Kata's worden vrijwel altijd ingezet als er gebrek aan skills of activiteit is.
De reden dat mensen ooit hier begonnen met kata's gebruiken was om de vijand te demotiveren om te gaan spelen. Voor zover ik weet is dat nog steeds te hoofdreden waarom mensen kata's gebruiken.
Tegenstanders demotiveren -Check-
Boerderij omlaag zodat muur niet opgebouwd kan worden -Check-
Dodgen wordt ontmoedigd -Check-
Gebrek aan skills of activiteit -Uncheck-
Wat mij betreft is kata's puur een zeer sterke aanvallende tactiek en uitermate irritant voor verdedigers (die overigens vaak niet verder komen dan het domme stacken, waar ook totaal geen skill voor nodig is). Als er de statement wordt gemaakt dat het een gebrek aan skills of activiteit is vindt ik dat niet terecht. Ik zie totaal geen verband tussen het meesturen van kata's en het gebrek aan skills of activiteit. Ik stuur bij de grotere aanvallen altijd kata's op de boerderij, ik ken heel veel, en dan ook heel veel, mensen die dat ook doen en waarbij absoluut geen gebrek is aan skills of activiteit.
Mocht jij de keus maken om ze niet te gebruiken, tuurlijk mag dat, maar heel veel kiezen er voor om ze wel te gebruiken, en voor mij is dat absoluut geen reden om dat vervolgens maar toe te schrijven aan 'een gebrek aan skills of activiteit' en dat zeg ik over vriend en vijand (ik heb de tactiek geleerd van ons alom geliefde account Vlammende Adelaar ;P)