[Guide] Account onderhouden

DeletedUser

Guest
En hoe doe je het met recruiten? Hoe kan je makkelijk zien wat je safe deff is en bij aanvragen er OS vandaan plukken? Dmv groepen... Muntjes slaan in enkel uitgebouwde dorpen? Kerk 1 2 & 3 los verdelen?

Lijken me allemaal meer dan nuttige groepen die je niet kan vervangen door enkele klikjes. En dan zit je er zo al aan de 20

Recruteren? Als je niet met 20verschillende soorten dorpen speelt, dan heb je echt niet veel groepjes nodig. OS vandaan plukken, simpel, je kan of te wel met TWassistent op alle deff in groep 'cluster' filteren en die dorpenlijst daar in opslaan, als je dan van dorp verklikt dmv. pijltjes dan kom je in het volgende deffdorp terecht. OF je maakt gewoon een extra groepje aan. Er zijn zat veel stuffs, strategieën om 20groepen te vermijden. En die kerken, ik maak echt geen groep per kerklevel aan, die zitten allemaal in de groep kerken, en als je dan met mass. rekruut werkt en je gebruikt de invultool(tool die altijd correcte troepenaantallen invult, dit doet Mass. rekruut niet altijd) heb je er geen probleem mee, je deffverhouding blijft zo goed als.
 

DeletedUser

Guest
Een groot verschil is waarschijnlijk dat ik AM gebruik en jij niet (als ik het zo lees) waardoor je de munt groepen niet nodig hebt. Kerk 1 of 2 gebruik ik soms aan het front, ik heb ook geen volle off of deff dorp groepen. Enkel in punten uitgebouwde dorpen.

En als ik 4 verschillende aanvalsdorpen heb en 5 verschillende deff dorpen krijg je al snel de 20...

(9 verschillende opbouw + 3 kerken + 1 munten groep + 1 opbouw groep + 3 a 4 front groepen + 2 a 3 OS lagen + 1 incoming groep)
Maakt niet uit of je nu AM gebruikt of niet, ik gebruik geen muntengroep btw.

Zo veel verschillende troepen uitbouw? Zal vast met je tactiek te maken hebben dan(?)
kerken kan indd in 1 groep, zoals ik eerder aangaf vind ik persoonlijk level 2 kerk en 1 kerk, overbodige ruimte.
Muntengroep is niet nodig-Uitleg stond in m'n vorige post.
opbouw groep uiteraard, Je zou die ook eventueel schrappen en kunnen vissen met sangu. Enkel is het lastiger na die 1000 dorpen regel.
Front kan zeker in 1 groep. Deff/off als bijgroep een cluster. Noem het een willekeurige naam en je weet hoe of wat welk front het is. Dit ook mbt edels etc.
Andere groepen vat ik niet helemaal(?). Groepen om preventief/ondersteuning te leveren? Met meerdere groepen kan dat ook makkelijk in zelfde groep. Zie hierboven.
incomming groep? 1 druk op dat wapentje in die bovenhoek en alles is geselecteerd? Lijkt me dus ook niet nodig en dus extra werk.

Dus ik blijf aan m'n standpunt: Less is more;)
 

DeletedUser60153

Guest
Laten we het erop houden dat we van speelstijl verschillen. ;) En die meerdere off / deff dorpen kom je zo aan. Denk aan bunker buster, kata clear (kerk neerhalen), normale clear, zc deff, scouts, front deff, safe deff...
 

DeletedUser

Guest
Laten we het erop houden dat we van speelstijl verschillen. ;) En die meerdere off / deff dorpen kom je zo aan. Denk aan bunker buster, kata clear (kerk neerhalen), normale clear, zc deff, scouts, front deff, safe deff...

ik heb kerk katta's, scouts dorpen, kerkdorpen, normale clears, deff, ZC dorp, front deff, safe deff en bunker busters;)

[12 groepen] :)

Tuurlijk is er niks mis met verschillende stijlen van spelen. Enkel vind ik wel dat vooral vv het wel wat gemakkelijker kan gemaakt worden:) Dat je in 1 oogopslag kan zien, Hey daar moet ik wezen etc etc. Goede notities is uiteraard een pre.
 

DeletedUser

Guest
ik heb kerk katta's, scouts dorpen, kerkdorpen, normale clears, deff, ZC dorp, front deff, safe deff en bunker busters;)

[12 groepen] :)

Tuurlijk is er niks mis met verschillende stijlen van spelen. Enkel vind ik wel dat vooral vv het wel wat gemakkelijker kan gemaakt worden:) Dat je in 1 oogopslag kan zien, Hey daar moet ik wezen etc etc. Goede notities is uiteraard een pre.

remember onder standaard VV-handleiding??? :D

Hoe minder groepen, hoe minder zoekwerk voor de VV-er of co-speler die pas later op het account kwam.
Is altijd zo geweest en zie niet waarom dat ooit zou veranderen.
Puur accountonderhoud duurt geen 5 minuten: gebouwtjes, recruiten, munten/pakketten.. in die volgorde (in geval v veel bouwwerk nét iets meer)... waarbij recruiten en munten géén speciale groepen voor moeten krijgen... heb je alle offdorpen gerecruit, kan je met diezelfde groep pakketjes/munten slaan.
De volle dorpen (waar niet gerecruit is) zullen munten/pakketten opleveren, de niet volle dorpen hebben niet genoeg gs voor munten/pakketten waardoor geen extra gs verloren gaan. Spelers die daar aparte groepen voor maken zijn
1. véél meer tijd kwijt dan ik want je dorpen in meer groepen in te delen
2. continue dorpen aan het verschuiven en dus elke keer opnieuw tijdsverspilling. met tien-20 dorpen nog haalbaar, maar met +250 belachelijk véél werk voor héél weinig resultaat.
 

DeletedUser

Guest
remember onder standaard VV-handleiding??? :D

Hoe minder groepen, hoe minder zoekwerk voor de VV-er of co-speler die pas later op het account kwam.
Is altijd zo geweest en zie niet waarom dat ooit zou veranderen.
Puur accountonderhoud duurt geen 5 minuten: gebouwtjes, recruiten, munten/pakketten.. in die volgorde (in geval v veel bouwwerk nét iets meer)... waarbij recruiten en munten géén speciale groepen voor moeten krijgen... heb je alle offdorpen gerecruit, kan je met diezelfde groep pakketjes/munten slaan.
De volle dorpen (waar niet gerecruit is) zullen munten/pakketten opleveren, de niet volle dorpen hebben niet genoeg gs voor munten/pakketten waardoor geen extra gs verloren gaan. Spelers die daar aparte groepen voor maken zijn
1. véél meer tijd kwijt dan ik want je dorpen in meer groepen in te delen
2. continue dorpen aan het verschuiven en dus elke keer opnieuw tijdsverspilling. met tien-20 dorpen nog haalbaar, maar met +250 belachelijk véél werk voor héél weinig resultaat.
Tuurlijk weet ik dat nog, zowiezo was sangu leuke tijd:)

Ja ik snap ook niet waarom mensen zoveel groepen moeten hebben, lijkt wel een krant bij vele. Zit je 10minuten te staren naar groepen/snellijsten. Om te kijken welke je nodig hebt. Speel je btw nog dio?
 

DeletedUser

Guest
Laten we het erop houden dat we van speelstijl verschillen. ;) En die meerdere off / deff dorpen kom je zo aan. Denk aan bunker buster, kata clear (kerk neerhalen), normale clear, zc deff, scouts, front deff, safe deff...

Het ging dus over wat er overzichtelijker is voor een vv. Niet over ieders speelstijl.
 

DeletedUser60153

Guest
4l3bjm.jpg


Dit lijkt mij makkelijk te vv'en (als je het xOS systeem begrijpt) toch?
 

DeletedUser

Guest
Deel 3: Troepen rekruteren.
Troepen rekruteren, een van de belangrijkste zaken op TribalWars, maar velen vergeten het te doen, je hoeft er helemaal niet de tijd voor te nemen, het enige wat je hoeft te doen is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer een massa-rekrutering.
3) Selecteer een groep.
4) Ik heb bijv. aanval geselecteerd, ik vul nu de eenheden in die in een normale clear zitten, daarna druk ik op het knopje "Ingevulde informatie opslaan".

Het enige wat je nu voortaan hoeft te doen als je aanvalstroepen wilt rekruteren, is het volgende.

1) Druk bij een random dorp onder het kopje eenheden op rekruteren.
2) Selecteer massa-rekrutering.
3) Selecteer de groep "aanval".
4) Druk op het knopje verschil invoeren.

Zo werkt het voor iedere groep hetzelfde, 1 keer invoeren daarna hoef je niks meer te doen behalve op verschil invoeren te klikken.

heb je hier AM voor nodig of kan dit met alleen P.A. ook?
 

DeletedUser60153

Guest
Vind ik echt veels te veel groepen. Waarom zou je 3 edel groepen hebben en 2 munten. xOS systeem ken ik niet?

xOS0 is alle deff die je altijd mag schuiven
xOS1 is deff rondom het front, wat je niet prefentief uit wil hebben staan. Dit is dus enkel voor als je aangevallen wordt.
xOS2 is gestackt met 2 deff prefentief
xOS3 is gestackt met 3 deff prefentief
etc
xOSkerk zijn de front kerken

Eigenlijk 2 edelgroepen en een hoofdgroep waar alle dorpen instaan. Voor recruiting heb ik ze apart (deff en off).
2 munten, 1 is de centrale groep en de ander de groep waar alle munten inzitten. Daar zou er 1 af kunnen.
 

DeletedUser

Guest
Zoveel groepen is nergens voor nodig vind ik persoonlijk. Kan veel eenvoudiger.
 
Reactiescore
205
Volgens mij ben ik hier de enige die het met fresomania eens is. Ben zelf ook een voorstander van meer groepen als het nodig is. Zodra er een goede logica in zit, ben ik van mening dat het voor een vv'er zelfs overzichtelijker is. Zeker als je op meerdere plaatsen front hebt, ga je toch niet je front def, front off en edels van verschillende locaties in eenzelfde groep zetten? Verder is een muntengroep inderdaad niet nodig als je de gebouwen - recruiteren - munten slaan volgorde aanhoudt.
 

DeletedUser

Guest
4l3bjm.jpg


Dit lijkt mij makkelijk te vv'en (als je het xOS systeem begrijpt) toch?

Je bedoelt: "Als je mijn OS-systeem begrijpt en de andere zever die nutteloos is zoals alle verschillende kerkgroepen die prima samengeplaats kunnen worden, maar dat moet ik altijd eerst even uitleggen aan een stamgenoot als ik 'em vv geef, maarja, ik heb nu eenmaal niet veel groepen vind ik, voor een vv'er toch."
 

DeletedUser60153

Guest
Je bedoelt: "Als je mijn OS-systeem begrijpt en de andere zever die nutteloos is zoals alle verschillende kerkgroepen die prima samengeplaats kunnen worden, maar dat moet ik altijd eerst even uitleggen aan een stamgenoot als ik 'em vv geef, maarja, ik heb nu eenmaal niet veel groepen vind ik, voor een vv'er toch."

Je bedoelt een systeem wat in de hele stam geintegreerd is waardoor het voor vv'ers heel makkelijk is om te begrijpen?
En die kerken, dat snapt ieder kind...
 

DeletedUser66036

Guest
Je bedoelt: "Als je mijn OS-systeem begrijpt en de andere zever die nutteloos is zoals alle verschillende kerkgroepen die prima samengeplaats kunnen worden, maar dat moet ik altijd eerst even uitleggen aan een stamgenoot als ik 'em vv geef, maarja, ik heb nu eenmaal niet veel groepen vind ik, voor een vv'er toch."

Wat staan we toch weer open voor ideeën van anderen...
 
Bovenaan