duidelijke lijnen en beter overzicht.


[1.Deff] Alle defensieve dorpen
[1.Edel] Alle edeldorpen
[1.Scout/katta] Alle scout dorpen met wat katta
[1.kerk] Alle kerkdorpen
[1.Off] Alle offensieve dorpen
[1.Uber.off] Alle boerderijbonusdorpen
[2.Bouw] Alle dorpen die nog niet volledig zijn uitgebouwt
[3.Cluster 1] -clusterselectie
[3.Cluster 2] -clusterselectie
[3.Cluster 3] -clusterselectie
[4.OSS] Alle Defensieve dorpen waarmee word ondersteund/preventief.
[4.Stack] Alle gestackte dorpen

Elke cluster benoem je met andere naam met continent nummer erachter. Dat werkt stuk fijner als je bijv, gaat aanvallen.
 

DeletedUser60153

Guest
Less is more, Zeker bij het indelen van je groepen. Dan heb je duidelijke lijnen en beter overzicht.


[1.Deff] Alle defensieve dorpen
[1.Edel] Alle edeldorpen
[1.Scout/katta] Alle scout dorpen met wat katta
[1.kerk] Alle kerkdorpen
[1.Off] Alle offensieve dorpen
[1.Uber.off] Alle boerderijbonusdorpen
[2.Bouw] Alle dorpen die nog niet volledig zijn uitgebouwt
[3.Cluster 1] -clusterselectie
[3.Cluster 2] -clusterselectie
[3.Cluster 3] -clusterselectie
[4.OSS] Alle Defensieve dorpen waarmee word ondersteund/preventief.
[4.Stack] Alle gestackte dorpen

Elke cluster benoem je met andere naam met continent nummer erachter. Dat werkt stuk fijner als je bijv, gaat aanvallen.

Less is more? Volgens mij moet je gewoon alles wat je kan in een groep stoppen. Hoe preciezer alles is ingedeelt hoe makkelijker te vv'en. Als ik zoek naar edels voor front met speler X dan hoef ik niet m'n 10 edel dorpen allemaal te openen maar gewoon naar de groep Edel X. Zo kan je nog meer dingen specificeren. Ik zit zo al aan 20 groepen meer dan jij hebt, en dan puur specificatie. Ik ga m'n lijstje hier niet posten omdat ik dan m'n tactiek bloot geef maar ik heb in iedergeval m'n fronten uitgebreider ingedeelt en m'n off en deff dorpen ook verschillend ingedeelt.

Voor de rest Ash, een degelijke basic guide.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser62766

Guest
Hmmm, echt de basics ja.
Even doorgelezen en ik moet zeggen dat ik me aan de manier van schrijven en de opmaak totaal niet erger (lettertypes meer varieeren enz is ook niet nodig wat mij betreft)
Verder had iets meer diepgang wel gemogen, misschien nog een advanced guide oid want dit is denk ik voor de meeste forumgebruikers redelijk bekend.
 

DeletedUser

Guest
Less is more? Volgens mij moet je gewoon alles wat je kan in een groep stoppen. Hoe preciezer alles is ingedeelt hoe makkelijker te vv'en. Als ik zoek naar edels voor front met speler X dan hoef ik niet m'n 10 edel dorpen allemaal te openen maar gewoon naar de groep Edel X. Zo kan je nog meer dingen specificeren. Ik zit zo al aan 20 groepen meer dan jij hebt, en dan puur specificatie. Ik ga m'n lijstje hier niet posten omdat ik dan m'n tactiek bloot geef maar ik heb in iedergeval m'n fronten uitgebreider ingedeelt en m'n off en deff dorpen ook verschillend ingedeelt.

Voor de rest Ash, een degelijke basic guide.

Noem elk cluster een naam en je ziet zo welke edels je nodig hebt, Geen groepen nodig dus. Less is more en houd overzichtelijk;)
 

DeletedUser

Guest
Less is more? Volgens mij moet je gewoon alles wat je kan in een groep stoppen. Hoe preciezer alles is ingedeelt hoe makkelijker te vv'en. Als ik zoek naar edels voor front met speler X dan hoef ik niet m'n 10 edel dorpen allemaal te openen maar gewoon naar de groep Edel X. Zo kan je nog meer dingen specificeren. Ik zit zo al aan 20 groepen meer dan jij hebt, en dan puur specificatie. Ik ga m'n lijstje hier niet posten omdat ik dan m'n tactiek bloot geef maar ik heb in iedergeval m'n fronten uitgebreider ingedeelt en m'n off en deff dorpen ook verschillend ingedeelt.

Voor de rest Ash, een degelijke basic guide.

Alleen maar mensen die chinees kunnen begrijpen massa-groepen. Tegenwoordig kun je al met enkele klikjes op continent, coördinaten, troepen etc. filteren.
 

DeletedUser60153

Guest
Alleen maar mensen die chinees kunnen begrijpen massa-groepen. Tegenwoordig kun je al met enkele klikjes op continent, coördinaten, troepen etc. filteren.

En hoe doe je het met recruiten? Hoe kan je makkelijk zien wat je safe deff is en bij aanvragen er OS vandaan plukken? Dmv groepen... Muntjes slaan in enkel uitgebouwde dorpen? Kerk 1 2 & 3 los verdelen?

Lijken me allemaal meer dan nuttige groepen die je niet kan vervangen door enkele klikjes. En dan zit je er zo al aan de 20
 

DeletedUser

Guest
En hoe doe je het met recruiten? Hoe kan je makkelijk zien wat je safe deff is en bij aanvragen er OS vandaan plukken? Dmv groepen... Muntjes slaan in enkel uitgebouwde dorpen? Kerk 1 2 & 3 los verdelen?

Lijken me allemaal meer dan nuttige groepen die je niet kan vervangen door enkele klikjes. En dan zit je er zo al aan de 20

Recruiten doe je gewoon in je eerste groepen [1].
Safe deff is gemarkeerd met [oss] groep
munten slaan doe je gewoon overal, als je alles hebt gedaan en nergens meer gs voor nodig hebt.
kerk 1/2 is zonde gebruik alleen 3, niet alle dorpen hoeven in de kerk(safe).
volle deff/off vis je eruit met bijv sangu dus daar heb je ook geen map voor nodig.

Less is more.

Als je 20/30 groepen heb je account als een krant en onoverzichtelijk, zeker voor een vv
 

DeletedUser62766

Guest
Recruiten doe je gewoon in je eerste groepen [1].
Safe deff is gemarkeerd met [oss] groep
munten slaan doe je gewoon overal, als je alles hebt gedaan en nergens meer gs voor nodig hebt.
kerk 1/2 is zonde gebruik alleen 3, niet alle dorpen hoeven in de kerk(safe).
volle deff/off vis je eruit met bijv sangu dus daar heb je ook geen map voor nodig.

Less is more.

Als je 20/30 groepen heb je account als een krant en onoverzichtelijk, zeker voor een vv

compleet mee eens, behalve het stuk waar je zegt dat niet al je dorpen bij kerk hoeven, lijkt me wel eeh?
 

DeletedUser

Guest
nice gedaan! ;)

veel mensen kunnen hun acc nu effe gaan ordenen :p

Deel 3: Troepen rekruteren.
Troepen rekruteren, een van de belangrijkste zaken op TribalWars, maar velen vergeten het te doen, je hoeft er helemaal niet de tijd voor te nemen, het enige wat je hoeft te doen is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer een massa-rekrutering.
3) Selecteer een groep.
4) Ik heb bijv. aanval geselecteerd, ik vul nu de eenheden in die in een normale clear zitten, daarna druk ik op het knopje "Ingevulde informatie opslaan".

Het enige wat je nu voortaan hoeft te doen als je aanvalstroepen wilt rekruteren, is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer massa-rekrutering.
3) Selecteer de groep "aanval".
4) Druk op het knopje verschil invoeren.

Zo werkt het voor iedere groep hetzelfde, 1 keer invoeren daarna hoef je niks meer te doen behalve op verschil invoeren te klikken.

heb je hier AM voor nodig of kan dit met alleen P.A. ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
compleet mee eens, behalve het stuk waar je zegt dat niet al je dorpen bij kerk hoeven, lijkt me wel eeh?

Als je later in het spel zit en dorpen volledig safe liggen, Hoeven de randjes(dorpen die net niet passen) niet kerk te zijn indd. Deze zijn uiteraard wel deff, dus niet aanvallend. Dus wat boeit het dan;)
 

DeletedUser60153

Guest
Recruiten doe je gewoon in je eerste groepen [1].
Safe deff is gemarkeerd met [oss] groep
munten slaan doe je gewoon overal, als je alles hebt gedaan en nergens meer gs voor nodig hebt.
kerk 1/2 is zonde gebruik alleen 3, niet alle dorpen hoeven in de kerk(safe).
volle deff/off vis je eruit met bijv sangu dus daar heb je ook geen map voor nodig.

Less is more.

Als je 20/30 groepen heb je account als een krant en onoverzichtelijk, zeker voor een vv

Een groot verschil is waarschijnlijk dat ik AM gebruik en jij niet (als ik het zo lees) waardoor je de munt groepen niet nodig hebt. Kerk 1 of 2 gebruik ik soms aan het front, ik heb ook geen volle off of deff dorp groepen. Enkel in punten uitgebouwde dorpen.

En als ik 4 verschillende aanvalsdorpen heb en 5 verschillende deff dorpen krijg je al snel de 20...

(9 verschillende opbouw + 3 kerken + 1 munten groep + 1 opbouw groep + 3 a 4 front groepen + 2 a 3 OS lagen + 1 incoming groep)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan